| Kodu | Dersin Adı | Yarıyıl | Süresi(T+U) | Kredisi | AKTS Kredisi | 
|---|---|---|---|---|---|
| CGY343E | FIELD TRAINING IN PRESCHOOL EDUCATUON I | 5 | 8 | 4 | 5 | 
DERS BİLGİLERİ | 
                        |
|---|---|
| Dersin Öğretim Dili : | İngilizce | 
| Dersin Düzeyi | LİSANS, TYY: + 6.Düzey, EQF-LLL: 6.Düzey, QF-EHEA: 1.Düzey | 
| Dersin Türü | Zorunlu | 
| Dersin Veriliş Şekli | - | 
| Dersin Koordinatörü | Dr.Öğr.Üyesi NURTEN ELKİN | 
| Dersi Veren Öğretim Üyesi/Öğretim Görevlisi | Öğr.Gör. BERK EFE ALTINAL | 
| Ders Ön Koşulu | Yok | 
AMAÇ VE İÇERİK | 
                        |
|---|---|
| Amaç: | Okul öncesi eğitim kurumlarında gözlem, değerlendirme ve eğitim programlarını doğru uygulamaya yönelik ilişkin bilgi ve tutumların kazandırılması amaçlanmaktadır. | 
| İçerik: | Eğitim planına uygun gözlem yapma, eğitim ortamı, eğitimci, öğrenci, eğitim planını gözlemleme, raporlaştırma | 
DERSİN ÖĞRENME ÇIKTILARI (Öğrenciler, bu dersi başarı ile tamamladıklarında aşağıda belirtilen bilgi, beceri ve/veya yetkinlikleri gösterirler.) | 
                        
|---|
| Çocuğun gereksinimlerine göre gözlem yapacağı yeri keşfeder. | 
| Gözlem tekniğini/tekniklerini ve uygun gözlem formunu/formlarını açıklar. | 
| Gözlem kriterlerine uygun uygular. | 
| Gözlem bilgilerini uyarlar. | 
| Gözlem bilgilerini sentezler. | 
| Çocuğun yaşı ve gelişim özelliklerine uygun karşılaştırır. | 
| Çocuğun gelişim profilini düzenler | 
| Değerlendirme sonuçlarını düzenler | 
| MEB Okulöncesi müfredatına uygun günlük eğitim akışı planlar. | 
| Mesleki uygulama dosyasını meslek etiğine uygun şekilde düzenler. | 
HAFTALIK DERS KONULARI VE ÖNGÖRÜLEN HAZIRLIK ÇALIŞMALARI | 
                        |||
|---|---|---|---|
| Hafta | Ön Hazırlık | Konular | Yöntem | 
| 1 | Literatür tarama, Bireysel araştırma | Alan Çalışmasının Tanıtımı, Okul Öncesi Eğitim Nedir? Okul Öncesi Program Özellikleri, Okul Öncesi Merkezleri | Gözlem | 
| 2 | Literatür tarama, Bireysel araştırma | Okul Öncesi Program Özellikleri, Etkinlik Çeşitleri | Gözlem | 
| 3 | Literatür tarama, Bireysel araştırma | Okul Öncesi Program Özellikleri, Etkinlik Çeşitleri | Gözlem | 
| 4 | Literatür tarama, Bireysel araştırma | Etkinlik Planları (Sonbahar Teması) | Gözlem | 
| 5 | Literatür tarama, Bireysel araştırma | Etkinlik Planları (10 Kasım Teması) | Gözlem | 
| 6 | Literatür tarama, Bireysel araştırma | Etkinlik Planları (Dünya Kitap Haftası Teması) | Gözlem | 
| 7 | Literatür tarama, Bireysel araştırma | Etkinlik Planları (Temizlik Haftası Teması) | Gözlem | 
| 8 | Literatür tarama, Bireysel araştırma | Etkinlik Planları (İletişim Araçları Teması) | Gözlem | 
| 9 | Literatür tarama, Bireysel araştırma | Etkinlik Planları (Yerli Malı Haftası Teması) | Gözlem | 
| 10 | - | ARA SINAV | - | 
| 11 | Literatür tarama, Bireysel araştırma | Etkinlik Planları (Kış Mevsimi Teması) | Gözlem | 
| 12 | Literatür tarama, Bireysel araştırma | Etkinlik Planları (Yeni Yıl Teması) | Gözlem | 
| 13 | Literatür tarama, Bireysel araştırma | Etkinlik Planları (Hayvanlar Teması) | Gözlem | 
| 14 | Literatür tarama, Bireysel araştırma | Etkinlik Planları (Ulaşım Araçları Teması) | Gözlem | 
| 15 | Literatür tarama, Bireysel araştırma | Etkinlik Planları İnceleme | Gözlem | 
| 16 | - | FİNAL | - | 
| 17 | - | FİNAL | - | 
KAYNAKLAR | 
                        
|---|
| MEB (2013). Milli Eğitim Bakanlığı Okul Öncesi Eğitim Programı. Ankara: MEB. | 
| Santrock, John W. (2017). Yaşam Boyu Gelişim. Çev: Galip Yüksel (13. Basımdan Çeviri: Gözden Geçirilmiş Yeni Basım). Ankara: Nobel Akademik. | 
ÖLÇME VE DEĞERLENDİRME | 
                        ||||
|---|---|---|---|---|
| Yarıyıl İçi Yapılan Çalışmaların Ölçme ve Değerlendirmesi | Etkinlik Sayısı | Katkı Yüzdesi | Açıklama | Sınav Yapılma Şekli | 
| (0) Etkisiz | (1) En Düşük | (2) Düşük | (3) Orta | (4) İyi | (5) Çok İyi | 
|---|---|---|---|---|---|
| 0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | 
| BİLGİ | |||||||
|---|---|---|---|---|---|---|---|
| Kuramsal | |||||||
| Program Yeterlilikleri/Çıktıları | Katkı Düzeyi | ||||||
| 0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
| 1 | 
                                             
                                                Çocuk Gelişimi alanındaki güncel  bilgileri içeren ders kitapları, uygulama araç-gereçleri ve diğer kaynaklarla desteklenen ileri düzeydeki kuramsal ve uygulamalı bilgilere sahip olma.
                                             
                                         | 
                                            5 | |||||
| BİLGİ | |||||||
|---|---|---|---|---|---|---|---|
| Olgusal | |||||||
| Program Yeterlilikleri/Çıktıları | Katkı Düzeyi | ||||||
| 0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
| 1 | 
                                             
                                                Alanındaki güncel  bilgileri içeren ders kitapları, uygulama araç-gereçleri ve diğer kaynaklarla desteklenen ileri düzeydeki kuramsal ve uygulamalı bilgilere sahip olma.
                                             
                                         | 
                                            5 | |||||
| BECERİLER | |||||||
|---|---|---|---|---|---|---|---|
| Bilişsel | |||||||
| Program Yeterlilikleri/Çıktıları | Katkı Düzeyi | ||||||
| 0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
| 1 | 
                                             
                                                Çocuk Gelişimi alanında edindiği ileri düzeydeki kuramsal ve uygulamalı bilgileri kullanabilme.
                                             
                                         | 
                                            4 | |||||
| BECERİLER | |||||||
|---|---|---|---|---|---|---|---|
| Uygulamalı | |||||||
| Program Yeterlilikleri/Çıktıları | Katkı Düzeyi | ||||||
| 0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
| 1 | 
                                             
                                                Çocuk Gelişimi alanında edindiği ileri düzeydeki bilgi ve becerileri kullanarak verileri yorumlayabilme ve değerlendirebilme, sorunları tanımlayabilme, analiz edebilme, araştırmalara ve kanıtlara dayalı çözüm önerileri geliştirebilme.
                                             
                                         | 
                                            5 | |||||
| YETKİNLİKLER | |||||||
|---|---|---|---|---|---|---|---|
| Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği | |||||||
| Program Yeterlilikleri/Çıktıları | Katkı Düzeyi | ||||||
| 0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
| 1 | 
                                             
                                                Çocuk Gelişimi alanı ile ilgili ileri düzeydeki bir çalışmayı  bağımsız olarak yürütebilme.
                                             
                                         | 
                                            4 | |||||
| 2 | 
                                             
                                                Çocuk Gelişimi alanı ile ilgili uygulamalarda karşılaşılan ve öngörülemeyen karmaşık sorunları çözmek için bireysel ve ekip üyesi olarak sorumluluk alabilme.
                                             
                                         | 
                                            5 | |||||
| 3 | 
                                             
                                                Sorumluluğu altında çalışanların  bir proje çerçevesinde gelişimlerine yönelik etkinlikleri planlayabilme ve yönetebilme.
                                             
                                         | 
                                            5 | |||||
| YETKİNLİKLER | |||||||
|---|---|---|---|---|---|---|---|
| Öğrenme Yetkinliği | |||||||
| Program Yeterlilikleri/Çıktıları | Katkı Düzeyi | ||||||
| 0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
| 1 | 
                                             
                                                Çocuk Gelişimi alanında edindiği ileri düzeydeki bilgi ve becerileri eleştirel bir yaklaşımla değerlendirebilme,
                                             
                                         | 
                                            4 | |||||
| 2 | 
                                             
                                                Öğrenme gereksinimlerini belirleyebilme ve öğrenmesini yönlendirebilme.
                                             
                                         | 
                                            4 | |||||
| 3 | 
                                             
                                                Yaşamboyu öğrenmeye ilişkin olumlu tutum geliştirebilme
                                             
                                         | 
                                            5 | |||||
| YETKİNLİKLER | |||||||
|---|---|---|---|---|---|---|---|
| İletişim ve Sosyal Yetkinlik | |||||||
| Program Yeterlilikleri/Çıktıları | Katkı Düzeyi | ||||||
| 0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
| 1 | 
                                             
                                                Çocuk Gelişimi alanı ile ilgili konularda ilgili kişi ve kurumları bilgilendirebilme; düşüncelerini ve sorunlara ilişkin çözüm önerilerini yazılı ve sözlü olarak aktarabilme.
                                             
                                         | 
                                            4 | |||||
| 2 | 
                                             
                                                Çocuk Gelişimi alanı ile ilgili konularda düşüncelerini ve sorunlara ilişkin çözüm önerilerini nicel ve nitel verilerle destekleyerek uzman olan ve olmayan kişilerle paylaşabilme.
                                             
                                         | 
                                            4 | |||||
| 3 | 
                                             
                                                Toplumsal sorumluluk bilinci ile yaşadığı sosyal çevre için proje ve etkinlikler düzenleyebilme ve bunları uygulayabilme.
                                             
                                         | 
                                            5 | |||||
| 4 | 
                                             
                                                Bir yabancı dili  en az Avrupa Dil Portföyü B1 Genel Düzeyi'nde kullanarak alanındaki bilgileri izleyebilme ve meslektaşları ile iletişim kurabilme.
                                             
                                         | 
                                            4 | |||||
| 5 | 
                                             
                                                Çocuk Gelişimi alanının gerektirdiği en az Avrupa Bilgisayar Kullanma Lisansı İleri Düzeyinde bilgisayar yazılımı ile birlikte bilişim ve iletişim teknolojilerini kullanabilme.
                                             
                                         | 
                                            3 | |||||
| YETKİNLİKLER | |||||||
|---|---|---|---|---|---|---|---|
| Alana Özgü Yetkinlik | |||||||
| Program Yeterlilikleri/Çıktıları | Katkı Düzeyi | ||||||
| 0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
| 1 | 
                                             
                                                Çocuk Gelişimi alanı ile ilgili verilerin toplanması, yorumlanması,  uygulanması ve sonuçlarının duyurulması aşamalarında toplumsal, bilimsel, kültürel ve etik değerlere uygun hareket etme.
                                             
                                         | 
                                            4 | |||||
| 2 | 
                                             
                                                Sosyal hakların evrenselliği, sosyal adalet, kalite kültürü ve kültürel değerlerin korunması ile  çevre koruma, iş sağlığı ve güvenliği konularında yeterli bilince sahip olma.
                                             
                                         | 
                                            4 | |||||
DERSİN İŞ YÜKÜ VE AKTS KREDİSİ | 
                        |||
|---|---|---|---|
| Öğrenme-Öğretme Etkinlikleri İş Yükü | |||
| Öğrenme-Öğretme Etkinlikleri | Etkinlik(hafta sayısı) | Süresi(saat sayısı) | Toplam İş Yükü | 
| Ders | 4 | 4 | 16 | 
| Derse Ön Hazırlık ve Ders Sonrası Pekiştirme | 0 | 0 | 0 | 
| Arazi Çalışması | 0 | 0 | 0 | 
| Grup Çalışması / Ödevi | 0 | 0 | 0 | 
| Laboratuvar | 0 | 0 | 0 | 
| Okuma | 0 | 0 | 0 | 
| Ödev | 0 | 0 | 0 | 
| Proje Hazırlama | 0 | 0 | 0 | 
| Seminer | 0 | 0 | 0 | 
| Staj | 0 | 0 | 0 | 
| Teknik Gezi | 0 | 0 | 0 | 
| Web Tab. Öğrenme | 0 | 0 | 0 | 
| Uygulama | 0 | 0 | 0 | 
| Yerinde Uygulama | 0 | 0 | 0 | 
| Mesleki Faaliyet | 0 | 0 | 0 | 
| Sosyal Faaliyet | 0 | 0 | 0 | 
| Tez Hazırlama | 0 | 0 | 0 | 
| Alan Çalışması | 12 | 8 | 96 | 
| Rapor Yazma | 11 | 1 | 11 | 
| Final Sınavı | 0 | 0 | 0 | 
| Final Sınavı Hazırlığı | 0 | 0 | 0 | 
| Ara Sınav | 0 | 0 | 0 | 
| Ara Sınav Hazırlığı | 0 | 0 | 0 | 
| Kısa Sınav | 0 | 0 | 0 | 
| Kısa Sınav Hazırlığı | 0 | 0 | 0 | 
| TOPLAM | 27 | 0 | 123 | 
| Genel Toplam | 123 | ||
| Toplam İş Yükü / 25.5 | 4,8 | ||
| Dersin AKTS(ECTS) Kredisi | 5,0 |