Kodu | Dersin Adı | Yarıyıl | Süresi(T+U) | Kredisi | AKTS Kredisi |
---|---|---|---|---|---|
CGY343E | FIELD TRAINING IN PRESCHOOL EDUCATUON I | 5 | 8 | 4 | 5 |
DERS BİLGİLERİ |
|
---|---|
Dersin Öğretim Dili : | İngilizce |
Dersin Düzeyi | LİSANS, TYY: + 6.Düzey, EQF-LLL: 6.Düzey, QF-EHEA: 1.Düzey |
Dersin Türü | Zorunlu |
Dersin Veriliş Şekli | - |
Dersin Koordinatörü | Dr.Öğr.Üyesi NURTEN ELKİN |
Dersi Veren Öğretim Üyesi/Öğretim Görevlisi | Dr.Öğr.Üyesi NURTEN ELKİN |
Ders Ön Koşulu | Yok |
AMAÇ VE İÇERİK |
|
---|---|
Amaç: | Okul öncesi eğitim kurumlarında gözlem, değerlendirme ve eğitim programlarını doğru uygulamaya yönelik ilişkin bilgi ve tutumların kazandırılması amaçlanmaktadır. |
İçerik: | Eğitim planına uygun gözlem yapma, eğitim ortamı, eğitimci, öğrenci, eğitim planını gözlemleme, raporlaştırma |
DERSİN ÖĞRENME ÇIKTILARI (Öğrenciler, bu dersi başarı ile tamamladıklarında aşağıda belirtilen bilgi, beceri ve/veya yetkinlikleri gösterirler.) |
---|
Çocuğun gereksinimlerine göre gözlem yapacağı yeri keşfeder. |
Gözlem tekniğini/tekniklerini ve uygun gözlem formunu/formlarını açıklar. |
Gözlem kriterlerine uygun uygular. |
Gözlem bilgilerini uyarlar. |
Gözlem bilgilerini sentezler. |
Çocuğun yaşı ve gelişim özelliklerine uygun karşılaştırır. |
Çocuğun gelişim profilini düzenler |
Değerlendirme sonuçlarını düzenler |
MEB Okulöncesi müfredatına uygun günlük eğitim akışı planlar. |
Mesleki uygulama dosyasını meslek etiğine uygun şekilde düzenler. |
HAFTALIK DERS KONULARI VE ÖNGÖRÜLEN HAZIRLIK ÇALIŞMALARI |
|||
---|---|---|---|
Hafta | Ön Hazırlık | Konular | Yöntem |
1 | Literatür tarama, Bireysel araştırma | Alan Çalışmasının Tanıtımı, Okul Öncesi Eğitim Nedir? Okul Öncesi Program Özellikleri, Okul Öncesi Merkezleri | Gözlem |
2 | Literatür tarama, Bireysel araştırma | Okul Öncesi Program Özellikleri, Etkinlik Çeşitleri | Gözlem |
3 | Literatür tarama, Bireysel araştırma | Okul Öncesi Program Özellikleri, Etkinlik Çeşitleri | Gözlem |
4 | Literatür tarama, Bireysel araştırma | Etkinlik Planları (Sonbahar Teması) | Gözlem |
5 | Literatür tarama, Bireysel araştırma | Etkinlik Planları (10 Kasım Teması) | Gözlem |
6 | Literatür tarama, Bireysel araştırma | Etkinlik Planları (Dünya Kitap Haftası Teması) | Gözlem |
7 | Literatür tarama, Bireysel araştırma | Etkinlik Planları (Temizlik Haftası Teması) | Gözlem |
8 | - | ARA SINAV | - |
9 | Literatür tarama, Bireysel araştırma | Etkinlik Planları (İletişim Araçları Teması) | Gözlem |
10 | Literatür tarama, Bireysel araştırma | Etkinlik Planları (Yerli Malı Haftası Teması) | Gözlem |
11 | Literatür tarama, Bireysel araştırma | Etkinlik Planları (Kış Mevsimi Teması) | Gözlem |
12 | Literatür tarama, Bireysel araştırma | Etkinlik Planları (Yeni Yıl Teması) | Gözlem |
13 | Literatür tarama, Bireysel araştırma | Etkinlik Planları (Hayvanlar Teması) | Gözlem |
14 | Literatür tarama, Bireysel araştırma | Etkinlik Planları (Ulaşım Araçları Teması) | Gözlem |
15 | Literatür tarama, Bireysel araştırma | Etkinlik Planları İnceleme | Gözlem |
16 | - | FİNAL | - |
17 | - | FİNAL | - |
KAYNAKLAR |
---|
MEB (2013). Milli Eğitim Bakanlığı Okul Öncesi Eğitim Programı. Ankara: MEB. |
Santrock, John W. (2017). Yaşam Boyu Gelişim. Çev: Galip Yüksel (13. Basımdan Çeviri: Gözden Geçirilmiş Yeni Basım). Ankara: Nobel Akademik. |
ÖLÇME VE DEĞERLENDİRME |
|||
---|---|---|---|
Yarıyıl İçi Yapılan Çalışmaların Ölçme ve Değerlendirmesi | Etkinlik Sayısı | Katkı Yüzdesi | Açıklama |
(0) Etkisiz | (1) En Düşük | (2) Düşük | (3) Orta | (4) İyi | (5) Çok İyi |
---|---|---|---|---|---|
0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 |
BİLGİ | |||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
Kuramsal | |||||||
Program Yeterlilikleri/Çıktıları | Katkı Düzeyi | ||||||
0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
1 |
Çocuk Gelişimi alanındaki güncel bilgileri içeren ders kitapları, uygulama araç-gereçleri ve diğer kaynaklarla desteklenen ileri düzeydeki kuramsal ve uygulamalı bilgilere sahip olma.
|
5 |
BİLGİ | |||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
Olgusal | |||||||
Program Yeterlilikleri/Çıktıları | Katkı Düzeyi | ||||||
0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
1 |
Alanındaki güncel bilgileri içeren ders kitapları, uygulama araç-gereçleri ve diğer kaynaklarla desteklenen ileri düzeydeki kuramsal ve uygulamalı bilgilere sahip olma.
|
5 |
BECERİLER | |||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
Bilişsel | |||||||
Program Yeterlilikleri/Çıktıları | Katkı Düzeyi | ||||||
0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
1 |
Çocuk Gelişimi alanında edindiği ileri düzeydeki kuramsal ve uygulamalı bilgileri kullanabilme.
|
4 |
BECERİLER | |||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
Uygulamalı | |||||||
Program Yeterlilikleri/Çıktıları | Katkı Düzeyi | ||||||
0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
1 |
Çocuk Gelişimi alanında edindiği ileri düzeydeki bilgi ve becerileri kullanarak verileri yorumlayabilme ve değerlendirebilme, sorunları tanımlayabilme, analiz edebilme, araştırmalara ve kanıtlara dayalı çözüm önerileri geliştirebilme.
|
5 |
YETKİNLİKLER | |||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği | |||||||
Program Yeterlilikleri/Çıktıları | Katkı Düzeyi | ||||||
0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
1 |
Çocuk Gelişimi alanı ile ilgili ileri düzeydeki bir çalışmayı bağımsız olarak yürütebilme.
|
4 | |||||
2 |
Çocuk Gelişimi alanı ile ilgili uygulamalarda karşılaşılan ve öngörülemeyen karmaşık sorunları çözmek için bireysel ve ekip üyesi olarak sorumluluk alabilme.
|
5 | |||||
3 |
Sorumluluğu altında çalışanların bir proje çerçevesinde gelişimlerine yönelik etkinlikleri planlayabilme ve yönetebilme.
|
5 |
YETKİNLİKLER | |||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
Öğrenme Yetkinliği | |||||||
Program Yeterlilikleri/Çıktıları | Katkı Düzeyi | ||||||
0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
1 |
Çocuk Gelişimi alanında edindiği ileri düzeydeki bilgi ve becerileri eleştirel bir yaklaşımla değerlendirebilme,
|
4 | |||||
2 |
Öğrenme gereksinimlerini belirleyebilme ve öğrenmesini yönlendirebilme.
|
4 | |||||
3 |
Yaşamboyu öğrenmeye ilişkin olumlu tutum geliştirebilme
|
5 |
YETKİNLİKLER | |||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
İletişim ve Sosyal Yetkinlik | |||||||
Program Yeterlilikleri/Çıktıları | Katkı Düzeyi | ||||||
0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
1 |
Çocuk Gelişimi alanı ile ilgili konularda ilgili kişi ve kurumları bilgilendirebilme; düşüncelerini ve sorunlara ilişkin çözüm önerilerini yazılı ve sözlü olarak aktarabilme.
|
4 | |||||
2 |
Çocuk Gelişimi alanı ile ilgili konularda düşüncelerini ve sorunlara ilişkin çözüm önerilerini nicel ve nitel verilerle destekleyerek uzman olan ve olmayan kişilerle paylaşabilme.
|
4 | |||||
3 |
Toplumsal sorumluluk bilinci ile yaşadığı sosyal çevre için proje ve etkinlikler düzenleyebilme ve bunları uygulayabilme.
|
5 | |||||
4 |
Bir yabancı dili en az Avrupa Dil Portföyü B1 Genel Düzeyi'nde kullanarak alanındaki bilgileri izleyebilme ve meslektaşları ile iletişim kurabilme.
|
4 | |||||
5 |
Çocuk Gelişimi alanının gerektirdiği en az Avrupa Bilgisayar Kullanma Lisansı İleri Düzeyinde bilgisayar yazılımı ile birlikte bilişim ve iletişim teknolojilerini kullanabilme.
|
3 |
YETKİNLİKLER | |||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
Alana Özgü Yetkinlik | |||||||
Program Yeterlilikleri/Çıktıları | Katkı Düzeyi | ||||||
0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
1 |
Çocuk Gelişimi alanı ile ilgili verilerin toplanması, yorumlanması, uygulanması ve sonuçlarının duyurulması aşamalarında toplumsal, bilimsel, kültürel ve etik değerlere uygun hareket etme.
|
4 | |||||
2 |
Sosyal hakların evrenselliği, sosyal adalet, kalite kültürü ve kültürel değerlerin korunması ile çevre koruma, iş sağlığı ve güvenliği konularında yeterli bilince sahip olma.
|
4 |
DERSİN İŞ YÜKÜ VE AKTS KREDİSİ |
|||
---|---|---|---|
Öğrenme-Öğretme Etkinlikleri İş Yükü | |||
Öğrenme-Öğretme Etkinlikleri | Etkinlik(hafta sayısı) | Süresi(saat sayısı) | Toplam İş Yükü |
Ders | 4 | 4 | 16 |
Derse Ön Hazırlık ve Ders Sonrası Pekiştirme | 0 | 0 | 0 |
Arazi Çalışması | 0 | 0 | 0 |
Grup Çalışması / Ödevi | 0 | 0 | 0 |
Laboratuvar | 0 | 0 | 0 |
Okuma | 0 | 0 | 0 |
Ödev | 0 | 0 | 0 |
Proje Hazırlama | 0 | 0 | 0 |
Seminer | 0 | 0 | 0 |
Staj | 0 | 0 | 0 |
Teknik Gezi | 0 | 0 | 0 |
Web Tab. Öğrenme | 0 | 0 | 0 |
Uygulama | 0 | 0 | 0 |
Yerinde Uygulama | 0 | 0 | 0 |
Mesleki Faaliyet | 0 | 0 | 0 |
Sosyal Faaliyet | 0 | 0 | 0 |
Tez Hazırlama | 0 | 0 | 0 |
Alan Çalışması | 12 | 8 | 96 |
Rapor Yazma | 11 | 1 | 11 |
Final Sınavı | 0 | 0 | 0 |
Final Sınavı Hazırlığı | 0 | 0 | 0 |
Ara Sınav | 0 | 0 | 0 |
Ara Sınav Hazırlığı | 0 | 0 | 0 |
Kısa Sınav | 0 | 0 | 0 |
Kısa Sınav Hazırlığı | 0 | 0 | 0 |
TOPLAM | 27 | 0 | 123 |
Genel Toplam | 123 | ||
Toplam İş Yükü / 25.5 | 4,8 | ||
Dersin AKTS(ECTS) Kredisi | 5,0 |