Kodu | Dersin Adı | Yarıyıl | Süresi(T+U) | Kredisi | AKTS Kredisi |
---|---|---|---|---|---|
CGY347E | MATH AND SCIENCE EDUCATION IN PRESCHOOL PERIOD | 5 | 2 | 2 | 2 |
DERS BİLGİLERİ |
|
---|---|
Dersin Öğretim Dili : | İngilizce |
Dersin Düzeyi | LİSANS, TYY: + 6.Düzey, EQF-LLL: 6.Düzey, QF-EHEA: 1.Düzey |
Dersin Türü | Zorunlu |
Dersin Veriliş Şekli | - |
Dersin Koordinatörü | Dr.Öğr.Üyesi NURTEN ELKİN |
Dersi Veren Öğretim Üyesi/Öğretim Görevlisi | Öğr.Gör. BERK EFE ALTINAL |
Ders Ön Koşulu | Yok |
AMAÇ VE İÇERİK |
|
---|---|
Amaç: | Erken çocukluk eğitiminde fen ve matematik eğitiminin çocuklar için gelişimsel gereklilikleri, yeri ve önemine dair; fen ve matematik etkinliklerini uygulamaya ilişkin bilgilerin kazandırılması amaçlanmaktadır. |
İçerik: | Erken çocukluk eğitiminde matematik ve fen (bilim) eğitimi kavramları, kuramların bu konulardaki açıklamaları, matematik ve fen eğitimi ile alakalı güncel yaklaşım ve uygulamalar, okul öncesi eğitimde matematik ve fen eğitiminin planlanması |
DERSİN ÖĞRENME ÇIKTILARI (Öğrenciler, bu dersi başarı ile tamamladıklarında aşağıda belirtilen bilgi, beceri ve/veya yetkinlikleri gösterirler.) |
---|
Erken çocukluk döneminde fen ve matematik kavram gelişimini açıklar. |
Farklı yaş ve gelişimsel özellikteki çocuklara yönelik fen etkinlikleri tasarlar. |
Farklı yaş ve gelişimsel özellikteki çocuklara yönelik matematik etkinlikleri tasarlar. |
Fen ve matematik etkinlikleri için uygun materyal üretir. |
Konu ile ilgili kuramcıların düşüncelerini açıklar. |
HAFTALIK DERS KONULARI VE ÖNGÖRÜLEN HAZIRLIK ÇALIŞMALARI |
|||
---|---|---|---|
Hafta | Ön Hazırlık | Konular | Yöntem |
1 | Literatür Tarama | Tanışma, izlence tanıtımı, çocukların gözünden fen ve bilim | Anlatım, Tartışma |
2 | Literatür Tarama | Erken çocukluk döneminde fen eğitiminin amacı, yeri ve önemi | Anlatım, Tartışma |
3 | Literatür Tarama | Erken çocukluk eğitiminde fen öğretim yöntemleri | Örnek olay, Anlatım, Tartışma |
4 | Literatür Tarama, Web Tabanlı Araştırma | Erken çocukluk eğitiminde fen öğretim yöntemleri ve öğrenme merkezleri | Anlatım, Tartışma |
5 | Literatür Tarama, Web Tabanlı Araştırma | Erken çocukluk döneminde fen öğrenme ortamları | Anlatım, Tartışma |
6 | Literatür Tarama, Web Tabanlı Araştırma | Bilişsel süreç becerileri | Anlatım, Tartışma |
7 | Literatür Tarama | Fen öğretiminde öğretmenin, ailenin ve toplumun rolü | Anlatım, Tartışma |
8 | - | ARA SINAV | - |
9 | Literatür Tarama, Web Tabanlı Araştırma | Erken çocukluk eğitiminde matematiksel kavram gelişimi | Anlatım, Tartışma, Bireysel Araştırma |
10 | Literatür Tarama, Bireysel Araştırma | Erken çocukluk eğitiminde matematiksel kavram gelişimi II | Anlatım, Tartışma, Örnek olay, Bireysel Araştırma |
11 | Literatür Tarama | Matematiksel öğrenme süreçleri: Eşleştirme ve sınıflama | Anlatım, Tartışma |
12 | Literatür Tarama | Matematiksel öğrenme süreçleri: Sayı, işlem ve geometri kavramı | Anlatım, Tartışma |
13 | Literatür Tarama | Erken çocukluk döneminde matematik ve fen ilişkisi | Anlatım, Tartışma |
14 | Grup Araştırması, Web Tabanlı Araştırma | Fen ve matematik etkinlik planları sunumları | Grup çalışması |
15 | Grup Araştırması, Web Tabanlı Araştırma | Fen ve matematik etkinlik planları sunumları | Grup çalışması |
16 | - | FİNAL | - |
17 | - | FİNAL | - |
KAYNAKLAR |
---|
Akman, B., Alisinanoğlu, F., Baydemir, G., Buldu, M., Erdoğan, S., Kesicioğlu, O.S., Taşkın, N., Ünal, M., Veziroğlu, M., Yıldırım, A., Yıldırım Hacıibrahimoğlu, B. (2017). Okul öncesi matematik eğitimi. Pegem Akademi: Ankara |
Akman, B., Uyanık Balat, G., Güler Yıldız, T., Alabay, E., Alan, Ü., Arslan Çiftçi, H., Güçhan Özgül, S., Günşen, G., Kahriman, D., Kuru, N., Önkol, F.L., Öztürk, M.K., Saçkes, M., Soydan, S., Ünal, M., Ünsal, F.Ö., Veziroğlu Çelik, M. (2017). Okul öncesi dönemde fen eğitimi. Anı Yayıncılık: Ankara. |
Topçu, S.M., Özkan, B. (2018). Erken Çocuklukta Fen Eğitimi. Efe Yayınları: İstanbul. |
Şahin, F. (2017). Okul Öncesi Dönemde Fen Eğitimi. Hedef Yayıncılık: Ankara. |
ÖLÇME VE DEĞERLENDİRME |
|||
---|---|---|---|
Yarıyıl İçi Yapılan Çalışmaların Ölçme ve Değerlendirmesi | Etkinlik Sayısı | Katkı Yüzdesi | Açıklama |
(0) Etkisiz | (1) En Düşük | (2) Düşük | (3) Orta | (4) İyi | (5) Çok İyi |
---|---|---|---|---|---|
0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 |
BİLGİ | |||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
Kuramsal | |||||||
Program Yeterlilikleri/Çıktıları | Katkı Düzeyi | ||||||
0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
1 |
Çocuk Gelişimi alanındaki güncel bilgileri içeren ders kitapları, uygulama araç-gereçleri ve diğer kaynaklarla desteklenen ileri düzeydeki kuramsal ve uygulamalı bilgilere sahip olma.
|
4 |
BİLGİ | |||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
Olgusal | |||||||
Program Yeterlilikleri/Çıktıları | Katkı Düzeyi | ||||||
0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
1 |
Alanındaki güncel bilgileri içeren ders kitapları, uygulama araç-gereçleri ve diğer kaynaklarla desteklenen ileri düzeydeki kuramsal ve uygulamalı bilgilere sahip olma.
|
4 |
BECERİLER | |||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
Bilişsel | |||||||
Program Yeterlilikleri/Çıktıları | Katkı Düzeyi | ||||||
0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
1 |
Çocuk Gelişimi alanında edindiği ileri düzeydeki kuramsal ve uygulamalı bilgileri kullanabilme.
|
4 |
BECERİLER | |||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
Uygulamalı | |||||||
Program Yeterlilikleri/Çıktıları | Katkı Düzeyi | ||||||
0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
1 |
Çocuk Gelişimi alanında edindiği ileri düzeydeki bilgi ve becerileri kullanarak verileri yorumlayabilme ve değerlendirebilme, sorunları tanımlayabilme, analiz edebilme, araştırmalara ve kanıtlara dayalı çözüm önerileri geliştirebilme.
|
4 |
YETKİNLİKLER | |||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği | |||||||
Program Yeterlilikleri/Çıktıları | Katkı Düzeyi | ||||||
0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
1 |
Çocuk Gelişimi alanı ile ilgili ileri düzeydeki bir çalışmayı bağımsız olarak yürütebilme.
|
4 | |||||
2 |
Çocuk Gelişimi alanı ile ilgili uygulamalarda karşılaşılan ve öngörülemeyen karmaşık sorunları çözmek için bireysel ve ekip üyesi olarak sorumluluk alabilme.
|
4 | |||||
3 |
Sorumluluğu altında çalışanların bir proje çerçevesinde gelişimlerine yönelik etkinlikleri planlayabilme ve yönetebilme.
|
5 |
YETKİNLİKLER | |||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
Öğrenme Yetkinliği | |||||||
Program Yeterlilikleri/Çıktıları | Katkı Düzeyi | ||||||
0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
1 |
Çocuk Gelişimi alanında edindiği ileri düzeydeki bilgi ve becerileri eleştirel bir yaklaşımla değerlendirebilme,
|
4 | |||||
2 |
Öğrenme gereksinimlerini belirleyebilme ve öğrenmesini yönlendirebilme.
|
3 | |||||
3 |
Yaşamboyu öğrenmeye ilişkin olumlu tutum geliştirebilme
|
5 |
YETKİNLİKLER | |||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
İletişim ve Sosyal Yetkinlik | |||||||
Program Yeterlilikleri/Çıktıları | Katkı Düzeyi | ||||||
0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
1 |
Çocuk Gelişimi alanı ile ilgili konularda ilgili kişi ve kurumları bilgilendirebilme; düşüncelerini ve sorunlara ilişkin çözüm önerilerini yazılı ve sözlü olarak aktarabilme.
|
4 | |||||
2 |
Çocuk Gelişimi alanı ile ilgili konularda düşüncelerini ve sorunlara ilişkin çözüm önerilerini nicel ve nitel verilerle destekleyerek uzman olan ve olmayan kişilerle paylaşabilme.
|
4 | |||||
3 |
Toplumsal sorumluluk bilinci ile yaşadığı sosyal çevre için proje ve etkinlikler düzenleyebilme ve bunları uygulayabilme.
|
4 | |||||
4 |
Bir yabancı dili en az Avrupa Dil Portföyü B1 Genel Düzeyi'nde kullanarak alanındaki bilgileri izleyebilme ve meslektaşları ile iletişim kurabilme.
|
4 | |||||
5 |
Çocuk Gelişimi alanının gerektirdiği en az Avrupa Bilgisayar Kullanma Lisansı İleri Düzeyinde bilgisayar yazılımı ile birlikte bilişim ve iletişim teknolojilerini kullanabilme.
|
3 |
YETKİNLİKLER | |||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
Alana Özgü Yetkinlik | |||||||
Program Yeterlilikleri/Çıktıları | Katkı Düzeyi | ||||||
0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
1 |
Çocuk Gelişimi alanı ile ilgili verilerin toplanması, yorumlanması, uygulanması ve sonuçlarının duyurulması aşamalarında toplumsal, bilimsel, kültürel ve etik değerlere uygun hareket etme.
|
4 | |||||
2 |
Sosyal hakların evrenselliği, sosyal adalet, kalite kültürü ve kültürel değerlerin korunması ile çevre koruma, iş sağlığı ve güvenliği konularında yeterli bilince sahip olma.
|
4 |
DERSİN İŞ YÜKÜ VE AKTS KREDİSİ |
|||
---|---|---|---|
Öğrenme-Öğretme Etkinlikleri İş Yükü | |||
Öğrenme-Öğretme Etkinlikleri | Etkinlik(hafta sayısı) | Süresi(saat sayısı) | Toplam İş Yükü |
Ders | 14 | 2 | 28 |
Derse Ön Hazırlık ve Ders Sonrası Pekiştirme | 14 | 1 | 14 |
Arazi Çalışması | 0 | 0 | 0 |
Grup Çalışması / Ödevi | 0 | 0 | 0 |
Laboratuvar | 0 | 0 | 0 |
Okuma | 3 | 1 | 3 |
Ödev | 3 | 1 | 3 |
Proje Hazırlama | 0 | 0 | 0 |
Seminer | 0 | 0 | 0 |
Staj | 0 | 0 | 0 |
Teknik Gezi | 0 | 0 | 0 |
Web Tab. Öğrenme | 0 | 0 | 0 |
Uygulama | 0 | 0 | 0 |
Yerinde Uygulama | 0 | 0 | 0 |
Mesleki Faaliyet | 0 | 0 | 0 |
Sosyal Faaliyet | 0 | 0 | 0 |
Tez Hazırlama | 0 | 0 | 0 |
Alan Çalışması | 0 | 0 | 0 |
Rapor Yazma | 0 | 0 | 0 |
Final Sınavı | 1 | 1 | 1 |
Final Sınavı Hazırlığı | 1 | 1 | 1 |
Ara Sınav | 1 | 1 | 1 |
Ara Sınav Hazırlığı | 1 | 1 | 1 |
Kısa Sınav | 0 | 0 | 0 |
Kısa Sınav Hazırlığı | 0 | 0 | 0 |
TOPLAM | 38 | 0 | 52 |
Genel Toplam | 52 | ||
Toplam İş Yükü / 25.5 | 2 | ||
Dersin AKTS(ECTS) Kredisi | 2,0 |