| Kodu | 
            Dersin Adı | 
            Yarıyıl | 
            Süresi(T+U) | 
            Kredisi | 
            AKTS Kredisi | 
        
    
    
        
            | CGY344E | 
            FIELD TRAINING IN PRESCHOOL EDUCATUON II | 
            6 | 
            8 | 
            4 | 
            4 | 
        
    
                
                
                    
                        
                            DERS BİLGİLERİ | 
                        
                    
                    
                        
                            | Dersin Öğretim Dili : | 
                            İngilizce | 
                        
                        
                            | Dersin Düzeyi | 
                            LİSANS, TYY: + 6.Düzey, EQF-LLL: 6.Düzey, QF-EHEA: 1.Düzey | 
                        
                        
                            | Dersin Türü | 
                            Zorunlu | 
                            
                        
                        
                            | Dersin Veriliş Şekli | 
                            - | 
                        
                        
                            | Dersin Koordinatörü | 
                            Dr.Öğr.Üyesi NURTEN ELKİN | 
                        
                        
                            | Dersi Veren Öğretim Üyesi/Öğretim Görevlisi | 
                             | 
                        
                        
                            | Ders Ön Koşulu | 
                                Yok | 
                        
                    
                
                
                
                    
                        
                            AMAÇ VE İÇERİK | 
                        
                    
                    
                        
                            | Amaç: | 
                            Okul öncesi eğitim kurumlarında gözlem, değerlendirme ve eğitim programlarını doğru uygulamaya yönelik ilişkin bilgilerin ve tutumların kazandırılması amaçlanmaktadır. | 
                        
                        
                            | İçerik: | 
                            Eğitim planına uygun gözlem yapma, eğitim ortamı, eğitimci, öğrenci, eğitim planını gözlemleme, raporlaştırma | 
                        
                    
                
                
                
                    
                        
                            DERSİN ÖĞRENME ÇIKTILARI (Öğrenciler, bu dersi başarı ile tamamladıklarında aşağıda belirtilen bilgi, beceri ve/veya yetkinlikleri gösterirler.) | 
                        
                    
                    
                            
                                |  Çocukların gereksinimlerine uygun okul öncesi eğitim programı düzenler | 
                            
                            
                                |  Aylık plan düzenler. | 
                            
                            
                                |  Günlük eğitim akışı düzenler. | 
                            
                            
                                |  Etkinlik planı düzenler. | 
                            
                            
                                |  Etkinliklere uygun materyal üretir. | 
                            
                            
                                |  Eğitim ortamını etkinliklere uygun şekilde düzenler. | 
                            
                            
                                |  Öğretim tasarımını sahada uygular. | 
                            
                            
                                |  MEB Okulöncesi müfredatına uygun günlük eğitim akışı planlar. | 
                            
                            
                                |  Mesleki uygulama dosyasını meslek etiğine uygun şekilde düzenler. | 
                            
                    
                
                
                
                
                    
                        
                            HAFTALIK DERS KONULARI VE ÖNGÖRÜLEN HAZIRLIK ÇALIŞMALARI | 
                        
                        
                            | Hafta | 
                            Ön Hazırlık | 
                            Konular | 
                            Yöntem | 
                        
                    
                    
                            
                                | 1 | 
                                Literatür tarama, Bireysel araştırma | 
                                Uygulama | 
                                Gözlem | 
                            
                            
                                | 2 | 
                                Literatür tarama, Bireysel araştırma | 
                                Uygulama | 
                                Gözlem | 
                            
                            
                                | 3 | 
                                Literatür tarama, Bireysel araştırma | 
                                Uygulama | 
                                Gözlem | 
                            
                            
                                | 4 | 
                                Literatür tarama, Bireysel araştırma | 
                                Uygulama | 
                                Gözlem | 
                            
                            
                                | 5 | 
                                Literatür tarama, Bireysel araştırma | 
                                Uygulama | 
                                Gözlem | 
                            
                            
                                | 6 | 
                                Literatür tarama, Bireysel araştırma | 
                                Uygulama | 
                                Gözlem | 
                            
                            
                                | 7 | 
                                Literatür tarama, Bireysel araştırma | 
                                Uygulama | 
                                Gözlem | 
                            
                            
                                | 8 | 
                                Literatür tarama, Bireysel araştırma | 
                                Uygulama | 
                                Gözlem | 
                            
                            
                                | 9 | 
                                Literatür tarama, Bireysel araştırma | 
                                Uygulama | 
                                Gözlem | 
                            
                            
                                | 10 | 
                                - | 
                                ARA SINAV | 
                                - | 
                            
                            
                                | 11 | 
                                Literatür tarama, Bireysel araştırma | 
                                Uygulama | 
                                Gözlem | 
                            
                            
                                | 12 | 
                                Literatür tarama, Bireysel araştırma | 
                                Uygulama | 
                                Gözlem | 
                            
                            
                                | 13 | 
                                Literatür tarama, Bireysel araştırma | 
                                Uygulama | 
                                Gözlem | 
                            
                            
                                | 14 | 
                                Literatür tarama, Bireysel araştırma | 
                                Uygulama | 
                                Gözlem | 
                            
                            
                                | 15 | 
                                Literatür tarama, Bireysel araştırma | 
                                Uygulama | 
                                Gözlem | 
                            
                            
                                | 16 | 
                                - | 
                                FİNAL | 
                                - | 
                            
                            
                                | 17 | 
                                - | 
                                FİNAL | 
                                - | 
                            
                    
                
                
                
                    
                        
                            KAYNAKLAR | 
                        
                    
                    
                            
                                | MEB (2013). Milli Eğitim Bakanlığı Okul Öncesi Eğitim Programı. Ankara: MEB. | 
                            
                            
                                | Çelik, N., Daşcan, Ö. (2017). Okulöncesi Eğitim Programı ve Etkinlik Kitabı. Ankara: Anı Yayıncılık. | 
                            
                    
                
                
                
                    
                        
                            ÖLÇME VE DEĞERLENDİRME | 
                        
                        
                            | Yarıyıl İçi Yapılan Çalışmaların Ölçme ve Değerlendirmesi | 
                            Etkinlik Sayısı | 
                            Katkı Yüzdesi | 
                            Açıklama | 
                            Sınav Yapılma Şekli | 
                        
                    
                    
                    
                
                
                
                    
                        
                            | (0) Etkisiz | 
                            (1) En Düşük | 
                            (2) Düşük | 
                            (3) Orta | 
                            (4) İyi | 
                            (5) Çok İyi | 
                        
                    
                    
                        
                            | 0 | 
                            1 | 
                            2 | 
                            3 | 
                            4 | 
                            5 | 
                        
                    
                
                
                    
DERSİN PROGRAM ÖĞRENME ÇIKTILARINA KATKISI
                
                        
                            
                                
                                    | BİLGİ | 
                                
                                
                                    | Kuramsal | 
                                
                            
                            
                                
                                     | 
                                    Program Yeterlilikleri/Çıktıları | 
                                    Katkı Düzeyi | 
                                
                                
                                    | 0 | 
                                    1 | 
                                    2 | 
                                    3 | 
                                    4 | 
                                    5 | 
                                
                                    
                                        | 1 | 
                                        
                                             
                                                Çocuk Gelişimi alanındaki güncel  bilgileri içeren ders kitapları, uygulama araç-gereçleri ve diğer kaynaklarla desteklenen ileri düzeydeki kuramsal ve uygulamalı bilgilere sahip olma.
                                             
                                         | 
                                             | 
                                                                                     | 
                                                                                     | 
                                             | 
                                             | 
                                            5 | 
                                    
                            
                            
                            
                        
                        
                            
                                
                                    | BİLGİ | 
                                
                                
                                    | Olgusal | 
                                
                            
                            
                                
                                     | 
                                    Program Yeterlilikleri/Çıktıları | 
                                    Katkı Düzeyi | 
                                
                                
                                    | 0 | 
                                    1 | 
                                    2 | 
                                    3 | 
                                    4 | 
                                    5 | 
                                
                                    
                                        | 1 | 
                                        
                                             
                                                Alanındaki güncel  bilgileri içeren ders kitapları, uygulama araç-gereçleri ve diğer kaynaklarla desteklenen ileri düzeydeki kuramsal ve uygulamalı bilgilere sahip olma.
                                             
                                         | 
                                             | 
                                                                                     | 
                                                                                     | 
                                             | 
                                             | 
                                            5 | 
                                    
                            
                            
                            
                        
                        
                            
                                
                                    | BECERİLER | 
                                
                                
                                    | Bilişsel | 
                                
                            
                            
                                
                                     | 
                                    Program Yeterlilikleri/Çıktıları | 
                                    Katkı Düzeyi | 
                                
                                
                                    | 0 | 
                                    1 | 
                                    2 | 
                                    3 | 
                                    4 | 
                                    5 | 
                                
                                    
                                        | 1 | 
                                        
                                             
                                                Çocuk Gelişimi alanında edindiği ileri düzeydeki kuramsal ve uygulamalı bilgileri kullanabilme.
                                             
                                         | 
                                             | 
                                                                                     | 
                                                                                     | 
                                             | 
                                            4 | 
                                             | 
                                    
                            
                            
                            
                        
                        
                            
                                
                                    | BECERİLER | 
                                
                                
                                    | Uygulamalı | 
                                
                            
                            
                                
                                     | 
                                    Program Yeterlilikleri/Çıktıları | 
                                    Katkı Düzeyi | 
                                
                                
                                    | 0 | 
                                    1 | 
                                    2 | 
                                    3 | 
                                    4 | 
                                    5 | 
                                
                                    
                                        | 1 | 
                                        
                                             
                                                Çocuk Gelişimi alanında edindiği ileri düzeydeki bilgi ve becerileri kullanarak verileri yorumlayabilme ve değerlendirebilme, sorunları tanımlayabilme, analiz edebilme, araştırmalara ve kanıtlara dayalı çözüm önerileri geliştirebilme.
                                             
                                         | 
                                             | 
                                                                                     | 
                                                                                     | 
                                             | 
                                            4 | 
                                             | 
                                    
                            
                            
                            
                        
                        
                            
                                
                                    | YETKİNLİKLER | 
                                
                                
                                    | Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği | 
                                
                            
                            
                                
                                     | 
                                    Program Yeterlilikleri/Çıktıları | 
                                    Katkı Düzeyi | 
                                
                                
                                    | 0 | 
                                    1 | 
                                    2 | 
                                    3 | 
                                    4 | 
                                    5 | 
                                
                                    
                                        | 1 | 
                                        
                                             
                                                Çocuk Gelişimi alanı ile ilgili ileri düzeydeki bir çalışmayı  bağımsız olarak yürütebilme.
                                             
                                         | 
                                             | 
                                                                                     | 
                                                                                     | 
                                            3 | 
                                             | 
                                             | 
                                    
                                    
                                        | 2 | 
                                        
                                             
                                                Çocuk Gelişimi alanı ile ilgili uygulamalarda karşılaşılan ve öngörülemeyen karmaşık sorunları çözmek için bireysel ve ekip üyesi olarak sorumluluk alabilme.
                                             
                                         | 
                                             | 
                                                                                     | 
                                                                                     | 
                                             | 
                                            4 | 
                                             | 
                                    
                                    
                                        | 3 | 
                                        
                                             
                                                Sorumluluğu altında çalışanların  bir proje çerçevesinde gelişimlerine yönelik etkinlikleri planlayabilme ve yönetebilme.
                                             
                                         | 
                                             | 
                                                                                     | 
                                                                                     | 
                                            3 | 
                                             | 
                                             | 
                                    
                            
                            
                            
                        
                        
                            
                                
                                    | YETKİNLİKLER | 
                                
                                
                                    | Öğrenme Yetkinliği | 
                                
                            
                            
                                
                                     | 
                                    Program Yeterlilikleri/Çıktıları | 
                                    Katkı Düzeyi | 
                                
                                
                                    | 0 | 
                                    1 | 
                                    2 | 
                                    3 | 
                                    4 | 
                                    5 | 
                                
                                    
                                        | 1 | 
                                        
                                             
                                                Çocuk Gelişimi alanında edindiği ileri düzeydeki bilgi ve becerileri eleştirel bir yaklaşımla değerlendirebilme,
                                             
                                         | 
                                             | 
                                                                                     | 
                                                                                     | 
                                             | 
                                            4 | 
                                             | 
                                    
                                    
                                        | 2 | 
                                        
                                             
                                                Öğrenme gereksinimlerini belirleyebilme ve öğrenmesini yönlendirebilme.
                                             
                                         | 
                                             | 
                                                                                     | 
                                                                                     | 
                                             | 
                                            4 | 
                                             | 
                                    
                                    
                                        | 3 | 
                                        
                                             
                                                Yaşamboyu öğrenmeye ilişkin olumlu tutum geliştirebilme
                                             
                                         | 
                                             | 
                                                                                     | 
                                                                                     | 
                                             | 
                                             | 
                                            5 | 
                                    
                            
                            
                            
                        
                        
                            
                                
                                    | YETKİNLİKLER | 
                                
                                
                                    | İletişim ve Sosyal Yetkinlik | 
                                
                            
                            
                                
                                     | 
                                    Program Yeterlilikleri/Çıktıları | 
                                    Katkı Düzeyi | 
                                
                                
                                    | 0 | 
                                    1 | 
                                    2 | 
                                    3 | 
                                    4 | 
                                    5 | 
                                
                                    
                                        | 1 | 
                                        
                                             
                                                Çocuk Gelişimi alanı ile ilgili konularda ilgili kişi ve kurumları bilgilendirebilme; düşüncelerini ve sorunlara ilişkin çözüm önerilerini yazılı ve sözlü olarak aktarabilme.
                                             
                                         | 
                                            0 | 
                                                                                     | 
                                                                                     | 
                                             | 
                                             | 
                                             | 
                                    
                                    
                                        | 2 | 
                                        
                                             
                                                Çocuk Gelişimi alanı ile ilgili konularda düşüncelerini ve sorunlara ilişkin çözüm önerilerini nicel ve nitel verilerle destekleyerek uzman olan ve olmayan kişilerle paylaşabilme.
                                             
                                         | 
                                             | 
                                                                                     | 
                                                                                     | 
                                            3 | 
                                             | 
                                             | 
                                    
                                    
                                        | 3 | 
                                        
                                             
                                                Toplumsal sorumluluk bilinci ile yaşadığı sosyal çevre için proje ve etkinlikler düzenleyebilme ve bunları uygulayabilme.
                                             
                                         | 
                                             | 
                                                                                     | 
                                                                                     | 
                                             | 
                                            4 | 
                                             | 
                                    
                                    
                                        | 4 | 
                                        
                                             
                                                Bir yabancı dili  en az Avrupa Dil Portföyü B1 Genel Düzeyi'nde kullanarak alanındaki bilgileri izleyebilme ve meslektaşları ile iletişim kurabilme.
                                             
                                         | 
                                             | 
                                                                                     | 
                                                                                     | 
                                             | 
                                            4 | 
                                             | 
                                    
                                    
                                        | 5 | 
                                        
                                             
                                                Çocuk Gelişimi alanının gerektirdiği en az Avrupa Bilgisayar Kullanma Lisansı İleri Düzeyinde bilgisayar yazılımı ile birlikte bilişim ve iletişim teknolojilerini kullanabilme.
                                             
                                         | 
                                             | 
                                                                                     | 
                                                                                     | 
                                            3 | 
                                             | 
                                             | 
                                    
                            
                            
                            
                        
                        
                            
                                
                                    | YETKİNLİKLER | 
                                
                                
                                    | Alana Özgü Yetkinlik | 
                                
                            
                            
                                
                                     | 
                                    Program Yeterlilikleri/Çıktıları | 
                                    Katkı Düzeyi | 
                                
                                
                                    | 0 | 
                                    1 | 
                                    2 | 
                                    3 | 
                                    4 | 
                                    5 | 
                                
                                    
                                        | 1 | 
                                        
                                             
                                                Çocuk Gelişimi alanı ile ilgili verilerin toplanması, yorumlanması,  uygulanması ve sonuçlarının duyurulması aşamalarında toplumsal, bilimsel, kültürel ve etik değerlere uygun hareket etme.
                                             
                                         | 
                                             | 
                                                                                     | 
                                                                                     | 
                                             | 
                                            4 | 
                                             | 
                                    
                                    
                                        | 2 | 
                                        
                                             
                                                Sosyal hakların evrenselliği, sosyal adalet, kalite kültürü ve kültürel değerlerin korunması ile  çevre koruma, iş sağlığı ve güvenliği konularında yeterli bilince sahip olma.
                                             
                                         | 
                                             | 
                                                                                     | 
                                                                                     | 
                                             | 
                                            4 | 
                                             | 
                                    
                            
                            
                            
                        
                
                
                    
                        
                            DERSİN İŞ YÜKÜ VE AKTS KREDİSİ | 
                        
                        
                            | Öğrenme-Öğretme Etkinlikleri İş Yükü | 
                        
                        
                            | Öğrenme-Öğretme Etkinlikleri | 
                            Etkinlik(hafta sayısı) | 
                            Süresi(saat sayısı) | 
                            Toplam İş Yükü | 
                        
                    
                    
                            
                                | Ders | 
                                10 | 
                                4 | 
                                40 | 
                            
                            
                                | Derse Ön Hazırlık ve Ders Sonrası Pekiştirme | 
                                0 | 
                                0 | 
                                0 | 
                            
                            
                                | Arazi Çalışması | 
                                0 | 
                                0 | 
                                0 | 
                            
                            
                                | Grup Çalışması / Ödevi | 
                                0 | 
                                0 | 
                                0 | 
                            
                            
                                | Laboratuvar | 
                                0 | 
                                0 | 
                                0 | 
                            
                            
                                | Okuma | 
                                0 | 
                                0 | 
                                0 | 
                            
                            
                                | Ödev | 
                                0 | 
                                0 | 
                                0 | 
                            
                            
                                | Proje Hazırlama | 
                                0 | 
                                0 | 
                                0 | 
                            
                            
                                | Seminer | 
                                0 | 
                                0 | 
                                0 | 
                            
                            
                                | Staj | 
                                0 | 
                                0 | 
                                0 | 
                            
                            
                                | Teknik Gezi | 
                                0 | 
                                0 | 
                                0 | 
                            
                            
                                | Web Tab. Öğrenme | 
                                0 | 
                                0 | 
                                0 | 
                            
                            
                                | Uygulama | 
                                0 | 
                                0 | 
                                0 | 
                            
                            
                                | Yerinde Uygulama | 
                                0 | 
                                0 | 
                                0 | 
                            
                            
                                | Mesleki Faaliyet | 
                                0 | 
                                0 | 
                                0 | 
                            
                            
                                | Sosyal Faaliyet | 
                                0 | 
                                0 | 
                                0 | 
                            
                            
                                | Tez Hazırlama | 
                                0 | 
                                0 | 
                                0 | 
                            
                            
                                | Alan Çalışması | 
                                10 | 
                                4 | 
                                40 | 
                            
                            
                                | Rapor Yazma | 
                                10 | 
                                2 | 
                                20 | 
                            
                            
                                | Final Sınavı | 
                                0 | 
                                0 | 
                                0 | 
                            
                            
                                | Final Sınavı Hazırlığı | 
                                0 | 
                                0 | 
                                0 | 
                            
                            
                                | Ara Sınav | 
                                0 | 
                                0 | 
                                0 | 
                            
                            
                                | Ara Sınav Hazırlığı | 
                                0 | 
                                0 | 
                                0 | 
                            
                            
                                | Kısa Sınav | 
                                0 | 
                                0 | 
                                0 | 
                            
                            
                                | Kısa Sınav Hazırlığı | 
                                0 | 
                                0 | 
                                0 | 
                            
                            
                                | TOPLAM | 
                                30 | 
                                0 | 
                                100 | 
                            
                    
                
                
                    
                        
                        
                        
                            
                                 | 
                                Genel Toplam | 
                                100 | 
                                 | 
                            
                            
                                 | 
                                Toplam İş Yükü / 25.5 | 
                                3,9 | 
                                 | 
                            
                            
                                 | 
                                Dersin AKTS(ECTS) Kredisi | 
                                4,0 | 
                                 |