TR EN

GRADUATION THESIS DERS TANITIM VE UYGULAMA BİLGİLERİ

Kodu Dersin Adı Yarıyıl Süresi(T+U) Kredisi AKTS Kredisi
CGY448E GRADUATION THESIS 8 2 1 4

DERS BİLGİLERİ

Dersin Öğretim Dili : İngilizce
Dersin Düzeyi LİSANS, TYY: + 6.Düzey, EQF-LLL: 6.Düzey, QF-EHEA: 1.Düzey
Dersin Türü Zorunlu
Dersin Veriliş Şekli -
Dersin Koordinatörü Dr.Öğr.Üyesi NURTEN ELKİN
Dersi Veren Öğretim Üyesi/Öğretim Görevlisi
Ders Ön Koşulu Yok

AMAÇ VE İÇERİK

Amaç: Tez çalışmalarının araştırma ve bilim etiği ilkle ve kurallarına göre planlanması, uygulanması ve sonuçlandırılmasına ilişkin bilgi, tutum ve becerilerin kazandırılması amaçlanmaktadır.
İçerik: İGÜ Tez yazım kılavuzu çerçevesinde biçimsel düzenlemelerin analizi, araştırma probleminin belirlenmesi, uygun araştırma yönteminin seçilmesi, veri toplama araçlarının hazırlanması, teorik kapsamın organize edilmesi, verilerin analizi, bulguların araştırma sorusuna ilişkin tartışılması.

DERSİN ÖĞRENME ÇIKTILARI (Öğrenciler, bu dersi başarı ile tamamladıklarında aşağıda belirtilen bilgi, beceri ve/veya yetkinlikleri gösterirler.)

Araştırma problemine ilişkin veri toplama araçlarıyla ulaştığı bulguları değerlendirir.
İlgili literatürü araştırma problemi çerçevesinde değerlendirir.
Tezini ilgili araştırmalarla destekler.
Araştırmaya ulaşılan sonuçların literatüre katkısını açıklar.
Bulgularından yola çıkarak yeni araştırma önerileri oluşturur.
Tezini İGÜ Tez Yazım Kılavuzuyla belirlenen biçimsel ilkelere uygun olarak düzenler.
Tez çalışmalarında bilimsel etiğe uygun davranır.

HAFTALIK DERS KONULARI VE ÖNGÖRÜLEN HAZIRLIK ÇALIŞMALARI

Hafta Ön Hazırlık Konular Yöntem
1 Literatür tarama, web tabanlı araştırma Araştırma konusunun belirlenmesi Bireysel çalışma, anlatım yöntemi, gösterip yaptırma, tartışma
2 Literatür tarama, web tabanlı araştırma Araştırma konusunun belirlenmesi Bireysel çalışma, anlatım yöntemi, gösterip yaptırma, tartışma
3 Literatür tarama, web tabanlı araştırma Kütüphanelerde sınıflandırma ve kataloglama sistemleri, kütüphanelerden etkin yararlanma yöntemleri Bireysel çalışma, anlatım yöntemi, gösterip yaptırma, tartışma
4 Literatür tarama, web tabanlı araştırma Araştırmanın planlanması Bireysel çalışma, anlatım yöntemi, gösterip yaptırma, tartışma
5 Literatür tarama, web tabanlı araştırma Literatür tarama Bireysel çalışma, anlatım yöntemi, gösterip yaptırma, tartışma
6 Literatür tarama, web tabanlı araştırma Araştırma yöntemi ve ölçme araçları Bireysel çalışma, anlatım yöntemi, gösterip yaptırma, tartışma
7 Literatür tarama, web tabanlı araştırma Veri türleri, veri kaynakları, özellikleri ve veri toplama yöntemleri Bireysel çalışma, anlatım yöntemi, gösterip yaptırma, tartışma
8 - ARA SINAV -
9 Bireysel Araştırma Veri Toplama / Literatür Tarama / Raporlama Bireysel çalışma, anlatım yöntemi, gösterip yaptırma, tartışma
10 Grup Çalışması Danışman değerlendirme / Düzeltme / Geribildirim Bireysel çalışma, anlatım yöntemi, gösterip yaptırma, tartışma
11 Literatür tarama, web tabanlı araştırma Veri Toplama / Literatür Tarama / Raporlama Bireysel çalışma, anlatım yöntemi, gösterip yaptırma, tartışma
12 Literatür tarama, web tabanlı araştırma Ulaşılan verilerin düzenlenmesi ve veri analizi Bireysel çalışma, anlatım yöntemi, gösterip yaptırma, tartışma
13 Literatür tarama, web tabanlı araştırma Bulgular Bireysel çalışma, anlatım yöntemi, gösterip yaptırma, tartışma
14 Literatür tarama, web tabanlı araştırma Tartışma Bireysel çalışma, anlatım yöntemi, gösterip yaptırma, tartışma
15 Literatür tarama, web tabanlı araştırma Sonuç ve Öneriler Bireysel çalışma, anlatım yöntemi, gösterip yaptırma, tartışma
16 - FİNAL -
17 - FİNAL -

KAYNAKLAR

Büyüköztürk, Ş., Çakmak, E., K., Akgün, Ö., E., Karadeniz, Ş., Demirel, F. (2018). Bilimsel Araştırma Yöntemleri. Ankara: Seçkin Yayıncılık.
Karasar, N. (2011). Bilimsel Araştırma Yöntemi. Ankara: Nobel Yayıncılık.
YÖK ULUSAL TEZ MERKEZİ. https://tez.yok.gov.tr/UlusalTezMerkezi/

ÖLÇME VE DEĞERLENDİRME

Yarıyıl İçi Yapılan Çalışmaların Ölçme ve Değerlendirmesi Etkinlik Sayısı Katkı Yüzdesi Açıklama
(0) Etkisiz (1) En Düşük (2) Düşük (3) Orta (4) İyi (5) Çok İyi
0 1 2 3 4 5

DERSİN PROGRAM ÖĞRENME ÇIKTILARINA KATKISI

BİLGİ
Kuramsal
Program Yeterlilikleri/Çıktıları Katkı Düzeyi
0 1 2 3 4 5
1
Çocuk Gelişimi alanındaki güncel bilgileri içeren ders kitapları, uygulama araç-gereçleri ve diğer kaynaklarla desteklenen ileri düzeydeki kuramsal ve uygulamalı bilgilere sahip olma.
4
BİLGİ
Olgusal
Program Yeterlilikleri/Çıktıları Katkı Düzeyi
0 1 2 3 4 5
1
Alanındaki güncel bilgileri içeren ders kitapları, uygulama araç-gereçleri ve diğer kaynaklarla desteklenen ileri düzeydeki kuramsal ve uygulamalı bilgilere sahip olma.
5
BECERİLER
Bilişsel
Program Yeterlilikleri/Çıktıları Katkı Düzeyi
0 1 2 3 4 5
1
Çocuk Gelişimi alanında edindiği ileri düzeydeki kuramsal ve uygulamalı bilgileri kullanabilme.
4
BECERİLER
Uygulamalı
Program Yeterlilikleri/Çıktıları Katkı Düzeyi
0 1 2 3 4 5
1
Çocuk Gelişimi alanında edindiği ileri düzeydeki bilgi ve becerileri kullanarak verileri yorumlayabilme ve değerlendirebilme, sorunları tanımlayabilme, analiz edebilme, araştırmalara ve kanıtlara dayalı çözüm önerileri geliştirebilme.
4
YETKİNLİKLER
Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği
Program Yeterlilikleri/Çıktıları Katkı Düzeyi
0 1 2 3 4 5
1
Çocuk Gelişimi alanı ile ilgili ileri düzeydeki bir çalışmayı bağımsız olarak yürütebilme.
4
2
Çocuk Gelişimi alanı ile ilgili uygulamalarda karşılaşılan ve öngörülemeyen karmaşık sorunları çözmek için bireysel ve ekip üyesi olarak sorumluluk alabilme.
3
3
Sorumluluğu altında çalışanların bir proje çerçevesinde gelişimlerine yönelik etkinlikleri planlayabilme ve yönetebilme.
3
YETKİNLİKLER
Öğrenme Yetkinliği
Program Yeterlilikleri/Çıktıları Katkı Düzeyi
0 1 2 3 4 5
1
Çocuk Gelişimi alanında edindiği ileri düzeydeki bilgi ve becerileri eleştirel bir yaklaşımla değerlendirebilme,
4
2
Öğrenme gereksinimlerini belirleyebilme ve öğrenmesini yönlendirebilme.
4
3
Yaşamboyu öğrenmeye ilişkin olumlu tutum geliştirebilme
5
YETKİNLİKLER
İletişim ve Sosyal Yetkinlik
Program Yeterlilikleri/Çıktıları Katkı Düzeyi
0 1 2 3 4 5
1
Çocuk Gelişimi alanı ile ilgili konularda ilgili kişi ve kurumları bilgilendirebilme; düşüncelerini ve sorunlara ilişkin çözüm önerilerini yazılı ve sözlü olarak aktarabilme.
4
2
Çocuk Gelişimi alanı ile ilgili konularda düşüncelerini ve sorunlara ilişkin çözüm önerilerini nicel ve nitel verilerle destekleyerek uzman olan ve olmayan kişilerle paylaşabilme.
5
3
Toplumsal sorumluluk bilinci ile yaşadığı sosyal çevre için proje ve etkinlikler düzenleyebilme ve bunları uygulayabilme.
4
4
Bir yabancı dili en az Avrupa Dil Portföyü B1 Genel Düzeyi'nde kullanarak alanındaki bilgileri izleyebilme ve meslektaşları ile iletişim kurabilme.
4
5
Çocuk Gelişimi alanının gerektirdiği en az Avrupa Bilgisayar Kullanma Lisansı İleri Düzeyinde bilgisayar yazılımı ile birlikte bilişim ve iletişim teknolojilerini kullanabilme.
2
YETKİNLİKLER
Alana Özgü Yetkinlik
Program Yeterlilikleri/Çıktıları Katkı Düzeyi
0 1 2 3 4 5
1
Çocuk Gelişimi alanı ile ilgili verilerin toplanması, yorumlanması, uygulanması ve sonuçlarının duyurulması aşamalarında toplumsal, bilimsel, kültürel ve etik değerlere uygun hareket etme.
4
2
Sosyal hakların evrenselliği, sosyal adalet, kalite kültürü ve kültürel değerlerin korunması ile çevre koruma, iş sağlığı ve güvenliği konularında yeterli bilince sahip olma.
4

DERSİN İŞ YÜKÜ VE AKTS KREDİSİ

Öğrenme-Öğretme Etkinlikleri İş Yükü
Öğrenme-Öğretme Etkinlikleri Etkinlik(hafta sayısı) Süresi(saat sayısı) Toplam İş Yükü
Ders 14 2 28
Derse Ön Hazırlık ve Ders Sonrası Pekiştirme 0 0 0
Arazi Çalışması 0 0 0
Grup Çalışması / Ödevi 0 0 0
Laboratuvar 0 0 0
Okuma 14 2 28
Ödev 0 0 0
Proje Hazırlama 0 0 0
Seminer 0 0 0
Staj 0 0 0
Teknik Gezi 0 0 0
Web Tab. Öğrenme 0 0 0
Uygulama 0 0 0
Yerinde Uygulama 0 0 0
Mesleki Faaliyet 0 0 0
Sosyal Faaliyet 0 0 0
Tez Hazırlama 14 3 42
Alan Çalışması 0 0 0
Rapor Yazma 0 0 0
Final Sınavı 0 0 0
Final Sınavı Hazırlığı 0 0 0
Ara Sınav 0 0 0
Ara Sınav Hazırlığı 0 0 0
Kısa Sınav 0 0 0
Kısa Sınav Hazırlığı 0 0 0
TOPLAM 42 0 98
Genel Toplam 98
Toplam İş Yükü / 25.5 3,8
Dersin AKTS(ECTS) Kredisi 4,0