TR EN

FİNANSAL YÖNETİM DERS TANITIM VE UYGULAMA BİLGİLERİ

Kodu Dersin Adı Yarıyıl Süresi(T+U) Kredisi AKTS Kredisi
BAY217 FİNANSAL YÖNETİM 3 3 3 6

DERS BİLGİLERİ

Dersin Öğretim Dili : Türkçe
Dersin Düzeyi LİSANS, TYY: + 6.Düzey, EQF-LLL: 6.Düzey, QF-EHEA: 1.Düzey
Dersin Türü Zorunlu
Dersin Veriliş Şekli -
Dersin Koordinatörü Doç.Dr. HAKAN ÖZCAN
Dersi Veren Öğretim Üyesi/Öğretim Görevlisi Dr.Öğr.Üyesi AYŞEGÜL ERTUĞRUL
Ders Ön Koşulu Yok

AMAÇ VE İÇERİK

Amaç: Dersin amacı, Öğrencilere, finansal piyasalarda işlem yapabilmeleri için paranın zaman değeri, tahvilin değeri, hisse senedinin değeri, şirketin firma değeri, kaldıraç gibi konularda bilgi ve beceri kazandırmaktır.
İçerik: Finansal nakit akım tablosu, finansal rasyolar, paranın zaman değeri, tahvil, hisse senedi, Gordon modeli, CAPM modeli, Yatırım kararları, Sermaye yapısı gibi konuları kapsamaktadır.

DERSİN ÖĞRENME ÇIKTILARI (Öğrenciler, bu dersi başarı ile tamamladıklarında aşağıda belirtilen bilgi, beceri ve/veya yetkinlikleri gösterirler.)

Temsil maliyeti, batık maliyet, Pecking order vb. temel finans kavramlarını tanımlar
Paranın zaman değeri kavramını hesaplar
Şimdiki değer ve gelecek değer formülleri ile varlık değeri hesaplar
Yatırım karar modelleri arasındaki farkı ayırt eder
İşletmelerin sermaye yapısını analiz eder

HAFTALIK DERS KONULARI VE ÖNGÖRÜLEN HAZIRLIK ÇALIŞMALARI

Hafta Ön Hazırlık Konular Yöntem
1 - Finansal yönetimin temel kavramları Anlatma Yöntemi, Tartışma Yöntemi, Örnek Olay Yöntemi Etkileşimli web araçları
2 Belirtilen kaynaklardan ilgili konuların okunması, uygulama yapılması Paranın zaman değeri Anlatma Yöntemi, Tartışma Yöntemi, Örnek Olay Yöntemi Etkileşimli web araçları
3 Belirtilen kaynaklardan ilgili konuların okunması, uygulama yapılması Şimdiki değer ve gelecek değer kavramları Anlatma Yöntemi, Tartışma Yöntemi, Örnek Olay Yöntemi Etkileşimli web araçları
4 Belirtilen kaynaklardan ilgili konuların okunması, uygulama yapılması Anüite şimdiki ve gelecek değerlerini hesaplama Anlatma Yöntemi, Tartışma Yöntemi, Örnek Olay Yöntemi Etkileşimli web araçları
5 Belirtilen kaynaklardan ilgili konuların okunması, uygulama yapılması Tahvil değeri hesaplama Anlatma Yöntemi, Tartışma Yöntemi, Örnek Olay Yöntemi Etkileşimli web araçları
6 Belirtilen kaynaklardan ilgili konuların okunması, uygulama yapılması Gordon modeline göre hisse senedi fiyatlama Anlatma Yöntemi, Tartışma Yöntemi, Örnek Olay Yöntemi Etkileşimli web araçları
7 Belirtilen kaynaklardan ilgili konuların okunması, uygulama yapılması Sermaye varlık fiyatlama modeli (CAPM) Anlatma Yöntemi, Tartışma Yöntemi, Örnek Olay Yöntemi Etkileşimli web araçları
8 - ARA SINAV -
9 Belirtilen kaynaklardan ilgili konuların okunması, uygulama yapılması Genel Değerlendirme Anlatma Yöntemi, Tartışma Yöntemi, Örnek Olay Yöntemi Etkileşimli web araçları
10 Belirtilen kaynaklardan ilgili konuların okunması, uygulama yapılması Hisse senedi fiyatlama örnek uygulamalar Anlatma Yöntemi, Tartışma Yöntemi, Örnek Olay Yöntemi Etkileşimli web araçları
11 Belirtilen kaynaklardan ilgili konuların okunması, uygulama yapılması Sermaye maliyetinin hesaplanması Anlatma Yöntemi, Tartışma Yöntemi, Örnek Olay Yöntemi Etkileşimli web araçları
12 Belirtilen kaynaklardan ilgili konuların okunması, uygulama yapılması Yatırım projelerinin değerlendirilmesi Anlatma Yöntemi, Tartışma Yöntemi, Örnek Olay Yöntemi Etkileşimli web araçları
13 Belirtilen kaynaklardan ilgili konuların okunması, uygulama yapılması Gelir tablosu yöntemi ile yatırım projesi değerlendirilmesi Anlatma Yöntemi, Tartışma Yöntemi, Örnek Olay Yöntemi Etkileşimli web araçları
14 Belirtilen kaynaklardan ilgili konuların okunması, uygulama yapılması Kalem kalem yöntemi ile yatırım projelerinin değerlendirilmesi Anlatma Yöntemi, Tartışma Yöntemi, Örnek Olay Yöntemi Etkileşimli web araçları
15 Belirtilen kaynaklardan ilgili konuların okunması, uygulama yapılması İç verim oranı yöntemi (IRR) ile yatırım projelerinin değerlendirilmesi Anlatma Yöntemi, Tartışma Yöntemi, Örnek Olay Yöntemi Etkileşimli web araçları
16 - FİNAL -
17 - FİNAL -

KAYNAKLAR

Brigham, E. F., & Ehrhardt, M. C. (2005). Financial management: Theory and practice. Mason, Ohio: Thomson/South-Western
Göker, O. (1996), Yatırım Projelerinin Değerlendirilmesi, Teorik ve Uygulama. İzmir:Atlantis Yayınevi
Ross, S. A., Westerfield, R., & Jordan, B. D. (1996). Essentials of Corporate Finance. Chicago: Irwin
SPL yazarları (2020), Finansal Yönetim ve Mali Analiz, İstanbul: Sermaye Piyasası Lisanslama Sicil ve Eğitim Kuruluşu

ÖLÇME VE DEĞERLENDİRME

Yarıyıl İçi Yapılan Çalışmaların Ölçme ve Değerlendirmesi Etkinlik Sayısı Katkı Yüzdesi Açıklama
(0) Etkisiz (1) En Düşük (2) Düşük (3) Orta (4) İyi (5) Çok İyi
0 1 2 3 4 5

DERSİN PROGRAM ÖĞRENME ÇIKTILARINA KATKISI

KNOWLEDGE
Theoretical
Program Yeterlilikleri/Çıktıları Katkı Düzeyi
0 1 2 3 4 5
1
Define basic concepts related with banking, insurance and finance
5
2
Relates the theoretical and practical knowledge in the field to economics, business, law, statistics, accounting and marketing
5
KNOWLEDGE
Factual
Program Yeterlilikleri/Çıktıları Katkı Düzeyi
0 1 2 3 4 5
1
Relate banking and insurance applications to financial theories, mathematical and statistical methods.
4
2
Relate the information and facts in the field with other social sciences such as law, sociology, philosophy and history.
5
SKILLS
Cognitive
Program Yeterlilikleri/Çıktıları Katkı Düzeyi
0 1 2 3 4 5
1
Explain the planning and implementation process in banking and insurance transactions.
2
2
Provide solutions for the problems encountered in banking and insurance transactions.
2
SKILLS
Practical
Program Yeterlilikleri/Çıktıları Katkı Düzeyi
0 1 2 3 4 5
1
Use theoretical and practical knowledge in the field of banking and insurance transactions.
5
2
By analyzing economic data accurately, manage savings and portfolio investments to minimize financial risks.
4
OCCUPATIONAL
Autonomy & Responsibility
Program Yeterlilikleri/Çıktıları Katkı Düzeyi
0 1 2 3 4 5
1
He/She works as a leader or a team member in a teamwork from the planning of the banking transactions to the implementation and performs the task assigned to them within the team.
5
OCCUPATIONAL
Learning to Learn
Program Yeterlilikleri/Çıktıları Katkı Düzeyi
0 1 2 3 4 5
1
Gain the basic knowledge necessary for the planning process of banking and insurance activities and human resources performance management.
2
2
Use the computer programs related with field in banking and insurance transactions.
4
OCCUPATIONAL
Communication & Social
Program Yeterlilikleri/Çıktıları Katkı Düzeyi
0 1 2 3 4 5
1
Cooperate to bring innovative ideas to the stakeholders in the sector using banking insurance-related databases, information and communication technologies.
4
2
Research on scientific, sectoral developments and innovations related to the field with lifelong learning as a principle.
5
OCCUPATIONAL
Occupational and/or Vocational
Program Yeterlilikleri/Çıktıları Katkı Düzeyi
0 1 2 3 4 5
1
Analyze financial data related to his / her field.
5
2
Apply knowledge and skills related to his / her field by taking into account his legal, social and ethical responsibilities.
5

DERSİN İŞ YÜKÜ VE AKTS KREDİSİ

Öğrenme-Öğretme Etkinlikleri İş Yükü
Öğrenme-Öğretme Etkinlikleri Etkinlik(hafta sayısı) Süresi(saat sayısı) Toplam İş Yükü
Ders 14 3 42
Derse Ön Hazırlık ve Ders Sonrası Pekiştirme 14 2 28
Arazi Çalışması 0 0 0
Grup Çalışması / Ödevi 0 0 0
Laboratuvar 0 0 0
Okuma 5 2 10
Ödev 6 4 24
Proje Hazırlama 0 0 0
Seminer 0 0 0
Staj 0 0 0
Teknik Gezi 0 0 0
Web Tab. Öğrenme 0 0 0
Uygulama 5 2 10
Yerinde Uygulama 0 0 0
Mesleki Faaliyet 0 0 0
Sosyal Faaliyet 0 0 0
Tez Hazırlama 0 0 0
Alan Çalışması 0 0 0
Rapor Yazma 0 0 0
Final Sınavı 1 1 1
Final Sınavı Hazırlığı 5 5 25
Ara Sınav 1 1 1
Ara Sınav Hazırlığı 3 3 9
Kısa Sınav 0 0 0
Kısa Sınav Hazırlığı 0 0 0
TOPLAM 54 0 150
Genel Toplam 150
Toplam İş Yükü / 25.5 5,9
Dersin AKTS(ECTS) Kredisi 6,0