Kodu | Dersin Adı | Yarıyıl | Süresi(T+U) | Kredisi | AKTS Kredisi |
---|---|---|---|---|---|
BAY313 | PARA TEORİSİ VE POLİTİKASI | 5 | 3 | 3 | 7 |
DERS BİLGİLERİ |
|
---|---|
Dersin Öğretim Dili : | Türkçe |
Dersin Düzeyi | LİSANS, TYY: + 6.Düzey, EQF-LLL: 6.Düzey, QF-EHEA: 1.Düzey |
Dersin Türü | Zorunlu |
Dersin Veriliş Şekli | - |
Dersin Koordinatörü | Doç.Dr. HAKAN ÖZCAN |
Dersi Veren Öğretim Üyesi/Öğretim Görevlisi | Dr.Öğr.Üyesi AYŞEGÜL ERTUĞRUL |
Ders Ön Koşulu | Yok |
AMAÇ VE İÇERİK |
|
---|---|
Amaç: | Dersin amacı; öğrencilerin para, banka, finansal sistem ve merkez bankacılığı ile ilgili konularda teorik, analitik ve pratik bilgi/beceriyi kazandırmaktır. |
İçerik: | Dersin içeriği; Paranın tanımı, fonksiyonları ve türleri, para arz ve talebi, parasal sistemler ve para teorileri, döviz piyasaları ve para politikaları gibi konuları kapsayan teorik ve uygulamaya yönelik analizler konularını kapsamaktadır. |
DERSİN ÖĞRENME ÇIKTILARI (Öğrenciler, bu dersi başarı ile tamamladıklarında aşağıda belirtilen bilgi, beceri ve/veya yetkinlikleri gösterirler.) |
---|
Para politikası ve bankacılık alanında temel kavramları tanımlar |
Merkez Bankası bilançosunu kavrar |
Merkez Bankası temel ilke ve uygulamalarını tartışır |
Ekonomi teorisini kullanarak finansal aracı kurumların üstlendiği rolü analiz eder |
Para ve parasal konuları teorik ve uygulamalı olarak analiz eder |
HAFTALIK DERS KONULARI VE ÖNGÖRÜLEN HAZIRLIK ÇALIŞMALARI |
|||
---|---|---|---|
Hafta | Ön Hazırlık | Konular | Yöntem |
1 | - | Paranın tanımı, Fonksiyonları, Özellikleri, Para arzı tanımları | Anlatma Yöntemi, Tartışma Yöntemi, Örnek Olay Yöntemi, Problem Çözme Yöntemi, Etkileşimli web araçları |
2 | Kitapta ilgili bölümlerin okunması, gelişmelerin, makro-iktisadi verilerin ve piyasaların takip edilmesi | Para Talebi ve Para Miktarı Tanımları, Para Talebi Teorileri | Anlatma Yöntemi, Tartışma Yöntemi, Örnek Olay Yöntemi, Problem Çözme Yöntemi, Etkileşimli web araçları |
3 | Kitapta ilgili bölümlerin okunması, gelişmelerin, makro-iktisadi verilerin ve piyasaların takip edilmesi | Para Politikasının Göstergeleri, Amaçları, Araçları, Türleri | Anlatma Yöntemi, Tartışma Yöntemi, Örnek Olay Yöntemi, Problem Çözme Yöntemi, Etkileşimli web araçları |
4 | Kitapta ilgili bölümlerin okunması, gelişmelerin, makro-iktisadi verilerin ve piyasaların takip edilmesi | Para Politikasının Göstergeleri, Amaçları, Araçları, Türleri, Açık Ekonomilerde Makro Ekonomik Denge ve Para Politikası | Anlatma Yöntemi, Tartışma Yöntemi, Örnek Olay Yöntemi, Problem Çözme Yöntemi, Etkileşimli web araçları |
5 | Kitapta ilgili bölümlerin okunması, gelişmelerin, makro-iktisadi verilerin ve piyasaların takip edilmesi | Açık Ekonomilerde Makro Ekonomik Denge ve Para Politikası | Anlatma Yöntemi, Tartışma Yöntemi, Örnek Olay Yöntemi, Problem Çözme Yöntemi, Etkileşimli web araçları |
6 | Kitapta ilgili bölümlerin okunması, gelişmelerin, makro-iktisadi verilerin ve piyasaların takip edilmesi | Teorik Yaklaşımlar: Klasik Yaklaşım, Keynesyen Yaklaşım | Anlatma Yöntemi, Tartışma Yöntemi, Örnek Olay Yöntemi, Problem Çözme Yöntemi, Etkileşimli web araçları |
7 | Kitapta ilgili bölümlerin okunması, gelişmelerin, makro-iktisadi verilerin ve piyasaların takip edilmesi | Teorik Yaklaşımlar: Monetarist Yaklaşım, Genel Tekrar | Anlatma Yöntemi, Tartışma Yöntemi, Örnek Olay Yöntemi, Problem Çözme Yöntemi, Etkileşimli web araçları |
8 | - | ARA SINAV | - |
9 | Kitapta ilgili bölümlerin okunması, gelişmelerin, makro-iktisadi verilerin ve piyasaların takip edilmesi | Teorik Yaklaşımlar: Yeni Klasik Yaklaşım, Yeni Keynesyen Yaklaşım, Post Keynesyen Yaklaşım | Anlatma Yöntemi, Tartışma Yöntemi, Örnek Olay Yöntemi, Problem Çözme Yöntemi, Etkileşimli web araçları |
10 | Kitapta ilgili bölümlerin okunması, gelişmelerin, makro-iktisadi verilerin ve piyasaların takip edilmesi | Kamu Açıklarının Finansmanı ve Parasal İstikrarsızlık, Enflasyon Sorunu | Anlatma Yöntemi, Tartışma Yöntemi, Örnek Olay Yöntemi, Problem Çözme Yöntemi, Etkileşimli web araçları |
11 | Kitapta ilgili bölümlerin okunması, gelişmelerin, makro-iktisadi verilerin ve piyasaların takip edilmesi | Enflasyon Sorunu | Anlatma Yöntemi, Tartışma Yöntemi, Örnek Olay Yöntemi, Problem Çözme Yöntemi, Etkileşimli web araçları |
12 | Kitapta ilgili bölümlerin okunması, gelişmelerin, makro-iktisadi verilerin ve piyasaların takip edilmesi | Alternatif Para Politikası Stratejileri: Döviz Kuru Hedeflemesi Stratejisi | Anlatma Yöntemi, Tartışma Yöntemi, Örnek Olay Yöntemi, Problem Çözme Yöntemi, Etkileşimli web araçları |
13 | Kitapta ilgili bölümlerin okunması, gelişmelerin, makro-iktisadi verilerin ve piyasaların takip edilmesi | Alternatif Para Politikası Stratejileri: Parasal Hedeleme Stratejisi | Anlatma Yöntemi, Tartışma Yöntemi, Örnek Olay Yöntemi, Problem Çözme Yöntemi, Etkileşimli web araçları |
14 | Kitapta ilgili bölümlerin okunması, gelişmelerin, makro-iktisadi verilerin ve piyasaların takip edilmesi | Alternatif Para Politikası Stratejileri: Enflasyon Hedeflemesi Stratejisi | Anlatma Yöntemi, Tartışma Yöntemi, Örnek Olay Yöntemi, Problem Çözme Yöntemi, Etkileşimli web araçları |
15 | Kitapta ilgili bölümlerin okunması, gelişmelerin, makro-iktisadi verilerin ve piyasaların takip edilmesi | Genel Tekrar | Anlatma Yöntemi, Tartışma Yöntemi, Örnek Olay Yöntemi, Problem Çözme Yöntemi, Etkileşimli web araçları |
16 | - | FİNAL | - |
17 | - | FİNAL | - |
KAYNAKLAR |
---|
Orhan, O.Z., Erdoğan, S., (2015), Para Politikası, İstanbul: Umuttepe Yayınevi |
Mishkin, F.S. (2017), The Economics of Money, Banking, and Financial Markets, Boston: Pearson Addison Wesley |
Parasız, M. İ. (2007), Para Teorisi ve Politikası, Bursa: Ezgi Kitabevi |
ÖLÇME VE DEĞERLENDİRME |
|||
---|---|---|---|
Yarıyıl İçi Yapılan Çalışmaların Ölçme ve Değerlendirmesi | Etkinlik Sayısı | Katkı Yüzdesi | Açıklama |
(0) Etkisiz | (1) En Düşük | (2) Düşük | (3) Orta | (4) İyi | (5) Çok İyi |
---|---|---|---|---|---|
0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 |
BİLGİ | |||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
Kuramsal | |||||||
Program Yeterlilikleri/Çıktıları | Katkı Düzeyi | ||||||
0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
1 |
Bankacılık ve sigortacılık ve finans ile ilgili temel kavramları tanımlar.
|
5 | |||||
2 |
Alanındaki kuramsal ve uygulamalı bilgileri iktisat, işletme, hukuk, istatistik, muhasebe ve pazarlama alanıyla ilişkilendirir.
|
5 |
BİLGİ | |||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
Olgusal | |||||||
Program Yeterlilikleri/Çıktıları | Katkı Düzeyi | ||||||
0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
1 |
Bankacılık ve sigortacılık uygulamalarını finans teorileri, matematiksel ve istatistiksel yöntemlerle ilişkilendirir.
|
5 | |||||
2 |
Alanındaki bilgi ve olguları sosyal bilimlerin hukuk, sosyoloji, felsefe ve tarih gibi alanları ile ilişkilendirir.
|
5 |
BECERİLER | |||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
Bilişsel | |||||||
Program Yeterlilikleri/Çıktıları | Katkı Düzeyi | ||||||
0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
1 |
Bankacılık ve sigortacılık işlemlerindeki planlama ve uygulama sürecini açıklar.
|
5 | |||||
2 |
Bankacılık ve sigortacılık işlemlerinde karşılaşılan problem için çözüm önerileri oluşturur.
|
5 |
BECERİLER | |||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
Uygulamalı | |||||||
Program Yeterlilikleri/Çıktıları | Katkı Düzeyi | ||||||
0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
1 |
Alanında edindiği teorik ve uygulamalı bilgileri bankacılık ve sigortacılık işlemlerinde kullanır.
|
5 | |||||
2 |
İktisadi verileri doğru bir şekilde analiz ederek, finansal riskleri minimize edecek şekilde tasarrufları ve portföy yatırımlarını yönetir.
|
5 |
YETKİNLİKLER | |||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği | |||||||
Program Yeterlilikleri/Çıktıları | Katkı Düzeyi | ||||||
0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
1 |
Bankacılık işlemlerinin planlanmasından uygulanmasına kadar bir ekip çalışmasında lider ya da ekip üyesi olarak görev alır ve ekip içinde kendilerine verilen görevi yerine getirir.
|
5 |
YETKİNLİKLER | |||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
Öğrenme Yetkinliği | |||||||
Program Yeterlilikleri/Çıktıları | Katkı Düzeyi | ||||||
0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
1 |
Bankacılık ve sigortacılık faaliyetlerinin planlanması sürecini ve insan kaynağı performans konularında gerekli olan temel bilgiyi kazanır.
|
4 | |||||
2 |
Alanıyla ilgili bilgisayar programlarını bankacılık ve sigortacılık işlemlerinde kullanır.
|
4 |
YETKİNLİKLER | |||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
İletişim ve Sosyal Yetkinlik | |||||||
Program Yeterlilikleri/Çıktıları | Katkı Düzeyi | ||||||
0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
1 |
Bankacılık ve sigortacılık ile ilgili veri tabanları bilişim ve iletişim teknolojilerini kullanarak sektördeki paydaşlarla yenilikçi fikirleri ortaya çıkarmak için iş birliği yapar.
|
4 | |||||
2 |
Yaşam boyu öğrenmeyi ilke edinerek alanıyla ilgili bilimsel, sektörel gelişmeleri ve yenilikleri araştırır.
|
5 |
YETKİNLİKLER | |||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
Alana Özgü Yetkinlik | |||||||
Program Yeterlilikleri/Çıktıları | Katkı Düzeyi | ||||||
0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
1 |
Alanıyla ilgili finansal verileri analiz eder.
|
5 | |||||
2 |
Alanıyla ilgili bilgi ve becerileri toplumsal ve etik sorumluluklarını da göz önünde tutarak uygular.
|
5 |
DERSİN İŞ YÜKÜ VE AKTS KREDİSİ |
|||
---|---|---|---|
Öğrenme-Öğretme Etkinlikleri İş Yükü | |||
Öğrenme-Öğretme Etkinlikleri | Etkinlik(hafta sayısı) | Süresi(saat sayısı) | Toplam İş Yükü |
Ders | 14 | 3 | 42 |
Derse Ön Hazırlık ve Ders Sonrası Pekiştirme | 14 | 2 | 28 |
Arazi Çalışması | 0 | 0 | 0 |
Grup Çalışması / Ödevi | 0 | 0 | 0 |
Laboratuvar | 0 | 0 | 0 |
Okuma | 5 | 2 | 10 |
Ödev | 10 | 2 | 20 |
Proje Hazırlama | 0 | 0 | 0 |
Seminer | 0 | 0 | 0 |
Staj | 0 | 0 | 0 |
Teknik Gezi | 0 | 0 | 0 |
Web Tab. Öğrenme | 5 | 7 | 35 |
Uygulama | 0 | 0 | 0 |
Yerinde Uygulama | 0 | 0 | 0 |
Mesleki Faaliyet | 0 | 0 | 0 |
Sosyal Faaliyet | 0 | 0 | 0 |
Tez Hazırlama | 0 | 0 | 0 |
Alan Çalışması | 0 | 0 | 0 |
Rapor Yazma | 0 | 0 | 0 |
Final Sınavı | 1 | 1 | 1 |
Final Sınavı Hazırlığı | 5 | 6 | 30 |
Ara Sınav | 1 | 1 | 1 |
Ara Sınav Hazırlığı | 3 | 4 | 12 |
Kısa Sınav | 0 | 0 | 0 |
Kısa Sınav Hazırlığı | 0 | 0 | 0 |
TOPLAM | 58 | 0 | 179 |
Genel Toplam | 179 | ||
Toplam İş Yükü / 25.5 | 7 | ||
Dersin AKTS(ECTS) Kredisi | 7,0 |