Kodu | Dersin Adı | Yarıyıl | Süresi(T+U) | Kredisi | AKTS Kredisi |
---|---|---|---|---|---|
GSY224 | GIDA TASARIMI VE DUYUSAL ANALİZ | 4 | 3 | 3 | 6 |
DERS BİLGİLERİ |
|
---|---|
Dersin Öğretim Dili : | Türkçe |
Dersin Düzeyi | LİSANS, TYY: + 6.Düzey, EQF-LLL: 6.Düzey, QF-EHEA: 1.Düzey |
Dersin Türü | Zorunlu |
Dersin Veriliş Şekli | - |
Dersin Koordinatörü | Dr.Öğr.Üyesi NEVRUZ BERNA TATLISU |
Dersi Veren Öğretim Üyesi/Öğretim Görevlisi | |
Ders Ön Koşulu | Yok |
AMAÇ VE İÇERİK |
|
---|---|
Amaç: | Dersin temel amacı öğrencilere, gıdaların formülasyonları ve duyusal analizin gastronomi bilimi içindeki yeri, önemi ve kullanılması hususlarında bilgi vermektir. |
İçerik: | Bu dersin içeriğinde; gıda formülasyonları ve duyusal analiz tanımları, gastronomi bilimi açısından önemi ve kullanımı, gıdalarda kalite özellikleri ve gıda formülasyonları, duyusal analiz prensipleri ve analiz paneli tasarımı, duyusal analiz paneli tasarımını etkileyen faktörler, kullanılan skalalar ve lezzet profili oluşturma, gıda formülasyonları ve tüketici tercihlerinin belirlenmesi, özel gıdalar ve formülasyonları konuları işlenecek olup uygulamalı örnekler yapılacaktır. |
DERSİN ÖĞRENME ÇIKTILARI (Öğrenciler, bu dersi başarı ile tamamladıklarında aşağıda belirtilen bilgi, beceri ve/veya yetkinlikleri gösterirler.) |
---|
Reçete tasarlamak için formülasyon ve duyusal farkları belirterek yorum yapar. |
Gastronomi bilimine destek için uygun gıda formülasyonu ve duyusal analiz ilkelerini değerlendirir. |
Reçetede sorunu çözmek için gıdaların kalite özelliklerini kullanarak formülasyonu yeniden düzenler. |
Gıda tasarımlarını ve duyusal analiz sonuçlarını karşılaştırır. |
HAFTALIK DERS KONULARI VE ÖNGÖRÜLEN HAZIRLIK ÇALIŞMALARI |
|||
---|---|---|---|
Hafta | Ön Hazırlık | Konular | Yöntem |
1 | Literatür Taraması, Kitap Okuması | Gıda tasarımı ve duyusal analiz nedir? | Anlatım, Tartışma |
2 | Literatür Taraması, Kitap Okuması | Gastronomi bilimi açısından önemi ve kullanımı | Anlatım, Tartışma |
3 | Literatür Taraması, Kitap Okuması | Gıdalarda kalite özellikleri ve formülasyonları | Anlatım, Tartışma |
4 | Literatür Taraması, Kitap Okuması | Duyusal analiz prensipleri | Anlatım, Tartışma |
5 | Literatür Taraması, Kitap Okuması | Duyusal analiz paneli tasarımı ve etkileyen faktörler | Anlatım, Tartışma |
6 | Literatür Taraması, Kitap Okuması | Duyusal analizde kullanılan skalalar ve lezzet profili oluşturma | Anlatım, Tartışma |
7 | Literatür Taraması, Kitap Okuması | Duyusal analiz, gıda formülasyonları ve tüketici tercihlerinin belirlenmesi | Anlatım, Tartışma |
8 | - | ARA SINAV | - |
9 | Literatür Taraması, Kitap Okuması | Duyusal analiz, formülasyon ve özel gıdalar | Anlatım, Tartışma |
10 | Literatür Taraması, Kitap Okuması | Gastronomi bilimi açısından duyusal analiz ve gıda formülasyon örnekleri - I | Anlatım, Tartışma |
11 | Literatür Taraması, Kitap Okuması | Gastronomi bilimi açısından duyusal analiz ve gıda formülasyon örnekleri - II | Anlatım, Tartışma |
12 | Literatür Taraması, Kitap Okuması | Gastronomi bilimi açısından duyusal analiz ve gıda formülasyon örnekleri - III | Anlatım, Tartışma |
13 | Literatür Taraması, Kitap Okuması | Gastronomi bilimi açısından duyusal analiz ve gıda formülasyon örnekleri - IV | Anlatım, Tartışma |
14 | Literatür Taraması, Kitap Okuması | Öğrenci semineri - I | Anlatım, Tartışma |
15 | Literatür Taraması, Kitap Okuması | Öğrenci semineri - II | Anlatım, Tartışma |
16 | - | FİNAL | - |
17 | - | FİNAL | - |
KAYNAKLAR |
---|
Altuğ Onoğur, T. ve Elmacı, Y. (2015). Gıdalarda Duyusal Değerlendirme, (2. Baskı), İzmir: Sidaş Yayınları. |
Durlu Özkaya, F., Çoşansu Akdemir, S. ve Ayhan, K. (2021), Her Yönüyle Gıda, İzmir: Sidaş Yayınları. |
ÖLÇME VE DEĞERLENDİRME |
|||
---|---|---|---|
Yarıyıl İçi Yapılan Çalışmaların Ölçme ve Değerlendirmesi | Etkinlik Sayısı | Katkı Yüzdesi | Açıklama |
(0) Etkisiz | (1) En Düşük | (2) Düşük | (3) Orta | (4) İyi | (5) Çok İyi |
---|---|---|---|---|---|
0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 |
KNOWLEDGE | |||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
Theoretical | |||||||
Program Yeterlilikleri/Çıktıları | Katkı Düzeyi | ||||||
0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
1 |
Define basic concepts about gastronomy.
|
3 | |||||
2 |
Interpret the basic concepts, areas and approaches related to the field.
|
3 |
KNOWLEDGE | |||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
Factual | |||||||
Program Yeterlilikleri/Çıktıları | Katkı Düzeyi | ||||||
0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
1 |
Relate the information and facts about the field to the fields of social sciences such as Law, Sociology, Philosophy and Economy.
|
2 | |||||
2 |
Compare national and international cuisines in terms of similarities and differences.
|
2 |
SKILLS | |||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
Cognitive | |||||||
Program Yeterlilikleri/Çıktıları | Katkı Düzeyi | ||||||
0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
1 |
Categorize food hygiene and safety into accepted standards and practices.
|
4 | |||||
2 |
Prepare the technical infrastructure and contents of kitchen activities.
|
2 |
SKILLS | |||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
Practical | |||||||
Program Yeterlilikleri/Çıktıları | Katkı Düzeyi | ||||||
0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
1 |
Apply theoretical knowledge about food science into the field of gastronomy.
|
3 | |||||
2 |
Collaborate with shareholders in the field to bring new ideas, products to the market.
|
2 | |||||
3 |
Integrate basic kitchen techniques and product preparation principles into today's technology.
|
2 | |||||
4 |
Plan the work schedule and workflow in food and beverage enterprises.
|
2 |
OCCUPATIONAL | |||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
Autonomy & Responsibility | |||||||
Program Yeterlilikleri/Çıktıları | Katkı Düzeyi | ||||||
0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
1 |
Calculate costs in the food and beverage field.
|
3 | |||||
2 |
Carry out management theories, recruitment and evaluation processes effectively in food and beverage business.
|
2 | |||||
3 |
Organizes participation to national and international competitions and fairs in its field.
|
1 |
OCCUPATIONAL | |||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
Learning to Learn | |||||||
Program Yeterlilikleri/Çıktıları | Katkı Düzeyi | ||||||
0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
1 |
Examine developments, changes and innovations in the field by accepting the lifelong learning as a principle.
|
4 | |||||
2 |
Find planning, executioning and editing mistakes systematicly related to his field.
|
3 |
OCCUPATIONAL | |||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
Communication & Social | |||||||
Program Yeterlilikleri/Çıktıları | Katkı Düzeyi | ||||||
0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
1 |
Express their ideas using presentation and communication techniques in deliberate and verbal ways.
|
3 | |||||
2 |
Organize activities related to the field.
|
1 |
OCCUPATIONAL | |||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
Occupational and/or Vocational | |||||||
Program Yeterlilikleri/Çıktıları | Katkı Düzeyi | ||||||
0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
1 |
Interpret ethical values and legal regulations related to their profession in the direction of the substances in the legislation.
|
1 | |||||
2 |
Design social and social projects in his / her field using historical, cultural and geographical riches.
|
1 | |||||
3 |
Perform scientific researches using knowledge and skills related to his field.
|
2 |
DERSİN İŞ YÜKÜ VE AKTS KREDİSİ |
|||
---|---|---|---|
Öğrenme-Öğretme Etkinlikleri İş Yükü | |||
Öğrenme-Öğretme Etkinlikleri | Etkinlik(hafta sayısı) | Süresi(saat sayısı) | Toplam İş Yükü |
Ders | 14 | 3 | 42 |
Derse Ön Hazırlık ve Ders Sonrası Pekiştirme | 14 | 3 | 42 |
Arazi Çalışması | 0 | 0 | 0 |
Grup Çalışması / Ödevi | 0 | 0 | 0 |
Laboratuvar | 0 | 0 | 0 |
Okuma | 0 | 0 | 0 |
Ödev | 0 | 0 | 0 |
Proje Hazırlama | 0 | 0 | 0 |
Seminer | 6 | 4 | 24 |
Staj | 0 | 0 | 0 |
Teknik Gezi | 0 | 0 | 0 |
Web Tab. Öğrenme | 0 | 0 | 0 |
Uygulama | 0 | 0 | 0 |
Yerinde Uygulama | 0 | 0 | 0 |
Mesleki Faaliyet | 0 | 0 | 0 |
Sosyal Faaliyet | 0 | 0 | 0 |
Tez Hazırlama | 0 | 0 | 0 |
Alan Çalışması | 0 | 0 | 0 |
Rapor Yazma | 0 | 0 | 0 |
Final Sınavı | 1 | 1 | 1 |
Final Sınavı Hazırlığı | 14 | 3 | 42 |
Ara Sınav | 1 | 1 | 1 |
Ara Sınav Hazırlığı | 0 | 0 | 0 |
Kısa Sınav | 0 | 0 | 0 |
Kısa Sınav Hazırlığı | 0 | 0 | 0 |
TOPLAM | 50 | 0 | 152 |
Genel Toplam | 152 | ||
Toplam İş Yükü / 25.5 | 6 | ||
Dersin AKTS(ECTS) Kredisi | 6,0 |