TR EN

WORLD CUISINE AND APPLICATIONS DERS TANITIM VE UYGULAMA BİLGİLERİ

Kodu Dersin Adı Yarıyıl Süresi(T+U) Kredisi AKTS Kredisi
GAS320 WORLD CUISINE AND APPLICATIONS 6 4 2 7

DERS BİLGİLERİ

Dersin Öğretim Dili : İngilizce
Dersin Düzeyi LİSANS, TYY: + 6.Düzey, EQF-LLL: 6.Düzey, QF-EHEA: 1.Düzey
Dersin Türü Zorunlu
Dersin Veriliş Şekli -
Dersin Koordinatörü Dr.Öğr.Üyesi NEVRUZ BERNA TATLISU
Dersi Veren Öğretim Üyesi/Öğretim Görevlisi
Ders Ön Koşulu Yok

AMAÇ VE İÇERİK

Amaç: Bu dersin amacı, öğrencilere dünya çapında belli başlı mutfaklar hakkında detaylı bilgiler vererek bu mutfaklar hakkında uygulamalı çalışmalar yapmaktır.
İçerik: Bu dersin içeriği Fransız, İtalyan, İspanyol, Meksika, İngiliz, Balkan ve Amerika mutfaklarıdır.

DERSİN ÖĞRENME ÇIKTILARI (Öğrenciler, bu dersi başarı ile tamamladıklarında aşağıda belirtilen bilgi, beceri ve/veya yetkinlikleri gösterirler.)

Avrupa'nın önde gelen mutfak anlayışlarını kendi uygulamalarına uyarlar.
Kuzey, Güney ve Orta Amerika mutfak özelliklerine uygun reçeteler geliştirir.
Dünya mutfaklarına özgü temel yiyecek hazırlama ilkelerini yazar.
Orta doğu mutfak kültürüne özgü yemekleri hazırlar.
Dünyanın önde gelen mutfaklarının özelliklerini seçer.

HAFTALIK DERS KONULARI VE ÖNGÖRÜLEN HAZIRLIK ÇALIŞMALARI

Hafta Ön Hazırlık Konular Yöntem
1 Kitap okuma Fransız Mutfağı Uygulama, Soru-cevap, Tartışma
2 Kitap okuma Reçete örnekleri Uygulama, Soru-cevap, Tartışma
3 Kitap okuma İtalyan Mutfağı Uygulama, Soru-cevap, Tartışma
4 Öğrenci ödev hazırlama Reçete örnekleri Uygulama, Soru-cevap, Tartışma
5 Kitap okuma İspanyol Mutfağı Uygulama, Soru-cevap, Tartışma
6 Literatür taraması Reçete örnekleri Uygulama, Soru-cevap, Tartışma
7 Literatür taraması Meksika Mutfağı Uygulama, Soru-cevap, Tartışma
8 - ARA SINAV -
9 Kitap okuma Reçete örnekleri Uygulama, Soru-cevap, Tartışma
10 Kitap okuma İngiliz ve Balkan Mutfakları Uygulama, Soru-cevap, Tartışma
11 Kitap okuma Reçete örnekleri Uygulama, Soru-cevap, Tartışma
12 Öğrenci ödev hazırlama Orta ve Kuzey Amerika Mutfakları Uygulama, Soru-cevap, Tartışma
13 Öğrenci ödev hazırlama Reçete örnekleri Uygulama, Soru-cevap, Tartışma
14 Öğrenci ödev hazırlama Güney Amerika Mutfağı Uygulama, Soru-cevap, Tartışma
15 Kitap okuma Reçete örnekleri Uygulama, Soru-cevap, Tartışma
16 - FİNAL -
17 - FİNAL -

KAYNAKLAR

Whiteman, K., Boggiano, A., Wright, J., Capalbo, C., (2001). The Italian Cooking Encyclopedia.
Ainley, S., (2007). The Classic Encyclopedia of World Recipes.
Anonim, (2007). Fransız Mutfağı/Dünya Yemekleri, Boyut, İstanbul.

ÖLÇME VE DEĞERLENDİRME

Yarıyıl İçi Yapılan Çalışmaların Ölçme ve Değerlendirmesi Etkinlik Sayısı Katkı Yüzdesi Açıklama
(0) Etkisiz (1) En Düşük (2) Düşük (3) Orta (4) İyi (5) Çok İyi
0 1 2 3 4 5

DERSİN PROGRAM ÖĞRENME ÇIKTILARINA KATKISI

KNOWLEDGE
Theoretical
Program Yeterlilikleri/Çıktıları Katkı Düzeyi
0 1 2 3 4 5
1
Define basic concepts about gastronomy.
3
2
Interpret the basic concepts, areas and approaches related to the field.
4
KNOWLEDGE
Factual
Program Yeterlilikleri/Çıktıları Katkı Düzeyi
0 1 2 3 4 5
1
Relate the information and facts about the field to the fields of social sciences such as Law, Sociology, Philosophy and Economy.
2
2
Compare national and international cuisines in terms of similarities and differences.
4
SKILLS
Cognitive
Program Yeterlilikleri/Çıktıları Katkı Düzeyi
0 1 2 3 4 5
1
Categorize food hygiene and safety into accepted standards and practices.
4
2
Prepare the technical infrastructure and contents of kitchen activities.
3
SKILLS
Practical
Program Yeterlilikleri/Çıktıları Katkı Düzeyi
0 1 2 3 4 5
1
Apply theoretical knowledge about food science into the field of gastronomy.
4
2
Collaborate with shareholders in the field to bring new ideas, products to the market.
4
3
Integrate basic kitchen techniques and product preparation principles into today's technology.
5
4
Plan the work schedule and workflow in food and beverage enterprises.
4
OCCUPATIONAL
Autonomy & Responsibility
Program Yeterlilikleri/Çıktıları Katkı Düzeyi
0 1 2 3 4 5
1
They calculate costs in the food and beverage field.
4
2
They carry out management theories, recruitment and evaluation processes effectively in food and beverage business.
3
3
They organizes participation to national and international competitions and fairs in its field.
3
OCCUPATIONAL
Learning to Learn
Program Yeterlilikleri/Çıktıları Katkı Düzeyi
0 1 2 3 4 5
1
Examine developments, changes and innovations in the field by accepting the lifelong learning as a principle.
4
2
Find planning, executioning and editing mistakes systematicly related to his field.
4
OCCUPATIONAL
Communication & Social
Program Yeterlilikleri/Çıktıları Katkı Düzeyi
0 1 2 3 4 5
1
They express their ideas using presentation and communication techniques in deliberate and verbal ways.
4
2
They organize activities related to the field.
3
OCCUPATIONAL
Occupational and/or Vocational
Program Yeterlilikleri/Çıktıları Katkı Düzeyi
0 1 2 3 4 5
1
They interpret ethical values and legal regulations related to their profession in the direction of the substances in the legislation.
4
2
Design social and social projects in his / her field using historical, cultural and geographical riches.
4
3
Perform scientific researches using knowledge and skills related to his field.
3

DERSİN İŞ YÜKÜ VE AKTS KREDİSİ

Öğrenme-Öğretme Etkinlikleri İş Yükü
Öğrenme-Öğretme Etkinlikleri Etkinlik(hafta sayısı) Süresi(saat sayısı) Toplam İş Yükü
Ders 14 4 56
Derse Ön Hazırlık ve Ders Sonrası Pekiştirme 14 3 42
Arazi Çalışması 0 0 0
Grup Çalışması / Ödevi 0 0 0
Laboratuvar 0 0 0
Okuma 0 0 0
Ödev 0 0 0
Proje Hazırlama 0 0 0
Seminer 0 0 0
Staj 0 0 0
Teknik Gezi 0 0 0
Web Tab. Öğrenme 0 0 0
Uygulama 0 0 0
Yerinde Uygulama 0 0 0
Mesleki Faaliyet 0 0 0
Sosyal Faaliyet 0 0 0
Tez Hazırlama 0 0 0
Alan Çalışması 0 0 0
Rapor Yazma 0 0 0
Final Sınavı 1 1 1
Final Sınavı Hazırlığı 8 6 48
Ara Sınav 1 1 1
Ara Sınav Hazırlığı 6 5 30
Kısa Sınav 0 0 0
Kısa Sınav Hazırlığı 0 0 0
TOPLAM 44 0 178
Genel Toplam 178
Toplam İş Yükü / 25.5 7
Dersin AKTS(ECTS) Kredisi 7,0