| Kodu | Dersin Adı | Yarıyıl | Süresi(T+U) | Kredisi | AKTS Kredisi |
|---|---|---|---|---|---|
| SOC118 | INTRODUCTION TO PHILOSOPHY | 2 | 3 | 3 | 4 |
DERS BİLGİLERİ |
|
|---|---|
| Dersin Öğretim Dili : | İngilizce |
| Dersin Düzeyi | LİSANS, TYY: + 6.Düzey, EQF-LLL: 6.Düzey, QF-EHEA: 1.Düzey |
| Dersin Türü | Zorunlu |
| Dersin Veriliş Şekli | - |
| Dersin Koordinatörü | Dr.Öğr.Üyesi NEVRUZ BERNA TATLISU |
| Dersi Veren Öğretim Üyesi/Öğretim Görevlisi | |
| Ders Ön Koşulu | Yok |
AMAÇ VE İÇERİK |
|
|---|---|
| Amaç: | Bu dersin sonunda öğrenciler batı felsefesinin din, metafizik, epistemoloji ve ahlaka dair en önemli argümanlarını tanırlar ve mantıksal akıl yürütmeyle bu argümanları analiz eder, değerlendirir ve eleştirirler. |
| İçerik: | Dersin içeriği; Batı felsefesinin din felsefesi (Aquinalı Thomas, Pascal, Platon ve Nietzsche); metafizik (Parmenides, Platon, Berkeley, Epiküros, Sartre); epistemoloji (Descartes, Gettier, Hume) ve ahlak felsefesi (Platon, Aristoteles, Kant ve Mill) üzerine en önemli argümanlarının incelenmesini kapsamaktadır. |
DERSİN ÖĞRENME ÇIKTILARI (Öğrenciler, bu dersi başarı ile tamamladıklarında aşağıda belirtilen bilgi, beceri ve/veya yetkinlikleri gösterirler.) |
|---|
| Öğrenciler batı felsefesinin din, metafizik, epistemoloji ve ahlak felsefesine dair en önemli argümanlarını tanırlar. |
| Öğrenciler bu argümanların sonuçların öncüllerden çıkarsanıp çıkarsanamayacağını sorgularlar. |
| Öğrenciler geçerli, tutarlı ve sağlam akıl yürütmeleri geçersiz, tutarsız ve sağlam olmayan akıl yürütmelerden ayırt ederler. |
| Öğrenciler batı felsefesinin en önemli argümanlarını yorumlar. |
| Öğrenciler felsefi düşünce deneyleri ve varsayıma dayalı ahlaki ikilemlere dair yorum yapar. |
| Öğrenciler karşı argümanları daha iyi öngörebilmek ve savuşturmak amacıyla birbiriyle tartışır. |
HAFTALIK DERS KONULARI VE ÖNGÖRÜLEN HAZIRLIK ÇALIŞMALARI |
|||
|---|---|---|---|
| Hafta | Ön Hazırlık | Konular | Yöntem |
| 1 | - | Introduction to Introdoction to Philosophy | Anlatma, tartışma |
| 2 | Okuma | Branches of Philosophy | Anlatma, tartışma |
| 3 | Okuma | Introducing Aristotle’s Ethics | Anlatma, tartışma |
| 4 | Okuma | Aristotle’s Ethics: Virtues, Theoretical Life, Happiness | Anlatma, tartışma |
| 5 | Okuma | Plato’s Allegory of the Cave | Anlatma, tartışma |
| 6 | Okuma | Al Farabi- Middle Ages in Islamic World (Social State in Al-Farabi’s Philosophy | Anlatma, tartışma |
| 7 | Okuma | Review | Anlatma, tartışma |
| 8 | Okuma | Descartes and his Basic Concepts, The Idea of Rationalism | Anlatma, tartışma |
| 9 | Okuma | John Locke and Empiricism | Anlatma, tartışma |
| 10 | - | ARA SINAV | - |
| 11 | Okuma | Kant and Categorical Imperative | Anlatma, tartışma |
| 12 | Okuma | Kant: Establishment of the Moral Law | Anlatma, tartışma |
| 13 | Okuma | Hume’s Basic Concepts | Anlatma, tartışma |
| 14 | Okuma | Review | Anlatma, tartışma |
| 15 | Okuma | Final | Anlatma, tartışma |
| 16 | - | FİNAL | - |
| 17 | - | FİNAL | - |
KAYNAKLAR |
|---|
| Bruce,M., Barbone,S.,(2017), (çev. Mustafa Topal), Batı Felsefesindeki 100 Temel Mesele, İletişim Yayınları, İstanbul. |
| Platon, Devlet, (2018) (çev. M. Ali Cimcoz, Sabahattin Eyüboğlu) ,Türkiye İş Bankası Kültür Yayınları, İstanbul. |
| Nietzsche, F., (2010), Ahlakın Soy Kütüğü Üzerine, (çev. Turan Erdem), Arya Yayıncılık, İstanbul. |
| Paul, R. ,Elder, L.,(2014), Critical Thinking: Tools for Taking Charge of Your Learning and Your Life, Pearson: Essex, UK. |
| Dennet,D.,(2013) Intuition Pumps and Other Tools for Thinking, Norton: New York |
ÖLÇME VE DEĞERLENDİRME |
||||
|---|---|---|---|---|
| Yarıyıl İçi Yapılan Çalışmaların Ölçme ve Değerlendirmesi | Etkinlik Sayısı | Katkı Yüzdesi | Açıklama | Sınav Yapılma Şekli |
| Ara Sınav (Vize) | 1 | 50 | Optik(Test) Sınav | |
| DÖNEM SONU- Sınavı (Final) | 1 | 50 | Optik(Test) Sınav | |
| TOPLAM | 2 | 100 | ||
| (0) Etkisiz | (1) En Düşük | (2) Düşük | (3) Orta | (4) İyi | (5) Çok İyi |
|---|---|---|---|---|---|
| 0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 |
| BİLGİ | |||||||
|---|---|---|---|---|---|---|---|
| Kuramsal | |||||||
| Program Yeterlilikleri/Çıktıları | Katkı Düzeyi | ||||||
| 0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
| 1 |
Gastronomi ile ilgili temel kavramları tanımlar.
|
||||||
| 2 |
Alanıyla ilgili temel kavramları, çalışma alanları ve yaklaşımları yorumlar.
|
||||||
| BİLGİ | |||||||
|---|---|---|---|---|---|---|---|
| Olgusal | |||||||
| Program Yeterlilikleri/Çıktıları | Katkı Düzeyi | ||||||
| 0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
| 1 |
Alanıyla ilgili bilgi ve olguları sosyal bilimlerin Hukuk, Sosyoloji, Felsefe ve Ekonomi gibi alanlarıyla ilişkilendirir.
|
||||||
| 2 |
Ulusal ve uluslararası mutfakları benzerlik ve farklılıkları yönünden karşılaştırır.
|
||||||
| BECERİLER | |||||||
|---|---|---|---|---|---|---|---|
| Bilişsel | |||||||
| Program Yeterlilikleri/Çıktıları | Katkı Düzeyi | ||||||
| 0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
| 1 |
Yeme içme sanatının işleyişini, sistemlerini ve yapılarını analiz eder.
|
||||||
| 2 |
Mutfak faaliyetlerinin teknik altyapısını ve içeriğini hazırlar.
|
||||||
| BECERİLER | |||||||
|---|---|---|---|---|---|---|---|
| Uygulamalı | |||||||
| Program Yeterlilikleri/Çıktıları | Katkı Düzeyi | ||||||
| 0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
| 1 |
Gıda bilimi ile ilgili teorik bilgileri gastronomi alanına uygular.
|
||||||
| 2 |
Alanındaki paydaşlarıyla yeni fikirler, ürünler meydana getirmek için işbirliği yapar.
|
||||||
| 3 |
Temel mutfak tekniklerini ve ürün hazırlama prensiplerini günümüz teknolojisine entegre eder.
|
||||||
| 4 |
Yiyecek-içecek işletmelerinde iş düzenini ve akışını planlar.
|
||||||
| YETKİNLİKLER | |||||||
|---|---|---|---|---|---|---|---|
| Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği | |||||||
| Program Yeterlilikleri/Çıktıları | Katkı Düzeyi | ||||||
| 0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
| 1 |
Yiyecek ve içecek alanında maliyetleri hesaplar.
|
||||||
| 2 |
Bir yiyecek-içecek işletmesini etkin bir şekilde yürütecek yönetim teorilerini, işe alım ve değerlendirme süreçlerini uygular.
|
||||||
| 3 |
Alanındaki ulusal ve uluslararası yarışma ve fuarlara katılımı organize eder.
|
||||||
| YETKİNLİKLER | |||||||
|---|---|---|---|---|---|---|---|
| Öğrenme Yetkinliği | |||||||
| Program Yeterlilikleri/Çıktıları | Katkı Düzeyi | ||||||
| 0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
| 1 |
Yaşam boyu öğrenmeyi ilke olarak kabul ederek alanıyla ilgili gelişmeleri, değişimleri ve yenilikleri araştırır.
|
||||||
| 2 |
Alanıyla ilgili planlama, icra ve düzenleme hatalarını sistematik şekilde bulur.
|
||||||
| YETKİNLİKLER | |||||||
|---|---|---|---|---|---|---|---|
| İletişim ve Sosyal Yetkinlik | |||||||
| Program Yeterlilikleri/Çıktıları | Katkı Düzeyi | ||||||
| 0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
| 1 |
Sunum ve iletişim tekniklerini kullanarak fikirlerini ayzılı ve sözlü bir şekilde ifade eder.
|
||||||
| 2 |
Alanıyla ilgili etkinlikler düzenler.
|
||||||
| YETKİNLİKLER | |||||||
|---|---|---|---|---|---|---|---|
| Alana Özgü Yetkinlik | |||||||
| Program Yeterlilikleri/Çıktıları | Katkı Düzeyi | ||||||
| 0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
| 1 |
Mesleğiyle ilgili etik değerleri ve kanuni düzenlemeleri mevzuatta yer alan maddeler doğrultusunda yorumlar.
|
||||||
| 2 |
Tarihi, kültürel ve coğrafi zenginlikleri kullanarak alanında toplumsal ve sosyal içerikli projeler tasarlar.
|
||||||
| 3 |
Alanıyla ilgili bilgi ve becerileri kullanarak bilimsel araştırmalar yapar.
|
||||||
DERSİN İŞ YÜKÜ VE AKTS KREDİSİ |
|||
|---|---|---|---|
| Öğrenme-Öğretme Etkinlikleri İş Yükü | |||
| Öğrenme-Öğretme Etkinlikleri | Etkinlik(hafta sayısı) | Süresi(saat sayısı) | Toplam İş Yükü |
| Ders | 14 | 3 | 42 |
| Derse Ön Hazırlık ve Ders Sonrası Pekiştirme | 13 | 1 | 13 |
| Arazi Çalışması | 0 | 0 | 0 |
| Grup Çalışması / Ödevi | 0 | 0 | 0 |
| Laboratuvar | 0 | 0 | 0 |
| Okuma | 0 | 0 | 0 |
| Ödev | 0 | 0 | 0 |
| Proje Hazırlama | 0 | 0 | 0 |
| Seminer | 0 | 0 | 0 |
| Staj | 0 | 0 | 0 |
| Teknik Gezi | 0 | 0 | 0 |
| Web Tab. Öğrenme | 0 | 0 | 0 |
| Uygulama | 0 | 0 | 0 |
| Yerinde Uygulama | 0 | 0 | 0 |
| Mesleki Faaliyet | 0 | 0 | 0 |
| Sosyal Faaliyet | 0 | 0 | 0 |
| Tez Hazırlama | 0 | 0 | 0 |
| Alan Çalışması | 0 | 0 | 0 |
| Rapor Yazma | 0 | 0 | 0 |
| Final Sınavı | 1 | 1 | 1 |
| Final Sınavı Hazırlığı | 7 | 4 | 28 |
| Ara Sınav | 1 | 1 | 1 |
| Ara Sınav Hazırlığı | 5 | 3 | 15 |
| Kısa Sınav | 0 | 0 | 0 |
| Kısa Sınav Hazırlığı | 0 | 0 | 0 |
| TOPLAM | 41 | 0 | 100 |
| Genel Toplam | 100 | ||
| Toplam İş Yükü / 25.5 | 3,9 | ||
| Dersin AKTS(ECTS) Kredisi | 4,0 |