Kodu | Dersin Adı | Yarıyıl | Süresi(T+U) | Kredisi | AKTS Kredisi |
---|---|---|---|---|---|
THY217 | TV ELEŞTİRİSİ VE ANALİZİ | 3 | 3 | 3 | 6 |
DERS BİLGİLERİ |
|
---|---|
Dersin Öğretim Dili : | Türkçe |
Dersin Düzeyi | LİSANS, TYY: + 6.Düzey, EQF-LLL: 6.Düzey, QF-EHEA: 1.Düzey |
Dersin Türü | Zorunlu |
Dersin Veriliş Şekli | - |
Dersin Koordinatörü | Doç.Dr. UĞUR BALOĞLU |
Dersi Veren Öğretim Üyesi/Öğretim Görevlisi | Dr.Öğr.Üyesi İPEK GÜRKAN |
Ders Ön Koşulu | Yok |
AMAÇ VE İÇERİK |
|
---|---|
Amaç: | Dersin amacı, öğrencilere televizyonun kurmaca ve olgusal metinlerini eleştirel teoriler, ideolojik çözümleme ve kültürel çalışmalar alanyazınının sağladığı kavramlar çerçevesinde okumalarını sağlayacak temel bilgi ve beceriler kazandırmaktır. |
İçerik: | Dersin içeriğini, dünyada ve Türkiye'de medyanın geçirdiği yapısal dönüşüm ve medya içeriğinin dönüşüm süreci, eleştirel perspektifte televizyonun bir kitle iletişim aracı olarak ayırt edici karakteri, televizyon toplum ilişkisinin nasıl kavramsallaştırıldığı, televizyonun endüstriyel ve teknolojik gelişiminin televizyon programcılığını tarihsel olarak nasıl yapılandırdığı, televizyonun anlatı yapısı, anlatısal stratejileri ve temel türsel kategorileri, ticari yayıncılığın başlaması ile Türkiye’de televizyonun değişen anlamı, popüler televizyon içerikleri, yeni iletişim teknolojilerinin yaygınlaşmasının televizyon programcılığını ve izleme deneyimlerini nasıl dönüştürdüğü, televizyon eleştirisinin ve genel olarak medya okuryazarlığının önemi gibi konular kapsamaktadır. |
DERSİN ÖĞRENME ÇIKTILARI (Öğrenciler, bu dersi başarı ile tamamladıklarında aşağıda belirtilen bilgi, beceri ve/veya yetkinlikleri gösterirler.) |
---|
Küreselleşme ile kültür arasındaki ilişkiyi yorumlar. |
Televizyonun endüstriyel ve teknolojik gelişiminin tarihsel olarak nasıl yapılandığını değerlendirir. |
Tecimsel yayıncılık anlayışının yaygınlaşması ile televizyonun değişen anlamını ayırt eder. |
Televizyon izleme alışkanlıklarını ve izleme ölçümlerini dikkate alarak televizyondan iletilen enformasyonların şiddet, cinsellik, cinsiyetçilik kapsamında toplumsala etkisini yorumlar. |
HAFTALIK DERS KONULARI VE ÖNGÖRÜLEN HAZIRLIK ÇALIŞMALARI |
|||
---|---|---|---|
Hafta | Ön Hazırlık | Konular | Yöntem |
1 | Okuma | Dersin amacı ve içeriği hakkında bilgilendirme. | Anlatım |
2 | Okuma | Eleştiri Nedir? Eleştirinin doğası. Eleştirel düşünme pratiğinin dönüşümü | Anlatım, Soru Cevap, Tartışma Yöntemi |
3 | Okuma | 20. yüzyılın ilk yarısında kitle iletişim araçlarının reklam ve propaganda amaçlı kullanımı. Frankfurt Okulu eleştirel düşüncesi | Anlatım, Soru Cevap, Tartışma Yöntemi |
4 | Okuma | 20. yüzyıl ikinci yarısı televizyonun dünyada yaygınlaşması. Kitle toplumu teorileri ve medya incelemelerinde kullanımı. | Anlatım, Soru Cevap Tartışma, Grup Çalışması Yöntemi |
5 | Okuma | Televizyon ve temsil | Anlatım, Soru Cevap, Tartışma Yöntemi |
6 | Okuma | Televizyon ve anlatı yapısı | Anlatım, Soru Cevap Tartışma, Grup Çalışması Yöntemi |
7 | Okuma | Televizyonda türler. Bir endüstrisi olarak televizyonun özellikleri. Metalaşan televizyon programları | Anlatım, Soru Cevap Tartışma, Grup Çalışması Yöntemi |
8 | - | ARA SINAV | - |
9 | Okuma | Genel tekrar | Anlatım, Soru Cevap, Tartışma Yöntemi |
10 | Okuma | Televizyon programlarına psikanalitik yaklaşım. | Anlatım, Soru Cevap, Tartışma Yöntemi |
11 | Okuma | Televizyon programlarına feminist eleştiri | Anlatım, Soru Cevap, Tartışma Yöntemi |
12 | Okuma | Reklamlardan dizilere idealize yaşamlar, Televizyon karakter inşası, Şöhret ve Star sistemi | Anlatım, Soru Cevap Tartışma, Grup Çalışması Yöntemi |
13 | Okuma | Televizyonun gerçeklik miti | Anlatım, Soru Cevap Tartışma, Grup Çalışması Yöntemi |
14 | Okuma | Televizyon kültür ilişkisi, Televizyon eleştirisi ve medya okuryazarlığı ilişkisi | Anlatım, Soru Cevap Tartışma, Grup Çalışması Yöntemi |
15 | Okuma | Genel tekrar | Anlatım, Soru Cevap, Tartışma Yöntemi |
16 | - | FİNAL | - |
17 | - | FİNAL | - |
KAYNAKLAR |
---|
Dursun, Ç. (2005), TV Haberlerinde İdeoloji, İmge Kitabevi, Ankara |
Ellis, J. (1999). Televizyonun Anlatısı. çev. Ayşe İnal. Yıllık 1997-1998, Ankara Üniversitesi İletişim Fakültesi. |
Mutman, M. Televizyonu Nasıl Sorgulamalı, Toplum ve Bilim, Sayı 67 |
İnal, A. (2001).Televizyon, Tür ve Temsil. Yıllık 1999, Ankara: Ankara Üniversitesi İletişim Fakültesi. |
O'Donnell, V. J. (2007) Television Criticism, Sage Publications, Inc |
ÖLÇME VE DEĞERLENDİRME |
|||
---|---|---|---|
Yarıyıl İçi Yapılan Çalışmaların Ölçme ve Değerlendirmesi | Etkinlik Sayısı | Katkı Yüzdesi | Açıklama |
(0) Etkisiz | (1) En Düşük | (2) Düşük | (3) Orta | (4) İyi | (5) Çok İyi |
---|---|---|---|---|---|
0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 |
KNOWLEDGE | |||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
Theoretical | |||||||
Program Yeterlilikleri/Çıktıları | Katkı Düzeyi | ||||||
0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
1 |
Interpret basic concepts, fields of study, theories and approaches in media.
|
5 | |||||
2 |
Describe current information in the field by relating them with communication theories.
|
4 | |||||
3 |
Explain basic concepts regarding communication sciences.
|
0 |
KNOWLEDGE | |||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
Factual | |||||||
Program Yeterlilikleri/Çıktıları | Katkı Düzeyi | ||||||
0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
1 |
Interpret current events, political, cultural and economic developments by using the theoretical knowledge gained in the field within a critical context.
|
5 | |||||
2 |
Associate knowledge and facts in the field with Law, Sociology, Advertisement, Cinema and Economy.
|
0 |
SKILLS | |||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
Cognitive | |||||||
Program Yeterlilikleri/Çıktıları | Katkı Düzeyi | ||||||
0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
1 |
Identify new strategy and methods for the technical infrastructure and content of the types of television news and programs.
|
3 | |||||
2 |
Assemble theoretical knowledge gained in the field to the technology in present day.
|
0 |
SKILLS | |||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
Practical | |||||||
Program Yeterlilikleri/Çıktıları | Katkı Düzeyi | ||||||
0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
1 |
Create creative contents in the field.
|
0 | |||||
2 |
Interpret theoretical and applied knowledge gained in the field.
|
5 |
OCCUPATIONAL | |||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
Autonomy & Responsibility | |||||||
Program Yeterlilikleri/Çıktıları | Katkı Düzeyi | ||||||
0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
1 |
Create TV Programs for several audiences by sharing the knowledge and experiences on it.
|
0 | |||||
2 |
Perform as a leader or a team member in teamwork from the news production to presentation stage by fulfilling assigned tasks.
|
0 |
OCCUPATIONAL | |||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
Learning to Learn | |||||||
Program Yeterlilikleri/Çıktıları | Katkı Düzeyi | ||||||
0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
1 |
Identify basic knowledge regarding the production stages of media and technical infrastructure and creative approaches.
|
0 | |||||
2 |
Research for developments, changes and innovations in the field by taking the lifelong learning as a principle.
|
5 |
OCCUPATIONAL | |||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
Communication & Social | |||||||
Program Yeterlilikleri/Çıktıları | Katkı Düzeyi | ||||||
0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
1 |
Create new ideas and new products in collaboration with the stakeholders in the field of programming and journalism.
|
0 | |||||
2 |
Organize projects and activities for the social environment with the awareness of social responsibility following the national and international cases.
|
0 | |||||
3 |
Explain written, verbal and visual studies in the field by following the agenda.
|
4 |
OCCUPATIONAL | |||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
Occupational and/or Vocational | |||||||
Program Yeterlilikleri/Çıktıları | Katkı Düzeyi | ||||||
0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
1 |
Apply knowledge and skills gained in the field by taking legal, social and ethical responsibilities into consideration.
|
0 | |||||
2 |
Show skills as in using camera, editorial process control, team leadership and producing creative content that are features of a professional.
|
0 |
DERSİN İŞ YÜKÜ VE AKTS KREDİSİ |
|||
---|---|---|---|
Öğrenme-Öğretme Etkinlikleri İş Yükü | |||
Öğrenme-Öğretme Etkinlikleri | Etkinlik(hafta sayısı) | Süresi(saat sayısı) | Toplam İş Yükü |
Ders | 14 | 4 | 56 |
Derse Ön Hazırlık ve Ders Sonrası Pekiştirme | 14 | 3 | 42 |
Arazi Çalışması | 0 | 0 | 0 |
Grup Çalışması / Ödevi | 0 | 0 | 0 |
Laboratuvar | 0 | 0 | 0 |
Okuma | 0 | 0 | 0 |
Ödev | 0 | 0 | 0 |
Proje Hazırlama | 0 | 0 | 0 |
Seminer | 0 | 0 | 0 |
Staj | 0 | 0 | 0 |
Teknik Gezi | 0 | 0 | 0 |
Web Tab. Öğrenme | 0 | 0 | 0 |
Uygulama | 0 | 0 | 0 |
Yerinde Uygulama | 0 | 0 | 0 |
Mesleki Faaliyet | 0 | 0 | 0 |
Sosyal Faaliyet | 0 | 0 | 0 |
Tez Hazırlama | 0 | 0 | 0 |
Alan Çalışması | 0 | 0 | 0 |
Rapor Yazma | 0 | 0 | 0 |
Final Sınavı | 1 | 1 | 1 |
Final Sınavı Hazırlığı | 7 | 4 | 28 |
Ara Sınav | 1 | 1 | 1 |
Ara Sınav Hazırlığı | 5 | 6 | 30 |
Kısa Sınav | 0 | 0 | 0 |
Kısa Sınav Hazırlığı | 0 | 0 | 0 |
TOPLAM | 42 | 0 | 158 |
Genel Toplam | 158 | ||
Toplam İş Yükü / 25.5 | 6,2 | ||
Dersin AKTS(ECTS) Kredisi | 6,0 |