TR EN

TV DE KURGU TEKNİKLERİ DERS TANITIM VE UYGULAMA BİLGİLERİ

Kodu Dersin Adı Yarıyıl Süresi(T+U) Kredisi AKTS Kredisi
THY213 TV DE KURGU TEKNİKLERİ 3 4 2 6

DERS BİLGİLERİ

Dersin Öğretim Dili : Türkçe
Dersin Düzeyi LİSANS, TYY: + 6.Düzey, EQF-LLL: 6.Düzey, QF-EHEA: 1.Düzey
Dersin Türü Zorunlu
Dersin Veriliş Şekli -
Dersin Koordinatörü Doç.Dr. UĞUR BALOĞLU
Dersi Veren Öğretim Üyesi/Öğretim Görevlisi Dr.Öğr.Üyesi FERHAT ZENGİN
Ders Ön Koşulu Yok

AMAÇ VE İÇERİK

Amaç: Dersin amacı; öğrencilere kurgu teknikleri ile temel bilgi ve becerileri kazandırmaktır.
İçerik: Dersin içeriğini, Adobe Promiere Pro CC programı ile yapılacak olan çeşitli kurgu teknikleri uygulamaları oluşturmaktadır.

DERSİN ÖĞRENME ÇIKTILARI (Öğrenciler, bu dersi başarı ile tamamladıklarında aşağıda belirtilen bilgi, beceri ve/veya yetkinlikleri gösterirler.)

Kurgunun tarihi ve teknolojisini tanımlar.
Temel kurgu kullanım tekniklerini tanımlar.
Adobe Promiere Pro CC programı ile uygulama yapar.
Profesyonel bir çalışmada kurgunun televizyon programlarındaki rolünü ayırt eder.

HAFTALIK DERS KONULARI VE ÖNGÖRÜLEN HAZIRLIK ÇALIŞMALARI

Hafta Ön Hazırlık Konular Yöntem
1 - Tanışma. Dersin içerik ve yönteminin anlatılması; kullanılacak araç ve gereçlerin tanıtılması. Anlatma tekniği
2 Kitap Okuma, Görsel kaynak izleme Görüntünün oluşması ile birlikte kurgunun tarihsel gelişimi. Kurgunun temel ilkeleri, terimleri ve kavramlarının açıklanması. Anlatma Tekniği (Kurgunun kavramsal ve kuramsal gelişmelerinin görsel örneklerle birlikte sunulması.)
3 Kitap Okuma Kurgu Programları hakkında bilgiler verilmesi, Sinema ve Tv'de kullanılan kurgu programlarının tanıtılması. Anlatma Tekniği (Önemli kurgu programları ve bu programların arayüzlerinin görüntülü olarak incelenmesi.)
4 Kitap Okuma Görüntü formatları ve bu formatların oluşumunun kurgu programları açısından öneminin aktarılması. Temel görüntü formatları hakkında bilgi verilmesi. Anlatma Tekniği (Kameraların kayıt araçları ve formatları hakkında örneklerin sunulması.)
5 Kitap Okuma Kullanılacak olan kurgu programı arayüzünün ve diğer önemli kullanım araçlarının bilgisinin verilmesi. Programın etkin kullanılması için gerekli bilgilerin aktarılması. Anlatma, Örnek Gösterip Uygulama Tekniği (Adobe Promiere Pro kurgu programı üzerinden uygulamanın yapılması.)
6 Öğrenci ödev hazırlama Kurgu programında temel kurgu uygulaması: Görüntü içe aktarma (import), Kesme (Cut), Dışa aktarma (export). Uygulama. Anlatma, Örnek Gösterip Uygulama Tekniği (Adobe Promiere Pro kurgu programı üzerinden uygulamanın yapılması.)
7 Öğrenci ödev hazırlama Kurgu programında temel kurgu uygulaması: Ses ve efekt ekleme, ayarlama. Sesi etkin kullanma teknikleri. Uygulama. Anlatma, Örnek Gösterip Uygulama Tekniği (Adobe Promiere Pro kurgu programı üzerinden uygulamanın yapılması.)
8 - ARA SINAV -
9 Öğrenci ödev hazırlama Kurgu programında temel kurgu uygulaması: Efekt ekleme ve renk düzenleme. Uygulama. Anlatma, Örnek Gösterip Uygulama Tekniği (Adobe Promiere Pro kurgu programı üzerinden uygulamanın yapılması.)
10 Öğrenci ödev hazırlama Kurgulanan görüntü ve seslerin dışa aktarımında önemli bilgilerin aktarımı, farklı formatlarda görüntü alımı. Uygulama. Anlatma, Örnek Gösterip Uygulama Tekniği (Adobe Promiere Pro kurgu programı üzerinden uygulamanın yapılması.)
11 Öğrenci ödev hazırlama Sinema filmi ve televizyon dizilerinde kurgu teknikleri. Anlatma, Tartışma Tekniği (Profesyonel örnek işler analiz edilecek ve tartışılacak.)
12 Öğrenci ödev hazırlama Belgesel, kısa film, müzik klibi, haber gibi türlerin kurgu teknikleri. Anlatma, Tartışma Tekniği (Profesyonel örnek işler analiz edilecek ve tartışılacak.)
13 Öğrenci ödev hazırlama Uygulama Bireysel Çalışma.
14 Öğrenci ödev hazırlama Uygulama Bireysel Çalışma.
15 Öğrenci ödev hazırlama Uygulama Bireysel Çalışma.
16 - FİNAL -
17 - FİNAL -

KAYNAKLAR

Eisenstein, S. (2000), Film Duyumu, İstanbul: Payel Yayınları.
Aleksey Sokolov (2006), Sinema ve Televizyonda Görüntü Kurgusu, İstanbul: Agora Yayınevi.
Rosenberg, John (2011) The Healthy Edit. Creative Editing Techniques for Perfecting Your Movie, Elsevier, Focal Press

ÖLÇME VE DEĞERLENDİRME

Yarıyıl İçi Yapılan Çalışmaların Ölçme ve Değerlendirmesi Etkinlik Sayısı Katkı Yüzdesi Açıklama
(0) Etkisiz (1) En Düşük (2) Düşük (3) Orta (4) İyi (5) Çok İyi
0 1 2 3 4 5

DERSİN PROGRAM ÖĞRENME ÇIKTILARINA KATKISI

KNOWLEDGE
Theoretical
Program Yeterlilikleri/Çıktıları Katkı Düzeyi
0 1 2 3 4 5
1
Interpret basic concepts, fields of study, theories and approaches in media.
0
2
Describe current information in the field by relating them with communication theories.
0
3
Explain basic concepts regarding communication sciences.
0
KNOWLEDGE
Factual
Program Yeterlilikleri/Çıktıları Katkı Düzeyi
0 1 2 3 4 5
1
Interpret current events, political, cultural and economic developments by using the theoretical knowledge gained in the field within a critical context.
0
2
Associate knowledge and facts in the field with Law, Sociology, Advertisement, Cinema and Economy.
0
SKILLS
Cognitive
Program Yeterlilikleri/Çıktıları Katkı Düzeyi
0 1 2 3 4 5
1
Identify new strategy and methods for the technical infrastructure and content of the types of television news and programs.
0
2
Assemble theoretical knowledge gained in the field to the technology in present day.
5
SKILLS
Practical
Program Yeterlilikleri/Çıktıları Katkı Düzeyi
0 1 2 3 4 5
1
Create creative contents in the field.
5
2
Interpret theoretical and applied knowledge gained in the field.
5
OCCUPATIONAL
Autonomy & Responsibility
Program Yeterlilikleri/Çıktıları Katkı Düzeyi
0 1 2 3 4 5
1
Create TV Programs for several audiences by sharing the knowledge and experiences on it.
5
2
Perform as a leader or a team member in teamwork from the news production to presentation stage by fulfilling assigned tasks.
3
OCCUPATIONAL
Learning to Learn
Program Yeterlilikleri/Çıktıları Katkı Düzeyi
0 1 2 3 4 5
1
Identify basic knowledge regarding the production stages of media and technical infrastructure and creative approaches.
5
2
Research for developments, changes and innovations in the field by taking the lifelong learning as a principle.
5
OCCUPATIONAL
Communication & Social
Program Yeterlilikleri/Çıktıları Katkı Düzeyi
0 1 2 3 4 5
1
Create new ideas and new products in collaboration with the stakeholders in the field of programming and journalism.
3
2
Organize projects and activities for the social environment with the awareness of social responsibility following the national and international cases.
0
3
Explain written, verbal and visual studies in the field by following the agenda.
0
OCCUPATIONAL
Occupational and/or Vocational
Program Yeterlilikleri/Çıktıları Katkı Düzeyi
0 1 2 3 4 5
1
Apply knowledge and skills gained in the field by taking legal, social and ethical responsibilities into consideration.
4
2
Show skills as in using camera, editorial process control, team leadership and producing creative content that are features of a professional.
5

DERSİN İŞ YÜKÜ VE AKTS KREDİSİ

Öğrenme-Öğretme Etkinlikleri İş Yükü
Öğrenme-Öğretme Etkinlikleri Etkinlik(hafta sayısı) Süresi(saat sayısı) Toplam İş Yükü
Ders 14 3 42
Derse Ön Hazırlık ve Ders Sonrası Pekiştirme 14 3 42
Arazi Çalışması 0 0 0
Grup Çalışması / Ödevi 0 0 0
Laboratuvar 0 0 0
Okuma 0 0 0
Ödev 0 0 0
Proje Hazırlama 0 0 0
Seminer 0 0 0
Staj 0 0 0
Teknik Gezi 0 0 0
Web Tab. Öğrenme 0 0 0
Uygulama 0 0 0
Yerinde Uygulama 0 0 0
Mesleki Faaliyet 0 0 0
Sosyal Faaliyet 0 0 0
Tez Hazırlama 0 0 0
Alan Çalışması 0 0 0
Rapor Yazma 0 0 0
Final Sınavı 1 1 1
Final Sınavı Hazırlığı 7 6 42
Ara Sınav 1 1 1
Ara Sınav Hazırlığı 6 4 24
Kısa Sınav 0 0 0
Kısa Sınav Hazırlığı 0 0 0
TOPLAM 43 0 152
Genel Toplam 152
Toplam İş Yükü / 25.5 6
Dersin AKTS(ECTS) Kredisi 6,0