Kodu | Dersin Adı | Yarıyıl | Süresi(T+U) | Kredisi | AKTS Kredisi |
---|---|---|---|---|---|
THY220 | HABER DİLİ DİKSİYON VE RÖPORTAJ TEKNİKLERİ | 4 | 4 | 2 | 6 |
DERS BİLGİLERİ |
|
---|---|
Dersin Öğretim Dili : | Türkçe |
Dersin Düzeyi | LİSANS, TYY: + 6.Düzey, EQF-LLL: 6.Düzey, QF-EHEA: 1.Düzey |
Dersin Türü | Zorunlu |
Dersin Veriliş Şekli | - |
Dersin Koordinatörü | Doç.Dr. UĞUR BALOĞLU |
Dersi Veren Öğretim Üyesi/Öğretim Görevlisi | |
Ders Ön Koşulu | Yok |
AMAÇ VE İÇERİK |
|
---|---|
Amaç: | Bu dersin amacı, öğrencilere kurallara uygun akıcı ve anlaşılır metin okuma yöntemlerinin kavranması ve haber metinlerinde ekran önü uygulama çalışmalarına dair temel bilgi ve beceriler kazandırmaktır. |
İçerik: | Ders içeriğini; etkili ve güzel konuşma, doğru nefes alma, seslendirme ve sunma teknikleri oluşturmaktadır. Öğrenciler derste sözlü anlatılan konuları dersin öğretim elemanı ile birebir uygularlar. Uygulamalar bazı haftalarda iki kişilik gruplarla yapılarak öğrencilerin birbirlerinin hatalarını gözlemlemesi sağlanır. |
DERSİN ÖĞRENME ÇIKTILARI (Öğrenciler, bu dersi başarı ile tamamladıklarında aşağıda belirtilen bilgi, beceri ve/veya yetkinlikleri gösterirler.) |
---|
Verilen bir metni okurken uygun ses ve nefes tekniklerini kullanır. |
Konuşma dilinde yapılan hataları diksiyon kuralları çerçevesinde ayırt eder. |
Beden dili ve diksiyon kurallarına uyarak televizyon programlarını sunar. |
Konuşma dili kuralları çerçevesinde metin okumalarını, mikrofonu etkin bir şekilde kullanarak uygular. |
HAFTALIK DERS KONULARI VE ÖNGÖRÜLEN HAZIRLIK ÇALIŞMALARI |
|||
---|---|---|---|
Hafta | Ön Hazırlık | Konular | Yöntem |
1 | - | Dersin içerik ve yönteminin anlatılması; derse giriş. | Sözlü Anlatım |
2 | Görsel ve yazılı kaynak tarama | Diksiyon çalışmaları: nefes kontrolü, diyafram nefes çalışmaları. | Sözlü Anlatım ve Uygulama: Öğrencilere birebir uygulamalı nefes teknikleri anlatıldı. |
3 | Görsel ve yazılı kaynak tarama ve video izleme | Diksiyon çalışmaları: Ses eğitimi. | Sözlü Anlatım ve Uygulama |
4 | Görsel ve yazılı kaynak tarama ve video izleme | Diksiyon çalışmaları: Doğru sesletim. | Sözlü Anlatım ve Uygulama: Öğrencilerle birebir doğru harfin söylenişi çalışması yapıldı. |
5 | Görsel ve yazılı kaynak tarama ve video izleme | Akıcı ve anlaşılır konuşma. | Sözlü Anlatım ve Uygulama: Öğrenicilere metin dağıtıldı ve iki kişilik gruplar halinde birbirlerine okumaları istendi. Dinleyen öğrenciler yanlışları not etti. |
6 | Görsel ve yazılı kaynak tarama ve video izleme | Konuşma dili kuralları. | Sözlü Anlatım |
7 | Görsel ve yazılı kaynak tarama ve video izleme | Beden dilinin önemi, jest, mimik ve davranışlar. | Sözlü Anlatım ve Uygulama |
8 | - | ARA SINAV | - |
9 | Görsel ve yazılı kaynak tarama ve video izleme | Diksiyon çalışmaları: süre, tonlama, ezgi, vurgu. | Sözlü Anlatım ve Uygulama: Öğrenicilere metin dağıtıldı ve iki kişilik gruplar halinde birbirlerine okumaları istendi. Dinleyen öğrenciler yanlışları not etti. |
10 | Görsel ve yazılı kaynak tarama ve video izleme | Televizyon ve radyoda dil kullanım ve seslendirme hataları. | Sözlü Anlatım ve Görsel Sunum |
11 | Haber izleme | Mikrofonun ve kameranın doğru ve etkin kullanımı. | Sözlü Anlatım ve Uygulama: Öğrenciler stüdyoda kamera önünde mikrofon kullanımını deneyimledi. |
12 | Video izleme | Perfore uygulamaları | Sözlü Anlatım ve Uygulama |
13 | Haber izleme | Prompterdan haber metinlerini okuma uygulamaları. | Uygulama: Öğrenciler stüdyoda bireysel olarak prompterdan metin okudular. |
14 | Haber izleme | Prompterdan haber metinlerini okuma uygulamaları. | Uygulama: Öğrenciler stüdyoda bireysel olarak prompterdan metin okudular. |
15 | Haber izleme | Prompterdan haber metinlerini okuma uygulamaları. | Uygulama: Öğrenciler stüdyoda bireysel olarak prompterdan metin okudular. |
16 | - | FİNAL | - |
17 | - | FİNAL | - |
KAYNAKLAR |
---|
Er, S. (2009). Temel Konuşma Teknikleri ve Diksiyon, İstanbul: Hayat Yayınları. |
Gürzap, C. (2006). Söz Söyleme ve Diksiyon,İstanbul: Remzi Kitabevi. |
Taylor, R. (2015). Media Interview Techniques: A Complete Guide to Media Training, Kogan Page, London, 2015. |
ÖLÇME VE DEĞERLENDİRME |
|||
---|---|---|---|
Yarıyıl İçi Yapılan Çalışmaların Ölçme ve Değerlendirmesi | Etkinlik Sayısı | Katkı Yüzdesi | Açıklama |
(0) Etkisiz | (1) En Düşük | (2) Düşük | (3) Orta | (4) İyi | (5) Çok İyi |
---|---|---|---|---|---|
0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 |
KNOWLEDGE | |||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
Theoretical | |||||||
Program Yeterlilikleri/Çıktıları | Katkı Düzeyi | ||||||
0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
1 |
Interpret basic concepts, fields of study, theories and approaches in media.
|
0 | |||||
2 |
Describe current information in the field by relating them with communication theories.
|
0 | |||||
3 |
Explain basic concepts regarding communication sciences.
|
0 |
KNOWLEDGE | |||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
Factual | |||||||
Program Yeterlilikleri/Çıktıları | Katkı Düzeyi | ||||||
0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
1 |
Interpret current events, political, cultural and economic developments by using the theoretical knowledge gained in the field within a critical context.
|
0 | |||||
2 |
Associate knowledge and facts in the field with Law, Sociology, Advertisement, Cinema and Economy.
|
0 |
SKILLS | |||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
Cognitive | |||||||
Program Yeterlilikleri/Çıktıları | Katkı Düzeyi | ||||||
0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
1 |
Identify new strategy and methods for the technical infrastructure and content of the types of television news and programs.
|
0 | |||||
2 |
Assemble theoretical knowledge gained in the field to the technology in present day.
|
5 |
SKILLS | |||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
Practical | |||||||
Program Yeterlilikleri/Çıktıları | Katkı Düzeyi | ||||||
0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
1 |
Create creative contents in the field.
|
0 | |||||
2 |
Interpret theoretical and applied knowledge gained in the field.
|
0 |
OCCUPATIONAL | |||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
Autonomy & Responsibility | |||||||
Program Yeterlilikleri/Çıktıları | Katkı Düzeyi | ||||||
0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
1 |
Create TV Programs for several audiences by sharing the knowledge and experiences on it.
|
2 | |||||
2 |
Perform as a leader or a team member in teamwork from the news production to presentation stage by fulfilling assigned tasks.
|
5 |
OCCUPATIONAL | |||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
Learning to Learn | |||||||
Program Yeterlilikleri/Çıktıları | Katkı Düzeyi | ||||||
0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
1 |
Identify basic knowledge regarding the production stages of media and technical infrastructure and creative approaches.
|
4 | |||||
2 |
Research for developments, changes and innovations in the field by taking the lifelong learning as a principle.
|
5 |
OCCUPATIONAL | |||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
Communication & Social | |||||||
Program Yeterlilikleri/Çıktıları | Katkı Düzeyi | ||||||
0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
1 |
Create new ideas and new products in collaboration with the stakeholders in the field of programming and journalism.
|
5 | |||||
2 |
Organize projects and activities for the social environment with the awareness of social responsibility following the national and international cases.
|
4 | |||||
3 |
Explain written, verbal and visual studies in the field by following the agenda.
|
4 |
OCCUPATIONAL | |||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
Occupational and/or Vocational | |||||||
Program Yeterlilikleri/Çıktıları | Katkı Düzeyi | ||||||
0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
1 |
Apply knowledge and skills gained in the field by taking legal, social and ethical responsibilities into consideration.
|
3 | |||||
2 |
Show skills as in using camera, editorial process control, team leadership and producing creative content that are features of a professional.
|
5 |
DERSİN İŞ YÜKÜ VE AKTS KREDİSİ |
|||
---|---|---|---|
Öğrenme-Öğretme Etkinlikleri İş Yükü | |||
Öğrenme-Öğretme Etkinlikleri | Etkinlik(hafta sayısı) | Süresi(saat sayısı) | Toplam İş Yükü |
Ders | 14 | 3 | 42 |
Derse Ön Hazırlık ve Ders Sonrası Pekiştirme | 13 | 4 | 52 |
Arazi Çalışması | 0 | 0 | 0 |
Grup Çalışması / Ödevi | 0 | 0 | 0 |
Laboratuvar | 0 | 0 | 0 |
Okuma | 0 | 0 | 0 |
Ödev | 0 | 0 | 0 |
Proje Hazırlama | 0 | 0 | 0 |
Seminer | 0 | 0 | 0 |
Staj | 0 | 0 | 0 |
Teknik Gezi | 0 | 0 | 0 |
Web Tab. Öğrenme | 0 | 0 | 0 |
Uygulama | 0 | 0 | 0 |
Yerinde Uygulama | 0 | 0 | 0 |
Mesleki Faaliyet | 0 | 0 | 0 |
Sosyal Faaliyet | 0 | 0 | 0 |
Tez Hazırlama | 0 | 0 | 0 |
Alan Çalışması | 0 | 0 | 0 |
Rapor Yazma | 0 | 0 | 0 |
Final Sınavı | 1 | 1 | 1 |
Final Sınavı Hazırlığı | 7 | 6 | 42 |
Ara Sınav | 1 | 1 | 1 |
Ara Sınav Hazırlığı | 5 | 3 | 15 |
Kısa Sınav | 0 | 0 | 0 |
Kısa Sınav Hazırlığı | 0 | 0 | 0 |
TOPLAM | 41 | 0 | 153 |
Genel Toplam | 153 | ||
Toplam İş Yükü / 25.5 | 6 | ||
Dersin AKTS(ECTS) Kredisi | 6,0 |