Kodu | Dersin Adı | Yarıyıl | Süresi(T+U) | Kredisi | AKTS Kredisi |
---|---|---|---|---|---|
THY214 | SES VE GÖRSEL ÜRETİM TEKNİKLERİ | 4 | 3 | 3 | 6 |
DERS BİLGİLERİ |
|
---|---|
Dersin Öğretim Dili : | Türkçe |
Dersin Düzeyi | LİSANS, TYY: + 6.Düzey, EQF-LLL: 6.Düzey, QF-EHEA: 1.Düzey |
Dersin Türü | Zorunlu |
Dersin Veriliş Şekli | - |
Dersin Koordinatörü | Doç.Dr. UĞUR BALOĞLU |
Dersi Veren Öğretim Üyesi/Öğretim Görevlisi | |
Ders Ön Koşulu | Yok |
AMAÇ VE İÇERİK |
|
---|---|
Amaç: | Bu dersin amacı; öğrencilere sinema ve televizyonun temel unsurları olan ses ve görüntünün temel öğelerini kullanacakları bilgi ve becerileri kazandırmaktır. |
İçerik: | Bu dersin içeriğini; yeni teknolojinin sağladığı olanaklarla ses ve görüntü teknolojilerini kavramsal ve uygulamalı olarak incelenmesi; uygulamada ses ve görüntü teknolojileri detaylı olarak ele alınması; kablolar, kameranın teknik yapısı, görüntüleme, aydınlatma teknikleri ve araçlarının kullanımı oluşturmaktadır. Öğrenciler her bir dersin ya da proje ödevinin yapım sürecinde farklı bir pozisyonunda yer alır; bu sayede bir yapım sürecine çok yönlü hakim olur. |
DERSİN ÖĞRENME ÇIKTILARI (Öğrenciler, bu dersi başarı ile tamamladıklarında aşağıda belirtilen bilgi, beceri ve/veya yetkinlikleri gösterirler.) |
---|
Ses ve görüntü alanındaki gelişmeleri, yeni yaklaşım, araştırma ve bilgileri tanımlar. |
Ses ve görüntüyle ilgili temel kavramları tanımlayarak görsel iletişimde yer alan imge, perspektif, işaret ve sembollerin önemini yorumlar. |
Bakmak ve görmek arasındaki farkı kullanarak imge, algı ve perspektif kavramlarını ayırt eder. |
Kompozisyon kurallarını ve görüntü düzenleme ilkelerini uygular. |
HAFTALIK DERS KONULARI VE ÖNGÖRÜLEN HAZIRLIK ÇALIŞMALARI |
|||
---|---|---|---|
Hafta | Ön Hazırlık | Konular | Yöntem |
1 | - | Tanışma-Ders Tanıtım. Derse giriş. | - |
2 | Kitap okuma &Görsel ve yazılı kaynak tarama | Ses ve görüntü teknolojilerine tarihsel bir bakış, kullanılan teknolojiler ve programlar | Anlatma, Gösterip Yaptırma Yöntemi, Tartışma Yöntemi |
3 | Kitap okuma &Görsel ve yazılı kaynak tarama | Kamera bilgisine giriş: Ses ve görüntü terminolojisinde temel kavramlar. 1. Uygulama ödevi hakkında bilgilendirme. | Anlatma, Gösterip Yaptırma Yöntemi, Tartışma Yöntemi, Grup Çalışması |
4 | Kitap okuma &Görsel ve yazılı kaynak tarama | Kamera bilgisine giriş: Ses ve görüntü terminolojisinde temel kavramlar. Ses ve görüntünün aktarılmasında kullanılan sistemler. Uygulama çalışmaları. | Anlatma, Gösterip Yaptırma Yöntemi, Tartışma Yöntemi, Grup Çalışması |
5 | Kitap okuma &Görsel ve yazılı kaynak tarama | Kamera bilgisine giriş: Ses ve görüntünün aktarılmasında kullanılan sistemler, uygulama çalışmaları. Öğrenci uygulama çalışmalarını izleme ve değerlendirme. 2. Uygulama ödevi hakkında bilgilendirme | Anlatma, Gösterip Yaptırma Yöntemi, Tartışma Yöntemi, Grup Çalışması |
6 | Kitap okuma &Görsel ve yazılı kaynak tarama | Kamera kullanımının temel ilkeleri. Uygulama çalışmaları. | Anlatma, Gösterip Yaptırma Yöntemi, Tartışma Yöntemi, Grup Çalışması |
7 | Kitap okuma &Görsel ve yazılı kaynak tarama | Öğrenci uygulama çalışmalarını izleme ve değerlendirme. Genel tekrar. | Anlatma, Gösterip Yaptırma Yöntemi, Tartışma Yöntemi, Grup Çalışması |
8 | - | ARA SINAV | - |
9 | Kitap okuma &Görsel ve yazılı kaynak tarama | Kamera objektiflerinin yapısı ve sınıflandırılması. Uygulama çalışmaları. 3. Uygulama ödevi hakkında bilgilendirme. | Anlatma, Gösterip Yaptırma Yöntemi, Tartışma Yöntemi, Grup Çalışması |
10 | Kitap okuma &Görsel ve yazılı kaynak tarama | Görüntünün düzenlenmesi ve kompozisyon. Işık, Uygulama çalışmaları. | Anlatma, Gösterip Yaptırma Yöntemi, Tartışma Yöntemi, Grup Çalışması |
11 | Kitap okuma &Görsel ve yazılı kaynak tarama | Görüntünün düzenlenmesi ve kompozisyon. Işık kullanımı. Uygulama çalışmaları. Öğrenci uygulama çalışmalarını izleme ve değerlendirme. 4. Uygulama ödevi hakkında bilgilendirme | Anlatma, Gösterip Yaptırma Yöntemi, Tartışma Yöntemi, Grup Çalışması |
12 | Kitap okuma &Görsel ve yazılı kaynak tarama | Görüntünün düzenlenmesi ve kompozisyon. Işık kullanımı. Uygulama çalışmaları. | Anlatma, Gösterip Yaptırma Yöntemi, Tartışma Yöntemi, Grup Çalışması |
13 | Kitap okuma &Görsel ve yazılı kaynak tarama | Öğrenci uygulama çalışmalarını izleme ve değerlendirme. Genel tekrar. | Anlatma, Gösterip Yaptırma Yöntemi, Tartışma Yöntemi, Bireysel Çalışmalar |
14 | - | Final | Anlatma, Gösterip Yaptırma Yöntemi, Tartışma Yöntemi, Bireysel Çalışmalar |
15 | Kitap okuma &Görsel ve yazılı kaynak tarama | Uygulama çalışmaları | Anlatma, Gösterip Yaptırma Yöntemi, Tartışma Yöntemi, Bireysel Çalışmalar |
16 | - | FİNAL | - |
17 | - | FİNAL | - |
KAYNAKLAR |
---|
Temel Kaynak (Zorunlu):Dijital Video ile Sinema - İlker Canikligil, Alfa Yayınları: İstanbul |
Rea, Peter; Irving, David (2004). Sinema ve Videoda Kısa Film (3 Kitap), Es Yayınları: İstanbul. |
Kafalı, Nadi (2000). Televizyonda Kameramanlık, Ümit: Ankara. |
Ward, Peter (1996). Picture Composition for Film and Video, Focal Press: Massachusetts. |
Mascelli, Joseph V. (2002). Sinemanın 5 Temel Öğesi, İmge: Ankara. |
ÖLÇME VE DEĞERLENDİRME |
|||
---|---|---|---|
Yarıyıl İçi Yapılan Çalışmaların Ölçme ve Değerlendirmesi | Etkinlik Sayısı | Katkı Yüzdesi | Açıklama |
(0) Etkisiz | (1) En Düşük | (2) Düşük | (3) Orta | (4) İyi | (5) Çok İyi |
---|---|---|---|---|---|
0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 |
BİLGİ | |||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
Kuramsal | |||||||
Program Yeterlilikleri/Çıktıları | Katkı Düzeyi | ||||||
0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
1 |
Medyanın temel kavramlarını, çalışma alanlarını, kuramlarını ve yaklaşımlarını yorumlar.
|
0 | |||||
2 |
Alanıyla ilgili güncel bilgileri iletişim kuramlarıyla ilişkilendirerek açıklar.
|
0 | |||||
3 |
İletişim bilimleri ile ilgili temel kavramları tanımlar.
|
0 |
BİLGİ | |||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
Olgusal | |||||||
Program Yeterlilikleri/Çıktıları | Katkı Düzeyi | ||||||
0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
1 |
Alanındaki kuramsal bilgileri kullanarak güncel olayları, siyasi, kültürel ve ekonomik gelişmeleri eleştirel bağlamda yorumlar.
|
0 | |||||
2 |
Alanındaki bilgi ve olguları sosyal bilimlerin Hukuk, Sosyoloji, Reklam, Sinema ve Ekonomi gibi alanlarıyla ilişkilendirir.
|
0 |
BECERİLER | |||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
Bilişsel | |||||||
Program Yeterlilikleri/Çıktıları | Katkı Düzeyi | ||||||
0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
1 |
Televizyon haber ve program türlerinin teknik altyapısı ve içeriği için yeni strateji ve yöntemler belirler.
|
5 | |||||
2 |
Alanıyla ilgili kuramsal bilgileri günümüz teknolojisine entegre eder.
|
0 |
BECERİLER | |||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
Uygulamalı | |||||||
Program Yeterlilikleri/Çıktıları | Katkı Düzeyi | ||||||
0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
1 |
Kendi alanları ile ilgili yaratıcı içerik üretir.
|
0 | |||||
2 |
Alanında edindiği kuramsal ve uygulamalı bilgileri yorumlar.
|
0 |
YETKİNLİKLER | |||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği | |||||||
Program Yeterlilikleri/Çıktıları | Katkı Düzeyi | ||||||
0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
1 |
Farklı izleyici kitleleri için TV programları üreterek bilgi ve deneyimlerini paylaşır.
|
0 | |||||
2 |
Haberin üretiminden sunum aşamasına kadar bir ekip çalışmasında lider ya da ekip üyesi olarak görev alır ve ekip içinde kendilerine verilen görevleri yerine getirir.
|
0 |
YETKİNLİKLER | |||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
Öğrenme Yetkinliği | |||||||
Program Yeterlilikleri/Çıktıları | Katkı Düzeyi | ||||||
0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
1 |
Medyanın üretim süreçlerini ve bu süreçlerde kullanılan teknik altyapı ve yaratıcı yaklaşımlara ilişkin temel bilgiyi kazanır.
|
5 | |||||
2 |
Yaşam boyu öğrenmeyi ilke olarak kabul ederek alanıyla ilgili gelişmeleri, değişimleri ve yenilikleri araştırır.
|
5 |
YETKİNLİKLER | |||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
İletişim ve Sosyal Yetkinlik | |||||||
Program Yeterlilikleri/Çıktıları | Katkı Düzeyi | ||||||
0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
1 |
Programcılık ve habercilik alanlarındaki paydaşlarıyla yeni fikirler, ürünler meydana getirmek için iş birliği yapar.
|
0 | |||||
2 |
Ulusal ve uluslar arası gündemde yer alan olayları izleyerek toplumsal sorumluluk bilinciyle yaşadığı sosyal çevre için proje ve etkinlikler düzenler.
|
0 | |||||
3 |
Gündeme ilişkin yazılı, sözlü ve görsel çalışmaları takip ederek yorumlar.
|
0 |
YETKİNLİKLER | |||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
Alana Özgü Yetkinlik | |||||||
Program Yeterlilikleri/Çıktıları | Katkı Düzeyi | ||||||
0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
1 |
Alanıyla ilgili bilgi ve becerilerini, hukuki, toplumsal ve etik sorumluluklarını da göz önünde tutarak uygular.
|
0 | |||||
2 |
Bir medya profesyonelinde bulunan kamera kullanımı, editöryal süreç kontrolü, ekip liderliği ve yaratıcı içerik üretimi gibi özellikler gösterir.
|
0 |
DERSİN İŞ YÜKÜ VE AKTS KREDİSİ |
|||
---|---|---|---|
Öğrenme-Öğretme Etkinlikleri İş Yükü | |||
Öğrenme-Öğretme Etkinlikleri | Etkinlik(hafta sayısı) | Süresi(saat sayısı) | Toplam İş Yükü |
Ders | 14 | 3 | 42 |
Derse Ön Hazırlık ve Ders Sonrası Pekiştirme | 13 | 4 | 52 |
Arazi Çalışması | 0 | 0 | 0 |
Grup Çalışması / Ödevi | 0 | 0 | 0 |
Laboratuvar | 0 | 0 | 0 |
Okuma | 0 | 0 | 0 |
Ödev | 0 | 0 | 0 |
Proje Hazırlama | 0 | 0 | 0 |
Seminer | 0 | 0 | 0 |
Staj | 0 | 0 | 0 |
Teknik Gezi | 0 | 0 | 0 |
Web Tab. Öğrenme | 0 | 0 | 0 |
Uygulama | 0 | 0 | 0 |
Yerinde Uygulama | 0 | 0 | 0 |
Mesleki Faaliyet | 0 | 0 | 0 |
Sosyal Faaliyet | 0 | 0 | 0 |
Tez Hazırlama | 0 | 0 | 0 |
Alan Çalışması | 0 | 0 | 0 |
Rapor Yazma | 0 | 0 | 0 |
Final Sınavı | 1 | 1 | 1 |
Final Sınavı Hazırlığı | 7 | 6 | 42 |
Ara Sınav | 1 | 1 | 1 |
Ara Sınav Hazırlığı | 5 | 3 | 15 |
Kısa Sınav | 0 | 0 | 0 |
Kısa Sınav Hazırlığı | 0 | 0 | 0 |
TOPLAM | 41 | 0 | 153 |
Genel Toplam | 153 | ||
Toplam İş Yükü / 25.5 | 6 | ||
Dersin AKTS(ECTS) Kredisi | 6,0 |