Kodu | Dersin Adı | Yarıyıl | Süresi(T+U) | Kredisi | AKTS Kredisi |
---|---|---|---|---|---|
THY413 | TELEVİZYON PROGRAMI YAPIMI VE YÖNETİMİ | 7 | 4 | 2 | 8 |
DERS BİLGİLERİ |
|
---|---|
Dersin Öğretim Dili : | Türkçe |
Dersin Düzeyi | LİSANS, TYY: + 6.Düzey, EQF-LLL: 6.Düzey, QF-EHEA: 1.Düzey |
Dersin Türü | Zorunlu |
Dersin Veriliş Şekli | - |
Dersin Koordinatörü | Doç.Dr. UĞUR BALOĞLU |
Dersi Veren Öğretim Üyesi/Öğretim Görevlisi | Dr.Öğr.Üyesi CİHAN EMRE TANÇ |
Ders Ön Koşulu | Yok |
AMAÇ VE İÇERİK |
|
---|---|
Amaç: | Bu dersin amacı; öğrencilere ileri düzeyde televizyon yapımı tekniğiyle ilgili bilgi ve beceriler kazandırmaktır. |
İçerik: | Dersin içeriğini; pre-prodüksiyon (program önerisi, program formatı, senaryo yazımı), prodüksiyon( ileri düzey kamera, ses, ışık, çekim, dekor, kostüm, hazırlık, prova) ve post- prodüksiyon (kurgu teknikleri) süreçlerinin bireysel/grup çalışması biçiminde uygulamaları oluşturmaktadır. Öğrenciler her bir dersin ya da proje ödevinin yapım sürecinde farklı bir pozisyonunda yer alır; bu sayede bir yapım sürecine çok yönlü hakim olur. |
DERSİN ÖĞRENME ÇIKTILARI (Öğrenciler, bu dersi başarı ile tamamladıklarında aşağıda belirtilen bilgi, beceri ve/veya yetkinlikleri gösterirler.) |
---|
Tek kameralı televizyon yapım tekniğini geliştirir. |
İleri düzeyde çekim malzemelerini kullanır. |
Medya metini yazar. |
Dış ve iç çekimler yaparak çeşitli program türleri tasarlar. |
HAFTALIK DERS KONULARI VE ÖNGÖRÜLEN HAZIRLIK ÇALIŞMALARI |
|||
---|---|---|---|
Hafta | Ön Hazırlık | Konular | Yöntem |
1 | - | Derse giriş Televizyon Yapım Tekniklerine giriş. | Anlatma, Tartışma Yöntemi |
2 | Kitap okuma & Görsel ve yazılı kaynak tarama | Televizyon yapımı ve yönetimiyle ilgili temel kavramlar. | Anlatma, Tartışma Yöntemi |
3 | Kitap okuma & Görsel ve yazılı kaynak tarama | Televizyon yapımı ve yönetiminde yer alan görevler hakkında detaylı bilgilendirme. | Anlatma, Tartışma Yöntemi |
4 | Kitap okuma & Görsel ve yazılı kaynak tarama | Televizyon program konusu araştırma (Hedef kitle, Yaratıcı yaklaşım) | Anlatma, Gösterip Yaptırma Yöntemi, Grup Çalışması |
5 | Kitap okuma & Görsel ve yazılı kaynak tarama | Televizyon program türleri hakkında bilgi verilmesi. (Belgesel, Eğlence, Spor, Eğitim, Müzik, Aktüalite Programları) | Anlatma, Gösterip Yaptırma Yöntemi, Grup Çalışması |
6 | Kitap okuma & Görsel ve yazılı kaynak tarama | İleri düzey kamera tekniklerine giriş Uygulamalı çalışma Yapım süreci- Metod, öneri, araştırma, planlama Çekim öncesi planlama. | Anlatma, Gösterip Yaptırma Yöntemi, Grup Çalışması |
7 | Kitap okuma & Görsel ve yazılı kaynak tarama | İleri düzey kamera tekniklerine giriş Uygulamalı çalışma Yapım süreci- Metod, öneri, araştırma, planlama Çekim öncesi planlama | Anlatma, Gösterip Yaptırma Yöntemi, Grup Çalışması |
8 | - | ARA SINAV | - |
9 | Kitap okuma & Görsel ve yazılı kaynak tarama | Çekim öncesi planlama Final projelerinin organize edilmesi Final projeleri önerilerinin teslimi. | Bireysel Çalışma |
10 | Kitap okuma & Görsel ve yazılı kaynak tarama | İleri düzey kamera tekniklerine giriş Uygulamalı çalışma Yapım süreci- Metod, öneri, araştırma, planlama Çekim öncesi planlama | Anlatma, Gösterip Yaptırma Yöntemi, Grup Çalışması |
11 | Kitap okuma & Görsel ve yazılı kaynak tarama | İleri düzey kamera tekniklerine giriş Uygulamalı çalışma Yapım süreci- Metod, öneri, araştırma, planlama Çekim öncesi planlama | Anlatma, Gösterip Yaptırma Yöntemi, Grup Çalışması |
12 | Kitap okuma & Görsel ve yazılı kaynak tarama | İleri düzey tek-kamera yapım atölyesi Uygulamalı çalışma Metin yazımı Röportaj teknikleri Final projeleri önerileri ve Çok kameralı stüdyo projeleri | Anlatma, Gösterip Yaptırma Yöntemi, Grup Çalışması |
13 | Kitap okuma & Görsel ve yazılı kaynak tarama | Final projeleri araştırma ve geliştirme | Bireysel Çalışma |
14 | Kitap okuma & Görsel ve yazılı kaynak tarama | Final projeleri çekim | Bireysel Çalışma |
15 | Kitap okuma & Görsel ve yazılı kaynak tarama | Projelerin izlenmesi | Anlatma ve Tartışma Yöntemi |
16 | - | FİNAL | - |
17 | - | FİNAL | - |
KAYNAKLAR |
---|
Mutlu, E. (1995). Televizyonda Yapım ve Yönetim. Ankara Üniversitesi İletişim Fakültesi Yayınları. |
Colin, H. (2008). Televizyon Program Yapımcılığı. İstanbul: Es Yayınları. |
Millerson, G. (2009). Televizyonda Yapım ve Yönetim. İstanbul: Turgen Yayıncılık. |
Gökçe, B. (1997). Tv Program Yapımcılığı ve Yönetmenliği, İstanbul: Der Yayınları. |
Hampe, B. (1997). Making Documentary Films and Videos, New York: Holt Paperbacks. |
ÖLÇME VE DEĞERLENDİRME |
|||
---|---|---|---|
Yarıyıl İçi Yapılan Çalışmaların Ölçme ve Değerlendirmesi | Etkinlik Sayısı | Katkı Yüzdesi | Açıklama |
(0) Etkisiz | (1) En Düşük | (2) Düşük | (3) Orta | (4) İyi | (5) Çok İyi |
---|---|---|---|---|---|
0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 |
BİLGİ | |||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
Kuramsal | |||||||
Program Yeterlilikleri/Çıktıları | Katkı Düzeyi | ||||||
0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
1 |
Medyanın temel kavramlarını, çalışma alanlarını, kuramlarını ve yaklaşımlarını yorumlar.
|
0 | |||||
2 |
Alanıyla ilgili güncel bilgileri iletişim kuramlarıyla ilişkilendirerek açıklar.
|
0 | |||||
3 |
İletişim bilimleri ile ilgili temel kavramları tanımlar.
|
0 |
BİLGİ | |||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
Olgusal | |||||||
Program Yeterlilikleri/Çıktıları | Katkı Düzeyi | ||||||
0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
1 |
Alanındaki kuramsal bilgileri kullanarak güncel olayları, siyasi, kültürel ve ekonomik gelişmeleri eleştirel bağlamda yorumlar.
|
0 | |||||
2 |
Alanındaki bilgi ve olguları sosyal bilimlerin Hukuk, Sosyoloji, Reklam, Sinema ve Ekonomi gibi alanlarıyla ilişkilendirir.
|
0 |
BECERİLER | |||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
Bilişsel | |||||||
Program Yeterlilikleri/Çıktıları | Katkı Düzeyi | ||||||
0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
1 |
Televizyon haber ve program türlerinin teknik altyapısı ve içeriği için yeni strateji ve yöntemler belirler.
|
5 | |||||
2 |
Alanıyla ilgili kuramsal bilgileri günümüz teknolojisine entegre eder.
|
5 |
BECERİLER | |||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
Uygulamalı | |||||||
Program Yeterlilikleri/Çıktıları | Katkı Düzeyi | ||||||
0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
1 |
Kendi alanları ile ilgili yaratıcı içerik üretir.
|
5 | |||||
2 |
Alanında edindiği kuramsal ve uygulamalı bilgileri yorumlar.
|
4 |
YETKİNLİKLER | |||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği | |||||||
Program Yeterlilikleri/Çıktıları | Katkı Düzeyi | ||||||
0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
1 |
Farklı izleyici kitleleri için TV programları üreterek bilgi ve deneyimlerini paylaşır.
|
5 | |||||
2 |
Haberin üretiminden sunum aşamasına kadar bir ekip çalışmasında lider ya da ekip üyesi olarak görev alır ve ekip içinde kendilerine verilen görevleri yerine getirir.
|
5 |
YETKİNLİKLER | |||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
Öğrenme Yetkinliği | |||||||
Program Yeterlilikleri/Çıktıları | Katkı Düzeyi | ||||||
0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
1 |
Medyanın üretim süreçlerini ve bu süreçlerde kullanılan teknik altyapı ve yaratıcı yaklaşımlara ilişkin temel bilgiyi kazanır.
|
5 | |||||
2 |
Yaşam boyu öğrenmeyi ilke olarak kabul ederek alanıyla ilgili gelişmeleri, değişimleri ve yenilikleri araştırır.
|
4 |
YETKİNLİKLER | |||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
İletişim ve Sosyal Yetkinlik | |||||||
Program Yeterlilikleri/Çıktıları | Katkı Düzeyi | ||||||
0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
1 |
Programcılık ve habercilik alanlarındaki paydaşlarıyla yeni fikirler, ürünler meydana getirmek için iş birliği yapar.
|
5 | |||||
2 |
Ulusal ve uluslar arası gündemde yer alan olayları izleyerek toplumsal sorumluluk bilinciyle yaşadığı sosyal çevre için proje ve etkinlikler düzenler.
|
4 | |||||
3 |
Gündeme ilişkin yazılı, sözlü ve görsel çalışmaları takip ederek yorumlar.
|
4 |
YETKİNLİKLER | |||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
Alana Özgü Yetkinlik | |||||||
Program Yeterlilikleri/Çıktıları | Katkı Düzeyi | ||||||
0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
1 |
Alanıyla ilgili bilgi ve becerilerini, hukuki, toplumsal ve etik sorumluluklarını da göz önünde tutarak uygular.
|
4 | |||||
2 |
Bir medya profesyonelinde bulunan kamera kullanımı, editöryal süreç kontrolü, ekip liderliği ve yaratıcı içerik üretimi gibi özellikler gösterir.
|
4 |
DERSİN İŞ YÜKÜ VE AKTS KREDİSİ |
|||
---|---|---|---|
Öğrenme-Öğretme Etkinlikleri İş Yükü | |||
Öğrenme-Öğretme Etkinlikleri | Etkinlik(hafta sayısı) | Süresi(saat sayısı) | Toplam İş Yükü |
Ders | 14 | 3 | 42 |
Derse Ön Hazırlık ve Ders Sonrası Pekiştirme | 13 | 6 | 78 |
Arazi Çalışması | 0 | 0 | 0 |
Grup Çalışması / Ödevi | 0 | 0 | 0 |
Laboratuvar | 0 | 0 | 0 |
Okuma | 0 | 0 | 0 |
Ödev | 0 | 0 | 0 |
Proje Hazırlama | 0 | 0 | 0 |
Seminer | 0 | 0 | 0 |
Staj | 0 | 0 | 0 |
Teknik Gezi | 0 | 0 | 0 |
Web Tab. Öğrenme | 0 | 0 | 0 |
Uygulama | 0 | 0 | 0 |
Yerinde Uygulama | 0 | 0 | 0 |
Mesleki Faaliyet | 0 | 0 | 0 |
Sosyal Faaliyet | 0 | 0 | 0 |
Tez Hazırlama | 0 | 0 | 0 |
Alan Çalışması | 0 | 0 | 0 |
Rapor Yazma | 0 | 0 | 0 |
Final Sınavı | 1 | 1 | 1 |
Final Sınavı Hazırlığı | 7 | 6 | 42 |
Ara Sınav | 1 | 1 | 1 |
Ara Sınav Hazırlığı | 5 | 8 | 40 |
Kısa Sınav | 0 | 0 | 0 |
Kısa Sınav Hazırlığı | 0 | 0 | 0 |
TOPLAM | 41 | 0 | 204 |
Genel Toplam | 204 | ||
Toplam İş Yükü / 25.5 | 8 | ||
Dersin AKTS(ECTS) Kredisi | 8,0 |