TR EN

İLETİŞİME GİRİŞ DERS TANITIM VE UYGULAMA BİLGİLERİ

Kodu Dersin Adı Yarıyıl Süresi(T+U) Kredisi AKTS Kredisi
THP151 İLETİŞİME GİRİŞ 1 3 3 6

DERS BİLGİLERİ

Dersin Öğretim Dili : Türkçe
Dersin Düzeyi LİSANS, TYY: + 6.Düzey, EQF-LLL: 6.Düzey, QF-EHEA: 1.Düzey
Dersin Türü Zorunlu
Dersin Veriliş Şekli -
Dersin Koordinatörü Doç.Dr. UĞUR BALOĞLU
Dersi Veren Öğretim Üyesi/Öğretim Görevlisi Dr.Öğr.Üyesi İPEK GÜRKAN
Ders Ön Koşulu Yok

AMAÇ VE İÇERİK

Amaç: İletişim bilimine giriş dersinin amacı öğrencilerilerin temel iletişim bilimi alanı hakkında bilgi sahibi olmalarıdır.
İçerik: Ders içeriğinde öğrencilerin iletişimin genel tanımı ve kitle iletişim tarihi, günlük yaşamda iletişim ve dijital iletişim kavramlarını öğrenmesi ve daha sonraki dönem öğreneceği iletişim bilimleri alanındaki derslerine entegre etmesi yönündedir.

DERSİN ÖĞRENME ÇIKTILARI (Öğrenciler, bu dersi başarı ile tamamladıklarında aşağıda belirtilen bilgi, beceri ve/veya yetkinlikleri gösterirler.)

İletişim nedir kavramını öğrenir
Kitle iletişim tarihine hakimdir
Dijital iletişim tarihini ve perspektifini öğrenir

HAFTALIK DERS KONULARI VE ÖNGÖRÜLEN HAZIRLIK ÇALIŞMALARI

Hafta Ön Hazırlık Konular Yöntem
1 Okuma, araştırma İletişimin tanımı ve derse giriş ('iletişim' kavramının sözlük ve disiplinlerarası tanımı) Sunum, makale inceleme, örnek olay ve vaka örnekleriniirdeleme, dijital içerikle pekiştirme
2 Okuma, araştırma İletişim süreci ve temel unsurları (Kaynak, alıcı, mesaj, kanal, kodlama, geri bildirim, gürültü vb.) Sunum, makale inceleme, örnek olay ve vaka örnekleriniirdeleme, dijital içerikle pekiştirme
3 Okuma, araştırma Sözlü iletişim (dilin yapısı) Sunum, makale inceleme, örnek olay ve vaka örnekleriniirdeleme, dijital içerikle pekiştirme
4 Okuma, araştırma Sözsüz iletişim (beden dili, yüz ifadeleri, jestler, mekânsal ve zamansal göstergeler vb.) Sunum, makale inceleme, örnek olay ve vaka örnekleriniirdeleme, dijital içerikle pekiştirme
5 Okuma, araştırma Kişilerarası iletişim (empati, beden dili, aktif dinleme vb.) Sunum, makale inceleme, örnek olay ve vaka örnekleriniirdeleme, dijital içerikle pekiştirme
6 Okuma, araştırma Kültürlerarası iletişim (farklı kültürlerin iletişim biçimleri, kültürel kodlar vb.) Sunum, makale inceleme, örnek olay ve vaka örnekleriniirdeleme, dijital içerikle pekiştirme
7 Okuma, araştırma Görsel iletişim ve semboller (görsel göstergeler, ikon/metafor kullanımı, görsel okuryazarlık vb.) Sunum, makale inceleme, örnek olay ve vaka örnekleriniirdeleme, dijital içerikle pekiştirme
8 Okuma, araştırma İletişim Tarihi I (yazının icadından günümüze iletişim araçlarının evrimi) Sunum, makale inceleme, örnek olay ve vaka örnekleriniirdeleme, dijital içerikle pekiştirme
9 Okuma, araştırma İletişim Tarihi II (yazının icadından günümüze iletişim araçlarının evrimi) Sunum, makale inceleme, örnek olay ve vaka örnekleriniirdeleme, dijital içerikle pekiştirme
10 - ARA SINAV -
11 Okuma, araştırma Kitle iletişimi ve medya türleri (gazete gibi medyanın tanıtımı ve tarihsel dönüşümü, Radyo, televizyon ve sinema) Sunum, makale inceleme, örnek olay ve vaka örnekleriniirdeleme, dijital içerikle pekiştirme
12 Okuma, araştırma Dijital iletişim (sosyal medya, dijital iletişimin özellikleri vb.) Sunum, makale inceleme, örnek olay ve vaka örnekleriniirdeleme, dijital içerikle pekiştirme
13 Okuma, araştırma Günlük yaşamda iletişim (aile, toplum, gruplar, internet, kimlik, benlik vb. içinde iletişim) Sunum, makale inceleme, örnek olay ve vaka örnekleriniirdeleme, dijital içerikle pekiştirme
14 Okuma, araştırma İletişim ve temsil (cinsiyet, ırk, din vb. stereotipleri ve temsili) Sunum, makale inceleme, örnek olay ve vaka örnekleriniirdeleme, dijital içerikle pekiştirme
15 Okuma, araştırma İletişim ve temsil (cinsiyet, ırk, din vb. stereotipleri ve temsili) Sunum, makale inceleme, örnek olay ve vaka örnekleriniirdeleme, dijital içerikle pekiştirme
16 - FİNAL -
17 - FİNAL -

KAYNAKLAR

Nazife Güngör, İletişime Giriş, Siyasal Yayınevi
Aysel Aziz, İletişime Giriş, Nobel Yayınevi
Werner J Severin, Communication Theory, Pearson Publishing
Nazife Güngör, İletişime Giriş, Siyasal Yayınevi
Aysel Aziz, İletişime Giriş, Nobel Yayınevi
Werner J Severin, Communication Theory, Pearson Publishing

ÖLÇME VE DEĞERLENDİRME

Yarıyıl İçi Yapılan Çalışmaların Ölçme ve Değerlendirmesi Etkinlik Sayısı Katkı Yüzdesi Açıklama Sınav Yapılma Şekli
Ara Sınav (Vize) 1 50 Optik(Test) Sınav
DÖNEM SONU- Sınavı (Final) 1 50 Optik(Test) Sınav
TOPLAM 2 100
(0) Etkisiz (1) En Düşük (2) Düşük (3) Orta (4) İyi (5) Çok İyi
0 1 2 3 4 5

DERSİN PROGRAM ÖĞRENME ÇIKTILARINA KATKISI

BİLGİ
Kuramsal
Program Yeterlilikleri/Çıktıları Katkı Düzeyi
0 1 2 3 4 5
1
Medyanın temel kavramlarını, çalışma alanlarını, kuramlarını ve yaklaşımlarını yorumlar.
5
2
Alanıyla ilgili güncel bilgileri iletişim kuramlarıyla ilişkilendirerek açıklar.
5
3
İletişim bilimleri ile ilgili temel kavramları tanımlar.
5
BİLGİ
Olgusal
Program Yeterlilikleri/Çıktıları Katkı Düzeyi
0 1 2 3 4 5
1
Alanındaki kuramsal bilgileri kullanarak güncel olayları, siyasi, kültürel ve ekonomik gelişmeleri eleştirel bağlamda yorumlar.
5
2
Alanındaki bilgi ve olguları sosyal bilimlerin Hukuk, Sosyoloji, Reklam, Sinema ve Ekonomi gibi alanlarıyla ilişkilendirir.
5
BECERİLER
Bilişsel
Program Yeterlilikleri/Çıktıları Katkı Düzeyi
0 1 2 3 4 5
1
Televizyon haber ve program türlerinin teknik altyapısı ve içeriği için yeni strateji ve yöntemler belirler.
2
2
Alanıyla ilgili kuramsal bilgileri günümüz teknolojisine entegre eder.
4
BECERİLER
Uygulamalı
Program Yeterlilikleri/Çıktıları Katkı Düzeyi
0 1 2 3 4 5
1
Kendi alanları ile ilgili yaratıcı içerik üretir.
5
2
Alanında edindiği kuramsal ve uygulamalı bilgileri yorumlar.
5
YETKİNLİKLER
Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği
Program Yeterlilikleri/Çıktıları Katkı Düzeyi
0 1 2 3 4 5
1
Farklı izleyici kitleleri için TV programları üreterek bilgi ve deneyimlerini paylaşır.
1
2
Haberin üretiminden sunum aşamasına kadar bir ekip çalışmasında lider ya da ekip üyesi olarak görev alır ve ekip içinde kendilerine verilen görevleri yerine getirir.
2
YETKİNLİKLER
Öğrenme Yetkinliği
Program Yeterlilikleri/Çıktıları Katkı Düzeyi
0 1 2 3 4 5
1
Medyanın üretim süreçlerini ve bu süreçlerde kullanılan teknik altyapı ve yaratıcı yaklaşımlara ilişkin temel bilgiyi kazanır.
4
2
Yaşam boyu öğrenmeyi ilke olarak kabul ederek alanıyla ilgili gelişmeleri, değişimleri ve yenilikleri araştırır.
5
YETKİNLİKLER
İletişim ve Sosyal Yetkinlik
Program Yeterlilikleri/Çıktıları Katkı Düzeyi
0 1 2 3 4 5
1
Programcılık ve habercilik alanlarındaki paydaşlarıyla yeni fikirler, ürünler meydana getirmek için iş birliği yapar.
3
2
Ulusal ve uluslar arası gündemde yer alan olayları izleyerek toplumsal sorumluluk bilinciyle yaşadığı sosyal çevre için proje ve etkinlikler düzenler.
3
3
Gündeme ilişkin yazılı, sözlü ve görsel çalışmaları takip ederek yorumlar.
3
YETKİNLİKLER
Alana Özgü Yetkinlik
Program Yeterlilikleri/Çıktıları Katkı Düzeyi
0 1 2 3 4 5
1
Alanıyla ilgili bilgi ve becerilerini, hukuki, toplumsal ve etik sorumluluklarını da göz önünde tutarak uygular.
3
2
Bir medya profesyonelinde bulunan kamera kullanımı, editöryal süreç kontrolü, ekip liderliği ve yaratıcı içerik üretimi gibi özellikler gösterir.
3

DERSİN İŞ YÜKÜ VE AKTS KREDİSİ

Öğrenme-Öğretme Etkinlikleri İş Yükü
Öğrenme-Öğretme Etkinlikleri Etkinlik(hafta sayısı) Süresi(saat sayısı) Toplam İş Yükü
Ders 14 3 42
Derse Ön Hazırlık ve Ders Sonrası Pekiştirme 12 4 48
Arazi Çalışması 0 0 0
Grup Çalışması / Ödevi 0 0 0
Laboratuvar 0 0 0
Okuma 12 5 60
Ödev 0 0 0
Proje Hazırlama 0 0 0
Seminer 0 0 0
Staj 0 0 0
Teknik Gezi 0 0 0
Web Tab. Öğrenme 0 0 0
Uygulama 0 0 0
Yerinde Uygulama 0 0 0
Mesleki Faaliyet 0 0 0
Sosyal Faaliyet 0 0 0
Tez Hazırlama 0 0 0
Alan Çalışması 0 0 0
Rapor Yazma 0 0 0
Final Sınavı 1 1 1
Final Sınavı Hazırlığı 1 3 3
Ara Sınav 1 1 1
Ara Sınav Hazırlığı 1 3 3
Kısa Sınav 0 0 0
Kısa Sınav Hazırlığı 0 0 0
TOPLAM 42 0 158
Genel Toplam 158
Toplam İş Yükü / 25.5 6,2
Dersin AKTS(ECTS) Kredisi 6,0