TR EN

GÖRSEL ÜRETİM TEKNİKLERİ DERS TANITIM VE UYGULAMA BİLGİLERİ

Kodu Dersin Adı Yarıyıl Süresi(T+U) Kredisi AKTS Kredisi
THP251 GÖRSEL ÜRETİM TEKNİKLERİ 3 3 3 6

DERS BİLGİLERİ

Dersin Öğretim Dili : Türkçe
Dersin Düzeyi LİSANS, TYY: + 6.Düzey, EQF-LLL: 6.Düzey, QF-EHEA: 1.Düzey
Dersin Türü Zorunlu
Dersin Veriliş Şekli -
Dersin Koordinatörü Doç.Dr. UĞUR BALOĞLU
Dersi Veren Öğretim Üyesi/Öğretim Görevlisi Dr.Öğr.Üyesi İPEK GÜRKAN
Ders Ön Koşulu Yok

AMAÇ VE İÇERİK

Amaç: Bu dersin amacı; öğrencilere sinema ve televizyonun temel unsurları olan ses ve görüntünün temel öğelerini kullanacakları bilgi ve becerileri kazandırmaktır.
İçerik: Bu dersin içeriğini; yeni teknolojinin sağladığı olanaklarla ses ve görüntü teknolojilerini kavramsal ve uygulamalı olarak incelenmesi; uygulamada ses ve görüntü teknolojileri detaylı olarak ele alınması; kablolar, kameranın teknik yapısı, görüntüleme, aydınlatma teknikleri ve araçlarının kullanımı oluşturmaktadır. Öğrenciler her bir dersin ya da proje ödevinin yapım sürecinde farklı bir pozisyonunda yer alır; bu sayede bir yapım sürecine çok yönlü hakim olur.

DERSİN ÖĞRENME ÇIKTILARI (Öğrenciler, bu dersi başarı ile tamamladıklarında aşağıda belirtilen bilgi, beceri ve/veya yetkinlikleri gösterirler.)

Ses ve görüntü teknolojilerinin temel kavramlarını ve teknik altyapısı öğrenilir.
Görsel-işitsel bir yapım sürecinin farklı aşamalarında görev alarak ekip çalışması ve üretim becerisi geliştirir.
Görsel-işitsel üretim sürecinin estetik ve teknik boyutlarını analiz etmeyi öğrenir.

HAFTALIK DERS KONULARI VE ÖNGÖRÜLEN HAZIRLIK ÇALIŞMALARI

Hafta Ön Hazırlık Konular Yöntem
1 Okuma, araştırma Giriş ve Temel Kavramlar Sunum, makale inceleme, örnek olay
2 Okuma, araştırma Görsel Algı ve Kompozisyon Sunum, makale inceleme, örnek olay
3 Okuma, araştırma Görüntü Dili ve Anlam Sunum, makale inceleme, örnek olay
4 Okuma, araştırma Görüntü Dili ve Anlam Sunum, makale inceleme, örnek olay
5 Okuma, araştırma Renk, Ton ve Duygusal Etki Sunum, makale inceleme, örnek olay
6 Okuma, araştırma Ses ve Görsel İlişkisi Sunum, makale inceleme, örnek olay
7 Okuma, araştırma Kurguya Giriş Sunum, makale inceleme, örnek olay
8 Okuma, araştırma Kamera Estetiği ve Görsel Üslup Sunum, makale inceleme, örnek olay
9 Okuma, araştırma Televizyon Üretimi: Formatlar ve Akış Sunum, makale inceleme, örnek olay
10 - ARA SINAV -
11 Okuma, araştırma Görsel Üretim Araçları ve Teknikleri Sunum, makale inceleme, örnek olay
12 Okuma, araştırma Görselle Anlatım ve Hikâye Kurma Sunum, makale inceleme, örnek olay
13 Okuma, araştırma Operasyonel İmgeler Sunum, makale inceleme, örnek olay
14 Okuma, araştırma Görsel Anlatı ve Eleştirel Yaklaşım Sunum, makale inceleme, örnek olay
15 Okuma, araştırma Görsel Anlatı ve Eleştirel Yaklaşım Sunum, makale inceleme, örnek olay
16 - FİNAL -
17 - FİNAL -

KAYNAKLAR

Barthes, Roland (2014) Camera Lucida: Fotoğraf üzerine Düşünceler. Çev. R. Akçakaya. İstanbul: 6,45.
Arnheim, Rudolph (2007). Görsel Düşünme. Çev. R. Öğdül. İstanbul: Metis.
Canikligil, İ. (2015). Dijital video ile sinema. Alfa Yayınları.

ÖLÇME VE DEĞERLENDİRME

Yarıyıl İçi Yapılan Çalışmaların Ölçme ve Değerlendirmesi Etkinlik Sayısı Katkı Yüzdesi Açıklama Sınav Yapılma Şekli
Ara Sınav (Vize) 1 40 Klasik Sınav
Ödev Değerlendirme 1 10
DÖNEM SONU- Sınavı (Final) 1 50 Klasik Sınav
TOPLAM 3 100
(0) Etkisiz (1) En Düşük (2) Düşük (3) Orta (4) İyi (5) Çok İyi
0 1 2 3 4 5

DERSİN PROGRAM ÖĞRENME ÇIKTILARINA KATKISI

BİLGİ
Kuramsal
Program Yeterlilikleri/Çıktıları Katkı Düzeyi
0 1 2 3 4 5
1
Medyanın temel kavramlarını, çalışma alanlarını, kuramlarını ve yaklaşımlarını yorumlar.
3
2
Alanıyla ilgili güncel bilgileri iletişim kuramlarıyla ilişkilendirerek açıklar.
3
3
İletişim bilimleri ile ilgili temel kavramları tanımlar.
4
BİLGİ
Olgusal
Program Yeterlilikleri/Çıktıları Katkı Düzeyi
0 1 2 3 4 5
1
Alanındaki kuramsal bilgileri kullanarak güncel olayları, siyasi, kültürel ve ekonomik gelişmeleri eleştirel bağlamda yorumlar.
3
2
Alanındaki bilgi ve olguları sosyal bilimlerin Hukuk, Sosyoloji, Reklam, Sinema ve Ekonomi gibi alanlarıyla ilişkilendirir.
2
BECERİLER
Bilişsel
Program Yeterlilikleri/Çıktıları Katkı Düzeyi
0 1 2 3 4 5
1
Televizyon haber ve program türlerinin teknik altyapısı ve içeriği için yeni strateji ve yöntemler belirler.
2
2
Alanıyla ilgili kuramsal bilgileri günümüz teknolojisine entegre eder.
4
BECERİLER
Uygulamalı
Program Yeterlilikleri/Çıktıları Katkı Düzeyi
0 1 2 3 4 5
1
Kendi alanları ile ilgili yaratıcı içerik üretir.
4
2
Alanında edindiği kuramsal ve uygulamalı bilgileri yorumlar.
3
YETKİNLİKLER
Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği
Program Yeterlilikleri/Çıktıları Katkı Düzeyi
0 1 2 3 4 5
1
Farklı izleyici kitleleri için TV programları üreterek bilgi ve deneyimlerini paylaşır.
2
2
Haberin üretiminden sunum aşamasına kadar bir ekip çalışmasında lider ya da ekip üyesi olarak görev alır ve ekip içinde kendilerine verilen görevleri yerine getirir.
3
YETKİNLİKLER
Öğrenme Yetkinliği
Program Yeterlilikleri/Çıktıları Katkı Düzeyi
0 1 2 3 4 5
1
Medyanın üretim süreçlerini ve bu süreçlerde kullanılan teknik altyapı ve yaratıcı yaklaşımlara ilişkin temel bilgiyi kazanır.
3
2
Yaşam boyu öğrenmeyi ilke olarak kabul ederek alanıyla ilgili gelişmeleri, değişimleri ve yenilikleri araştırır.
3
YETKİNLİKLER
İletişim ve Sosyal Yetkinlik
Program Yeterlilikleri/Çıktıları Katkı Düzeyi
0 1 2 3 4 5
1
Programcılık ve habercilik alanlarındaki paydaşlarıyla yeni fikirler, ürünler meydana getirmek için iş birliği yapar.
2
2
Ulusal ve uluslar arası gündemde yer alan olayları izleyerek toplumsal sorumluluk bilinciyle yaşadığı sosyal çevre için proje ve etkinlikler düzenler.
2
3
Gündeme ilişkin yazılı, sözlü ve görsel çalışmaları takip ederek yorumlar.
5
YETKİNLİKLER
Alana Özgü Yetkinlik
Program Yeterlilikleri/Çıktıları Katkı Düzeyi
0 1 2 3 4 5
1
Alanıyla ilgili bilgi ve becerilerini, hukuki, toplumsal ve etik sorumluluklarını da göz önünde tutarak uygular.
1
2
Bir medya profesyonelinde bulunan kamera kullanımı, editöryal süreç kontrolü, ekip liderliği ve yaratıcı içerik üretimi gibi özellikler gösterir.
3

DERSİN İŞ YÜKÜ VE AKTS KREDİSİ

Öğrenme-Öğretme Etkinlikleri İş Yükü
Öğrenme-Öğretme Etkinlikleri Etkinlik(hafta sayısı) Süresi(saat sayısı) Toplam İş Yükü
Ders 14 3 42
Derse Ön Hazırlık ve Ders Sonrası Pekiştirme 10 3 30
Arazi Çalışması 0 0 0
Grup Çalışması / Ödevi 0 0 0
Laboratuvar 0 0 0
Okuma 12 6 72
Ödev 0 0 0
Proje Hazırlama 0 0 0
Seminer 0 0 0
Staj 0 0 0
Teknik Gezi 0 0 0
Web Tab. Öğrenme 0 0 0
Uygulama 0 0 0
Yerinde Uygulama 0 0 0
Mesleki Faaliyet 0 0 0
Sosyal Faaliyet 0 0 0
Tez Hazırlama 0 0 0
Alan Çalışması 0 0 0
Rapor Yazma 0 0 0
Final Sınavı 1 1 1
Final Sınavı Hazırlığı 1 3 3
Ara Sınav 1 1 1
Ara Sınav Hazırlığı 1 3 3
Kısa Sınav 0 0 0
Kısa Sınav Hazırlığı 0 0 0
TOPLAM 40 0 152
Genel Toplam 152
Toplam İş Yükü / 25.5 6
Dersin AKTS(ECTS) Kredisi 6,0