| Kodu | Dersin Adı | Yarıyıl | Süresi(T+U) | Kredisi | AKTS Kredisi |
|---|---|---|---|---|---|
| THP257 | TELEVİZYON YAYINCILIĞI | 3 | 3 | 3 | 6 |
DERS BİLGİLERİ |
|
|---|---|
| Dersin Öğretim Dili : | Türkçe |
| Dersin Düzeyi | LİSANS, TYY: + 6.Düzey, EQF-LLL: 6.Düzey, QF-EHEA: 1.Düzey |
| Dersin Türü | Zorunlu |
| Dersin Veriliş Şekli | - |
| Dersin Koordinatörü | Doç.Dr. UĞUR BALOĞLU |
| Dersi Veren Öğretim Üyesi/Öğretim Görevlisi | Dr.Öğr.Üyesi İPEK GÜRKAN |
| Ders Ön Koşulu | Yok |
AMAÇ VE İÇERİK |
|
|---|---|
| Amaç: | Dersin amacı; öğrencilere Radyo ve Televizyon Yayıncılığının temel kavramlarının tanıtılması ve televizyon yayıncılığına ilişkin, teknik, içerik ve denetleyici/düzenleyici yapılar bağlamında temel bilginin kazandırılmasıdır. |
| İçerik: | Dersin içeriğini; teknolojik bir yenilik olan televizyonun tarihsel gelişimi, dünyada ve Türkiye’de televizyon yayıncılığı yayıncılık türleri, karasal televizyon yayıncılığı, uydu televizyon yayıncılığı, IPTV ve internet tv yayıncılığı, mobil tv yayıncılığı gibi konular kapsamaktadır. |
DERSİN ÖĞRENME ÇIKTILARI (Öğrenciler, bu dersi başarı ile tamamladıklarında aşağıda belirtilen bilgi, beceri ve/veya yetkinlikleri gösterirler.) |
|---|
| Televizyon yayıncılığının temel kavramlarını ve üretim süreçlerini kavrayarak etik ilkelere uygun bir biçimde televizyon içeriği planlayıp uygulayabilir. |
| Yayıncılıkta kullanılan teknik donanım ve prodüksiyon süreçlerini tanımlar. |
| Dijitalleşmenin televizyon yayıncılığı üzerindeki etkilerini değerlendirir. |
HAFTALIK DERS KONULARI VE ÖNGÖRÜLEN HAZIRLIK ÇALIŞMALARI |
|||
|---|---|---|---|
| Hafta | Ön Hazırlık | Konular | Yöntem |
| 1 | Okuma, araştırma | Tanışma, Dersin İşleyişi Hakkında Bilgi, Genel Bilgilendirme ve Derse Giriş | Makale inceleme |
| 2 | Okuma, araştırma | Televizyon Yayıncılığının Tarihsel Gelişimi | Makale inceleme |
| 3 | Okuma, araştırma | Türkiye’de Televizyon Yayıncılığı | Makale inceleme |
| 4 | Okuma, araştırma | Televizyon Yayıncılığında Yapı ve İşleyiş | Makale inceleme |
| 5 | Okuma, araştırma | Televizyonun Özellikleri – Karakteristikleri | Makale inceleme |
| 6 | Okuma, araştırma | Televizyon Yayın Türleri | Makale inceleme |
| 7 | Okuma, araştırma | Televizyon Yayınlarının Başlıca Finans kaynağı | Makale inceleme |
| 8 | Okuma, araştırma | Televizyon Yayıncılığının Uluslar Arası Boyutu | Makale inceleme |
| 9 | Okuma, araştırma | Karasal Televizyon Yayıncılığı | Makale inceleme |
| 10 | - | ARA SINAV | - |
| 11 | Okuma, araştırma | Uydu Televizyon Yayıncılığı | Makale inceleme |
| 12 | Okuma, araştırma | IPTV ve Internet TV Yayıncılığı | Makale inceleme |
| 13 | Okuma, araştırma | IPTV ve Internet TV Yayıncılığı | Makale inceleme |
| 14 | Okuma, araştırma | Mobil TV Yayıncılığı | Makale inceleme |
| 15 | Okuma, araştırma | RTÜK VE TRT Kısa Tarihi | Makale inceleme |
| 16 | - | FİNAL | - |
| 17 | - | FİNAL | - |
KAYNAKLAR |
|---|
| Aziz, A. (2020). Televizyon ve radyo yayıncılığı. Hiperlink Yayınları. |
| Mutlu, E. (2005). Televizyonu anlamak: Medya, kültür, toplum. Ütopya Yayınevi. |
ÖLÇME VE DEĞERLENDİRME |
||||
|---|---|---|---|---|
| Yarıyıl İçi Yapılan Çalışmaların Ölçme ve Değerlendirmesi | Etkinlik Sayısı | Katkı Yüzdesi | Açıklama | Sınav Yapılma Şekli |
| Ara Sınav (Vize) | 1 | 50 | Klasik Sınav | |
| DÖNEM SONU- Sınavı (Final) | 1 | 50 | Klasik Sınav | |
| TOPLAM | 2 | 100 | ||
| (0) Etkisiz | (1) En Düşük | (2) Düşük | (3) Orta | (4) İyi | (5) Çok İyi |
|---|---|---|---|---|---|
| 0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 |
| BİLGİ | |||||||
|---|---|---|---|---|---|---|---|
| Kuramsal | |||||||
| Program Yeterlilikleri/Çıktıları | Katkı Düzeyi | ||||||
| 0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
| 1 |
Medyanın temel kavramlarını, çalışma alanlarını, kuramlarını ve yaklaşımlarını yorumlar.
|
5 | |||||
| 2 |
Alanıyla ilgili güncel bilgileri iletişim kuramlarıyla ilişkilendirerek açıklar.
|
5 | |||||
| 3 |
İletişim bilimleri ile ilgili temel kavramları tanımlar.
|
5 | |||||
| BİLGİ | |||||||
|---|---|---|---|---|---|---|---|
| Olgusal | |||||||
| Program Yeterlilikleri/Çıktıları | Katkı Düzeyi | ||||||
| 0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
| 1 |
Alanındaki kuramsal bilgileri kullanarak güncel olayları, siyasi, kültürel ve ekonomik gelişmeleri eleştirel bağlamda yorumlar.
|
4 | |||||
| 2 |
Alanındaki bilgi ve olguları sosyal bilimlerin Hukuk, Sosyoloji, Reklam, Sinema ve Ekonomi gibi alanlarıyla ilişkilendirir.
|
3 | |||||
| BECERİLER | |||||||
|---|---|---|---|---|---|---|---|
| Bilişsel | |||||||
| Program Yeterlilikleri/Çıktıları | Katkı Düzeyi | ||||||
| 0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
| 1 |
Televizyon haber ve program türlerinin teknik altyapısı ve içeriği için yeni strateji ve yöntemler belirler.
|
5 | |||||
| 2 |
Alanıyla ilgili kuramsal bilgileri günümüz teknolojisine entegre eder.
|
5 | |||||
| BECERİLER | |||||||
|---|---|---|---|---|---|---|---|
| Uygulamalı | |||||||
| Program Yeterlilikleri/Çıktıları | Katkı Düzeyi | ||||||
| 0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
| 1 |
Kendi alanları ile ilgili yaratıcı içerik üretir.
|
4 | |||||
| 2 |
Alanında edindiği kuramsal ve uygulamalı bilgileri yorumlar.
|
4 | |||||
| YETKİNLİKLER | |||||||
|---|---|---|---|---|---|---|---|
| Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği | |||||||
| Program Yeterlilikleri/Çıktıları | Katkı Düzeyi | ||||||
| 0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
| 1 |
Farklı izleyici kitleleri için TV programları üreterek bilgi ve deneyimlerini paylaşır.
|
4 | |||||
| 2 |
Haberin üretiminden sunum aşamasına kadar bir ekip çalışmasında lider ya da ekip üyesi olarak görev alır ve ekip içinde kendilerine verilen görevleri yerine getirir.
|
2 | |||||
| YETKİNLİKLER | |||||||
|---|---|---|---|---|---|---|---|
| Öğrenme Yetkinliği | |||||||
| Program Yeterlilikleri/Çıktıları | Katkı Düzeyi | ||||||
| 0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
| 1 |
Medyanın üretim süreçlerini ve bu süreçlerde kullanılan teknik altyapı ve yaratıcı yaklaşımlara ilişkin temel bilgiyi kazanır.
|
3 | |||||
| 2 |
Yaşam boyu öğrenmeyi ilke olarak kabul ederek alanıyla ilgili gelişmeleri, değişimleri ve yenilikleri araştırır.
|
2 | |||||
| YETKİNLİKLER | |||||||
|---|---|---|---|---|---|---|---|
| İletişim ve Sosyal Yetkinlik | |||||||
| Program Yeterlilikleri/Çıktıları | Katkı Düzeyi | ||||||
| 0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
| 1 |
Programcılık ve habercilik alanlarındaki paydaşlarıyla yeni fikirler, ürünler meydana getirmek için iş birliği yapar.
|
2 | |||||
| 2 |
Ulusal ve uluslar arası gündemde yer alan olayları izleyerek toplumsal sorumluluk bilinciyle yaşadığı sosyal çevre için proje ve etkinlikler düzenler.
|
2 | |||||
| 3 |
Gündeme ilişkin yazılı, sözlü ve görsel çalışmaları takip ederek yorumlar.
|
2 | |||||
| YETKİNLİKLER | |||||||
|---|---|---|---|---|---|---|---|
| Alana Özgü Yetkinlik | |||||||
| Program Yeterlilikleri/Çıktıları | Katkı Düzeyi | ||||||
| 0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
| 1 |
Alanıyla ilgili bilgi ve becerilerini, hukuki, toplumsal ve etik sorumluluklarını da göz önünde tutarak uygular.
|
3 | |||||
| 2 |
Bir medya profesyonelinde bulunan kamera kullanımı, editöryal süreç kontrolü, ekip liderliği ve yaratıcı içerik üretimi gibi özellikler gösterir.
|
3 | |||||
DERSİN İŞ YÜKÜ VE AKTS KREDİSİ |
|||
|---|---|---|---|
| Öğrenme-Öğretme Etkinlikleri İş Yükü | |||
| Öğrenme-Öğretme Etkinlikleri | Etkinlik(hafta sayısı) | Süresi(saat sayısı) | Toplam İş Yükü |
| Ders | 14 | 3 | 42 |
| Derse Ön Hazırlık ve Ders Sonrası Pekiştirme | 14 | 1 | 14 |
| Arazi Çalışması | 0 | 0 | 0 |
| Grup Çalışması / Ödevi | 0 | 0 | 0 |
| Laboratuvar | 0 | 0 | 0 |
| Okuma | 14 | 1 | 14 |
| Ödev | 0 | 0 | 0 |
| Proje Hazırlama | 0 | 0 | 0 |
| Seminer | 0 | 0 | 0 |
| Staj | 0 | 0 | 0 |
| Teknik Gezi | 0 | 0 | 0 |
| Web Tab. Öğrenme | 0 | 0 | 0 |
| Uygulama | 0 | 0 | 0 |
| Yerinde Uygulama | 0 | 0 | 0 |
| Mesleki Faaliyet | 0 | 0 | 0 |
| Sosyal Faaliyet | 0 | 0 | 0 |
| Tez Hazırlama | 0 | 0 | 0 |
| Alan Çalışması | 0 | 0 | 0 |
| Rapor Yazma | 0 | 0 | 0 |
| Final Sınavı | 1 | 1 | 1 |
| Final Sınavı Hazırlığı | 8 | 5 | 40 |
| Ara Sınav | 1 | 1 | 1 |
| Ara Sınav Hazırlığı | 6 | 6 | 36 |
| Kısa Sınav | 0 | 0 | 0 |
| Kısa Sınav Hazırlığı | 0 | 0 | 0 |
| TOPLAM | 58 | 0 | 148 |
| Genel Toplam | 148 | ||
| Toplam İş Yükü / 25.5 | 5,8 | ||
| Dersin AKTS(ECTS) Kredisi | 6,0 |