TR EN

TELEVİZYON YAYINCILIĞI DERS TANITIM VE UYGULAMA BİLGİLERİ

Kodu Dersin Adı Yarıyıl Süresi(T+U) Kredisi AKTS Kredisi
THY203 TELEVİZYON YAYINCILIĞI 3 3 3 6

DERS BİLGİLERİ

Dersin Öğretim Dili : Türkçe
Dersin Düzeyi LİSANS, TYY: + 6.Düzey, EQF-LLL: 6.Düzey, QF-EHEA: 1.Düzey
Dersin Türü Zorunlu
Dersin Veriliş Şekli -
Dersin Koordinatörü Doç.Dr. UĞUR BALOĞLU
Dersi Veren Öğretim Üyesi/Öğretim Görevlisi Dr.Öğr.Üyesi CİHAN EMRE TANÇ
Ders Ön Koşulu Yok

AMAÇ VE İÇERİK

Amaç: Dersin amacı; öğrencilere Radyo ve Televizyon Yayıncılığının temel kavramlarının tanıtılması ve televizyon yayıncılığına ilişkin, teknik, içerik ve denetleyici/düzenleyici yapılar bağlamında temel bilginin kazandırılmasıdır.
İçerik: Dersin içeriğini; teknolojik bir yenilik olan televizyonun tarihsel gelişimi, dünyada ve Türkiye’de televizyon yayıncılığı yayıncılık türleri, karasal televizyon yayıncılığı, uydu televizyon yayıncılığı, IPTV ve internet tv yayıncılığı, mobil tv yayıncılığı gibi konular kapsamaktadır.

DERSİN ÖĞRENME ÇIKTILARI (Öğrenciler, bu dersi başarı ile tamamladıklarında aşağıda belirtilen bilgi, beceri ve/veya yetkinlikleri gösterirler.)

Türkiye’de televizyon yayıncılığının tarihsel gelişimini ve geçirdiği aşamaları tartışır.
Radyo ve televizyon teknolojisi alanındaki çalışmalar için gerekli verileri tanımlar.
Televizyon yayıncılığının teknolojik ve tarihsel gelişimini ekonomik, siyasal ve kültürel bağlamda analiz eder.
Avantaj ve dezavantajlarını göstermek için televizyon yayıncılığında kullanılan yayın teknolojilerini birbirleri ile karşılaştırır.

HAFTALIK DERS KONULARI VE ÖNGÖRÜLEN HAZIRLIK ÇALIŞMALARI

Hafta Ön Hazırlık Konular Yöntem
1 - Tanışma, Dersin İşleyişi Hakkında Bilgi, Genel Bilgilendirme ve Derse Giriş Anlatım
2 Kitap okuma Televizyon Yayıncılığının Tarihsel Gelişimi Anlatım, Soru Cevap, Tartışma Yöntemi
3 Öğrenci Araştırma – Kitap Okuma Türkiye’de Televizyon Yayıncılığı Anlatım, Soru Cevap, Tartışma Yöntemi
4 Kitap okuma Televizyon Yayıncılığında Yapı ve İşleyiş Anlatım, Soru Cevap, Tartışma Yöntemi
5 Kitap okuma Televizyonun Özellikleri – Karakteristikleri Anlatım, Soru Cevap, Tartışma Yöntemi
6 Öğrenci Ödev Hazırlama – Kitap Okuma Televizyon Yayın Türleri Anlatım, Soru Cevap, Tartışma Yöntemi
7 Öğrenci Ödev Hazırlama – Kitap Okuma Televizyon Yayınlarının Başlıca Finans kaynağı Anlatım, Soru Cevap, Tartışma Yöntemi
8 - ARA SINAV -
9 Kitap okuma Televizyon Yayıncılığının Uluslar Arası Boyutu Anlatım, Soru Cevap, Tartışma Yöntemi
10 Kitap okuma Karasal Televizyon Yayıncılığı Anlatım, Soru Cevap, Tartışma Yöntemi
11 Kitap okuma Uydu Televizyon Yayıncılığı Anlatım, Soru Cevap, Tartışma Yöntemi
12 Kitap okuma IPTV ve Internet TV Yayıncılığı Anlatım, Soru Cevap, Tartışma
13 Öğrenci Ödev Hazırlama – Kitap Okuma IPTV ve Internet TV Yayıncılığı Anlatım, Soru Cevap, Tartışma
14 Öğrenci Ödev Hazırlama – Kitap Okuma Mobil TV Yayıncılığı Anlatım, Soru Cevap, Tartışma
15 Kitap okuma Genel tekrar Anlatım, Soru Cevap, Tartışma Yöntemi
16 - FİNAL -
17 - FİNAL -

KAYNAKLAR

Nazmi Ulutak, Radyo ve Televizyon Yayıncılığı, Anadolu Üni. Yay., 2013
Aysel Aziz, Radyo ve Televizyona Giriş, Ankara Üni. Siyasal Bil. Yay., 1981
Özden Cankaya, Dünden Bugüne Radyo ve Televizyon, Beta Basım Yay., 1997
Banet-Weiser, S. Chris, C. and Freitas, A. (2007). Cable Visions Television Beyond Broadcasting, NYU Press

ÖLÇME VE DEĞERLENDİRME

Yarıyıl İçi Yapılan Çalışmaların Ölçme ve Değerlendirmesi Etkinlik Sayısı Katkı Yüzdesi Açıklama
(0) Etkisiz (1) En Düşük (2) Düşük (3) Orta (4) İyi (5) Çok İyi
0 1 2 3 4 5

DERSİN PROGRAM ÖĞRENME ÇIKTILARINA KATKISI

KNOWLEDGE
Theoretical
Program Yeterlilikleri/Çıktıları Katkı Düzeyi
0 1 2 3 4 5
1
Interpret basic concepts, fields of study, theories and approaches in media.
0
2
Describe current information in the field by relating them with communication theories.
0
3
Explain basic concepts regarding communication sciences.
4
KNOWLEDGE
Factual
Program Yeterlilikleri/Çıktıları Katkı Düzeyi
0 1 2 3 4 5
1
Interpret current events, political, cultural and economic developments by using the theoretical knowledge gained in the field within a critical context.
4
2
Associate knowledge and facts in the field with Law, Sociology, Advertisement, Cinema and Economy.
0
SKILLS
Cognitive
Program Yeterlilikleri/Çıktıları Katkı Düzeyi
0 1 2 3 4 5
1
Identify new strategy and methods for the technical infrastructure and content of the types of television news and programs.
0
2
Assemble theoretical knowledge gained in the field to the technology in present day.
0
SKILLS
Practical
Program Yeterlilikleri/Çıktıları Katkı Düzeyi
0 1 2 3 4 5
1
Create creative contents in the field.
0
2
Interpret theoretical and applied knowledge gained in the field.
0
OCCUPATIONAL
Autonomy & Responsibility
Program Yeterlilikleri/Çıktıları Katkı Düzeyi
0 1 2 3 4 5
1
Create TV Programs for several audiences by sharing the knowledge and experiences on it.
0
2
Perform as a leader or a team member in teamwork from the news production to presentation stage by fulfilling assigned tasks.
0
OCCUPATIONAL
Learning to Learn
Program Yeterlilikleri/Çıktıları Katkı Düzeyi
0 1 2 3 4 5
1
Identify basic knowledge regarding the production stages of media and technical infrastructure and creative approaches.
4
2
Research for developments, changes and innovations in the field by taking the lifelong learning as a principle.
5
OCCUPATIONAL
Communication & Social
Program Yeterlilikleri/Çıktıları Katkı Düzeyi
0 1 2 3 4 5
1
Create new ideas and new products in collaboration with the stakeholders in the field of programming and journalism.
0
2
Organize projects and activities for the social environment with the awareness of social responsibility following the national and international cases.
0
3
Explain written, verbal and visual studies in the field by following the agenda.
0
OCCUPATIONAL
Occupational and/or Vocational
Program Yeterlilikleri/Çıktıları Katkı Düzeyi
0 1 2 3 4 5
1
Apply knowledge and skills gained in the field by taking legal, social and ethical responsibilities into consideration.
0
2
Show skills as in using camera, editorial process control, team leadership and producing creative content that are features of a professional.
0

DERSİN İŞ YÜKÜ VE AKTS KREDİSİ

Öğrenme-Öğretme Etkinlikleri İş Yükü
Öğrenme-Öğretme Etkinlikleri Etkinlik(hafta sayısı) Süresi(saat sayısı) Toplam İş Yükü
Ders 14 3 42
Derse Ön Hazırlık ve Ders Sonrası Pekiştirme 13 4 52
Arazi Çalışması 0 0 0
Grup Çalışması / Ödevi 0 0 0
Laboratuvar 0 0 0
Okuma 0 0 0
Ödev 0 0 0
Proje Hazırlama 0 0 0
Seminer 0 0 0
Staj 0 0 0
Teknik Gezi 0 0 0
Web Tab. Öğrenme 0 0 0
Uygulama 0 0 0
Yerinde Uygulama 0 0 0
Mesleki Faaliyet 0 0 0
Sosyal Faaliyet 0 0 0
Tez Hazırlama 0 0 0
Alan Çalışması 0 0 0
Rapor Yazma 0 0 0
Final Sınavı 1 1 1
Final Sınavı Hazırlığı 7 6 42
Ara Sınav 1 1 1
Ara Sınav Hazırlığı 5 3 15
Kısa Sınav 0 0 0
Kısa Sınav Hazırlığı 0 0 0
TOPLAM 41 0 153
Genel Toplam 153
Toplam İş Yükü / 25.5 6
Dersin AKTS(ECTS) Kredisi 6,0