TR EN

FİZİK I DERS TANITIM VE UYGULAMA BİLGİLERİ

Kodu Dersin Adı Yarıyıl Süresi(T+U) Kredisi AKTS Kredisi
GMY125 FİZİK I 1 4 4 6

DERS BİLGİLERİ

Dersin Öğretim Dili : Türkçe
Dersin Düzeyi LİSANS, TYY: + 6.Düzey, EQF-LLL: 6.Düzey, QF-EHEA: 1.Düzey
Dersin Türü Zorunlu
Dersin Veriliş Şekli -
Dersin Koordinatörü Dr.Öğr.Üyesi SİNEM GÜRKAN
Dersi Veren Öğretim Üyesi/Öğretim Görevlisi Dr.Öğr.Üyesi SİNEM GÜRKAN
Ders Ön Koşulu Yok

AMAÇ VE İÇERİK

Amaç: Temel fizik kavramlarını tanıtmak, mekanik olayları içeren belirli fiziksel nicelikleri formüle etmede ve problem çözmedeki becerileri geliştirmek amaçlanmaktadır.
İçerik: Ölçme ve fiziksel büyüklükler,Vektörlerin grafik ve analitik yöntemlerle belirlenmesi,Statik( Denge,moment, kütle merkezi),Mekanik,Dinamik,İş-Enerji-Güç,Akışkanlar,Elektrik konularını kapsamaktadır.

DERSİN ÖĞRENME ÇIKTILARI (Öğrenciler, bu dersi başarı ile tamamladıklarında aşağıda belirtilen bilgi, beceri ve/veya yetkinlikleri gösterirler.)

Bir ve iki boyutlu hareket ile ilgili problemleri çözer. -Uygulama
İş, İş-Enerji, Enerji Korunumu Kavramlarını tanımlayabilir ve bunlardan yararlanarak bir sistemdeki cisimlerin ötelenme hareketlerini ifade eder.- kavrama
Momentum, Momentum Korunumu kavramlarını bilir ve çarpışma problemlerini çözer. –uygulama
Belli bir eksen etrafında dönen cisimlerin hareketini ifade eder- bilgi

HAFTALIK DERS KONULARI VE ÖNGÖRÜLEN HAZIRLIK ÇALIŞMALARI

Hafta Ön Hazırlık Konular Yöntem
1 Konuyla ilgili kitap bölümü okuma Maddenin doğası: Kimyasal elementler, atomların, moleküllerin yapısı Anlatım Soru-cevap yöntemi
2 Konuyla ilgili kitap bölümü okuma Kimyasal bileşimler-Maddenin halleri: Katı, sıvı ve gaz; Maddenin halleri arasındaki değişiklikler Anlatım Soru-cevap yöntemi
3 Konuyla ilgili kitap bölümü okuma Kuvvetler, momentler ve çiftler, vektör cinsinden gösterimler Anlatım Soru-cevap yöntemi
4 Konuyla ilgili kitap bölümü okuma Kuvvetler, momentler ve çiftler, vektör cinsinden gösterimler Anlatım Soru-cevap yöntemi
5 Konuyla ilgili kitap bölümü okuma Ağırlık merkezi; Stres, gerilme ve elastiklik teorisinin unsurları; Anlatım Soru-cevap yöntemi
6 Konuyla ilgili kitap bölümü okuma Gerilim, kompresyon, kopma ve burulma Anlatım Soru-cevap yöntemi
7 Konuyla ilgili kitap bölümü okuma Katı, sıvı ve gaz özellikleri ve türleri; Sıvılardaki basınç ve kaldırma kuvveti (barometreler) Anlatım Soru-cevap yöntemi
8 - ARA SINAV -
9 Konuyla ilgili kitap bölümü okuma Lineer/doğrusal hareket: Düz çizgide tek tip hareket, sürekli hızlanmada hareket (kütle çekim altında hareket); Rotasyonel hareket: Tek tip dairesel hareket (merkezkaç/merkezcil Kuvvetler) Anlatım Soru-cevap yöntemi
10 Konuyla ilgili kitap bölümü okuma Periyodik hareket: Pendüler hareket; Anlatım Soru-cevap yöntemi
11 Konuyla ilgili kitap bölümü okuma Basit vibrasyon, harmonik ve rezonans teorisi; Hız oranı, mekanik avantaj ve etkinlik Anlatım Soru-cevap yöntemi
12 Konuyla ilgili kitap bölümü okuma Kuvvet, durgunluk/eylemsizlik, çalışma Anlatım Soru-cevap yöntemi
13 Konuyla ilgili kitap bölümü okuma Güç, enerji (potansiyel, kinetik ve toplam enerji), ısı, etkinlik Anlatım Soru-cevap yöntemi
14 Konuyla ilgili kitap bölümü okuma Momentum, devinirlik sakınımı; İmpals; Jiroskopik esaslar; Friksiyon/Sürtünme: Özelliği ve etkileri, sürtünme katsayısı (yuvarlanma direnci). Anlatım Soru-cevap yöntemi
15 - FİNAL Anlatım Soru-cevap yöntemi
16 - FİNAL -
17 - FİNAL -

KAYNAKLAR

Karaoğlu, B.,2012, Üniversiteler için Fizik , Seçkin Yayıncılık,
SERWAY, A.,2012, Fen ve Mühendislik İçin FİZİK I, Seçkin yayıncılık
Eba, fizik 1, http://www.eba.gov.tr/ekitap?icerik-id=6932

ÖLÇME VE DEĞERLENDİRME

Yarıyıl İçi Yapılan Çalışmaların Ölçme ve Değerlendirmesi Etkinlik Sayısı Katkı Yüzdesi Açıklama
(0) Etkisiz (1) En Düşük (2) Düşük (3) Orta (4) İyi (5) Çok İyi
0 1 2 3 4 5

DERSİN PROGRAM ÖĞRENME ÇIKTILARINA KATKISI

KNOWLEDGE
Theoretical
Program Yeterlilikleri/Çıktıları Katkı Düzeyi
0 1 2 3 4 5
1
Define the basic concepts of aeronautical standards and rules. (Bloom 1)
3
KNOWLEDGE
Factual
Program Yeterlilikleri/Çıktıları Katkı Düzeyi
0 1 2 3 4 5
1
Organize teamwork during the collection, interpretation, announcement and application of data related to the field. (Bloom 6)
4
SKILLS
Cognitive
Program Yeterlilikleri/Çıktıları Katkı Düzeyi
0 1 2 3 4 5
1
Perform theoretical and practical knowledge related to his/her field in business life using analytical methods and modeling techniques. (Bloom 4)
4
2
Use maintenance manuals and other sources of information in business life to obtain information about the field. (Bloom3)
5
3
Determine the actualities of all technical and administrative documents related with the field. (Bloom 1)
4
4
Perform theoretical and practical knowledge related to his/her field in business life using analytical methods and modeling techniques. (Bloom 4)
4
SKILLS
Practical
Program Yeterlilikleri/Çıktıları Katkı Düzeyi
0 1 2 3 4 5
1
Use computer software, information and communication technologies at the level required by the field. (Bloom 3)
5
2
Interpret the sketches, scheme, graphics that describe the subject. (Bloom 2)
4
OCCUPATIONAL
Autonomy & Responsibility
Program Yeterlilikleri/Çıktıları Katkı Düzeyi
0 1 2 3 4 5
1
Develop solutions for problems faced during application. (Bloom 6)
5
OCCUPATIONAL
Learning to Learn
Program Yeterlilikleri/Çıktıları Katkı Düzeyi
0 1 2 3 4 5
1
Determine the learning requirements related with his/her field. (Bloom 3)
4
2
Use the lifelong learning principles in occupational development. (Bloom 3)
5
OCCUPATIONAL
Communication & Social
Program Yeterlilikleri/Çıktıları Katkı Düzeyi
0 1 2 3 4 5
1
Apply the technical drawing knowledge effectively in business life. (Bloom 3)
4
2
By informing the relevant persons and institutions about the related field; state his / her thoughts and suggestions for solutions in the field.(Bloom 1)
5
3
Debate his/her ideas and solution suggestions with experts by supporting them with quantitative and qualitative data. (Bloom 2)
4
4
Participate in training related to the field at international level. (Bloom 3)
3
5
Organize activities for the professional development of employees under his/her responsibility. (Bloom 6).
3
OCCUPATIONAL
Occupational and/or Vocational
Program Yeterlilikleri/Çıktıları Katkı Düzeyi
0 1 2 3 4 5
1
Use the knowledge and skills obtained during undergraduate education in work life. (Bloom 3)
4
2
Solve the problems encountered in his/her field. (Bloom 3)
2
3
Apply the necessary culture of behavior in the areas of quality management and processes and environmental protection and occupational safety (Bloom 3)
4
4
Locate the awareness of safety factor to himself and to the team. (Bloom 1)
5

DERSİN İŞ YÜKÜ VE AKTS KREDİSİ

Öğrenme-Öğretme Etkinlikleri İş Yükü
Öğrenme-Öğretme Etkinlikleri Etkinlik(hafta sayısı) Süresi(saat sayısı) Toplam İş Yükü
Ders 14 2 28
Derse Ön Hazırlık ve Ders Sonrası Pekiştirme 10 2 20
Arazi Çalışması 0 0 0
Grup Çalışması / Ödevi 0 0 0
Laboratuvar 0 0 0
Okuma 0 0 0
Ödev 10 3 30
Proje Hazırlama 0 0 0
Seminer 0 0 0
Staj 0 0 0
Teknik Gezi 0 0 0
Web Tab. Öğrenme 0 0 0
Uygulama 0 0 0
Yerinde Uygulama 0 0 0
Mesleki Faaliyet 0 0 0
Sosyal Faaliyet 0 0 0
Tez Hazırlama 0 0 0
Alan Çalışması 0 0 0
Rapor Yazma 0 0 0
Final Sınavı 1 1 1
Final Sınavı Hazırlığı 4 10 40
Ara Sınav 1 1 1
Ara Sınav Hazırlığı 3 11 33
Kısa Sınav 0 0 0
Kısa Sınav Hazırlığı 0 0 0
TOPLAM 43 0 153
Genel Toplam 153
Toplam İş Yükü / 25.5 6
Dersin AKTS(ECTS) Kredisi 6,0