TR EN

UÇAK SİSTEMLERİ III DERS TANITIM VE UYGULAMA BİLGİLERİ

Kodu Dersin Adı Yarıyıl Süresi(T+U) Kredisi AKTS Kredisi
GMY352 UÇAK SİSTEMLERİ III 6 11 8 8

DERS BİLGİLERİ

Dersin Öğretim Dili : Türkçe
Dersin Düzeyi LİSANS, TYY: + 6.Düzey, EQF-LLL: 6.Düzey, QF-EHEA: 1.Düzey
Dersin Türü Zorunlu
Dersin Veriliş Şekli -
Dersin Koordinatörü Dr.Öğr.Üyesi SİNEM GÜRKAN
Dersi Veren Öğretim Üyesi/Öğretim Görevlisi
Ders Ön Koşulu Yok

AMAÇ VE İÇERİK

Amaç: Bu ders, uçak sistemlerinin temel bileşenlerini, aviyonik sistemler, elektrik gücü, kabin ekipmanları, yangından koruma sistemleri ve ilgili montaj süreçleri ile birlikte öğretmeyi amaçlamaktadır. Öğrenciler, bu sistemlerin yapılarını, işleyişlerini ve bakım gereksinimlerini akademik bir perspektiften inceleyerek uçak bakım ve onarımında temel bilgi ve beceriler kazanacaklardır.
İçerik: Ders, aviyonik sistemlerin temel yerleşim ilkeleri ve işleyişi ile başlar, otomatik uçuş, haberleşme ve seyrüsefer sistemlerinin çalışma prensipleri ele alınır. Elektrik gücü üretim sistemleri, batarya, DC/AC güç üretimi, acil durum güç sistemleri ve güç dağıtımı sistemleri üzerinde durulur. Voltaj regülasyonu, inverter, transformatör ve redresörler gibi güç yönetimi elemanlarının çalışması anlatılır. Ayrıca, kabin ekipmanları ve mefruşat, acil durum ekipmanları, kabin yerleşimi, eğlence sistemleri ve kargo ekipmanları gibi konular detaylı bir şekilde işlenir. Yangından koruma sistemleri, yangın ve duman tespit sistemleri, söndürme mekanizmaları ve taşınabilir yangın söndürücüler gibi kritik güvenlik sistemleri de dersin kapsamına dahildir.

DERSİN ÖĞRENME ÇIKTILARI (Öğrenciler, bu dersi başarı ile tamamladıklarında aşağıda belirtilen bilgi, beceri ve/veya yetkinlikleri gösterirler.)

Buz ve Yağmurdan Korumayı (ATA 30)açıklar
ATA 36) sistemini açıklar
Su/Atık (ATA 38) sistemini açıklar
Yerleşik Bakım Sistemleri (ATA 45) sistemini ve Entegre Modüler Aviyonikler (ATA 42) sistemini açıklar
Kabin Sistemleri (ATA 44) sistemini ve Enformasyon Sistemlerini (ATA 44) açıklar

HAFTALIK DERS KONULARI VE ÖNGÖRÜLEN HAZIRLIK ÇALIŞMALARI

Hafta Ön Hazırlık Konular Yöntem
1 Konuyla ilgili kitap bölümü okuma, MANUAL & TO Çalışması 11.5.2 Aviyonik Sistemler Sistem yerleşimlerinin esasları ve aşağıdakilerin çalışması: — Otomatik Uçuş (ATA 22), — Haberleşme (ATA 23), — Seyrüsefer Sistemleri (ATA 34). Anlatım Soru-Cevap
2 Konuyla ilgili kitap bölümü okuma, MANUAL & TO Çalışması 11.5.2 Aviyonik Sistemler Sistem yerleşimlerinin esasları ve aşağıdakilerin çalışması: — Otomatik Uçuş (ATA 22), — Haberleşme (ATA 23), — Seyrüsefer Sistemleri (ATA 34). Anlatım Soru-Cevap
3 Konuyla ilgili kitap bölümü okuma, MANUAL & TO Çalışması 11.6 Elektrik Gücü (ATA 24) Bataryaların Takılması ve Çalışması; DC güç üretimi; AC güç üretimi; Acil durum güç üretimi; Voltaj regülasyonu/ ayarlaması; Güç dağıtımı; İnverter'ler, transformatörler, redresörler; Devre koruması; Harici güç/ Yer gücü. Anlatım Soru-Cevap
4 Konuyla ilgili kitap bölümü okuma, MANUAL & TO Çalışması 11.6 Elektrik Gücü (ATA 24) Bataryaların Takılması ve Çalışması; DC güç üretimi; AC güç üretimi; Acil durum güç üretimi; Voltaj regülasyonu/ ayarlaması; Güç dağıtımı; İnverter'ler, transformatörler, redresörler; Devre koruması; Harici güç/ Yer gücü. Anlatım Soru-Cevap
5 Konuyla ilgili kitap bölümü okuma, MANUAL & TO Çalışması 11.6 Elektrik Gücü (ATA 24) Bataryaların Takılması ve Çalışması; DC güç üretimi; AC güç üretimi; Acil durum güç üretimi; Voltaj regülasyonu/ ayarlaması; Güç dağıtımı; İnverter'ler, transformatörler, redresörler; Devre koruması; Harici güç/ Yer gücü. Anlatım Soru-Cevap
6 Konuyla ilgili kitap bölümü okuma, MANUAL & TO Çalışması 11.6 Elektrik Gücü (ATA 24) Bataryaların Takılması ve Çalışması; DC güç üretimi; AC güç üretimi; Acil durum güç üretimi; Voltaj regülasyonu/ ayarlaması; Güç dağıtımı; İnverter'ler, transformatörler, redresörler; Devre koruması; Harici güç/ Yer gücü. Anlatım Soru-Cevap
7 Konuyla ilgili kitap bölümü okuma, MANUAL & TO Çalışması 11.7 Kabin ekipmanları ve Mefruşat (ATA 25) (a) Acil durum ekipmanı gereklilikleri; Koltuklar, kayışlar ve kemerler. Anlatım Soru-Cevap
8 - ARA SINAV -
9 Konuyla ilgili kitap bölümü okuma, MANUAL & TO Çalışması 11.7 Kabin ekipmanları ve Mefruşat (ATA 25) (b) Kabin yerleşimi; Ekipman yerleşimi; Kabin Mefruşat montajı; Kabin eğlence ekipmanları; Galley kurulumu; Kargo taşıma/handling ve muhafaza ekipmanı; Merdivenler. Anlatım Soru-Cevap
10 Konuyla ilgili kitap bölümü okuma, MANUAL & TO Çalışması 11.7 Kabin ekipmanları ve Mefruşat (ATA 25) (b) Kabin yerleşimi; Ekipman yerleşimi; Kabin Mefruşat montajı; Kabin eğlence ekipmanları; Galley kurulumu; Kargo taşıma/handling ve muhafaza ekipmanı; Merdivenler. Anlatım Soru-Cevap
11 Konuyla ilgili kitap bölümü okuma, MANUAL & TO Çalışması 11.7 Kabin ekipmanları ve Mefruşat (ATA 25) (b) Kabin yerleşimi; Ekipman yerleşimi; Kabin Mefruşat montajı; Kabin eğlence ekipmanları; Galley kurulumu; Kargo taşıma/handling ve muhafaza ekipmanı; Merdivenler. 11.7 Kabin ekipmanları ve Mefruşat (ATA 25) (b) Kabin yerleşimi; Ekipman yerleşimi; Kabin Mefruşat montajı; Kabin eğlence ekipmanları; Galley kurulumu; Kargo taşıma/handling ve muhafaza ekipmanı; Merdivenler. Anlatım Soru-Cevap
12 Konuyla ilgili kitap bölümü okuma, MANUAL & TO Çalışması 11.7 Kabin ekipmanları ve Mefruşat (ATA 25) (b) Kabin yerleşimi; Ekipman yerleşimi; Kabin Mefruşat montajı; Kabin eğlence ekipmanları; Galley kurulumu; Kargo taşıma/handling ve muhafaza ekipmanı; Merdivenler. 11.8 Yangından Koruma (ATA 26) (a) Yangın ve duman tespit ve uyarı sistemleri; Yangın söndürme sistemleri; Sistem testleri; Anlatım Soru-Cevap
13 Konuyla ilgili kitap bölümü okuma, MANUAL & TO Çalışması 11.8 Yangından Koruma (ATA 26) (b) Taşınabilir/portatif yangın söndürücüler. 11.8 Yangından Koruma (ATA 26) (b) Taşınabilir/portatif yangın söndürücüler. Anlatım Soru-Cevap
14 Konuyla ilgili kitap bölümü okuma, MANUAL & TO Çalışması 11.8 Yangından Koruma (ATA 26) (b) Taşınabilir/portatif yangın söndürücüler. Anlatım Soru-Cevap
15 Konuyla ilgili kitap bölümü okuma, MANUAL & TO Çalışması Genel Tekrar Anlatım Soru-Cevap
16 - FİNAL -
17 - FİNAL -

KAYNAKLAR

TTS Module 11, Total Training Support Yayınları
FAA Resmi İnternet Sitesi, https://www.faa.gov/ http://www.flightlearnings.com www.b737.org.uk/aircraftsystems.htm

ÖLÇME VE DEĞERLENDİRME

Yarıyıl İçi Yapılan Çalışmaların Ölçme ve Değerlendirmesi Etkinlik Sayısı Katkı Yüzdesi Açıklama
(0) Etkisiz (1) En Düşük (2) Düşük (3) Orta (4) İyi (5) Çok İyi
0 1 2 3 4 5

DERSİN PROGRAM ÖĞRENME ÇIKTILARINA KATKISI

KNOWLEDGE
Theoretical
Program Yeterlilikleri/Çıktıları Katkı Düzeyi
0 1 2 3 4 5
1
Define the basic concepts of aeronautical standards and rules. (Bloom 1)
4
KNOWLEDGE
Factual
Program Yeterlilikleri/Çıktıları Katkı Düzeyi
0 1 2 3 4 5
1
Organize teamwork during the collection, interpretation, announcement and application of data related to the field. (Bloom 6)
3
SKILLS
Cognitive
Program Yeterlilikleri/Çıktıları Katkı Düzeyi
0 1 2 3 4 5
1
Perform theoretical and practical knowledge related to his/her field in business life using analytical methods and modeling techniques. (Bloom 4)
4
2
Use maintenance manuals and other sources of information in business life to obtain information about the field. (Bloom3)
4
3
Determine the actualities of all technical and administrative documents related with the field. (Bloom 1)
3
4
Perform theoretical and practical knowledge related to his/her field in business life using analytical methods and modeling techniques. (Bloom 4)
5
SKILLS
Practical
Program Yeterlilikleri/Çıktıları Katkı Düzeyi
0 1 2 3 4 5
1
Use computer software, information and communication technologies at the level required by the field. (Bloom 3)
5
2
Interpret the sketches, scheme, graphics that describe the subject. (Bloom 2)
4
OCCUPATIONAL
Autonomy & Responsibility
Program Yeterlilikleri/Çıktıları Katkı Düzeyi
0 1 2 3 4 5
1
Develop solutions for problems faced during application. (Bloom 6)
4
OCCUPATIONAL
Learning to Learn
Program Yeterlilikleri/Çıktıları Katkı Düzeyi
0 1 2 3 4 5
1
Determine the learning requirements related with his/her field. (Bloom 3)
4
2
Use the lifelong learning principles in occupational development. (Bloom 3)
3
OCCUPATIONAL
Communication & Social
Program Yeterlilikleri/Çıktıları Katkı Düzeyi
0 1 2 3 4 5
1
Apply the technical drawing knowledge effectively in business life. (Bloom 3)
5
2
By informing the relevant persons and institutions about the related field; state his / her thoughts and suggestions for solutions in the field.(Bloom 1)
4
3
Debate his/her ideas and solution suggestions with experts by supporting them with quantitative and qualitative data. (Bloom 2)
3
4
Participate in training related to the field at international level. (Bloom 3)
4
5
Organize activities for the professional development of employees under his/her responsibility. (Bloom 6).
4
OCCUPATIONAL
Occupational and/or Vocational
Program Yeterlilikleri/Çıktıları Katkı Düzeyi
0 1 2 3 4 5
1
Use the knowledge and skills obtained during undergraduate education in work life. (Bloom 3)
5
2
Solve the problems encountered in his/her field. (Bloom 3)
4
3
Apply the necessary culture of behavior in the areas of quality management and processes and environmental protection and occupational safety (Bloom 3)
5
4
Locate the awareness of safety factor to himself and to the team. (Bloom 1)
5

DERSİN İŞ YÜKÜ VE AKTS KREDİSİ

Öğrenme-Öğretme Etkinlikleri İş Yükü
Öğrenme-Öğretme Etkinlikleri Etkinlik(hafta sayısı) Süresi(saat sayısı) Toplam İş Yükü
Ders 14 12 168
Derse Ön Hazırlık ve Ders Sonrası Pekiştirme 13 2 26
Arazi Çalışması 0 0 0
Grup Çalışması / Ödevi 0 0 0
Laboratuvar 0 0 0
Okuma 0 0 0
Ödev 0 0 0
Proje Hazırlama 0 0 0
Seminer 0 0 0
Staj 0 0 0
Teknik Gezi 0 0 0
Web Tab. Öğrenme 0 0 0
Uygulama 0 0 0
Yerinde Uygulama 0 0 0
Mesleki Faaliyet 0 0 0
Sosyal Faaliyet 0 0 0
Tez Hazırlama 0 0 0
Alan Çalışması 0 0 0
Rapor Yazma 0 0 0
Final Sınavı 1 1 1
Final Sınavı Hazırlığı 1 1 1
Ara Sınav 1 8 8
Ara Sınav Hazırlığı 0 0 0
Kısa Sınav 0 0 0
Kısa Sınav Hazırlığı 0 0 0
TOPLAM 30 0 204
Genel Toplam 204
Toplam İş Yükü / 25.5 8
Dersin AKTS(ECTS) Kredisi 8,0