| Kodu | Dersin Adı | Yarıyıl | Süresi(T+U) | Kredisi | AKTS Kredisi |
|---|---|---|---|---|---|
| MEC151 | INTRODUCTION TO COMMUNICATION SCIENCE | 1 | 3 | 3 | 7 |
DERS BİLGİLERİ |
|
|---|---|
| Dersin Öğretim Dili : | İngilizce |
| Dersin Düzeyi | LİSANS, TYY: + 6.Düzey, EQF-LLL: 6.Düzey, QF-EHEA: 1.Düzey |
| Dersin Türü | Zorunlu |
| Dersin Veriliş Şekli | - |
| Dersin Koordinatörü | Doç.Dr. ÇAĞLA KAYA İLHAN |
| Dersi Veren Öğretim Üyesi/Öğretim Görevlisi | Dr.Öğr.Üyesi AYSUN KÖRLÜ TOPAN |
| Ders Ön Koşulu | Yok |
AMAÇ VE İÇERİK |
|
|---|---|
| Amaç: | Bu ders, öğrencilere disiplinlerarası bir yaklaşımla iletişim olgusunu tanıtmayı; tarihsel ve çağdaş bağlamlarda iletişim süreçleri, türleri ve araçları hakkında bir anlayış kazandırmayı amaçlamaktadır. Ders, öğrencilerin iletişim konusunda eleştirel ve bilinçli bir anlayış geliştirmelerine yardımcı olmak amacıyla, sözlü, sözsüz, kültürlerarası ve dijital iletişim gibi çeşitli iletişim biçimlerinin yanı sıra temsil, görsel iletişim ve iletişim çalışmaları gibi alanlara odaklanmaktadır. |
| İçerik: | Bu ders aşağıdakileri içerir: iletişimin tanımı, iletişim süreci ve temel unsurları, sözlü iletişim, sözsüz iletişim, kişilerarası iletişim, kültürlerarası iletişim, görsel iletişim ve semboller, iletişimin tarihi, kitle iletişimi ve medya türleri, dijital iletişim, günlük yaşamda iletişim, iletişim ve temsil, araştırma alanı olarak iletişim. |
DERSİN ÖĞRENME ÇIKTILARI (Öğrenciler, bu dersi başarı ile tamamladıklarında aşağıda belirtilen bilgi, beceri ve/veya yetkinlikleri gösterirler.) |
|---|
| İletişim kavramını, temel unsurlarını ve farklı iletişim türlerini tanımlar ve iletişim sürecini açıklar. |
| Sözlü, sözsüz, kişilerarası ve kültürlerarası iletişim biçimlerini karşılaştırır ve günlük yaşamdan örnekler verir. |
| Kitle iletişim araçlarının tarihsel gelişimini ve dijital iletişimin özelliklerini özetler. |
| İletişim çalışmalarının bir araştırma alanı olarak akademik niteliklerini öğrenir. |
HAFTALIK DERS KONULARI VE ÖNGÖRÜLEN HAZIRLIK ÇALIŞMALARI |
|||
|---|---|---|---|
| Hafta | Ön Hazırlık | Konular | Yöntem |
| 1 | - | İletişime giriş | Sunum, soru-cevap ve tartışma |
| 2 | Kaynak (makale, kitap) okuma | İletişim süreci ve temel unsurlar | Sunum, soru-cevap ve tartışma |
| 3 | Kaynak (makale, kitap) okuma | Sözlü iletişim | Sunum, soru-cevap ve tartışma |
| 4 | Kaynak (makale, kitap) okuma | Sözsüz iletişim | Sunum, soru-cevap ve tartışma |
| 5 | Kaynak (makale, kitap) okuma | Kişilerarası iletişim | Sunum, soru-cevap ve tartışma |
| 6 | Kaynak (makale, kitap) okuma | Kültürlerarası iletişim | Sunum, soru-cevap ve tartışma |
| 7 | Kaynak (makale, kitap) okuma | Görsel iletişim ve semboller | Sunum, soru-cevap ve tartışma |
| 8 | Kaynak (makale, kitap) okuma | İletişim tarihi I | Sunum, soru-cevap ve tartışma |
| 9 | Kaynak (makale, kitap) okuma | İletişim tarihi II | Sunum, soru-cevap ve tartışma |
| 10 | - | ARA SINAV | - |
| 11 | Kaynak (makale, kitap) okuma | Kitle iletişimi ve medya türleri | Sunum, soru-cevap ve tartışma |
| 12 | Kaynak (makale, kitap) okuma | Dijital iletişim | Sunum, soru-cevap ve tartışma |
| 13 | Kaynak (makale, kitap) okuma | Gündelik hayatta iletişim | Sunum, soru-cevap ve tartışma |
| 14 | Kaynak (makale, kitap) okuma | İletişim ve temsil | Sunum, soru-cevap ve tartışma |
| 15 | Kaynak (makale, kitap) okuma | Bir araştırma alanı olarak iletişim | Sunum, soru-cevap ve tartışma |
| 16 | - | FİNAL | - |
| 17 | - | FİNAL | - |
KAYNAKLAR |
|---|
| Steinberg, S. (2007). An introduction to communication studies. Juta and Company Ltd. |
| Monaghan, L., Goodman, J. E., & Robinson, J. (Eds.). (2012). A cultural approach to interpersonal communication: Essential readings. John Wiley & Sons. |
| Ting-Toomey, S., & Dorjee, T. (2018). Communicating across cultures. Guilford Publications. |
| Lull, J. (2000). Media, communication, culture: A global approach. Columbia University Press. |
| Fiske, J. (2010). Introduction to communication studies. Routledge. |
ÖLÇME VE DEĞERLENDİRME |
||||
|---|---|---|---|---|
| Yarıyıl İçi Yapılan Çalışmaların Ölçme ve Değerlendirmesi | Etkinlik Sayısı | Katkı Yüzdesi | Açıklama | Sınav Yapılma Şekli |
| (0) Etkisiz | (1) En Düşük | (2) Düşük | (3) Orta | (4) İyi | (5) Çok İyi |
|---|---|---|---|---|---|
| 0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 |
| BİLGİ | |||||||
|---|---|---|---|---|---|---|---|
| Kuramsal | |||||||
| Program Yeterlilikleri/Çıktıları | Katkı Düzeyi | ||||||
| 0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
| 1 |
Alanla ilgili temel kavramları belirler ve bu alana ilişkin kavramları tasvir eder.
|
5 | |||||
| 2 |
Medya ve İletişim alanıyla ilgili güncel gelişmeleri sınıflandırır.
|
4 | |||||
| BİLGİ | |||||||
|---|---|---|---|---|---|---|---|
| Olgusal | |||||||
| Program Yeterlilikleri/Çıktıları | Katkı Düzeyi | ||||||
| 0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
| 1 |
Medya ve İletişim alanına ilişkin konular üzerine tartışır.
|
4 | |||||
| BECERİLER | |||||||
|---|---|---|---|---|---|---|---|
| Bilişsel | |||||||
| Program Yeterlilikleri/Çıktıları | Katkı Düzeyi | ||||||
| 0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
| 1 |
Medya ve İletişim alanına ilişkin konular üzerine tartışır.
|
4 | |||||
| 2 |
Bu bölümden mezun olunca öğrenci Medya ve İletişim alanındaki kavramlar, konular ve teknikler arasında bağlantı kurar.
|
5 | |||||
| BECERİLER | |||||||
|---|---|---|---|---|---|---|---|
| Uygulamalı | |||||||
| Program Yeterlilikleri/Çıktıları | Katkı Düzeyi | ||||||
| 0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
| 1 |
Medya ve İletişim alanındaki teknikleri ve çözümleri medya sektöründe karşılaştığı sorunlara uygular.
|
3 | |||||
| 2 |
Medya ve İletişim alanındaki akademik ve sektörel sorunlar için var olan çözümleri güncel ihtiyaçlara yönelik olarak değiştirir.
|
3 | |||||
| YETKİNLİKLER | |||||||
|---|---|---|---|---|---|---|---|
| Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği | |||||||
| Program Yeterlilikleri/Çıktıları | Katkı Düzeyi | ||||||
| 0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
| 1 |
Medya ve İletişim alanı ile ilgili bağımsız çalışma yöntemlerini uygular.
|
3 | |||||
| 2 |
Kendi alanı ile ilgili ekip çalışmalarını yönetir.
|
4 | |||||
| 3 |
Disiplinler arası farklı methodlarla, kendi alanı arasında bağlantı kurar.
|
4 | |||||
| YETKİNLİKLER | |||||||
|---|---|---|---|---|---|---|---|
| Öğrenme Yetkinliği | |||||||
| Program Yeterlilikleri/Çıktıları | Katkı Düzeyi | ||||||
| 0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
| 1 |
Medya ve İletişim alanındaki kavram ve tekniklerin güncel olup olmadığını karşılaştırır ve bu kavram ve tekniklerin uygulanabilir olup olmadığını analiz eder.
|
3 | |||||
| 2 |
Alanındaki literatürü özetler.
|
5 | |||||
| YETKİNLİKLER | |||||||
|---|---|---|---|---|---|---|---|
| İletişim ve Sosyal Yetkinlik | |||||||
| Program Yeterlilikleri/Çıktıları | Katkı Düzeyi | ||||||
| 0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
| 1 |
Medya ve İletişim alanının diğer temsilcileri için metot ve çözümler üretir.
|
4 | |||||
| 2 |
Alanında grup çalışmaları organize eder.
|
4 | |||||
| 3 |
Alanı ile ilgili kişilerarası tartışmalarda düşüncelerini açıklar.
|
5 | |||||
| YETKİNLİKLER | |||||||
|---|---|---|---|---|---|---|---|
| Alana Özgü Yetkinlik | |||||||
| Program Yeterlilikleri/Çıktıları | Katkı Düzeyi | ||||||
| 0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
| 1 |
Alanı ile ilgili yeni bilgi ve teknikler üretir.
|
3 | |||||
| 2 |
Alanında meydana gelecek gelişmeleri ve sorunları tahmin eder.
|
4 | |||||
| 3 |
Medya ve İletişim alanı ile ilgili araştırma sonuçlarını test eder.
|
4 | |||||
DERSİN İŞ YÜKÜ VE AKTS KREDİSİ |
|||
|---|---|---|---|
| Öğrenme-Öğretme Etkinlikleri İş Yükü | |||
| Öğrenme-Öğretme Etkinlikleri | Etkinlik(hafta sayısı) | Süresi(saat sayısı) | Toplam İş Yükü |
| Ders | 14 | 3 | 42 |
| Derse Ön Hazırlık ve Ders Sonrası Pekiştirme | 13 | 4 | 52 |
| Arazi Çalışması | 0 | 0 | 0 |
| Grup Çalışması / Ödevi | 0 | 0 | 0 |
| Laboratuvar | 0 | 0 | 0 |
| Okuma | 12 | 6 | 72 |
| Ödev | 0 | 0 | 0 |
| Proje Hazırlama | 0 | 0 | 0 |
| Seminer | 0 | 0 | 0 |
| Staj | 0 | 0 | 0 |
| Teknik Gezi | 0 | 0 | 0 |
| Web Tab. Öğrenme | 0 | 0 | 0 |
| Uygulama | 0 | 0 | 0 |
| Yerinde Uygulama | 0 | 0 | 0 |
| Mesleki Faaliyet | 0 | 0 | 0 |
| Sosyal Faaliyet | 0 | 0 | 0 |
| Tez Hazırlama | 0 | 0 | 0 |
| Alan Çalışması | 0 | 0 | 0 |
| Rapor Yazma | 0 | 0 | 0 |
| Final Sınavı | 1 | 1 | 1 |
| Final Sınavı Hazırlığı | 1 | 7 | 7 |
| Ara Sınav | 1 | 1 | 1 |
| Ara Sınav Hazırlığı | 1 | 4 | 4 |
| Kısa Sınav | 0 | 0 | 0 |
| Kısa Sınav Hazırlığı | 0 | 0 | 0 |
| TOPLAM | 43 | 0 | 179 |
| Genel Toplam | 179 | ||
| Toplam İş Yükü / 25.5 | 7 | ||
| Dersin AKTS(ECTS) Kredisi | 7,0 |