Kodu | Dersin Adı | Yarıyıl | Süresi(T+U) | Kredisi | AKTS Kredisi |
---|---|---|---|---|---|
MEC257 | PHOTOGRAPHY AND LIGHTING TECHNIQUES | 3 | 4 | 2 | 6 |
DERS BİLGİLERİ |
|
---|---|
Dersin Öğretim Dili : | İngilizce |
Dersin Düzeyi | LİSANS, TYY: + 6.Düzey, EQF-LLL: 6.Düzey, QF-EHEA: 1.Düzey |
Dersin Türü | Zorunlu |
Dersin Veriliş Şekli | - |
Dersin Koordinatörü | Doç.Dr. ÇAĞLA KAYA İLHAN |
Dersi Veren Öğretim Üyesi/Öğretim Görevlisi | Dr.Öğr.Üyesi AYSUN KÖRLÜ TOPAN |
Ders Ön Koşulu | Yok |
AMAÇ VE İÇERİK |
|
---|---|
Amaç: | Bu ders, öğrencilere temel fotoğrafçılık bilgilerinin yanı sıra ışıklandırma tekniklerini öğretmeyi amaçlamaktadır. Öğrenciler, kameraların yapısı, pozlama ayarları, kompozisyon ilkeleri ve farklı ışık kaynaklarının yaratıcı kullanımı hakkında pratik uygulamalarla bilgi edinerek görsel hikaye anlatma becerilerini geliştireceklerdir. Ayrıca, dijital portföyler ve foto muhabirliği gibi projelerle hem teknik hem de anlatım becerilerini geliştireceklerdir. |
İçerik: | Bu ders aşağıdakileri içerir: fotoğrafçılığa giriş, fotoğrafçılık ve ışığın temel özellikleri, kameralar ve aksesuarlar, pozlama üçgeni, kompozisyon kuralları, ışığın doğası ve temel ışık türleri, fotoğraf portföyü hazırlama teknikleri, fotoğraf okuma teknikleri, fotoğrafçılık türleri, akıllı telefonla fotoğrafçılık, foto-deneme yazısının tanımı, kapsamı ve özellikleri, öğrenciler tarafından foto-deneme yazısı projelerinin sunumu. |
DERSİN ÖĞRENME ÇIKTILARI (Öğrenciler, bu dersi başarı ile tamamladıklarında aşağıda belirtilen bilgi, beceri ve/veya yetkinlikleri gösterirler.) |
---|
Kameranın yapısını, temel aksesuarlarını ve ışığın özelliklerini açıklar ve fotoğrafçılıkta kullanılan temel kavramları anlatır. |
Pozlama üçgeni (diyafram, enstantane, ISO) ve kompozisyon kurallarını uygulayarak farklı tekniklerle fotoğraf çeker. |
Doğal ve yapay ışık kaynaklarını, sert ve yumuşak ışık arasındaki farkları anlar ve çeşitli fotoğraf örneklerinde ışığın kullanımını ayırt eder. |
Özgün fotoğraf portföyleri veya foto-röportaj projeleri tasarlar ve bunları görsel hikaye anlatımı bağlamında sunar. |
HAFTALIK DERS KONULARI VE ÖNGÖRÜLEN HAZIRLIK ÇALIŞMALARI |
|||
---|---|---|---|
Hafta | Ön Hazırlık | Konular | Yöntem |
1 | - | Fotoğrafçılığa giriş | Anlatım ve uygulama |
2 | Kaynak (kitap, makale) okuma ve pratik yapma | Fotoğrafçılık ve ışığın temel özellikleri | Anlatım ve uygulama |
3 | Kaynak (kitap, makale) okuma ve pratik yapma | Kamera ve aksesuarlar | Anlatım ve uygulama |
4 | Kaynak (kitap, makale) okuma ve pratik yapma | Pozlama üçgeni – diyafram, enstantane hızı, ISO | Anlatım ve uygulama |
5 | Kaynak (kitap, makale) okuma ve pratik yapma | Kompozisyon kuralları | Anlatım ve uygulama |
6 | Kaynak (kitap, makale) okuma ve pratik yapma | Işığın doğası ve temel ışık türleri | Anlatım ve uygulama |
7 | Kaynak (kitap, makale) okuma ve pratik yapma | Fotoğraf portföyü hazırlama teknikleri | Anlatım ve uygulama |
8 | - | ARA SINAV | - |
9 | Kaynak (kitap, makale) okuma ve pratik yapma | Fotoğraf okuma teknikleri | Anlatım ve uygulama |
10 | Kaynak (kitap, makale) okuma ve pratik yapma | Fotoğrafçılık türleri | Anlatım ve uygulama |
11 | Kaynak (kitap, makale) okuma ve pratik yapma | Akıllı telefon fotoğrafçılığı | Anlatım ve uygulama |
12 | Kaynak (kitap, makale) okuma ve pratik yapma | Fotoğraf portföyünün tanımı, kapsamı ve özellikleri I | Anlatım ve uygulama |
13 | Kaynak (kitap, makale) okuma ve pratik yapma | Fotoğraf portföyünün tanımı, kapsamı ve özellikleri II | Anlatım ve uygulama |
14 | Kaynak (kitap, makale) okuma ve pratik yapma | Öğrencilerin fotoğraf projelerinin sunumu I | Anlatım ve uygulama |
15 | Kaynak (kitap, makale) okuma ve pratik yapma | Öğrencilerin fotoğraf projelerinin sunumu II | Anlatım ve uygulama |
16 | - | FİNAL | - |
17 | - | FİNAL | - |
KAYNAKLAR |
---|
ÖLÇME VE DEĞERLENDİRME |
||||
---|---|---|---|---|
Yarıyıl İçi Yapılan Çalışmaların Ölçme ve Değerlendirmesi | Etkinlik Sayısı | Katkı Yüzdesi | Açıklama | Sınav Yapılma Şekli |
(0) Etkisiz | (1) En Düşük | (2) Düşük | (3) Orta | (4) İyi | (5) Çok İyi |
---|---|---|---|---|---|
0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 |
BİLGİ | |||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
Kuramsal | |||||||
Program Yeterlilikleri/Çıktıları | Katkı Düzeyi | ||||||
0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
1 |
Alanla ilgili temel kavramları belirler ve bu alana ilişkin kavramları tasvir eder.
|
4 | |||||
2 |
Medya ve İletişim alanıyla ilgili güncel gelişmeleri sınıflandırır.
|
3 |
BİLGİ | |||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
Olgusal | |||||||
Program Yeterlilikleri/Çıktıları | Katkı Düzeyi | ||||||
0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
1 |
Medya ve İletişim alanına ilişkin konular üzerine tartışır.
|
3 |
BECERİLER | |||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
Bilişsel | |||||||
Program Yeterlilikleri/Çıktıları | Katkı Düzeyi | ||||||
0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
1 |
Medya ve İletişim alanına ilişkin konular üzerine tartışır.
|
3 | |||||
2 |
Bu bölümden mezun olunca öğrenci Medya ve İletişim alanındaki kavramlar, konular ve teknikler arasında bağlantı kurar.
|
3 |
BECERİLER | |||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
Uygulamalı | |||||||
Program Yeterlilikleri/Çıktıları | Katkı Düzeyi | ||||||
0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
1 |
Medya ve İletişim alanındaki teknikleri ve çözümleri medya sektöründe karşılaştığı sorunlara uygular.
|
2 | |||||
2 |
Medya ve İletişim alanındaki akademik ve sektörel sorunlar için var olan çözümleri güncel ihtiyaçlara yönelik olarak değiştirir.
|
2 |
YETKİNLİKLER | |||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği | |||||||
Program Yeterlilikleri/Çıktıları | Katkı Düzeyi | ||||||
0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
1 |
Medya ve İletişim alanı ile ilgili bağımsız çalışma yöntemlerini uygular.
|
4 | |||||
2 |
Kendi alanı ile ilgili ekip çalışmalarını yönetir.
|
4 | |||||
3 |
Disiplinler arası farklı methodlarla, kendi alanı arasında bağlantı kurar.
|
4 |
YETKİNLİKLER | |||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
Öğrenme Yetkinliği | |||||||
Program Yeterlilikleri/Çıktıları | Katkı Düzeyi | ||||||
0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
1 |
Medya ve İletişim alanındaki kavram ve tekniklerin güncel olup olmadığını karşılaştırır ve bu kavram ve tekniklerin uygulanabilir olup olmadığını analiz eder.
|
4 | |||||
2 |
Alanındaki literatürü özetler.
|
3 |
YETKİNLİKLER | |||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
İletişim ve Sosyal Yetkinlik | |||||||
Program Yeterlilikleri/Çıktıları | Katkı Düzeyi | ||||||
0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
1 |
Medya ve İletişim alanının diğer temsilcileri için metot ve çözümler üretir.
|
4 | |||||
2 |
Alanında grup çalışmaları organize eder.
|
4 | |||||
3 |
Alanı ile ilgili kişilerarası tartışmalarda düşüncelerini açıklar.
|
3 |
YETKİNLİKLER | |||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
Alana Özgü Yetkinlik | |||||||
Program Yeterlilikleri/Çıktıları | Katkı Düzeyi | ||||||
0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
1 |
Alanı ile ilgili yeni bilgi ve teknikler üretir.
|
4 | |||||
2 |
Alanında meydana gelecek gelişmeleri ve sorunları tahmin eder.
|
5 | |||||
3 |
Medya ve İletişim alanı ile ilgili araştırma sonuçlarını test eder.
|
3 |
DERSİN İŞ YÜKÜ VE AKTS KREDİSİ |
|||
---|---|---|---|
Öğrenme-Öğretme Etkinlikleri İş Yükü | |||
Öğrenme-Öğretme Etkinlikleri | Etkinlik(hafta sayısı) | Süresi(saat sayısı) | Toplam İş Yükü |
Ders | 14 | 3 | 42 |
Derse Ön Hazırlık ve Ders Sonrası Pekiştirme | 13 | 4 | 52 |
Arazi Çalışması | 0 | 0 | 0 |
Grup Çalışması / Ödevi | 0 | 0 | 0 |
Laboratuvar | 0 | 0 | 0 |
Okuma | 1 | 4 | 4 |
Ödev | 0 | 0 | 0 |
Proje Hazırlama | 1 | 8 | 8 |
Seminer | 0 | 0 | 0 |
Staj | 0 | 0 | 0 |
Teknik Gezi | 1 | 3 | 3 |
Web Tab. Öğrenme | 0 | 0 | 0 |
Uygulama | 14 | 3 | 42 |
Yerinde Uygulama | 0 | 0 | 0 |
Mesleki Faaliyet | 0 | 0 | 0 |
Sosyal Faaliyet | 0 | 0 | 0 |
Tez Hazırlama | 0 | 0 | 0 |
Alan Çalışması | 0 | 0 | 0 |
Rapor Yazma | 0 | 0 | 0 |
Final Sınavı | 0 | 0 | 0 |
Final Sınavı Hazırlığı | 0 | 0 | 0 |
Ara Sınav | 0 | 0 | 0 |
Ara Sınav Hazırlığı | 0 | 0 | 0 |
Kısa Sınav | 0 | 0 | 0 |
Kısa Sınav Hazırlığı | 0 | 0 | 0 |
TOPLAM | 44 | 0 | 151 |
Genel Toplam | 151 | ||
Toplam İş Yükü / 25.5 | 5,9 | ||
Dersin AKTS(ECTS) Kredisi | 6,0 |