TR EN

ORGANIZATIONAL BEHAVIOR DERS TANITIM VE UYGULAMA BİLGİLERİ

Kodu Dersin Adı Yarıyıl Süresi(T+U) Kredisi AKTS Kredisi
AMM251 ORGANIZATIONAL BEHAVIOR 3 3 3 5

DERS BİLGİLERİ

Dersin Öğretim Dili : İngilizce
Dersin Düzeyi LİSANS, TYY: + 6.Düzey, EQF-LLL: 6.Düzey, QF-EHEA: 1.Düzey
Dersin Türü Zorunlu
Dersin Veriliş Şekli -
Dersin Koordinatörü Prof.Dr. SEZER CİHAN KESKEN
Dersi Veren Öğretim Üyesi/Öğretim Görevlisi
Ders Ön Koşulu Yok

AMAÇ VE İÇERİK

Amaç:
İçerik:

DERSİN ÖĞRENME ÇIKTILARI (Öğrenciler, bu dersi başarı ile tamamladıklarında aşağıda belirtilen bilgi, beceri ve/veya yetkinlikleri gösterirler.)

Sosyal Bilimler ve Örgütsel Davranış konularında yeterli altyapıya sahip olur; bu alanlardaki kuramsal ve uygulamalı bilgileri İnsan Kaynakları Yönetimi alanlarında kullanabilir.
Örgütsel Davranış alanındaki problemleri belirleme, tanımlama, formüle etme ve çözme becerisi kazanır; bu amaçla uygun analitik yöntemler ve uygulama becerisi geliştirir.
Örgütsel Davranış konularını analiz etme ve istenen gereksinimleri karşılamak üzere gerçekçi kısıtlar altında tasarlama becerisine sahip olur; çağdaş insan kaynakları yöntemlerini uygular.
Örgütsel Davranış uygulamaları için gerekli modern teknik ve araçları seçme ve kullanma, bilişim teknolojilerini etkin biçimde kullanma becerisi edinir.
Örnek olay (vak’a) çalışmaları yapma, insan kaynakları sistemleri kurma, veri toplama, sonuçları analiz etme ve yorumlama becerisi kazanır.

HAFTALIK DERS KONULARI VE ÖNGÖRÜLEN HAZIRLIK ÇALIŞMALARI

Hafta Ön Hazırlık Konular Yöntem
1 Sözlü anlatım ve görsel sunum yöntemi, etkileşimli soru-cevap tekniği, tartışma yönetimi Örgütsel Davranışa Giriş Sözlü anlatım ve görsel sunum yöntemi, etkileşimli soru-cevap tekniği, tartışma yönetimi
2 Literatür taraması, ilgili kitap ve makale bölümlerinin incelenmesi, ders notlarının gözden geçirilmesi Örgütsel Davranışın Bilimsel Temelleri Sözlü anlatım ve görsel sunum yöntemi, etkileşimli soru-cevap tekniği, tartışma yönetimi
3 Literatür taraması, ilgili kitap ve makale bölümlerinin incelenmesi, ders notlarının gözden geçirilmesi Yönetici Kimdir Görev Ve Sorumlulukları Sözlü anlatım ve görsel sunum yöntemi, etkileşimli soru-cevap tekniği, tartışma yönetimi
4 Literatür taraması, ilgili kitap ve makale bölümlerinin incelenmesi, ders notlarının gözden geçirilmesi Örgütsel Davranışın Tarihsel Gelişimi Ve Yaklaşımlar Sözlü anlatım ve görsel sunum yöntemi, etkileşimli soru-cevap tekniği, tartışma yönetimi
5 Literatür taraması, ilgili kitap ve makale bölümlerinin incelenmesi, ders notlarının gözden geçirilmesi Örgüt İçinde Birey Ve Kişilik Sözlü anlatım ve görsel sunum yöntemi, etkileşimli soru-cevap tekniği, tartışma yönetimi
6 Literatür taraması, ilgili kitap ve makale bölümlerinin incelenmesi, ders notlarının gözden geçirilmesi Kişiliğin Boyutları Sözlü anlatım ve görsel sunum yöntemi, etkileşimli soru-cevap tekniği, tartışma yönetimi
7 Literatür taraması, ilgili kitap ve makale bölümlerinin incelenmesi, ders notlarının gözden geçirilmesi Tutumlar Ve İş Tatmini Sözlü anlatım ve görsel sunum yöntemi, etkileşimli soru-cevap tekniği, tartışma yönetimi
8 Literatür taraması, ilgili kitap ve makale bölümlerinin incelenmesi, ders notlarının gözden geçirilmesi Bireysel Farklılıkların Temelleri, Biyografik Karekteristikler, Yetenekler Ve Öğrenme Sözlü anlatım ve görsel sunum yöntemi, etkileşimli soru-cevap tekniği, tartışma yönetimi
9 Literatür taraması, ilgili kitap ve makale bölümlerinin incelenmesi, ders notlarının gözden geçirilmesi Karar Verme Ve Problem Çözme Süreçleri Sözlü anlatım ve görsel sunum yöntemi, etkileşimli soru-cevap tekniği, tartışma yönetimi
10 - ARA SINAV -
11 Literatür taraması, ilgili kitap ve makale bölümlerinin incelenmesi, ders notlarının gözden geçirilmesi Örgütlerde Liderlik Ve Kuramları Sözlü anlatım ve görsel sunum yöntemi, etkileşimli soru-cevap tekniği, tartışma yönetimi
12 Literatür taraması, ilgili kitap ve makale bölümlerinin incelenmesi, ders notlarının gözden geçirilmesi Örgütlerde Liderlik Ve Kuramları Sözlü anlatım ve görsel sunum yöntemi, etkileşimli soru-cevap tekniği, tartışma yönetimi
13 Literatür taraması, ilgili kitap ve makale bölümlerinin incelenmesi, ders notlarının gözden geçirilmesi Örgütlerde Çatışma Sözlü anlatım ve görsel sunum yöntemi, etkileşimli soru-cevap tekniği, tartışma yönetimi
14 Literatür taraması, ilgili kitap ve makale bölümlerinin incelenmesi, ders notlarının gözden geçirilmesi Örgütlerde Çatışma Sözlü anlatım ve görsel sunum yöntemi, etkileşimli soru-cevap tekniği, tartışma yönetimi
15 Literatür taraması, ilgili kitap ve makale bölümlerinin incelenmesi, ders notlarının gözden geçirilmesi Bireysel Farklılıkların Temelleri, Biyografik Karekteristikler, Yetenekler Ve Öğrenme Sözlü anlatım ve görsel sunum yöntemi, etkileşimli soru-cevap tekniği, tartışma yönetimi
16 - FİNAL -
17 - FİNAL -

KAYNAKLAR

Robbins, S. P., & Judge, T. A. (2022). Organizational behavior (19th ed.). Pearson Education.
Greenberg, J. (2011). Behavior in organizations (10th ed.). Pearson Education.
Eren, E. (2021). Örgütsel davranış ve yönetim psikolojisi (17. bs.). Beta Yayınları.
Sabuncuoğlu, Z., & Tüz, M. (2018). Örgütsel davranış (7. bs.). Alfa Yayınları.

ÖLÇME VE DEĞERLENDİRME

Yarıyıl İçi Yapılan Çalışmaların Ölçme ve Değerlendirmesi Etkinlik Sayısı Katkı Yüzdesi Açıklama Sınav Yapılma Şekli
(0) Etkisiz (1) En Düşük (2) Düşük (3) Orta (4) İyi (5) Çok İyi
0 1 2 3 4 5

DERSİN PROGRAM ÖĞRENME ÇIKTILARINA KATKISI

BİLGİ
Kuramsal
Program Yeterlilikleri/Çıktıları Katkı Düzeyi
0 1 2 3 4 5
1
Havacılık Yönetiminin tarihsel gelişim sürecini açıklar.
2
Havayolu Taşımacılığı ile ilgili bilgisayar programlarını kullanır.
3
Havacılık yönetimi ile ilgili temel kavramları tanımlar.
BİLGİ
Olgusal
Program Yeterlilikleri/Çıktıları Katkı Düzeyi
0 1 2 3 4 5
1
Alanındaki bilgi ve olguları sosyal bilimlerin hukuk, sosyoloji, felsefe ve tarih gibi alanlarıyla ilişkilendirir.
2
İşletmenin temel fonksiyonları arasındaki ilişkileri ve bu fonksiyonlar arasındaki etkileşimleri sınıflandırır.
3
Alanıyla ilgili bilgi ve becerilerini iş sağlığı ve güvenliğinin hukuki boyutunu göz önünde tutarak uygular.
4
Girişimcilik ve yenilikçilik kavramlarını alanıyla ilişkilendirir.
BECERİLER
Bilişsel
Program Yeterlilikleri/Çıktıları Katkı Düzeyi
0 1 2 3 4 5
1
Havayoluyla ilgili operasyonel faaliyetleri yönetir.
2
Yaşam boyu öğrenme becerileri kazanarak, alanı ile ilgili bilgilerini, toplumsal sorumluluk bilinciyle iş yaşamında kullanır.
BECERİLER
Uygulamalı
Program Yeterlilikleri/Çıktıları Katkı Düzeyi
0 1 2 3 4 5
1
Alanında, ilgili kurumlarla mevzuata uygun yazılı anlaşmaları hazırlar.
2
Alanıyla ilgili kuramsal ve uygulamalı bilgileri uygun analitik yöntemler ve modelleme tekniklerini seçerek iş yaşamında kullanır.
3
Ekip üyesi olarak havacılık faaliyetlerinin planlanmasından uygulanmasına kadar tüm aşamaları yönetir.
4
Hava taşımacılığı ile ilgili paydaşları ile işbirliği yapar.
5
Alanıyla ilgili uygulamalar için gerekli olan modern teknik ve araçları geliştirir.
YETKİNLİKLER
Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği
Program Yeterlilikleri/Çıktıları Katkı Düzeyi
0 1 2 3 4 5
1
Alanı ile ilgili bir çalışmayı bağımsız olarak yürütür.
2
Alanı ile ilgili uygulamalarda karşılaşılan sorunların çözümü için bireysel ya da ekip üyesi olarak karar verir.
YETKİNLİKLER
Öğrenme Yetkinliği
Program Yeterlilikleri/Çıktıları Katkı Düzeyi
0 1 2 3 4 5
1
Alanında edindiği bilgi ve becerileri eleştirel bir yaklaşımla değerlendirir.
2
Öğrenme gereksinimlerini belirleyerek öğrenme hedefleri doğrultusunda kendisinin ve sorumluluğu altındaki kişilerin performanslarının geliştirilmesine yönelik faaliyetleri uygular.
YETKİNLİKLER
İletişim ve Sosyal Yetkinlik
Program Yeterlilikleri/Çıktıları Katkı Düzeyi
0 1 2 3 4 5
1
Alanı ile ilgili kişi ve kurumlarla yazılı ve sözlü olarak iletişim kurar.
2
Alanı ile ilgili konularda düşüncelerini ve sorunlara ilişkin çözüm önerilerini nicel ve nitel verilerle destekleyerek ilgili birimlere açıklar.
3
Toplumsal sorumluluk bilinci ile yaşadığı sosyal çevre için proje ve etkinlikler düzenler.
YETKİNLİKLER
Alana Özgü Yetkinlik
Program Yeterlilikleri/Çıktıları Katkı Düzeyi
0 1 2 3 4 5
1
Havacılık ve işletme bilgilerini kullanarak havalimanları ve terminal operasyonlarını etkin bir biçimde yönetir.

DERSİN İŞ YÜKÜ VE AKTS KREDİSİ

Öğrenme-Öğretme Etkinlikleri İş Yükü
Öğrenme-Öğretme Etkinlikleri Etkinlik(hafta sayısı) Süresi(saat sayısı) Toplam İş Yükü
Ders 14 3 42
Derse Ön Hazırlık ve Ders Sonrası Pekiştirme 13 2 26
Arazi Çalışması 0 0 0
Grup Çalışması / Ödevi 0 0 0
Laboratuvar 0 0 0
Okuma 0 0 0
Ödev 0 0 0
Proje Hazırlama 0 0 0
Seminer 0 0 0
Staj 0 0 0
Teknik Gezi 0 0 0
Web Tab. Öğrenme 0 0 0
Uygulama 0 0 0
Yerinde Uygulama 0 0 0
Mesleki Faaliyet 0 0 0
Sosyal Faaliyet 0 0 0
Tez Hazırlama 0 0 0
Alan Çalışması 0 0 0
Rapor Yazma 0 0 0
Final Sınavı 1 1 1
Final Sınavı Hazırlığı 2 15 30
Ara Sınav 1 1 1
Ara Sınav Hazırlığı 2 15 30
Kısa Sınav 0 0 0
Kısa Sınav Hazırlığı 0 0 0
TOPLAM 33 0 130
Genel Toplam 130
Toplam İş Yükü / 25.5 5,1
Dersin AKTS(ECTS) Kredisi 5,0