Kodu | Dersin Adı | Yarıyıl | Süresi(T+U) | Kredisi | AKTS Kredisi |
---|---|---|---|---|---|
TDE111 | ESKİ TÜRK EDEBİYATINA GİRİŞ | 1 | 2 | 2 | 2 |
DERS BİLGİLERİ |
|
---|---|
Dersin Öğretim Dili : | Türkçe |
Dersin Düzeyi | LİSANS, TYY: + 6.Düzey, EQF-LLL: 6.Düzey, QF-EHEA: 1.Düzey |
Dersin Türü | Zorunlu |
Dersin Veriliş Şekli | - |
Dersin Koordinatörü | Doç.Dr. HACER GÜLŞEN |
Dersi Veren Öğretim Üyesi/Öğretim Görevlisi | Dr.Öğr.Üyesi ELİFE ATEŞ |
Ders Ön Koşulu | Yok |
AMAÇ VE İÇERİK |
|
---|---|
Amaç: | Bu dersin amacı; öğrenciye, eski Türk edebiyatının edebiyat tarihi içinde yerini göstermek, kültür edebi verimler ilişkisini kavratmak, eski Türk edebiyatı metinlerini tanıma ve anlamada gerekli olan bilgileri ve becerileri kazandırmaktır. |
İçerik: | Eski Türk edebiyatının tarihi gelişimi, genel özellikleri, bu edebiyatı besleyen kaynaklar, eski Türk edebiyatı metinlerinde aruz vezni, edebî sanatlar, kafiye ve redif gibi şekil özelliklerini metinler üzerinde incelenmesi hakkında bilgi verilmektedir. |
DERSİN ÖĞRENME ÇIKTILARI (Öğrenciler, bu dersi başarı ile tamamladıklarında aşağıda belirtilen bilgi, beceri ve/veya yetkinlikleri gösterirler.) |
---|
Eski Türk Edebiyatı türlerini ve nazım şekillerini listeler. |
Aruz veznini, edebî sanatları, kafiye ve redif gibi şekil özelliklerini metinler üzerinde pratik eder. |
Eski Türk Edebiyatının ortaya çıkış sebeplerini inceler. |
Eski Türk Edebiyatının oluşumunda etkili olmuş İslam medeniyeti ile Arap ve Fars edebiyatlarının karakteristik özelliklerini Eski Türk Edebiyatının özellikleriyle ilişkilendirir. |
Eski Türk Edebiyatı metin neşir ve inceleme yöntemlerini tartışır. |
HAFTALIK DERS KONULARI VE ÖNGÖRÜLEN HAZIRLIK ÇALIŞMALARI |
|||
---|---|---|---|
Hafta | Ön Hazırlık | Konular | Yöntem |
1 | - | Türk Edebiyatı tarihinin sınıflandırılması | Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma |
2 | Literatür tarama, Kaynak Okuma | Eski Türk edebiyatının tarihi gelişimi ve kaynakları | Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma |
3 | Literatür tarama, Kaynak Okuma | İslam kültürü içerisinde Türk edebiyatı: Karahanlı Dönemi (Balasagunlu Yusuf, Kaşgarlı Mahmud, Edib Ahmed, Ahmed Yesevi...vd) | Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma |
4 | Literatür tarama, Kaynak Okuma | Eski Türk Edebiyatı nazım şekilleri | Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma |
5 | Literatür tarama, Kaynak Okuma | Eski Türk Edebiyatı nazım şekilleri | Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma |
6 | Literatür tarama, Kaynak Okuma | Eski Türk Edebiyatı nazım şekilleri | Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma |
7 | Literatür tarama, Kaynak Okuma | Eski Türk Edebiyatında edebi türler | Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma |
8 | - | ARA SINAV | - |
9 | Literatür tarama, Kaynak Okuma | Eski Türk edebiyatında edebi türler | Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma |
10 | Literatür tarama, Kaynak Okuma | Eski Türk edebiyatında edebi türler | Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma |
11 | Literatür tarama, Kaynak Okuma | Eski Türk edebiyatında âhenk, vezin, kafiye ve redif | Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma |
12 | Literatür tarama, Kaynak Okuma | Eski Türk edebiyatında âhenk, vezin, kafiye ve redif | Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma |
13 | Literatür tarama, Kaynak Okuma | Eski Türk edebiyatında edebi sanatlar | Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma |
14 | Literatür tarama, Kaynak Okuma | Eski Türk edebiyatında edebi sanatlar | Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma |
15 | Literatür tarama, Kaynak Okuma | Eski Türk edebiyatı metin incelemeleri | Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma |
16 | - | FİNAL | - |
17 | - | FİNAL | - |
KAYNAKLAR |
---|
Dilçin, C. (1997), Örneklerle Türk Şiir Bilgisi, Ankara: TDK Yayınları. |
Saraç, M. A. Yekta (2007) Klasik Edebiyat Bilgisi (Biçim-Ölçü-Kafiye), İstanbul: 3F Yayınları. |
Şentürk, A. A. & Kartal, A. (2004) Eski Türk Edebiyatı Tarihi, İstanbul: Dergâh Yayınları. |
ÖLÇME VE DEĞERLENDİRME |
|||
---|---|---|---|
Yarıyıl İçi Yapılan Çalışmaların Ölçme ve Değerlendirmesi | Etkinlik Sayısı | Katkı Yüzdesi | Açıklama |
(0) Etkisiz | (1) En Düşük | (2) Düşük | (3) Orta | (4) İyi | (5) Çok İyi |
---|---|---|---|---|---|
0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 |
KNOWLEDGE | |||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
Theoretical | |||||||
Program Yeterlilikleri/Çıktıları | Katkı Düzeyi | ||||||
0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
1 |
Recognize the alphabets used by Turks in the historical process, especially Ottoman Turkish alphabet.
|
4 | |||||
2 |
Recognize the distinguished examples of World Literature in the forms of verse and prose.
|
1 | |||||
3 |
Defend the idea that Turkish literature has national and genuine cultural identity
|
1 |
KNOWLEDGE | |||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
Factual | |||||||
Program Yeterlilikleri/Çıktıları | Katkı Düzeyi | ||||||
0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
1 |
Use professional English to be able to benefit from international academic publications.
|
0 | |||||
2 |
Act according to social, scientific, cultural and ethical values in all kinds of studies related to the field.
|
5 | |||||
3 |
Examine the bibliography of the studies on Turkish Language and Literature according to countries and schools in written, printed and electronic media.
|
4 |
SKILLS | |||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
Cognitive | |||||||
Program Yeterlilikleri/Çıktıları | Katkı Düzeyi | ||||||
0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
1 |
Examine Turkish grammar in historical-comparative terms in terms of sound, form, syntax, semantics and vocabulary by using general linguistics methods and theories
|
0 | |||||
2 |
Examine the course materials, research methods, information and theories used in Turkish Language and Literature Program.
|
3 | |||||
3 |
Discuss the historical development of Contemporary Turkish Literature and the texts on the historical period and the cultural atmosphere.
|
1 |
SKILLS | |||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
Practical | |||||||
Program Yeterlilikleri/Çıktıları | Katkı Düzeyi | ||||||
0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
1 |
Evaluate the knowledge and skills acquired in the field of Turkish language and literature with a critical approach and with the help of interdisciplinary information.
|
3 | |||||
2 |
Use philosophy, sociology, law, economics, etc. and makes interdisciplinary interpretations.
|
3 | |||||
3 |
Evaluate the new trends in World Literature especially in Contemporary Turkish Literature.
|
0 |
OCCUPATIONAL | |||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
Autonomy & Responsibility | |||||||
Program Yeterlilikleri/Çıktıları | Katkı Düzeyi | ||||||
0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
1 |
Solve problems encountered in the field as individual and as member of a team.
|
4 |
OCCUPATIONAL | |||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
Learning to Learn | |||||||
Program Yeterlilikleri/Çıktıları | Katkı Düzeyi | ||||||
0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
1 |
Evaluate the knowledge and theories of Contemporary Literature in terms of literature and linguistics within the framework of certain theories.
|
0 | |||||
2 |
Evaluate the extent to which Turkish Language and Literature is influenced by the civilization circles in which it is a part of.
|
5 |
OCCUPATIONAL | |||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
Communication & Social | |||||||
Program Yeterlilikleri/Çıktıları | Katkı Düzeyi | ||||||
0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
1 |
Evaluates the fields of application of sustainability in the field of Turkish Language and Literature.
|
2 | |||||
2 |
Research and study at the academic level.
|
3 |
OCCUPATIONAL | |||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
Occupational and/or Vocational | |||||||
Program Yeterlilikleri/Çıktıları | Katkı Düzeyi | ||||||
0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
1 |
Evaluate all subjects related to Turkish Language and Literature in the context of “The Integrity of Turkish Language and Literature".
|
5 |
DERSİN İŞ YÜKÜ VE AKTS KREDİSİ |
|||
---|---|---|---|
Öğrenme-Öğretme Etkinlikleri İş Yükü | |||
Öğrenme-Öğretme Etkinlikleri | Etkinlik(hafta sayısı) | Süresi(saat sayısı) | Toplam İş Yükü |
Ders | 14 | 2 | 28 |
Derse Ön Hazırlık ve Ders Sonrası Pekiştirme | 13 | 1 | 13 |
Arazi Çalışması | 0 | 0 | 0 |
Grup Çalışması / Ödevi | 0 | 0 | 0 |
Laboratuvar | 0 | 0 | 0 |
Okuma | 0 | 0 | 0 |
Ödev | 0 | 0 | 0 |
Proje Hazırlama | 0 | 0 | 0 |
Seminer | 0 | 0 | 0 |
Staj | 0 | 0 | 0 |
Teknik Gezi | 0 | 0 | 0 |
Web Tab. Öğrenme | 0 | 0 | 0 |
Uygulama | 0 | 0 | 0 |
Yerinde Uygulama | 0 | 0 | 0 |
Mesleki Faaliyet | 0 | 0 | 0 |
Sosyal Faaliyet | 0 | 0 | 0 |
Tez Hazırlama | 0 | 0 | 0 |
Alan Çalışması | 0 | 0 | 0 |
Rapor Yazma | 0 | 0 | 0 |
Final Sınavı | 1 | 1 | 1 |
Final Sınavı Hazırlığı | 1 | 5 | 5 |
Ara Sınav | 1 | 1 | 1 |
Ara Sınav Hazırlığı | 1 | 2 | 2 |
Kısa Sınav | 0 | 0 | 0 |
Kısa Sınav Hazırlığı | 0 | 0 | 0 |
TOPLAM | 31 | 0 | 50 |
Genel Toplam | 50 | ||
Toplam İş Yükü / 25.5 | 2 | ||
Dersin AKTS(ECTS) Kredisi | 2,0 |