TR EN

KURUMSAL İMAJ YÖNETİMİ DERS TANITIM VE UYGULAMA BİLGİLERİ

Kodu Dersin Adı Yarıyıl Süresi(T+U) Kredisi AKTS Kredisi
HIT338 KURUMSAL İMAJ YÖNETİMİ 5 3 3 5

DERS BİLGİLERİ

Dersin Öğretim Dili : Türkçe
Dersin Düzeyi LİSANS, TYY: + 6.Düzey, EQF-LLL: 6.Düzey, QF-EHEA: 1.Düzey
Dersin Türü Seçmeli
Dersin Veriliş Şekli -
Dersin Koordinatörü Dr.Öğr.Üyesi HABİBE GÜNGÖR
Dersi Veren Öğretim Üyesi/Öğretim Görevlisi
Ders Ön Koşulu Yok

AMAÇ VE İÇERİK

Amaç: Dersin amacı, imaja yönelik genel kavramlar ortaya koyularak öğrencinin imaj yaratım sürecinde planlama yeteneğinin oluşturulmasıdır.
İçerik: Ders, İmaj kavramının açıklanması, imajın öğelerinin listelenmesi, imaj çeşitlerinin tanımlanması, kurum imajını etkileyen faktörlerin örneklenmesi, imaj yönetiminin tüketicilere ve kurumlara katkılarının yorumlanması, imaj ve gerçeklik bağlantısının değerlendirilmesi gibi konuları içermektedir.

DERSİN ÖĞRENME ÇIKTILARI (Öğrenciler, bu dersi başarı ile tamamladıklarında aşağıda belirtilen bilgi, beceri ve/veya yetkinlikleri gösterirler.)

Kurumsal imaja yönelik tanımlardan en az 5 tanesini sınıflandırır
Kurumsal imaj unsurlarından en az 4’ünü doğru bir şekilde açıklar
İmaj oluşumu aşamasındaki kavramları analiz eder.
Kurumun istediği imaj ile hedef kitlelerde oluşmuş olan imajı (imaj boşluğunu) karşılaştırır
İmaj yaratımı bağlamında medya araçlarının önemini açıklar ve medya araçlarını önemleri açısından karşılaştırır.

HAFTALIK DERS KONULARI VE ÖNGÖRÜLEN HAZIRLIK ÇALIŞMALARI

Hafta Ön Hazırlık Konular Yöntem
1 Literatür taraması Ders İçeriğinin sunumu Anlatım Soru-cevap yöntemi
2 Literatür taraması Kişilik, kurum kişiliği, kültür, kurumsal kültür 1 Anlatım Soru-cevap yöntemi
3 Literatür taraması Kişilik, kurum kişiliği, kültür, kurumsal kültür 2 Anlatım Soru-cevap yöntemi
4 Literatür taraması Kurum Kültürü Unsurları ve kurum kültürü türleri Anlatım Soru-cevap yöntemi
5 Literatür taraması Kimlik ve Kurumsal Kimlik Anlatım Soru-cevap yöntemi
6 Literatür taraması İmaj kavramı ve kurumsal imaj 1: İmajın fonksiyonları Anlatım Soru-cevap yöntemi
7 Literatür taraması İmaj kavramı ve kurumsal imaj 2: İmajın sürekliliğini etkileyen faktörler ve kurumsal imajın hedef kitlelere ve kuruma katkıları Anlatım Soru-cevap yöntemi
8 - ARA SINAV -
9 Literatür taraması İmaj Türleri Anlatım Soru-cevap yöntemi
10 Literatür taraması İmaj ve gerçeklik ilişkisi / İmaj boşluğu Anlatım Soru-cevap yöntemi
11 Literatür taraması İtibar ve Kurumsal İtibar Anlatım Soru-cevap yöntemi
12 Literatür taraması Dijital medya ve imaj 1: İletişim ortamlarının dönüşümü Anlatım Soru-cevap yöntemi
13 Literatür taraması Dijital medya ve imaj 2: Dijital medyanın işlevsel özellikleri ve imaj Anlatım Soru-cevap yöntemi
14 Literatür taraması Dijital medya ve imaj 3: Kurumlar tarafından imaj oluşturma ve sürdürme bağlamında kullanılan dijital medya platformları Anlatım Soru-cevap yöntemi
15 Literatür taraması Yönetimde Mükemmellik Bağlamında İmajın Önemi Anlatım Soru-cevap yöntemi
16 - FİNAL -
17 - FİNAL -

KAYNAKLAR

Ilıcak Aydınalp, Ş. G. (2014). İmaj Üretimi. Ankara: Nobel Akademik Yayıncılık
Tuzla, R. (2018). Kurumsal İmaj Yönetimi. Konya: Literatürk Akademia
Abratt, R. (1989). A new approach to the corporate image management process. Journal of marketing management, 5(1): 63-76.
Gray, E. R. ve Balmer, J. M. (1998). Managing corporate image and corporate reputation. Long range planning, 31(5): 695-702.
Bulduklu, Y.(2015).İmaj Yönetimi. İstanbul: İnkılap
Robins, K. (2013). İmaj. Ayrıntı Yayınları
Savaş, S. (2020). İmaj üretiminde dijital medya'nın rolü: Kurumların oluşturmaya çalıştıkları imajın tüketiciye ne oranda yansıdığına yönelik bir çalışma. İstanbul Üniversitesi, Yayınlanmamış Doktora Tezi.
Ali, H. Y., Danish, R. Q., ve Asrar‐ul‐Haq, M. (2020). How corporate social responsibility boosts firm financial performance: The mediating role of corporate image and customer satisfaction. Corporate Social Responsibility and Environmental Management, 27(1), 166-177.
Ageeva, E., Melewar, T. C., Foroudi, P., Dennis, C., ve Jin, Z. (2018). Examining the influence of corporate website favorability on corporate image and corporate reputation: Findings from fsQCA. Journal of Business Research, 89, 287-304.

ÖLÇME VE DEĞERLENDİRME

Yarıyıl İçi Yapılan Çalışmaların Ölçme ve Değerlendirmesi Etkinlik Sayısı Katkı Yüzdesi Açıklama
(0) Etkisiz (1) En Düşük (2) Düşük (3) Orta (4) İyi (5) Çok İyi
0 1 2 3 4 5

DERSİN PROGRAM ÖĞRENME ÇIKTILARINA KATKISI

BİLGİ
Kuramsal
Program Yeterlilikleri/Çıktıları Katkı Düzeyi
0 1 2 3 4 5
1
Havacılık Yönetiminin tarihsel gelişim sürecini açıklar.
2
Havayolu Taşımacılığı ile ilgili bilgisayar programlarını kullanır.
3
Havacılık yönetimi ile ilgili temel kavramları tanımlar.
BİLGİ
Olgusal
Program Yeterlilikleri/Çıktıları Katkı Düzeyi
0 1 2 3 4 5
1
Alanındaki bilgi ve olguları sosyal bilimlerin hukuk, sosyoloji, felsefe ve tarih gibi alanlarıyla ilişkilendirir.
2
İşletmenin temel fonksiyonları arasındaki ilişkileri ve bu fonksiyonlar arasındaki etkileşimleri sınıflandırır.
3
Alanıyla ilgili bilgi ve becerilerini iş sağlığı ve güvenliğinin hukuki boyutunu göz önünde tutarak uygular.
4
Girişimcilik ve yenilikçilik kavramlarını alanıyla ilişkilendirir.
BECERİLER
Bilişsel
Program Yeterlilikleri/Çıktıları Katkı Düzeyi
0 1 2 3 4 5
1
Havayoluyla ilgili operasyonel faaliyetleri yönetir.
2
Yaşam boyu öğrenme becerileri kazanarak, alanı ile ilgili bilgilerini, toplumsal sorumluluk bilinciyle iş yaşamında kullanır.
BECERİLER
Uygulamalı
Program Yeterlilikleri/Çıktıları Katkı Düzeyi
0 1 2 3 4 5
1
Alanında, ilgili kurumlarla mevzuata uygun yazılı anlaşmaları hazırlar.
2
Alanıyla ilgili kuramsal ve uygulamalı bilgileri uygun analitik yöntemler ve modelleme tekniklerini seçerek iş yaşamında sergiler.
3
Hava taşımacılığı ile ilgili paydaşları ile işbirliği yapar.
4
Alanıyla ilgili uygulamalar için gerekli olan modern teknik ve araçları geliştirir.
5
Ekip üyesi olarak havacılık faaliyetlerinin planlanmasından uygulanmasına kadar tüm aşamaları yönetir. (manage) (Bloom 3)
YETKİNLİKLER
Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği
Program Yeterlilikleri/Çıktıları Katkı Düzeyi
0 1 2 3 4 5
1
Alanı ile ilgili bir çalışmayı bağımsız olarak yürütür.
2
Alanı ile ilgili uygulamalarda karşılaşılan sorunların çözümü için bireysel ya da ekip üyesi olarak karar verir.
YETKİNLİKLER
Öğrenme Yetkinliği
Program Yeterlilikleri/Çıktıları Katkı Düzeyi
0 1 2 3 4 5
1
Alanında edindiği bilgi ve becerileri eleştirel bir yaklaşımla değerlendirir.
2
Öğrenme gereksinimlerini belirleyerek öğrenme hedefleri doğrultusunda kendisinin ve sorumluluğu altındaki kişilerin performanslarının geliştirilmesine yönelik faaliyetleri uygular.
YETKİNLİKLER
İletişim ve Sosyal Yetkinlik
Program Yeterlilikleri/Çıktıları Katkı Düzeyi
0 1 2 3 4 5
1
Alanı ile ilgili kişi ve kurumlarla yazılı ve sözlü olarak iletişim kurar.
2
Alanı ile ilgili konularda düşüncelerini ve sorunlara ilişkin çözüm önerilerini nicel ve nitel verilerle destekleyerek ilgili birimlere açıklar.
3
Toplumsal sorumluluk bilinci ile yaşadığı sosyal çevre için proje ve etkinlikler düzenler.
YETKİNLİKLER
Alana Özgü Yetkinlik
Program Yeterlilikleri/Çıktıları Katkı Düzeyi
0 1 2 3 4 5
1
Havacılık ve işletme bilgilerini kullanarak havayolu operasyonlarını etkin bir biçimde yönetir.

DERSİN İŞ YÜKÜ VE AKTS KREDİSİ

Öğrenme-Öğretme Etkinlikleri İş Yükü
Öğrenme-Öğretme Etkinlikleri Etkinlik(hafta sayısı) Süresi(saat sayısı) Toplam İş Yükü
Ders 14 3 42
Derse Ön Hazırlık ve Ders Sonrası Pekiştirme 14 2 28
Arazi Çalışması 0 0 0
Grup Çalışması / Ödevi 0 0 0
Laboratuvar 0 0 0
Okuma 14 3 42
Ödev 0 0 0
Proje Hazırlama 0 0 0
Seminer 0 0 0
Staj 0 0 0
Teknik Gezi 0 0 0
Web Tab. Öğrenme 0 0 0
Uygulama 0 0 0
Yerinde Uygulama 0 0 0
Mesleki Faaliyet 0 0 0
Sosyal Faaliyet 0 0 0
Tez Hazırlama 0 0 0
Alan Çalışması 0 0 0
Rapor Yazma 0 0 0
Final Sınavı 1 1 1
Final Sınavı Hazırlığı 1 7 7
Ara Sınav 1 1 1
Ara Sınav Hazırlığı 1 6 6
Kısa Sınav 0 0 0
Kısa Sınav Hazırlığı 0 0 0
TOPLAM 46 0 127
Genel Toplam 127
Toplam İş Yükü / 25.5 5
Dersin AKTS(ECTS) Kredisi 5,0