| Kodu | Dersin Adı | Yarıyıl | Süresi(T+U) | Kredisi | AKTS Kredisi | 
|---|---|---|---|---|---|
| FRE102E | FRENCH II | 5 | 3 | 3 | 6 | 
| DERS BİLGİLERİ | |
|---|---|
| Dersin Öğretim Dili : | Fransızca | 
| Dersin Düzeyi | LİSANS, TYY: + 6.Düzey, EQF-LLL: 6.Düzey, QF-EHEA: 1.Düzey | 
| Dersin Türü | Seçmeli | 
| Dersin Veriliş Şekli | - | 
| Dersin Koordinatörü | Dr.Öğr.Üyesi SEDA MUMLU KARANFİL | 
| Dersi Veren Öğretim Üyesi/Öğretim Görevlisi | |
| Ders Ön Koşulu | FRE101E - FRENCH I | 
| AMAÇ VE İÇERİK | |
|---|---|
| Amaç: | Bu dersin odak noktası, gerçek hayatta dil kullanımı, Fransızca ve Frankofon kültürü ve dilinin entegrasyonu ve dört becerinin kazanılmasıdır: okuma, dinleme, yazma ve konuşma. | 
| İçerik: | Temel Kültürlerarası İletişim Becerileri | 
| DERSİN ÖĞRENME ÇIKTILARI (Öğrenciler, bu dersi başarı ile tamamladıklarında aşağıda belirtilen bilgi, beceri ve/veya yetkinlikleri gösterirler.) | 
|---|
| İnsanlar yavaş ve net konuştuğunda kendileri, aileleri ve yakın çevreleriyle ilgili tanıdık kelimeleri ve çok temel kalıpları tanır. | 
| Bilinen adları, sözcükleri ve çok basit cümleleri anlayabilir, örneğin posterlerdeki veya kataloglardaki duyurularda. | 
| Acil ihtiyaç duyulan alanlarda veya çok tanıdık konularda basit sorular sorar ve yanıtlar. | 
| HAFTALIK DERS KONULARI VE ÖNGÖRÜLEN HAZIRLIK ÇALIŞMALARI | |||
|---|---|---|---|
| Hafta | Ön Hazırlık | Konular | Yöntem | 
| 1 | Kitap okuma | Selamlaşma, Alfabe + harf kombinasyonu, Sayılar | Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Vaka Çalışması | 
| 2 | Kitap okuma | Milliyetler ve ülkeler | Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Vaka Çalışması | 
| 3 | Kitap okuma | Kişisel bilgilerin verilmesi (adres, telefon numarası, e-posta, yaş) | Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Vaka Çalışması | 
| 4 | Literatür taraması | Form doldurma | Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Vaka Çalışması | 
| 5 | Makale okuma | Meslekler | Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Vaka Çalışması | 
| 6 | Kitap okuma | Yiyecek ve içecekler | Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Vaka Çalışması | 
| 7 | Makale okuma | Fransa'da ve yurtdışında tatiller | Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Vaka Çalışması | 
| 8 | Kitap okuma | İsimler – dişil, eril, tekil, çoğul | Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Vaka Çalışması | 
| 9 | Kitap okuma | Şimdiki zamanda 'être', 'avoir' fiilleri, 'ER'deki Fiiller | Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Vaka Çalışması | 
| 10 | - | ARA SINAV | - | 
| 11 | Makale okuma | Nesneler – kesin ve belirsiz | Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Vaka Çalışması | 
| 12 | Literatür taraması | Cinsiyet ve sayıda sıfat uyuşması | Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Vaka Çalışması | 
| 13 | Makale okuma | Yer edatları, I y a + Il n'y a pas, Anahtar edatlar – à, dans, en, au, vb. | Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Vaka Çalışması | 
| 14 | Literatür taraması | Fransa Şehirleri, Fransızca konuşulan ülkeler, Fransa Haritası, Fransızca isimler | Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Vaka Çalışması | 
| 15 | Literatür taraması, Lecture notes | Kültürel faaliyetler ve genel tekrar | Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Vaka Çalışması | 
| 16 | - | FİNAL | - | 
| 17 | - | FİNAL | - | 
| KAYNAKLAR | 
|---|
| Fransızca İlk Adım. (2016). İstanbul: Fono Kurumu yayınları. | 
| İlkgelen, Z. Z. (1983). İstanbul : Gözen Yayınları. | 
| ÖLÇME VE DEĞERLENDİRME | ||||
|---|---|---|---|---|
| Yarıyıl İçi Yapılan Çalışmaların Ölçme ve Değerlendirmesi | Etkinlik Sayısı | Katkı Yüzdesi | Açıklama | Sınav Yapılma Şekli | 
| (0) Etkisiz | (1) En Düşük | (2) Düşük | (3) Orta | (4) İyi | (5) Çok İyi | 
|---|---|---|---|---|---|
| 0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | 
| BİLGİ | |||||||
|---|---|---|---|---|---|---|---|
| Kuramsal | |||||||
| Program Yeterlilikleri/Çıktıları | Katkı Düzeyi | ||||||
| 0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
| 1 | 
                                                Havacılık Yönetiminin tarihsel gelişim sürecini açıklar.
                                             | 1 | |||||
| 2 | 
                                                Havayolu Taşımacılığı ile ilgili bilgisayar programlarını kullanır.
                                             | 1 | |||||
| 3 | 
                                                Havacılık yönetimi ile ilgili temel kavramları tanımlar.
                                             | 1 | |||||
| BİLGİ | |||||||
|---|---|---|---|---|---|---|---|
| Olgusal | |||||||
| Program Yeterlilikleri/Çıktıları | Katkı Düzeyi | ||||||
| 0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
| 1 | 
                                                Alanındaki bilgi ve olguları sosyal bilimlerin hukuk, sosyoloji, felsefe ve tarih gibi alanlarıyla ilişkilendirir.
                                             | 1 | |||||
| 2 | 
                                                İşletmenin temel fonksiyonları arasındaki ilişkileri ve bu fonksiyonlar arasındaki etkileşimleri sınıflandırır.
                                             | 1 | |||||
| 3 | 
                                                Alanıyla ilgili bilgi ve becerilerini iş sağlığı ve güvenliğinin hukuki boyutunu göz önünde tutarak uygular.
                                             | 1 | |||||
| 4 | 
                                                Girişimcilik ve yenilikçilik kavramlarını alanıyla ilişkilendirir.
                                             | 1 | |||||
| BECERİLER | |||||||
|---|---|---|---|---|---|---|---|
| Bilişsel | |||||||
| Program Yeterlilikleri/Çıktıları | Katkı Düzeyi | ||||||
| 0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
| 1 | 
                                                Havayoluyla ilgili operasyonel faaliyetleri yönetir.
                                             | 1 | |||||
| 2 | 
                                                Yaşam boyu öğrenme becerileri kazanarak, alanı ile ilgili bilgilerini, toplumsal sorumluluk bilinciyle iş yaşamında kullanır.
                                             | 5 | |||||
| BECERİLER | |||||||
|---|---|---|---|---|---|---|---|
| Uygulamalı | |||||||
| Program Yeterlilikleri/Çıktıları | Katkı Düzeyi | ||||||
| 0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
| 1 | 
                                                Alanında, ilgili kurumlarla mevzuata uygun yazılı anlaşmaları hazırlar.
                                             | 3 | |||||
| 2 | 
                                                Alanıyla ilgili kuramsal ve uygulamalı bilgileri uygun analitik yöntemler ve modelleme tekniklerini seçerek iş yaşamında sergiler.
                                             | 2 | |||||
| 3 | 
                                                Ekip üyesi olarak havacılık faaliyetlerinin planlanmasından uygulanmasına kadar tüm aşamaları yönetir.
                                             | 1 | |||||
| 4 | 
                                                Hava taşımacılığı ile ilgili paydaşları ile işbirliği yapar.
                                             | 1 | |||||
| 5 | 
                                                Alanıyla ilgili uygulamalar için gerekli olan modern teknik ve araçları geliştirir.
                                             | 1 | |||||
| YETKİNLİKLER | |||||||
|---|---|---|---|---|---|---|---|
| Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği | |||||||
| Program Yeterlilikleri/Çıktıları | Katkı Düzeyi | ||||||
| 0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
| 1 | 
                                                Alanı ile ilgili bir çalışmayı bağımsız olarak yürütür
                                             | 4 | |||||
| 2 | 
                                                Alanı ile ilgili uygulamalarda karşılaşılan sorunların çözümü için bireysel ya da ekip üyesi olarak karar verir.
                                             | 1 | |||||
| YETKİNLİKLER | |||||||
|---|---|---|---|---|---|---|---|
| Öğrenme Yetkinliği | |||||||
| Program Yeterlilikleri/Çıktıları | Katkı Düzeyi | ||||||
| 0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
| 1 | 
                                                Alanında edindiği bilgi ve becerileri eleştirel bir yaklaşımla değerlendirir.
                                             | 1 | |||||
| 2 | 
                                                Öğrenme gereksinimlerini belirleyerek öğrenme hedefleri doğrultusunda kendisinin ve sorumluluğu altındaki kişilerin performanslarının geliştirilmesine yönelik faaliyetleri uygular.
                                             | 1 | |||||
| YETKİNLİKLER | |||||||
|---|---|---|---|---|---|---|---|
| İletişim ve Sosyal Yetkinlik | |||||||
| Program Yeterlilikleri/Çıktıları | Katkı Düzeyi | ||||||
| 0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
| 1 | 
                                                Alanı ile ilgili kişi ve kurumlarla yazılı ve sözlü olarak iletişim kurar.
                                             | 5 | |||||
| 2 | 
                                                Alanı ile ilgili konularda düşüncelerini ve sorunlara ilişkin çözüm önerilerini nicel ve nitel verilerle destekleyerek ilgili birimlere açıklar.
                                             | 2 | |||||
| 3 | 
                                                Toplumsal sorumluluk bilinci ile yaşadığı sosyal çevre için proje ve etkinlikler düzenler.
                                             | 1 | |||||
| YETKİNLİKLER | |||||||
|---|---|---|---|---|---|---|---|
| Alana Özgü Yetkinlik | |||||||
| Program Yeterlilikleri/Çıktıları | Katkı Düzeyi | ||||||
| 0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
| 1 | 
                                                Havacılık ve işletme bilgilerini kullanarak havayolu operasyonlarını etkin bir biçimde yönetir.
                                             | 1 | |||||
| DERSİN İŞ YÜKÜ VE AKTS KREDİSİ | |||
|---|---|---|---|
| Öğrenme-Öğretme Etkinlikleri İş Yükü | |||
| Öğrenme-Öğretme Etkinlikleri | Etkinlik(hafta sayısı) | Süresi(saat sayısı) | Toplam İş Yükü | 
| Ders | 14 | 4 | 56 | 
| Derse Ön Hazırlık ve Ders Sonrası Pekiştirme | 14 | 3 | 42 | 
| Arazi Çalışması | 0 | 0 | 0 | 
| Grup Çalışması / Ödevi | 0 | 0 | 0 | 
| Laboratuvar | 0 | 0 | 0 | 
| Okuma | 0 | 0 | 0 | 
| Ödev | 0 | 0 | 0 | 
| Proje Hazırlama | 0 | 0 | 0 | 
| Seminer | 0 | 0 | 0 | 
| Staj | 0 | 0 | 0 | 
| Teknik Gezi | 0 | 0 | 0 | 
| Web Tab. Öğrenme | 0 | 0 | 0 | 
| Uygulama | 0 | 0 | 0 | 
| Yerinde Uygulama | 0 | 0 | 0 | 
| Mesleki Faaliyet | 0 | 0 | 0 | 
| Sosyal Faaliyet | 0 | 0 | 0 | 
| Tez Hazırlama | 0 | 0 | 0 | 
| Alan Çalışması | 0 | 0 | 0 | 
| Rapor Yazma | 0 | 0 | 0 | 
| Final Sınavı | 1 | 1 | 1 | 
| Final Sınavı Hazırlığı | 6 | 5 | 30 | 
| Ara Sınav | 1 | 1 | 1 | 
| Ara Sınav Hazırlığı | 5 | 5 | 25 | 
| Kısa Sınav | 0 | 0 | 0 | 
| Kısa Sınav Hazırlığı | 0 | 0 | 0 | 
| TOPLAM | 41 | 0 | 155 | 
| Genel Toplam | 155 | ||
| Toplam İş Yükü / 25.5 | 6,1 | ||
| Dersin AKTS(ECTS) Kredisi | 6,0 |