TR EN

INTERNATIONAL TRADE BLOCKS AND AGREEMENTS DERS TANITIM VE UYGULAMA BİLGİLERİ

Kodu Dersin Adı Yarıyıl Süresi(T+U) Kredisi AKTS Kredisi
ITR423 INTERNATIONAL TRADE BLOCKS AND AGREEMENTS 5 3 3 5

DERS BİLGİLERİ

Dersin Öğretim Dili : İngilizce
Dersin Düzeyi LİSANS, TYY: + 6.Düzey, EQF-LLL: 6.Düzey, QF-EHEA: 1.Düzey
Dersin Türü Seçmeli
Dersin Veriliş Şekli -
Dersin Koordinatörü Dr.Öğr.Üyesi HABİBE GÜNGÖR
Dersi Veren Öğretim Üyesi/Öğretim Görevlisi
Ders Ön Koşulu Yok

AMAÇ VE İÇERİK

Amaç: Bu dersle öğrencilere uluslararası ticari blokların kurulmalarındaki politik ve ideolojik sebeplerin tanımlanmasının temelindeki nedenlerin, uluslararası ticari blokların yönetim yapılarının ve faaliyetlerinin analiz edilmesinin öğretilmesi amaçlanmaktadır.
İçerik: Dersin içeriği, uluslararası ticari blokların kurulumunun ardındaki ideolojik ve politik nedenler, Milletler Cemiyeti ve Birleşmiş Milletler, Uluslararası Para Fonu, Dünya Bankası, Dünya Ticaret Örgütü, Gümrük Tarifeleri ve Ticaret Anlaşması, Uluslararası Çalışma Örgütü, Birleşmiş Milletler Gıda ve Tarım Örgütü, G-8 ve G-24, Avrupa Birliği ve Avrupa Merkez Bankası, Kuzey Amerika Serbest Ticaret Bölgesi ve Latin Amerika Serbest Ticaret Bölgesi, ve Orta Amerika Ortak Pazarı ve Asya Pasifik Ekonomik İş Birliği konularını kapsamaktadır.

DERSİN ÖĞRENME ÇIKTILARI (Öğrenciler, bu dersi başarı ile tamamladıklarında aşağıda belirtilen bilgi, beceri ve/veya yetkinlikleri gösterirler.)

Ticaret örgütlerin kurulumunun ardındaki nedenleri ve aralarındaki farklılıkları karşılaştırır
Bölgesel ticari bloklaşmayı meydana getiren etmenleri açıklar
Geçmişten günümüze bölgesel ticari blokların gelişimini değerlendirir
Uluslararası ekonomik düzenin işleyişini tartışır

HAFTALIK DERS KONULARI VE ÖNGÖRÜLEN HAZIRLIK ÇALIŞMALARI

Hafta Ön Hazırlık Konular Yöntem
1 Kitap okuma Uluslararası Ticari Blokların Kurulumunun Ardındaki İdeolojik ve Politik Nedenler Anlatım, Soru Cevap, Tartışma Yöntemi
2 Kitap okuma Milletler Cemiyeti ve Birleşmiş Milletler-1 Anlatım, Soru Cevap, Tartışma Yöntemi
3 Kitap okuma Milletler Cemiyeti ve Birleşmiş Milletler-2 Anlatım, Soru Cevap, Tartışma Yöntemi
4 Kitap okuma Uluslararası Para Fonu Anlatım, Soru Cevap, Tartışma Yöntemi
5 Kitap okuma Dünya Bankası Anlatım, Soru Cevap, Tartışma Yöntemi
6 Kitap okuma Dünya Ticaret Örgütü Anlatım, Soru Cevap, Tartışma Yöntemi
7 Kitap okuma Gümrük Tarifeleri ve Ticaret Anlaşması Anlatım, Soru Cevap, Tartışma Yöntemi
8 - ARA SINAV -
9 Kitap okuma Uluslararası Çalışma Örgütü Anlatım, Soru Cevap, Tartışma Yöntemi
10 Kitap okuma Birleşmiş Milletler Gıda ve Tarım Örgütü Anlatım, Soru Cevap, Tartışma Yöntemi
11 Kitap okuma G-8, G-24 ve G-20 Anlatım, Soru Cevap, Tartışma Yöntemi
12 Kitap okuma Avrupa Birliği ve Avrupa Merkez Bankası Anlatım, Soru Cevap, Tartışma Yöntemi
13 Kitap okuma Kuzey Amerika Serbest Ticaret Bölgesi ve Latin Amerika Entegrasyon Topluluğu Anlatım, Soru Cevap, Tartışma Yöntemi
14 Kitap okuma Asya Pasifik Ekonomik İş Birliği Anlatım, Soru Cevap, Tartışma Yöntemi
15 Kitap okuma Genel Tekrar Anlatım, Soru Cevap, Tartışma Yöntemi
16 - FİNAL -
17 - FİNAL -

KAYNAKLAR

Hurd, I. (2014). International Organizations: Politics, Law, Practice. Cambridge University Press.
World Trade Organization (2018). Regional Trade Agreements and the Multilateral Trading System. Rohini Acharya (Edt.). Cambridge, United Kingdom: Cambridge University Press.
A. Üzümcü (2023). Uluslararası Ticari ve Ekonomik Örgütler, Ankara, Nobel Akademik Yayıncılık.
World Bank (2000).Trade Blocs.New York, United States: Oxford University Press Inc.

ÖLÇME VE DEĞERLENDİRME

Yarıyıl İçi Yapılan Çalışmaların Ölçme ve Değerlendirmesi Etkinlik Sayısı Katkı Yüzdesi Açıklama
(0) Etkisiz (1) En Düşük (2) Düşük (3) Orta (4) İyi (5) Çok İyi
0 1 2 3 4 5

DERSİN PROGRAM ÖĞRENME ÇIKTILARINA KATKISI

BİLGİ
Kuramsal
Program Yeterlilikleri/Çıktıları Katkı Düzeyi
0 1 2 3 4 5
1
Havacılık Yönetiminin tarihsel gelişim sürecini açıklar.
2
Havayolu Taşımacılığı ile ilgili bilgisayar programlarını kullanır.
3
Havacılık yönetimi ile ilgili temel kavramları tanımlar.
BİLGİ
Olgusal
Program Yeterlilikleri/Çıktıları Katkı Düzeyi
0 1 2 3 4 5
1
Alanındaki bilgi ve olguları sosyal bilimlerin hukuk, sosyoloji, felsefe ve tarih gibi alanlarıyla ilişkilendirir.
2
İşletmenin temel fonksiyonları arasındaki ilişkileri ve bu fonksiyonlar arasındaki etkileşimleri sınıflandırır.
3
Alanıyla ilgili bilgi ve becerilerini iş sağlığı ve güvenliğinin hukuki boyutunu göz önünde tutarak uygular.
4
Girişimcilik ve yenilikçilik kavramlarını alanıyla ilişkilendirir.
BECERİLER
Bilişsel
Program Yeterlilikleri/Çıktıları Katkı Düzeyi
0 1 2 3 4 5
1
Havayoluyla ilgili operasyonel faaliyetleri yönetir.
2
Yaşam boyu öğrenme becerileri kazanarak, alanı ile ilgili bilgilerini, toplumsal sorumluluk bilinciyle iş yaşamında kullanır.
BECERİLER
Uygulamalı
Program Yeterlilikleri/Çıktıları Katkı Düzeyi
0 1 2 3 4 5
1
Alanında, ilgili kurumlarla mevzuata uygun yazılı anlaşmaları hazırlar.
2
Alanıyla ilgili kuramsal ve uygulamalı bilgileri uygun analitik yöntemler ve modelleme tekniklerini seçerek iş yaşamında sergiler.
3
Ekip üyesi olarak havacılık faaliyetlerinin planlanmasından uygulanmasına kadar tüm aşamaları yönetir.
4
Hava taşımacılığı ile ilgili paydaşları ile işbirliği yapar.
5
Alanıyla ilgili uygulamalar için gerekli olan modern teknik ve araçları geliştirir.
YETKİNLİKLER
Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği
Program Yeterlilikleri/Çıktıları Katkı Düzeyi
0 1 2 3 4 5
1
Alanı ile ilgili bir çalışmayı bağımsız olarak yürütür
2
Alanı ile ilgili uygulamalarda karşılaşılan sorunların çözümü için bireysel ya da ekip üyesi olarak karar verir.
YETKİNLİKLER
Öğrenme Yetkinliği
Program Yeterlilikleri/Çıktıları Katkı Düzeyi
0 1 2 3 4 5
1
Alanında edindiği bilgi ve becerileri eleştirel bir yaklaşımla değerlendirir.
2
Öğrenme gereksinimlerini belirleyerek öğrenme hedefleri doğrultusunda kendisinin ve sorumluluğu altındaki kişilerin performanslarının geliştirilmesine yönelik faaliyetleri uygular.
YETKİNLİKLER
İletişim ve Sosyal Yetkinlik
Program Yeterlilikleri/Çıktıları Katkı Düzeyi
0 1 2 3 4 5
1
Alanı ile ilgili kişi ve kurumlarla yazılı ve sözlü olarak iletişim kurar.
2
Alanı ile ilgili konularda düşüncelerini ve sorunlara ilişkin çözüm önerilerini nicel ve nitel verilerle destekleyerek ilgili birimlere açıklar.
3
Toplumsal sorumluluk bilinci ile yaşadığı sosyal çevre için proje ve etkinlikler düzenler.
YETKİNLİKLER
Alana Özgü Yetkinlik
Program Yeterlilikleri/Çıktıları Katkı Düzeyi
0 1 2 3 4 5
1
Havacılık ve işletme bilgilerini kullanarak havayolu operasyonlarını etkin bir biçimde yönetir.

DERSİN İŞ YÜKÜ VE AKTS KREDİSİ

Öğrenme-Öğretme Etkinlikleri İş Yükü
Öğrenme-Öğretme Etkinlikleri Etkinlik(hafta sayısı) Süresi(saat sayısı) Toplam İş Yükü
Ders 14 3 42
Derse Ön Hazırlık ve Ders Sonrası Pekiştirme 13 2 26
Arazi Çalışması 0 0 0
Grup Çalışması / Ödevi 0 0 0
Laboratuvar 0 0 0
Okuma 0 0 0
Ödev 0 0 0
Proje Hazırlama 0 0 0
Seminer 0 0 0
Staj 0 0 0
Teknik Gezi 0 0 0
Web Tab. Öğrenme 0 0 0
Uygulama 0 0 0
Yerinde Uygulama 0 0 0
Mesleki Faaliyet 0 0 0
Sosyal Faaliyet 0 0 0
Tez Hazırlama 0 0 0
Alan Çalışması 0 0 0
Rapor Yazma 0 0 0
Final Sınavı 1 1 1
Final Sınavı Hazırlığı 7 5 35
Ara Sınav 1 1 1
Ara Sınav Hazırlığı 5 4 20
Kısa Sınav 0 0 0
Kısa Sınav Hazırlığı 0 0 0
TOPLAM 41 0 125
Genel Toplam 125
Toplam İş Yükü / 25.5 4,9
Dersin AKTS(ECTS) Kredisi 5,0