Kodu | Dersin Adı | Yarıyıl | Süresi(T+U) | Kredisi | AKTS Kredisi |
---|---|---|---|---|---|
AVM311 | AIRLINE REVENUE MANAGEMENT | 5 | 3 | 3 | 7 |
DERS BİLGİLERİ |
|
---|---|
Dersin Öğretim Dili : | İngilizce |
Dersin Düzeyi | LİSANS, TYY: + 6.Düzey, EQF-LLL: 6.Düzey, QF-EHEA: 1.Düzey |
Dersin Türü | Zorunlu |
Dersin Veriliş Şekli | - |
Dersin Koordinatörü | Dr.Öğr.Üyesi SEDA MUMLU KARANFİL |
Dersi Veren Öğretim Üyesi/Öğretim Görevlisi | Dr.Öğr.Üyesi AYLİN ATASOY |
Ders Ön Koşulu | Yok |
AMAÇ VE İÇERİK |
|
---|---|
Amaç: | Havayolu işletmelerinde gelir ve kapasitenin yönetilmesi ve kontrolü bağlamında, öğrencilere birim geliri ve toplam geliri maksimize etme becerisi kazandırabilmektir. |
İçerik: | gelir yönetimi, kapasite tahsisi, ağ yönetimi, fazladan rezervasyon, fiyat indirimi yöntemi, isteğe bağlı uyarlanmış fiyatlandırma, fiyatlandırma ve gelir optimizasyonu ve müşteri kabulü gibi konulardan oluşmaktadır. |
DERSİN ÖĞRENME ÇIKTILARI (Öğrenciler, bu dersi başarı ile tamamladıklarında aşağıda belirtilen bilgi, beceri ve/veya yetkinlikleri gösterirler.) |
---|
Hizmet endüstrilerindeki gelir ve yönetim yollarını açıklar. |
Gelir yönetimi dinamiklerini tanımlar. |
Potansiyel risk konularını analiz edebilir. |
Havayolu işletmelerin gelirini maksimize etmek için gerekli yöntemleri belirler. |
HAFTALIK DERS KONULARI VE ÖNGÖRÜLEN HAZIRLIK ÇALIŞMALARI |
|||
---|---|---|---|
Hafta | Ön Hazırlık | Konular | Yöntem |
1 | Literatür tarama | Gelir yönetiminin tarihi, gelir yönetim stratejisi, sistemin içeriği, rezervasyon kontrolü | Anlatım, soru-cevap, tartışma yöntemi |
2 | Literatür tarama | Taktiksel gelir yönetimi, gelir yönetimindeki net katkı, gelir yönetiminin etkinliğinin ölçülmesi, gelir yönetiminin kullanılması, Alıştırma | Anlatım, soru-cevap, tartışma yöntemi |
3 | Literatür tarama | Kapasite tahsisine giriş, iki sınıf problemi, çoklu ücret sınıfı kapasite tahsisi | Anlatım, soru-cevap, tartışma yöntemi |
4 | Literatür tarama | Bağımlı talep durumunda kapasite tahsisi, kapasite tahsisinin işleyişi, kapasite tahsisinin etkinliğinin ölçülmesi, Alıştırma | Anlatım, soru-cevap, tartışma yöntemi |
5 | Literatür tarama | Ağ yönetimine giriş, ağ yönetimi uygulama zamanlaması, doğrusal programlama yöntemi, sanal iç içe geçme | Anlatım, soru-cevap, tartışma yöntemi |
6 | Literatür tarama | Ağ teklif fiyatlandırması, dinamik sanal iç içe geçme, ağ yönetiminin uygulanması, alıştırmalar | Anlatım, soru-cevap, tartışma yöntemi |
7 | Literatür tarama ve Örnek Sorular bulma | Ağ teklif fiyatlandırması, dinamik sanal iç içe geçme, ağ yönetiminin uygulanması, alıştırmalar | Anlatım, soru-cevap, tartışma yöntemi |
8 | - | ARA SINAV | - |
9 | Literatür tarama | Fazladan rezervasyona giriş, müşteri rezarvasyonlarının bir modeli, çözüm yaklaşımları, eklemeler | Anlatım, soru-cevap, tartışma yöntemi |
10 | Literatür tarama | Fazladan rezervasyon yapmayı ölçmek ve düzenlemek, fazladan rezervasyon yapmanın alternatifleri, fazladan yapılan rezervasyon için olasılığın bulunması, alıştırmalar | Anlatım, soru-cevap, tartışma yöntemi |
11 | Literatür tarama | Fiyat indirim yönetiminin arka planı, fiyat indirim optimizasyonu, fiyat indirimi duyarlılığını tahmin etmek, fiyat indirim yönteminin uygulanması, alıştırma | Anlatım, soru-cevap, tartışma yöntemi |
12 | Literatür tarama | İsteğe bağlı uyarlanmış fiyatlandırmanın arka planı ve ticaret ortamı, isteğe uyarlanmış optimal fiyatların hesaplanması, teklif yanıt. | Anlatım, soru-cevap, tartışma yöntemi |
13 | Literatür tarama | İsteğe bağlı uyarlanmış fiyatlandırmaya eklentiler ve varyasyonlar, İsteğe bağlı uyarlanmış fiyatlandırmanın kullanıldığı alanlar, alıştırma | Anlatım, soru-cevap, tartışma yöntemi |
14 | Literatür tarama | Fiyat sunumu ve çerçevelenmesi, adalet | Anlatım, soru-cevap, tartışma yöntemi |
15 | Literatür tarama | Fiyatlandırma ve gelir optimizasyonu etkileri | Anlatım, soru-cevap, tartışma yöntemi |
16 | - | FİNAL | - |
17 | - | FİNAL | - |
KAYNAKLAR |
---|
Robert L. Phillips (Çeviri: Ayhan Demiriz, H. Neslihan Demiriz), Fiyatlandırma ve Gelir Optimizasyonu, Scala Yayıncılık, |
Revenue Management, HOSPA Practitioner Series, Published by Wentworth Jones Limited, 2013 |
Cross, R. G. (2011). Revenue management: Hard-core tactics for market domination. Currency. |
Robert L. Phillips (Trns: Ayhan Demiriz, H. Neslihan Demiriz), Fiyatlandırma ve Gelir Optimizasyonu, Scala Publications, |
ÖLÇME VE DEĞERLENDİRME |
|||
---|---|---|---|
Yarıyıl İçi Yapılan Çalışmaların Ölçme ve Değerlendirmesi | Etkinlik Sayısı | Katkı Yüzdesi | Açıklama |
(0) Etkisiz | (1) En Düşük | (2) Düşük | (3) Orta | (4) İyi | (5) Çok İyi |
---|---|---|---|---|---|
0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 |
BİLGİ | |||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
Kuramsal | |||||||
Program Yeterlilikleri/Çıktıları | Katkı Düzeyi | ||||||
0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
1 |
Havacılık Yönetiminin tarihsel gelişim sürecini açıklar.
|
1 | |||||
2 |
Havayolu Taşımacılığı ile ilgili bilgisayar programlarını kullanır.
|
1 | |||||
3 |
Havacılık yönetimi ile ilgili temel kavramları tanımlar.
|
4 |
BİLGİ | |||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
Olgusal | |||||||
Program Yeterlilikleri/Çıktıları | Katkı Düzeyi | ||||||
0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
1 |
Alanındaki bilgi ve olguları sosyal bilimlerin hukuk, sosyoloji, felsefe ve tarih gibi alanlarıyla ilişkilendirir.
|
4 | |||||
2 |
İşletmenin temel fonksiyonları arasındaki ilişkileri ve bu fonksiyonlar arasındaki etkileşimleri sınıflandırır.
|
4 | |||||
3 |
Alanıyla ilgili bilgi ve becerilerini iş sağlığı ve güvenliğinin hukuki boyutunu göz önünde tutarak uygular.
|
1 | |||||
4 |
Girişimcilik ve yenilikçilik kavramlarını alanıyla ilişkilendirir.
|
0 |
BECERİLER | |||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
Bilişsel | |||||||
Program Yeterlilikleri/Çıktıları | Katkı Düzeyi | ||||||
0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
1 |
Havayoluyla ilgili operasyonel faaliyetleri yönetir.
|
5 | |||||
2 |
Yaşam boyu öğrenme becerileri kazanarak, alanı ile ilgili bilgilerini, toplumsal sorumluluk bilinciyle iş yaşamında kullanır.
|
4 |
BECERİLER | |||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
Uygulamalı | |||||||
Program Yeterlilikleri/Çıktıları | Katkı Düzeyi | ||||||
0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
1 |
Alanında, ilgili kurumlarla mevzuata uygun yazılı anlaşmaları hazırlar.
|
1 | |||||
2 |
Alanıyla ilgili kuramsal ve uygulamalı bilgileri uygun analitik yöntemler ve modelleme tekniklerini seçerek iş yaşamında sergiler.
|
5 | |||||
3 |
Ekip üyesi olarak havacılık faaliyetlerinin planlanmasından uygulanmasına kadar tüm aşamaları yönetir.
|
3 | |||||
4 |
Hava taşımacılığı ile ilgili paydaşları ile işbirliği yapar.
|
5 | |||||
5 |
Alanıyla ilgili uygulamalar için gerekli olan modern teknik ve araçları geliştirir.
|
5 |
YETKİNLİKLER | |||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği | |||||||
Program Yeterlilikleri/Çıktıları | Katkı Düzeyi | ||||||
0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
1 |
Alanı ile ilgili bir çalışmayı bağımsız olarak yürütür
|
5 | |||||
2 |
Alanı ile ilgili uygulamalarda karşılaşılan sorunların çözümü için bireysel ya da ekip üyesi olarak karar verir.
|
5 |
YETKİNLİKLER | |||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
Öğrenme Yetkinliği | |||||||
Program Yeterlilikleri/Çıktıları | Katkı Düzeyi | ||||||
0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
1 |
Alanında edindiği bilgi ve becerileri eleştirel bir yaklaşımla değerlendirir.
|
4 | |||||
2 |
Öğrenme gereksinimlerini belirleyerek öğrenme hedefleri doğrultusunda kendisinin ve sorumluluğu altındaki kişilerin performanslarının geliştirilmesine yönelik faaliyetleri uygular.
|
1 |
YETKİNLİKLER | |||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
İletişim ve Sosyal Yetkinlik | |||||||
Program Yeterlilikleri/Çıktıları | Katkı Düzeyi | ||||||
0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
1 |
Alanı ile ilgili kişi ve kurumlarla yazılı ve sözlü olarak iletişim kurar.
|
2 | |||||
2 |
Alanı ile ilgili konularda düşüncelerini ve sorunlara ilişkin çözüm önerilerini nicel ve nitel verilerle destekleyerek ilgili birimlere açıklar.
|
5 | |||||
3 |
Toplumsal sorumluluk bilinci ile yaşadığı sosyal çevre için proje ve etkinlikler düzenler.
|
4 |
YETKİNLİKLER | |||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
Alana Özgü Yetkinlik | |||||||
Program Yeterlilikleri/Çıktıları | Katkı Düzeyi | ||||||
0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
1 |
Havacılık ve işletme bilgilerini kullanarak havayolu operasyonlarını etkin bir biçimde yönetir.
|
5 |
DERSİN İŞ YÜKÜ VE AKTS KREDİSİ |
|||
---|---|---|---|
Öğrenme-Öğretme Etkinlikleri İş Yükü | |||
Öğrenme-Öğretme Etkinlikleri | Etkinlik(hafta sayısı) | Süresi(saat sayısı) | Toplam İş Yükü |
Ders | 14 | 3 | 42 |
Derse Ön Hazırlık ve Ders Sonrası Pekiştirme | 13 | 2 | 26 |
Arazi Çalışması | 0 | 0 | 0 |
Grup Çalışması / Ödevi | 0 | 0 | 0 |
Laboratuvar | 0 | 0 | 0 |
Okuma | 14 | 3 | 42 |
Ödev | 0 | 0 | 0 |
Proje Hazırlama | 0 | 0 | 0 |
Seminer | 0 | 0 | 0 |
Staj | 0 | 0 | 0 |
Teknik Gezi | 0 | 0 | 0 |
Web Tab. Öğrenme | 0 | 0 | 0 |
Uygulama | 0 | 0 | 0 |
Yerinde Uygulama | 0 | 0 | 0 |
Mesleki Faaliyet | 0 | 0 | 0 |
Sosyal Faaliyet | 0 | 0 | 0 |
Tez Hazırlama | 0 | 0 | 0 |
Alan Çalışması | 0 | 0 | 0 |
Rapor Yazma | 0 | 0 | 0 |
Final Sınavı | 1 | 1 | 1 |
Final Sınavı Hazırlığı | 7 | 6 | 42 |
Ara Sınav | 1 | 1 | 1 |
Ara Sınav Hazırlığı | 5 | 4 | 20 |
Kısa Sınav | 0 | 0 | 0 |
Kısa Sınav Hazırlığı | 0 | 0 | 0 |
TOPLAM | 55 | 0 | 174 |
Genel Toplam | 174 | ||
Toplam İş Yükü / 25.5 | 6,8 | ||
Dersin AKTS(ECTS) Kredisi | 7,0 |