| Kodu | Dersin Adı | Yarıyıl | Süresi(T+U) | Kredisi | AKTS Kredisi |
|---|---|---|---|---|---|
| AVM401 | AIRLINE MANAGEMENT | 7 | 3 | 3 | 7 |
DERS BİLGİLERİ |
|
|---|---|
| Dersin Öğretim Dili : | İngilizce |
| Dersin Düzeyi | LİSANS, TYY: + 6.Düzey, EQF-LLL: 6.Düzey, QF-EHEA: 1.Düzey |
| Dersin Türü | Zorunlu |
| Dersin Veriliş Şekli | - |
| Dersin Koordinatörü | Dr.Öğr.Üyesi SEDA MUMLU KARANFİL |
| Dersi Veren Öğretim Üyesi/Öğretim Görevlisi | Dr.Öğr.Üyesi AYLİN ATASOY |
| Ders Ön Koşulu | Yok |
AMAÇ VE İÇERİK |
|
|---|---|
| Amaç: | Bölüm vizyon ve misyonuna uygun olarak, havayolları işletmeciliğine giriş yapmak, havayolu işletmeciliği konusunda öğrencilerin bilgi ve beceri seviyelerini arttırmak hedeflenmektedir. |
| İçerik: | Havayolu endüstrisinin tanımı yapılacaktır, havayolları endüstrisinin işletme fonksiyonları açısından tanımı ve buna bağlı olarak gerekli açılımlar yapılacaktır, aralarındaki ilişki irdelenecektir, havayolu fiyatlama stratejileri üzerinde durulacaktır. |
DERSİN ÖĞRENME ÇIKTILARI (Öğrenciler, bu dersi başarı ile tamamladıklarında aşağıda belirtilen bilgi, beceri ve/veya yetkinlikleri gösterirler.) |
|---|
| Uluslararası havayolu yönetim yaklaşımlarını tanımlar. |
| Havacılık sektöründe insan kaynağının önemini açıklar. |
| Rekabette takım çalışması, toplam kalite ve etkin iletişimin önemini tartışır. |
| Havayolu yönetiminde ulusal/uluslararası organizasyonlar ve yasal düzenlemelerin önemini tanımlar. |
| Ulusal ve uluslararası havayolu yönetim uygulamalarını karşılaştırarak açıklar. |
HAFTALIK DERS KONULARI VE ÖNGÖRÜLEN HAZIRLIK ÇALIŞMALARI |
|||
|---|---|---|---|
| Hafta | Ön Hazırlık | Konular | Yöntem |
| 1 | Konuya yönelik internet araştırması | Havayolu taşıyıcılarının ekonomik özellikleri | Görsel destekli düz anlatım |
| 2 | Konuya yönelik internet araştırması | Havayolu taşıyıcılarının ekonomik özellikleri | Görsel destekli düz anlatım |
| 3 | Konuya yönelik internet araştırması | Havayolu yönetimi ve organizasyonu | Görsel destekli düz anlatım |
| 4 | Konuya yönelik internet araştırması | Havayolu yolcu pazarlaması | Görsel destekli düz anlatım |
| 5 | Konuya yönelik internet araştırması | Havayolu yolcu tahmin yöntemleri | Görsel destekli düz anlatım |
| 6 | Konuya yönelik internet araştırması | Havayolu yolcu tahmin yöntemleri | Görsel destekli düz anlatım |
| 7 | Konuya yönelik internet araştırması | Havayolu bilet fiyatlaması | Görsel destekli düz anlatım |
| 8 | Konuya yönelik internet araştırması | Havayolu bilet fiyatlaması | Görsel destekli düz anlatım |
| 9 | Konuya yönelik internet araştırması | Havayolu tarifelerinin belirlenmesi | Görsel destekli düz anlatım |
| 10 | - | ARA SINAV | - |
| 11 | Konuya yönelik internet araştırması | Havayolu işletmelerinde reklam | Görsel destekli düz anlatım |
| 12 | Konuya yönelik internet araştırması | Havayolu işletmelerinde reklam | Görsel destekli düz anlatım |
| 13 | Konuya yönelik internet araştırması | Havayolu İşletmelerinin Tanıtımı | Görsel destekli düz anlatım |
| 14 | Konuya yönelik internet araştırması | JAR-OPS Ticari hava taşımacılığı | Görsel destekli düz anlatım |
| 15 | Konuya yönelik internet araştırması | JAR-OPS Ticari hava taşımacılığı | Görsel destekli düz anlatım |
| 16 | - | FİNAL | - |
| 17 | - | FİNAL | - |
KAYNAKLAR |
|---|
| Gerede E.,Sarıhan A.E., Battal Ü., Demirci A:E, Havayolu Yönetimi, Anadolu Üniversitesi Yayınları |
| Shaw S.,Airline Marketing and Management |
| Bijan Vasigh, Ken Fleming, Thomas Tacker - Introduction to Air Transport Economics_ From Theory to Applications (2013, Ashgate Publishing) |
| Rigas Doganis - Flying Off Course_ The Economics of International Airlines 3rd Edition (2002) |
| Wensveen, J. G. - Air transportation _ a management perspective (2016). |
| Nigel Halpern, Anne Graham - The Routledge Companion to Air Transport Management-Routledge (2018) |
| Peter Belobaba, Amedeo Odoni, Cynthia Barnhart - The Global Airline Industry (2015, Wiley) |
ÖLÇME VE DEĞERLENDİRME |
||||
|---|---|---|---|---|
| Yarıyıl İçi Yapılan Çalışmaların Ölçme ve Değerlendirmesi | Etkinlik Sayısı | Katkı Yüzdesi | Açıklama | Sınav Yapılma Şekli |
| Ara Sınav (Vize) | 1 | 50 | Klasik Sınav | |
| DÖNEM SONU- Sınavı (Final) | 1 | 50 | Klasik Sınav | |
| TOPLAM | 2 | 100 | ||
| (0) Etkisiz | (1) En Düşük | (2) Düşük | (3) Orta | (4) İyi | (5) Çok İyi |
|---|---|---|---|---|---|
| 0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 |
| BİLGİ | |||||||
|---|---|---|---|---|---|---|---|
| Kuramsal | |||||||
| Program Yeterlilikleri/Çıktıları | Katkı Düzeyi | ||||||
| 0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
| 1 |
Havacılık Yönetiminin tarihsel gelişim sürecini açıklar.
|
1 | |||||
| 2 |
Havayolu Taşımacılığı ile ilgili bilgisayar programlarını kullanır.
|
1 | |||||
| 3 |
Havacılık yönetimi ile ilgili temel kavramları tanımlar.
|
2 | |||||
| BİLGİ | |||||||
|---|---|---|---|---|---|---|---|
| Olgusal | |||||||
| Program Yeterlilikleri/Çıktıları | Katkı Düzeyi | ||||||
| 0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
| 1 |
Alanındaki bilgi ve olguları sosyal bilimlerin hukuk, sosyoloji, felsefe ve tarih gibi alanlarıyla ilişkilendirir.
|
2 | |||||
| 2 |
İşletmenin temel fonksiyonları arasındaki ilişkileri ve bu fonksiyonlar arasındaki etkileşimleri sınıflandırır.
|
3 | |||||
| 3 |
Alanıyla ilgili bilgi ve becerilerini iş sağlığı ve güvenliğinin hukuki boyutunu göz önünde tutarak uygular.
|
2 | |||||
| 4 |
Girişimcilik ve yenilikçilik kavramlarını alanıyla ilişkilendirir.
|
3 | |||||
| BECERİLER | |||||||
|---|---|---|---|---|---|---|---|
| Bilişsel | |||||||
| Program Yeterlilikleri/Çıktıları | Katkı Düzeyi | ||||||
| 0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
| 1 |
Havayoluyla ilgili operasyonel faaliyetleri yönetir.
|
4 | |||||
| 2 |
Yaşam boyu öğrenme becerileri kazanarak, alanı ile ilgili bilgilerini, toplumsal sorumluluk bilinciyle iş yaşamında kullanır.
|
4 | |||||
| BECERİLER | |||||||
|---|---|---|---|---|---|---|---|
| Uygulamalı | |||||||
| Program Yeterlilikleri/Çıktıları | Katkı Düzeyi | ||||||
| 0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
| 1 |
Alanında, ilgili kurumlarla mevzuata uygun yazılı anlaşmaları hazırlar.
|
3 | |||||
| 2 |
Alanıyla ilgili kuramsal ve uygulamalı bilgileri uygun analitik yöntemler ve modelleme tekniklerini seçerek iş yaşamında sergiler.
|
3 | |||||
| 3 |
Ekip üyesi olarak havacılık faaliyetlerinin planlanmasından uygulanmasına kadar tüm aşamaları yönetir.
|
5 | |||||
| 4 |
Hava taşımacılığı ile ilgili paydaşları ile işbirliği yapar.
|
5 | |||||
| 5 |
Alanıyla ilgili uygulamalar için gerekli olan modern teknik ve araçları geliştirir.
|
2 | |||||
| YETKİNLİKLER | |||||||
|---|---|---|---|---|---|---|---|
| Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği | |||||||
| Program Yeterlilikleri/Çıktıları | Katkı Düzeyi | ||||||
| 0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
| 1 |
Alanı ile ilgili bir çalışmayı bağımsız olarak yürütür
|
4 | |||||
| 2 |
Alanı ile ilgili uygulamalarda karşılaşılan sorunların çözümü için bireysel ya da ekip üyesi olarak karar verir.
|
5 | |||||
| YETKİNLİKLER | |||||||
|---|---|---|---|---|---|---|---|
| Öğrenme Yetkinliği | |||||||
| Program Yeterlilikleri/Çıktıları | Katkı Düzeyi | ||||||
| 0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
| 1 |
Alanında edindiği bilgi ve becerileri eleştirel bir yaklaşımla değerlendirir.
|
3 | |||||
| 2 |
Öğrenme gereksinimlerini belirleyerek öğrenme hedefleri doğrultusunda kendisinin ve sorumluluğu altındaki kişilerin performanslarının geliştirilmesine yönelik faaliyetleri uygular.
|
4 | |||||
| YETKİNLİKLER | |||||||
|---|---|---|---|---|---|---|---|
| İletişim ve Sosyal Yetkinlik | |||||||
| Program Yeterlilikleri/Çıktıları | Katkı Düzeyi | ||||||
| 0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
| 1 |
Alanı ile ilgili kişi ve kurumlarla yazılı ve sözlü olarak iletişim kurar.
|
4 | |||||
| 2 |
Alanı ile ilgili konularda düşüncelerini ve sorunlara ilişkin çözüm önerilerini nicel ve nitel verilerle destekleyerek ilgili birimlere açıklar.
|
4 | |||||
| 3 |
Toplumsal sorumluluk bilinci ile yaşadığı sosyal çevre için proje ve etkinlikler düzenler.
|
3 | |||||
| YETKİNLİKLER | |||||||
|---|---|---|---|---|---|---|---|
| Alana Özgü Yetkinlik | |||||||
| Program Yeterlilikleri/Çıktıları | Katkı Düzeyi | ||||||
| 0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
| 1 |
Havacılık ve işletme bilgilerini kullanarak havayolu operasyonlarını etkin bir biçimde yönetir.
|
5 | |||||
DERSİN İŞ YÜKÜ VE AKTS KREDİSİ |
|||
|---|---|---|---|
| Öğrenme-Öğretme Etkinlikleri İş Yükü | |||
| Öğrenme-Öğretme Etkinlikleri | Etkinlik(hafta sayısı) | Süresi(saat sayısı) | Toplam İş Yükü |
| Ders | 14 | 3 | 42 |
| Derse Ön Hazırlık ve Ders Sonrası Pekiştirme | 13 | 2 | 26 |
| Arazi Çalışması | 0 | 0 | 0 |
| Grup Çalışması / Ödevi | 0 | 0 | 0 |
| Laboratuvar | 0 | 0 | 0 |
| Okuma | 14 | 3 | 42 |
| Ödev | 0 | 0 | 0 |
| Proje Hazırlama | 0 | 0 | 0 |
| Seminer | 0 | 0 | 0 |
| Staj | 0 | 0 | 0 |
| Teknik Gezi | 0 | 0 | 0 |
| Web Tab. Öğrenme | 0 | 0 | 0 |
| Uygulama | 0 | 0 | 0 |
| Yerinde Uygulama | 0 | 0 | 0 |
| Mesleki Faaliyet | 0 | 0 | 0 |
| Sosyal Faaliyet | 0 | 0 | 0 |
| Tez Hazırlama | 0 | 0 | 0 |
| Alan Çalışması | 0 | 0 | 0 |
| Rapor Yazma | 0 | 0 | 0 |
| Final Sınavı | 1 | 1 | 1 |
| Final Sınavı Hazırlığı | 7 | 6 | 42 |
| Ara Sınav | 1 | 1 | 1 |
| Ara Sınav Hazırlığı | 5 | 4 | 20 |
| Kısa Sınav | 0 | 0 | 0 |
| Kısa Sınav Hazırlığı | 0 | 0 | 0 |
| TOPLAM | 55 | 0 | 174 |
| Genel Toplam | 174 | ||
| Toplam İş Yükü / 25.5 | 6,8 | ||
| Dersin AKTS(ECTS) Kredisi | 7,0 |