Kodu | Dersin Adı | Yarıyıl | Süresi(T+U) | Kredisi | AKTS Kredisi |
---|---|---|---|---|---|
AVM418 | AIRLINE MARKETING | 8 | 3 | 3 | 7 |
DERS BİLGİLERİ |
|
---|---|
Dersin Öğretim Dili : | İngilizce |
Dersin Düzeyi | LİSANS, TYY: + 6.Düzey, EQF-LLL: 6.Düzey, QF-EHEA: 1.Düzey |
Dersin Türü | Zorunlu |
Dersin Veriliş Şekli | - |
Dersin Koordinatörü | Dr.Öğr.Üyesi SEDA MUMLU KARANFİL |
Dersi Veren Öğretim Üyesi/Öğretim Görevlisi | |
Ders Ön Koşulu | Yok |
AMAÇ VE İÇERİK |
|
---|---|
Amaç: | havayolu işletmelerinde pazar kavramı, pazarlamanın önemi ve havayolu taşımacılığında pazarlama ihtiyacı gibi konular hakkında teorik bilgi kazandırılması ve bu bilgilerin kullanılarak havayolu işletmeleri için pazar kaynakları ve havayolu taşımacılığındaki pazarlama sorunları gibi konular üzerinde çözüm yolları geliştirilip, analizler yapılması amaçlanmaktadır. |
İçerik: | Pazarlamanın Temel Kavram Ve Konuları İle Başlayarak, Havayolu İşletmeleri İçin Pazar, Pazarlama Stratejileri; Havayolu Pazarlamasında Fiyatlandırma Konusunda Karşılaşılan Sorunlar, Dağıtım Sistemleri, Havayolu İşletmelerinde Satış: Reklam Ve Tutundurma Politikaları Gibi Konular Oluşturmaktadır. |
DERSİN ÖĞRENME ÇIKTILARI (Öğrenciler, bu dersi başarı ile tamamladıklarında aşağıda belirtilen bilgi, beceri ve/veya yetkinlikleri gösterirler.) |
---|
Pazarlama Ve Havayolu Pazarlaması İle İlgili Temel Kavramları Tanımlar. |
Pazarlama Stratejisi Oluştururken Göz Önünde Bulundurulması Gereken İç Ve Dış Faktörleri Açıklar. |
Reklam, Tanıtım, Markalaşma ve Müşteri Sadakati Arasındaki Bağlantıları Değerlendirir. |
Farklı Havayolu İşletmelerindeki Çeşitli Pazarlama Sorunlarına Örnek olaylar üzerinden Çözüm Geliştirir. |
HAFTALIK DERS KONULARI VE ÖNGÖRÜLEN HAZIRLIK ÇALIŞMALARI |
|||
---|---|---|---|
Hafta | Ön Hazırlık | Konular | Yöntem |
1 | Kitaptan ilgili bölümün okunması | Pazarlama, Hizmet Kavramları Ve Hava Taşımacılığı Hizmetleri İçin Pazar | Anlatım, Soru Cevap, Tartışma, İnceleme |
2 | Kitaptan ilgili bölümün okunması | Havayolu Sektörü Pazarlama Çevresi | Anlatım, Soru Cevap, Tartışma, İnceleme |
3 | Kitaptan ilgili bölümün okunması | Havayolu İşletmelerinde Rekabet Stratejileri | Anlatım, Soru Cevap, Tartışma, İnceleme |
4 | Kitaptan ilgili bölümün okunması | Havayolu Pazarlamasında Ürün Ve Marka Yönetimi | Anlatım, Soru Cevap, Tartışma, İnceleme |
5 | Kitaptan ilgili bölümün okunması | Havayolu Pazarlamasında Ürün Ve Marka Yönetimi | Anlatım, Soru Cevap, Tartışma, İnceleme |
6 | Kitaptan ilgili bölümün okunması | Havayolu Pazarlamasında Ürün Ve Marka Yönetimi | Anlatım, Soru Cevap, Tartışma, İnceleme |
7 | Kitaptan ilgili bölümün okunması | Havayolu Pazarında Fiyatlama Ve Gelir Yönetimi | Anlatım, Soru Cevap, Tartışma, İnceleme |
8 | - | ARA SINAV | - |
9 | Kitaptan ilgili bölümün okunması | Havayolu Pazarında Fiyatlama Ve Gelir Yönetimi | Anlatım, Soru Cevap, Tartışma, İnceleme |
10 | Kitaptan ilgili bölümün okunması | Havayolu Pazarlamasında Dağıtım | Anlatım, Soru Cevap, Tartışma, İnceleme |
11 | Kitaptan ilgili bölümün okunması | Havayolu Pazarlamasında Tutundurma | Anlatım, Soru Cevap, Tartışma, İnceleme |
12 | Kitaptan ilgili bölümün okunması | Havayolu Sektöründe İlişkisel Pazarlama, Müşteri Değeri Ve Müşteri Sadakati | Anlatım, Soru Cevap, Tartışma, İnceleme |
13 | Kitaptan ilgili bölümün okunması | Havayolu Sektöründe İlişkisel Pazarlama, Müşteri Değeri Ve Müşteri Sadakati | Anlatım, Soru Cevap, Tartışma, İnceleme |
14 | Kitaptan ilgili bölümün okunması | Havayolu Taşımacılığında Yeni Gelişmeler | Anlatım, Soru Cevap, Tartışma, İnceleme |
15 | Kitaptan ilgili bölümün okunması | Havayolu Pazarlamasının Geleceği | Anlatım, Soru Cevap, Tartışma, İnceleme |
16 | - | FİNAL | - |
17 | - | FİNAL | - |
KAYNAKLAR |
---|
Stephen Shaw, (2007), Airline Marketing and Mangement, Sixth Edition, Ashgate Publishing Company |
Zeliha Eser ve Özlem Atalık, (2016), Havayolu Pazarlaması, Eskişehir: Anadolu Üniversitesi Yayınları |
Sevgi Ayşe Öztürk, (2013) Hizmet Pazarlaması, 14. Baskı, Ekin Basım Yayın |
Ambrose, S., & Waguespack, B. (2021). Fundamentals of Airline Marketing. Routledge. |
ÖLÇME VE DEĞERLENDİRME |
|||
---|---|---|---|
Yarıyıl İçi Yapılan Çalışmaların Ölçme ve Değerlendirmesi | Etkinlik Sayısı | Katkı Yüzdesi | Açıklama |
(0) Etkisiz | (1) En Düşük | (2) Düşük | (3) Orta | (4) İyi | (5) Çok İyi |
---|---|---|---|---|---|
0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 |
BİLGİ | |||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
Kuramsal | |||||||
Program Yeterlilikleri/Çıktıları | Katkı Düzeyi | ||||||
0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
1 |
Havacılık Yönetiminin tarihsel gelişim sürecini açıklar.
|
2 | |||||
2 |
Havacılık Yönetiminin tarihsel gelişim sürecini açıklar.
|
2 | |||||
3 |
Havacılık Yönetiminin tarihsel gelişim sürecini açıklar.
|
2 | |||||
4 |
Havacılık Yönetiminin tarihsel gelişim sürecini açıklar.
|
2 | |||||
5 |
Havayolu Taşımacılığı ile ilgili bilgisayar programlarını kullanır.
|
0 | |||||
6 |
Havayolu Taşımacılığı ile ilgili bilgisayar programlarını kullanır.
|
0 | |||||
7 |
Havayolu Taşımacılığı ile ilgili bilgisayar programlarını kullanır.
|
0 | |||||
8 |
Havayolu Taşımacılığı ile ilgili bilgisayar programlarını kullanır.
|
0 | |||||
9 |
Havacılık yönetimi ile ilgili temel kavramları tanımlar.
|
4 | |||||
10 |
Havacılık yönetimi ile ilgili temel kavramları tanımlar.
|
4 | |||||
11 |
Havacılık yönetimi ile ilgili temel kavramları tanımlar.
|
4 | |||||
12 |
Havacılık yönetimi ile ilgili temel kavramları tanımlar.
|
4 |
BİLGİ | |||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
Olgusal | |||||||
Program Yeterlilikleri/Çıktıları | Katkı Düzeyi | ||||||
0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
1 |
Alanındaki bilgi ve olguları sosyal bilimlerin hukuk, sosyoloji, felsefe ve tarih gibi alanlarıyla ilişkilendirir.
|
4 | |||||
2 |
Alanındaki bilgi ve olguları sosyal bilimlerin hukuk, sosyoloji, felsefe ve tarih gibi alanlarıyla ilişkilendirir.
|
4 | |||||
3 |
Alanındaki bilgi ve olguları sosyal bilimlerin hukuk, sosyoloji, felsefe ve tarih gibi alanlarıyla ilişkilendirir.
|
4 | |||||
4 |
Alanındaki bilgi ve olguları sosyal bilimlerin hukuk, sosyoloji, felsefe ve tarih gibi alanlarıyla ilişkilendirir.
|
4 | |||||
5 |
İşletmenin temel fonksiyonları arasındaki ilişkileri ve bu fonksiyonlar arasındaki etkileşimleri sınıflandırır.
|
5 | |||||
6 |
İşletmenin temel fonksiyonları arasındaki ilişkileri ve bu fonksiyonlar arasındaki etkileşimleri sınıflandırır.
|
5 | |||||
7 |
İşletmenin temel fonksiyonları arasındaki ilişkileri ve bu fonksiyonlar arasındaki etkileşimleri sınıflandırır.
|
5 | |||||
8 |
İşletmenin temel fonksiyonları arasındaki ilişkileri ve bu fonksiyonlar arasındaki etkileşimleri sınıflandırır.
|
5 | |||||
9 |
Alanıyla ilgili bilgi ve becerilerini iş sağlığı ve güvenliğinin hukuki boyutunu göz önünde tutarak uygular.
|
4 | |||||
10 |
Alanıyla ilgili bilgi ve becerilerini iş sağlığı ve güvenliğinin hukuki boyutunu göz önünde tutarak uygular.
|
4 | |||||
11 |
Alanıyla ilgili bilgi ve becerilerini iş sağlığı ve güvenliğinin hukuki boyutunu göz önünde tutarak uygular.
|
4 | |||||
12 |
Alanıyla ilgili bilgi ve becerilerini iş sağlığı ve güvenliğinin hukuki boyutunu göz önünde tutarak uygular.
|
4 | |||||
13 |
Girişimcilik ve yenilikçilik kavramlarını alanıyla ilişkilendirir.
|
5 | |||||
14 |
Girişimcilik ve yenilikçilik kavramlarını alanıyla ilişkilendirir.
|
5 | |||||
15 |
Girişimcilik ve yenilikçilik kavramlarını alanıyla ilişkilendirir.
|
5 | |||||
16 |
Girişimcilik ve yenilikçilik kavramlarını alanıyla ilişkilendirir.
|
5 |
BECERİLER | |||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
Bilişsel | |||||||
Program Yeterlilikleri/Çıktıları | Katkı Düzeyi | ||||||
0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
1 |
Havayoluyla ilgili operasyonel faaliyetleri yönetir.
|
4 | |||||
2 |
Havayoluyla ilgili operasyonel faaliyetleri yönetir.
|
4 | |||||
3 |
Havayoluyla ilgili operasyonel faaliyetleri yönetir.
|
4 | |||||
4 |
Havayoluyla ilgili operasyonel faaliyetleri yönetir.
|
4 | |||||
5 |
Yaşam boyu öğrenme becerileri kazanarak, alanı ile ilgili bilgilerini, toplumsal sorumluluk bilinciyle iş yaşamında kullanır.
|
5 | |||||
6 |
Yaşam boyu öğrenme becerileri kazanarak, alanı ile ilgili bilgilerini, toplumsal sorumluluk bilinciyle iş yaşamında kullanır.
|
5 | |||||
7 |
Yaşam boyu öğrenme becerileri kazanarak, alanı ile ilgili bilgilerini, toplumsal sorumluluk bilinciyle iş yaşamında kullanır.
|
5 | |||||
8 |
Yaşam boyu öğrenme becerileri kazanarak, alanı ile ilgili bilgilerini, toplumsal sorumluluk bilinciyle iş yaşamında kullanır.
|
5 |
BECERİLER | |||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
Uygulamalı | |||||||
Program Yeterlilikleri/Çıktıları | Katkı Düzeyi | ||||||
0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
1 |
Alanında, ilgili kurumlarla mevzuata uygun yazılı anlaşmaları hazırlar.
|
4 | |||||
2 |
Alanında, ilgili kurumlarla mevzuata uygun yazılı anlaşmaları hazırlar.
|
4 | |||||
3 |
Alanında, ilgili kurumlarla mevzuata uygun yazılı anlaşmaları hazırlar.
|
4 | |||||
4 |
Alanında, ilgili kurumlarla mevzuata uygun yazılı anlaşmaları hazırlar.
|
4 | |||||
5 |
Alanıyla ilgili kuramsal ve uygulamalı bilgileri uygun analitik yöntemler ve modelleme tekniklerini seçerek iş yaşamında sergiler.
|
5 | |||||
6 |
Alanıyla ilgili kuramsal ve uygulamalı bilgileri uygun analitik yöntemler ve modelleme tekniklerini seçerek iş yaşamında sergiler.
|
5 | |||||
7 |
Alanıyla ilgili kuramsal ve uygulamalı bilgileri uygun analitik yöntemler ve modelleme tekniklerini seçerek iş yaşamında sergiler.
|
5 | |||||
8 |
Alanıyla ilgili kuramsal ve uygulamalı bilgileri uygun analitik yöntemler ve modelleme tekniklerini seçerek iş yaşamında sergiler.
|
5 | |||||
9 |
Ekip üyesi olarak havacılık faaliyetlerinin planlanmasından uygulanmasına kadar tüm aşamaları yönetir.
|
5 | |||||
10 |
Ekip üyesi olarak havacılık faaliyetlerinin planlanmasından uygulanmasına kadar tüm aşamaları yönetir.
|
5 | |||||
11 |
Ekip üyesi olarak havacılık faaliyetlerinin planlanmasından uygulanmasına kadar tüm aşamaları yönetir.
|
5 | |||||
12 |
Ekip üyesi olarak havacılık faaliyetlerinin planlanmasından uygulanmasına kadar tüm aşamaları yönetir.
|
5 | |||||
13 |
Hava taşımacılığı ile ilgili paydaşları ile işbirliği yapar.
|
4 | |||||
14 |
Hava taşımacılığı ile ilgili paydaşları ile işbirliği yapar.
|
4 | |||||
15 |
Hava taşımacılığı ile ilgili paydaşları ile işbirliği yapar.
|
4 | |||||
16 |
Hava taşımacılığı ile ilgili paydaşları ile işbirliği yapar.
|
4 | |||||
17 |
Alanıyla ilgili uygulamalar için gerekli olan modern teknik ve araçları geliştirir.
|
4 | |||||
18 |
Alanıyla ilgili uygulamalar için gerekli olan modern teknik ve araçları geliştirir.
|
4 | |||||
19 |
Alanıyla ilgili uygulamalar için gerekli olan modern teknik ve araçları geliştirir.
|
4 | |||||
20 |
Alanıyla ilgili uygulamalar için gerekli olan modern teknik ve araçları geliştirir.
|
4 |
YETKİNLİKLER | |||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği | |||||||
Program Yeterlilikleri/Çıktıları | Katkı Düzeyi | ||||||
0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
1 |
Alanı ile ilgili bir çalışmayı bağımsız olarak yürütür
|
5 | |||||
2 |
Alanı ile ilgili bir çalışmayı bağımsız olarak yürütür
|
5 | |||||
3 |
Alanı ile ilgili bir çalışmayı bağımsız olarak yürütür
|
5 | |||||
4 |
Alanı ile ilgili bir çalışmayı bağımsız olarak yürütür
|
5 | |||||
5 |
Alanı ile ilgili uygulamalarda karşılaşılan sorunların çözümü için bireysel ya da ekip üyesi olarak karar verir.
|
4 | |||||
6 |
Alanı ile ilgili uygulamalarda karşılaşılan sorunların çözümü için bireysel ya da ekip üyesi olarak karar verir.
|
4 | |||||
7 |
Alanı ile ilgili uygulamalarda karşılaşılan sorunların çözümü için bireysel ya da ekip üyesi olarak karar verir.
|
4 | |||||
8 |
Alanı ile ilgili uygulamalarda karşılaşılan sorunların çözümü için bireysel ya da ekip üyesi olarak karar verir.
|
4 |
YETKİNLİKLER | |||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
Öğrenme Yetkinliği | |||||||
Program Yeterlilikleri/Çıktıları | Katkı Düzeyi | ||||||
0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
1 |
Alanında edindiği bilgi ve becerileri eleştirel bir yaklaşımla değerlendirir.
|
5 | |||||
2 |
Alanında edindiği bilgi ve becerileri eleştirel bir yaklaşımla değerlendirir.
|
5 | |||||
3 |
Alanında edindiği bilgi ve becerileri eleştirel bir yaklaşımla değerlendirir.
|
5 | |||||
4 |
Alanında edindiği bilgi ve becerileri eleştirel bir yaklaşımla değerlendirir.
|
5 | |||||
5 |
Öğrenme gereksinimlerini belirleyerek öğrenme hedefleri doğrultusunda kendisinin ve sorumluluğu altındaki kişilerin performanslarının geliştirilmesine yönelik faaliyetleri uygular.
|
3 | |||||
6 |
Öğrenme gereksinimlerini belirleyerek öğrenme hedefleri doğrultusunda kendisinin ve sorumluluğu altındaki kişilerin performanslarının geliştirilmesine yönelik faaliyetleri uygular.
|
3 | |||||
7 |
Öğrenme gereksinimlerini belirleyerek öğrenme hedefleri doğrultusunda kendisinin ve sorumluluğu altındaki kişilerin performanslarının geliştirilmesine yönelik faaliyetleri uygular.
|
3 | |||||
8 |
Öğrenme gereksinimlerini belirleyerek öğrenme hedefleri doğrultusunda kendisinin ve sorumluluğu altındaki kişilerin performanslarının geliştirilmesine yönelik faaliyetleri uygular.
|
3 |
YETKİNLİKLER | |||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
İletişim ve Sosyal Yetkinlik | |||||||
Program Yeterlilikleri/Çıktıları | Katkı Düzeyi | ||||||
0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
1 |
Alanı ile ilgili kişi ve kurumlarla yazılı ve sözlü olarak iletişim kurar.
|
5 | |||||
2 |
Alanı ile ilgili kişi ve kurumlarla yazılı ve sözlü olarak iletişim kurar.
|
5 | |||||
3 |
Alanı ile ilgili kişi ve kurumlarla yazılı ve sözlü olarak iletişim kurar.
|
5 | |||||
4 |
Alanı ile ilgili kişi ve kurumlarla yazılı ve sözlü olarak iletişim kurar.
|
5 | |||||
5 |
Alanı ile ilgili konularda düşüncelerini ve sorunlara ilişkin çözüm önerilerini nicel ve nitel verilerle destekleyerek ilgili birimlere açıklar.
|
5 | |||||
6 |
Alanı ile ilgili konularda düşüncelerini ve sorunlara ilişkin çözüm önerilerini nicel ve nitel verilerle destekleyerek ilgili birimlere açıklar.
|
5 | |||||
7 |
Alanı ile ilgili konularda düşüncelerini ve sorunlara ilişkin çözüm önerilerini nicel ve nitel verilerle destekleyerek ilgili birimlere açıklar.
|
5 | |||||
8 |
Alanı ile ilgili konularda düşüncelerini ve sorunlara ilişkin çözüm önerilerini nicel ve nitel verilerle destekleyerek ilgili birimlere açıklar.
|
5 | |||||
9 |
Toplumsal sorumluluk bilinci ile yaşadığı sosyal çevre için proje ve etkinlikler düzenler.
|
5 | |||||
10 |
Toplumsal sorumluluk bilinci ile yaşadığı sosyal çevre için proje ve etkinlikler düzenler.
|
5 | |||||
11 |
Toplumsal sorumluluk bilinci ile yaşadığı sosyal çevre için proje ve etkinlikler düzenler.
|
5 | |||||
12 |
Toplumsal sorumluluk bilinci ile yaşadığı sosyal çevre için proje ve etkinlikler düzenler.
|
5 |
YETKİNLİKLER | |||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
Alana Özgü Yetkinlik | |||||||
Program Yeterlilikleri/Çıktıları | Katkı Düzeyi | ||||||
0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
1 |
Havacılık ve işletme bilgilerini kullanarak havayolu operasyonlarını etkin bir biçimde yönetir.
|
3 | |||||
2 |
Havacılık ve işletme bilgilerini kullanarak havayolu operasyonlarını etkin bir biçimde yönetir.
|
3 | |||||
3 |
Havacılık ve işletme bilgilerini kullanarak havayolu operasyonlarını etkin bir biçimde yönetir.
|
3 | |||||
4 |
Havacılık ve işletme bilgilerini kullanarak havayolu operasyonlarını etkin bir biçimde yönetir.
|
3 |
DERSİN İŞ YÜKÜ VE AKTS KREDİSİ |
|||
---|---|---|---|
Öğrenme-Öğretme Etkinlikleri İş Yükü | |||
Öğrenme-Öğretme Etkinlikleri | Etkinlik(hafta sayısı) | Süresi(saat sayısı) | Toplam İş Yükü |
Ders | 14 | 3 | 42 |
Derse Ön Hazırlık ve Ders Sonrası Pekiştirme | 13 | 4 | 52 |
Arazi Çalışması | 0 | 0 | 0 |
Grup Çalışması / Ödevi | 0 | 0 | 0 |
Laboratuvar | 0 | 0 | 0 |
Okuma | 0 | 0 | 0 |
Ödev | 0 | 0 | 0 |
Proje Hazırlama | 0 | 0 | 0 |
Seminer | 0 | 0 | 0 |
Staj | 0 | 0 | 0 |
Teknik Gezi | 0 | 0 | 0 |
Web Tab. Öğrenme | 0 | 0 | 0 |
Uygulama | 0 | 0 | 0 |
Yerinde Uygulama | 0 | 0 | 0 |
Mesleki Faaliyet | 0 | 0 | 0 |
Sosyal Faaliyet | 0 | 0 | 0 |
Tez Hazırlama | 0 | 0 | 0 |
Alan Çalışması | 0 | 0 | 0 |
Rapor Yazma | 0 | 0 | 0 |
Final Sınavı | 1 | 1 | 1 |
Final Sınavı Hazırlığı | 3 | 18 | 54 |
Ara Sınav | 1 | 1 | 1 |
Ara Sınav Hazırlığı | 2 | 13 | 26 |
Kısa Sınav | 0 | 0 | 0 |
Kısa Sınav Hazırlığı | 0 | 0 | 0 |
TOPLAM | 34 | 0 | 176 |
Genel Toplam | 176 | ||
Toplam İş Yükü / 25.5 | 6,9 | ||
Dersin AKTS(ECTS) Kredisi | 7,0 |