TR EN

PAZARLAMA İLETİŞİMİ DERS TANITIM VE UYGULAMA BİLGİLERİ

Kodu Dersin Adı Yarıyıl Süresi(T+U) Kredisi AKTS Kredisi
RTI203 PAZARLAMA İLETİŞİMİ 3 3 3 6

DERS BİLGİLERİ

Dersin Öğretim Dili : Türkçe
Dersin Düzeyi LİSANS, TYY: + 6.Düzey, EQF-LLL: 6.Düzey, QF-EHEA: 1.Düzey
Dersin Türü Zorunlu
Dersin Veriliş Şekli -
Dersin Koordinatörü Prof.Dr. HÜSEYİN DİKME
Dersi Veren Öğretim Üyesi/Öğretim Görevlisi Prof.Dr. HÜSEYİN DİKME
Ders Ön Koşulu Yok

AMAÇ VE İÇERİK

Amaç: Dersin amacı; modern pazarlama iletişimi kavramını, misyonunu ve stratejilerini öğrencilere kazandırmayı amaçlamaktadır.
İçerik: İletişim ve pazarlama kavramları ve kapsamlar, pazarlama iletişimi kavramının tanımı ve özellikler, pazarlama iletişimi ve reklam, pazarlama iletişimi ve halkla ilişkiler, pazarlama iletişiminin tarihsel gelişim süreci, günümüzde pazarlama iletişimi, bütünleşik pazarlama iletişimi kavramı ve kapsamı, pazarlama iletişiminde 4p ve 4c, pazarlama iletişiminde 7p ve 7c, pazarlama iletişimi süreci, gerilla pazarlama, doğrudan pazarlama ve pazarlama iletişiminde etik bu dersin içeriğini oluşturmaktadır.

DERSİN ÖĞRENME ÇIKTILARI (Öğrenciler, bu dersi başarı ile tamamladıklarında aşağıda belirtilen bilgi, beceri ve/veya yetkinlikleri gösterirler.)

Kurumlar ve tüketiciler için pazarlama iletişiminin önemini tanımlar.
Bütünleşik pazarlama iletişimini yaklaşımını ve gelişme nedenlerini tanımlar.
Bütünleşik pazarlama iletişiminin yararlarını, zorluklarını ve geleneksel ve bütünleşik yaklaşımları yorumlar.
Pazarlama iletişimi yaklaşım ve uygulamalarını tartışır.
Pazarlama iletişiminin önemini ve kapsamını yorumlayarak iletişim kavramı açıklar.
Pazarlama iletişimi bağlamında iletişimin sürecini açıklar.

HAFTALIK DERS KONULARI VE ÖNGÖRÜLEN HAZIRLIK ÇALIŞMALARI

Hafta Ön Hazırlık Konular Yöntem
1 Literatür tarama Tanışma, Ders hakkında genel bilgi: Amaç, İçerik, Uygulama, Değerlendirme Haftalık ders programının açıklanması: İzlence Kaynakça Anlatım, Tartışma
2 Literatür tarama İletişim ve pazarlama kavramları ve kapsamları, Pazarlama iletişimi kavramının tanımı, bütünleşik pazarlama iletişiminin özellikleri ve unsurları Anlatım, Tartışma
3 Literatür tarama Bütünleşik pazarlama iletişimi Anlatım, Tartışma
4 Literatür tarama Bütünleşik pazarlama iletişimi ve stratejik planlama süreci Anlatım, Tartışma
5 Literatür tarama Pazarlama iletişiminin planlama süreci Anlatım, Tartışma
6 Literatür tarama Pazarlama iletişimi ve reklam Anlatım, Tartışma
7 Literatür tarama Pazarlama iletişimi ve satış geliştirme Anlatım, Tartışma
8 - ARA SINAV -
9 Literatür tarama Pazarlama iletişimi ve halkla ilişkiler Anlatım, Tartışma
10 Literatür tarama Pazarlama iletişimi ve sponsorluk Anlatım, Tartışma
11 Literatür tarama Pazarlama iletişimi ve kişisel satış yöntemi Anlatım, Tartışma
12 Literatür tarama Pazarlama iletişimi ve internette pazarlama Anlatım, Tartışma
13 Literatür tarama Pazarlama iletişimi ve doğrudan pazarlama ve fuar Anlatım, Tartışma
14 Literatür tarama Marka, marka değeri ve konumlandırma Anlatım, Tartışma
15 Literatür tarama Marka, marka değeri ve konumlandırma Anlatım, Tartışma
16 - FİNAL -
17 - FİNAL -

KAYNAKLAR

Fiske, J. (2013). İletişim Çalışmalarına Giriş, Pharmakon Yayınevi
Güngör, N. (2017). İletişime Giriş, Siyasal Kitabevi
Mutlu, E. (2008). İletişim Sözlüğü, Ayraç Yayınları
Aziz, A. (2010). İletişime Giriş, Hiperlink Yayınları
Tosun, N. B. (2017). Marka Yönetimi, Beta Yayıncılık
Peltekoğlu, F. B. (2014). Halkla İlişkiler Nedir?, Bata Yayıncılık

ÖLÇME VE DEĞERLENDİRME

Yarıyıl İçi Yapılan Çalışmaların Ölçme ve Değerlendirmesi Etkinlik Sayısı Katkı Yüzdesi Açıklama
(0) Etkisiz (1) En Düşük (2) Düşük (3) Orta (4) İyi (5) Çok İyi
0 1 2 3 4 5

DERSİN PROGRAM ÖĞRENME ÇIKTILARINA KATKISI

KNOWLEDGE
Theoretical
Program Yeterlilikleri/Çıktıları Katkı Düzeyi
0 1 2 3 4 5
1
Has advanced knowledge in the field.
3
KNOWLEDGE
Factual
Program Yeterlilikleri/Çıktıları Katkı Düzeyi
0 1 2 3 4 5
1
Uses the basic information in the field of Advertising in interdisciplinary studies.
3
SKILLS
Cognitive
Program Yeterlilikleri/Çıktıları Katkı Düzeyi
0 1 2 3 4 5
1
Has the ability to transfer the knowledge of the field to employees and teammates.
3
2
Has the ability interpret and analyze data, define problems and propose solutions using acquired information relating to the area by using the information in decisions, practices and behaviors.
4
SKILLS
Practical
Program Yeterlilikleri/Çıktıları Katkı Düzeyi
0 1 2 3 4 5
1
Creates communication programs within the advertising campaign.
4
OCCUPATIONAL
Autonomy & Responsibility
Program Yeterlilikleri/Çıktıları Katkı Düzeyi
0 1 2 3 4 5
1
Conducts research and studies on subjects related to the field.
4
2
Takes responsibility in accordance with the project objectives as a project manager or participant.
5
3
Sets the purpose and target for the organization / institution.
5
OCCUPATIONAL
Learning to Learn
Program Yeterlilikleri/Çıktıları Katkı Düzeyi
0 1 2 3 4 5
1
Evaluates critically the acquired knowledge and skills.
5
2
Shows that he/she understands the continuity of the learning need.
4
OCCUPATIONAL
Communication & Social
Program Yeterlilikleri/Çıktıları Katkı Düzeyi
0 1 2 3 4 5
1
Conveys his / her thoughts and suggestions at the level of knowledge and skills related to the field to those concerned in written and verbal form.
4
2
Communicates effectively with stakeholders in the professional field.
4
3
Uses information and communication technologies together with computer software at minimum advanced level of European Computer Driving License required by the field.
3
4
Follows the information in the field and communicates with colleagues by using a foreign language at least at the European Language Portfolio B1 General Level.
3
OCCUPATIONAL
Occupational and/or Vocational
Program Yeterlilikleri/Çıktıları Katkı Düzeyi
0 1 2 3 4 5
1
Behaves in accordance with organization/institution, business and social ethical values.
3
2
Analyzes the relations of the organization/institution with its stakeholders and executes them effectively.
4
3
Has the ability to encourage innovations.
4
4
Thinks critically about the organization / institution.
4
5
Has sufficient awareness of the universality of social rights, social justice, quality and cultural values, environmental protection, occupational health and safety.
5

DERSİN İŞ YÜKÜ VE AKTS KREDİSİ

Öğrenme-Öğretme Etkinlikleri İş Yükü
Öğrenme-Öğretme Etkinlikleri Etkinlik(hafta sayısı) Süresi(saat sayısı) Toplam İş Yükü
Ders 14 3 42
Derse Ön Hazırlık ve Ders Sonrası Pekiştirme 12 4 48
Arazi Çalışması 0 0 0
Grup Çalışması / Ödevi 0 0 0
Laboratuvar 0 0 0
Okuma 12 4 48
Ödev 0 0 0
Proje Hazırlama 0 0 0
Seminer 0 0 0
Staj 0 0 0
Teknik Gezi 0 0 0
Web Tab. Öğrenme 0 0 0
Uygulama 0 0 0
Yerinde Uygulama 0 0 0
Mesleki Faaliyet 0 0 0
Sosyal Faaliyet 0 0 0
Tez Hazırlama 0 0 0
Alan Çalışması 0 0 0
Rapor Yazma 0 0 0
Final Sınavı 1 1 1
Final Sınavı Hazırlığı 1 7 7
Ara Sınav 1 1 1
Ara Sınav Hazırlığı 1 5 5
Kısa Sınav 0 0 0
Kısa Sınav Hazırlığı 0 0 0
TOPLAM 42 0 152
Genel Toplam 152
Toplam İş Yükü / 25.5 6
Dersin AKTS(ECTS) Kredisi 6,0