Kodu | Dersin Adı | Yarıyıl | Süresi(T+U) | Kredisi | AKTS Kredisi |
---|---|---|---|---|---|
RTI203 | PAZARLAMA İLETİŞİMİ | 3 | 3 | 3 | 6 |
DERS BİLGİLERİ |
|
---|---|
Dersin Öğretim Dili : | Türkçe |
Dersin Düzeyi | LİSANS, TYY: + 6.Düzey, EQF-LLL: 6.Düzey, QF-EHEA: 1.Düzey |
Dersin Türü | Zorunlu |
Dersin Veriliş Şekli | - |
Dersin Koordinatörü | Prof.Dr. HÜSEYİN DİKME |
Dersi Veren Öğretim Üyesi/Öğretim Görevlisi | Dr.Öğr.Üyesi İPEK IŞILAY |
Ders Ön Koşulu | Yok |
AMAÇ VE İÇERİK |
|
---|---|
Amaç: | Dersin amacı; modern pazarlama iletişimi kavramını, misyonunu ve stratejilerini öğrencilere kazandırmayı amaçlamaktadır. |
İçerik: | İletişim ve pazarlama kavramları ve kapsamlar, pazarlama iletişimi kavramının tanımı ve özellikler, pazarlama iletişimi ve reklam, pazarlama iletişimi ve halkla ilişkiler, pazarlama iletişiminin tarihsel gelişim süreci, günümüzde pazarlama iletişimi, bütünleşik pazarlama iletişimi kavramı ve kapsamı, pazarlama iletişiminde 4p ve 4c, pazarlama iletişiminde 7p ve 7c, pazarlama iletişimi süreci, gerilla pazarlama, doğrudan pazarlama ve pazarlama iletişiminde etik bu dersin içeriğini oluşturmaktadır. |
DERSİN ÖĞRENME ÇIKTILARI (Öğrenciler, bu dersi başarı ile tamamladıklarında aşağıda belirtilen bilgi, beceri ve/veya yetkinlikleri gösterirler.) |
---|
Kurumlar ve tüketiciler için pazarlama iletişiminin önemini tanımlar. |
Bütünleşik pazarlama iletişimini yaklaşımını ve gelişme nedenlerini tanımlar. |
Bütünleşik pazarlama iletişiminin yararlarını, zorluklarını ve geleneksel ve bütünleşik yaklaşımları yorumlar. |
Pazarlama iletişimi yaklaşım ve uygulamalarını tartışır. |
Pazarlama iletişiminin önemini ve kapsamını yorumlayarak iletişim kavramı açıklar. |
Pazarlama iletişimi bağlamında iletişimin sürecini açıklar. |
HAFTALIK DERS KONULARI VE ÖNGÖRÜLEN HAZIRLIK ÇALIŞMALARI |
|||
---|---|---|---|
Hafta | Ön Hazırlık | Konular | Yöntem |
1 | Literatür tarama | Tanışma, Ders hakkında genel bilgi: Amaç, İçerik, Uygulama, Değerlendirme Haftalık ders programının açıklanması: İzlence Kaynakça | Anlatım, Tartışma |
2 | Literatür tarama | İletişim ve pazarlama kavramları ve kapsamları, Pazarlama iletişimi kavramının tanımı, bütünleşik pazarlama iletişiminin özellikleri ve unsurları | Anlatım, Tartışma |
3 | Literatür tarama | Bütünleşik pazarlama iletişimi | Anlatım, Tartışma |
4 | Literatür tarama | Bütünleşik pazarlama iletişimi ve stratejik planlama süreci | Anlatım, Tartışma |
5 | Literatür tarama | Pazarlama iletişiminin planlama süreci | Anlatım, Tartışma |
6 | Literatür tarama | Pazarlama iletişimi ve reklam | Anlatım, Tartışma |
7 | Literatür tarama | Pazarlama iletişimi ve satış geliştirme | Anlatım, Tartışma |
8 | - | ARA SINAV | - |
9 | Literatür tarama | Pazarlama iletişimi ve halkla ilişkiler | Anlatım, Tartışma |
10 | Literatür tarama | Pazarlama iletişimi ve sponsorluk | Anlatım, Tartışma |
11 | Literatür tarama | Pazarlama iletişimi ve kişisel satış yöntemi | Anlatım, Tartışma |
12 | Literatür tarama | Pazarlama iletişimi ve internette pazarlama | Anlatım, Tartışma |
13 | Literatür tarama | Pazarlama iletişimi ve doğrudan pazarlama ve fuar | Anlatım, Tartışma |
14 | Literatür tarama | Marka, marka değeri ve konumlandırma | Anlatım, Tartışma |
15 | Literatür tarama | Marka, marka değeri ve konumlandırma | Anlatım, Tartışma |
16 | - | FİNAL | - |
17 | - | FİNAL | - |
KAYNAKLAR |
---|
Fiske, J. (2013). İletişim Çalışmalarına Giriş, Pharmakon Yayınevi |
Güngör, N. (2017). İletişime Giriş, Siyasal Kitabevi |
Mutlu, E. (2008). İletişim Sözlüğü, Ayraç Yayınları |
Aziz, A. (2010). İletişime Giriş, Hiperlink Yayınları |
Tosun, N. B. (2017). Marka Yönetimi, Beta Yayıncılık |
Peltekoğlu, F. B. (2014). Halkla İlişkiler Nedir?, Bata Yayıncılık |
ÖLÇME VE DEĞERLENDİRME |
|||
---|---|---|---|
Yarıyıl İçi Yapılan Çalışmaların Ölçme ve Değerlendirmesi | Etkinlik Sayısı | Katkı Yüzdesi | Açıklama |
(0) Etkisiz | (1) En Düşük | (2) Düşük | (3) Orta | (4) İyi | (5) Çok İyi |
---|---|---|---|---|---|
0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 |
KNOWLEDGE | |||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
Theoretical | |||||||
Program Yeterlilikleri/Çıktıları | Katkı Düzeyi | ||||||
0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
1 |
Has advanced knowledge in the field.
|
3 |
KNOWLEDGE | |||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
Factual | |||||||
Program Yeterlilikleri/Çıktıları | Katkı Düzeyi | ||||||
0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
1 |
Uses the basic information in the field of Advertising in interdisciplinary studies.
|
3 |
SKILLS | |||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
Cognitive | |||||||
Program Yeterlilikleri/Çıktıları | Katkı Düzeyi | ||||||
0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
1 |
Has the ability to transfer the knowledge of the field to employees and teammates.
|
3 | |||||
2 |
Has the ability interpret and analyze data, define problems and propose solutions using acquired information relating to the area by using the information in decisions, practices and behaviors.
|
4 |
SKILLS | |||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
Practical | |||||||
Program Yeterlilikleri/Çıktıları | Katkı Düzeyi | ||||||
0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
1 |
Creates communication programs within the advertising campaign.
|
4 |
OCCUPATIONAL | |||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
Autonomy & Responsibility | |||||||
Program Yeterlilikleri/Çıktıları | Katkı Düzeyi | ||||||
0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
1 |
Conducts research and studies on subjects related to the field.
|
4 | |||||
2 |
Takes responsibility in accordance with the project objectives as a project manager or participant.
|
5 | |||||
3 |
Sets the purpose and target for the organization / institution.
|
5 |
OCCUPATIONAL | |||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
Learning to Learn | |||||||
Program Yeterlilikleri/Çıktıları | Katkı Düzeyi | ||||||
0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
1 |
Evaluates critically the acquired knowledge and skills.
|
5 | |||||
2 |
Shows that he/she understands the continuity of the learning need.
|
4 |
OCCUPATIONAL | |||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
Communication & Social | |||||||
Program Yeterlilikleri/Çıktıları | Katkı Düzeyi | ||||||
0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
1 |
Conveys his / her thoughts and suggestions at the level of knowledge and skills related to the field to those concerned in written and verbal form.
|
4 | |||||
2 |
Communicates effectively with stakeholders in the professional field.
|
4 | |||||
3 |
Uses information and communication technologies together with computer software at minimum advanced level of European Computer Driving License required by the field.
|
3 | |||||
4 |
Follows the information in the field and communicates with colleagues by using a foreign language at least at the European Language Portfolio B1 General Level.
|
3 |
OCCUPATIONAL | |||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
Occupational and/or Vocational | |||||||
Program Yeterlilikleri/Çıktıları | Katkı Düzeyi | ||||||
0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
1 |
Behaves in accordance with organization/institution, business and social ethical values.
|
3 | |||||
2 |
Analyzes the relations of the organization/institution with its stakeholders and executes them effectively.
|
4 | |||||
3 |
Has the ability to encourage innovations.
|
4 | |||||
4 |
Thinks critically about the organization / institution.
|
4 | |||||
5 |
Has sufficient awareness of the universality of social rights, social justice, quality and cultural values, environmental protection, occupational health and safety.
|
5 |
DERSİN İŞ YÜKÜ VE AKTS KREDİSİ |
|||
---|---|---|---|
Öğrenme-Öğretme Etkinlikleri İş Yükü | |||
Öğrenme-Öğretme Etkinlikleri | Etkinlik(hafta sayısı) | Süresi(saat sayısı) | Toplam İş Yükü |
Ders | 14 | 3 | 42 |
Derse Ön Hazırlık ve Ders Sonrası Pekiştirme | 12 | 4 | 48 |
Arazi Çalışması | 0 | 0 | 0 |
Grup Çalışması / Ödevi | 0 | 0 | 0 |
Laboratuvar | 0 | 0 | 0 |
Okuma | 12 | 4 | 48 |
Ödev | 0 | 0 | 0 |
Proje Hazırlama | 0 | 0 | 0 |
Seminer | 0 | 0 | 0 |
Staj | 0 | 0 | 0 |
Teknik Gezi | 0 | 0 | 0 |
Web Tab. Öğrenme | 0 | 0 | 0 |
Uygulama | 0 | 0 | 0 |
Yerinde Uygulama | 0 | 0 | 0 |
Mesleki Faaliyet | 0 | 0 | 0 |
Sosyal Faaliyet | 0 | 0 | 0 |
Tez Hazırlama | 0 | 0 | 0 |
Alan Çalışması | 0 | 0 | 0 |
Rapor Yazma | 0 | 0 | 0 |
Final Sınavı | 1 | 1 | 1 |
Final Sınavı Hazırlığı | 1 | 7 | 7 |
Ara Sınav | 1 | 1 | 1 |
Ara Sınav Hazırlığı | 1 | 5 | 5 |
Kısa Sınav | 0 | 0 | 0 |
Kısa Sınav Hazırlığı | 0 | 0 | 0 |
TOPLAM | 42 | 0 | 152 |
Genel Toplam | 152 | ||
Toplam İş Yükü / 25.5 | 6 | ||
Dersin AKTS(ECTS) Kredisi | 6,0 |