TR EN

REKLAMDA GRAFİK ÜRETİMİ DERS TANITIM VE UYGULAMA BİLGİLERİ

Kodu Dersin Adı Yarıyıl Süresi(T+U) Kredisi AKTS Kredisi
RTI207 REKLAMDA GRAFİK ÜRETİMİ 3 3 3 6

DERS BİLGİLERİ

Dersin Öğretim Dili : Türkçe
Dersin Düzeyi LİSANS, TYY: + 6.Düzey, EQF-LLL: 6.Düzey, QF-EHEA: 1.Düzey
Dersin Türü Zorunlu
Dersin Veriliş Şekli -
Dersin Koordinatörü Prof.Dr. HÜSEYİN DİKME
Dersi Veren Öğretim Üyesi/Öğretim Görevlisi Doç.Dr. YELDA ÜLKER
Ders Ön Koşulu Yok

AMAÇ VE İÇERİK

Amaç: Dersin başarıyla tamamlanmasının ardından öğrencilerin reklamda grafik üretimi gerçekleştirebilecek altyapıyı kazanmaları amaçlanmaktadır.
İçerik: Reklam kavramı, özellikleri ve türleri, reklam ajansları ve grafik üretici, reklamda grafik üretiminin temel ilkeleri, grafik üretiminde renk, kompozisyon, tipografi, reklamda grafik üretimi ve görsel kimlik, reklamda grafik üretiminin kurumsal kimlik bileşenleri ile ilişkisi, reklamda grafik üretimi ve marka, marka kimliği, reklam mecralarında grafik üretimi (gazete ve dergi), reklam mecralarında grafik üretimi (televizyon), reklam mecralarında grafik üretimi (Açıkhava ve internet), reklam kampanya örneklerinde grafik üretimi örnek olay incelemeleri ve reklamda grafik üretimi örnek olay incelemeleri bu dersin içeriğini oluşturmaktadır.

DERSİN ÖĞRENME ÇIKTILARI (Öğrenciler, bu dersi başarı ile tamamladıklarında aşağıda belirtilen bilgi, beceri ve/veya yetkinlikleri gösterirler.)

Reklam kavramını doğru bir şekilde tanımlar.
Reklamda grafik üretimi aşamalarını bir vaka çalışması üzerinde ana hatlarıyla açıklar.
Reklamda grafik üretimine ilişkin örnekleri analiz eder ve karşılaştırır.
Grafik üretiminde dikkat edilmesi gereken özelliklerini açıklar.
Reklamda grafik üretimini kurumsal kimlik, görsel kimlik ve marka kimliği bağlamlarında analiz eder.

HAFTALIK DERS KONULARI VE ÖNGÖRÜLEN HAZIRLIK ÇALIŞMALARI

Hafta Ön Hazırlık Konular Yöntem
1 Literatür Tarama Tanışma, Ders hakkında genel bilgi: Amaç, İçerik, Uygulama, Değerlendirme Haftalık ders programının açıklanması: İzlence Kaynakça Anlatım, Tartışma
2 Konuyla ilgili kitap bölümü okuma Reklam kavramı, özellikleri ve türleri Reklam ajansları ve grafik üretici Anlatım, Tartışma
3 Konuyla ilgili görsel örnekleri inceleme Reklamda grafik üretiminin temel ilkeleri Anlatım, Tartışma, Proje uygulama
4 Konuyla ilgili görsel örnekleri inceleme Grafik üretiminde renk, kompozisyon, tipografi Anlatım, Tartışma, Proje uygulama
5 Konuyla ilgili görsel örnekleri inceleme Reklamda grafik üretimi ve görsel kimlik Anlatım, Tartışma, Proje uygulama
6 Konuyla ilgili görsel örnekleri inceleme Reklamda grafik üretiminin kurumsal kimlik bileşenleri ile ilişkisi Anlatım, Tartışma, Proje uygulama
7 Konuyla ilgili görsel örnekleri inceleme Reklamda grafik üretimi ve marka, marka kimliği Anlatım, Tartışma, Proje uygulama
8 - ARA SINAV -
9 Konuyla ilgili görsel örnekleri inceleme Reklam mecralarında grafik üretimi (gazete ve dergi) Anlatım, Tartışma, Proje uygulama
10 Konuyla ilgili görsel örnekleri inceleme Reklam mecralarında grafik üretimi (televizyon) Anlatım, Tartışma, Proje uygulama
11 Konuyla ilgili görsel örnekleri inceleme Reklam mecralarında grafik üretimi (açıkhava) Anlatım, Tartışma, Proje uygulama
12 Konuyla ilgili görsel örnekleri inceleme Reklam mecralarında grafik üretimi (internet) Anlatım, Tartışma, Proje uygulama
13 Konuyla ilgili görsel örnekleri inceleme Reklam kampanya örneklerinde grafik üretimi örnek olay incelemeleri Anlatım, Tartışma, Proje uygulama
14 Konuyla ilgili görsel örnekleri inceleme Reklamda grafik üretimi örnek olay incelemeleri Anlatım, Tartışma, Proje uygulama
15 Konuyla ilgili görsel örnekleri inceleme Reklamda grafik üretimi örnek olay incelemeleri Anlatım, Tartışma, Proje uygulama
16 - FİNAL -
17 - FİNAL -

KAYNAKLAR

Ambrose, G; Akder, F; Uslu, M. E.; Harris, P. (2012). Grafik Tasarımının Temelleri, Literatür Yayınları
Teker, U. (2009). Grafik Tasarım ve Reklam, Yorum Sanat yayınevi

ÖLÇME VE DEĞERLENDİRME

Yarıyıl İçi Yapılan Çalışmaların Ölçme ve Değerlendirmesi Etkinlik Sayısı Katkı Yüzdesi Açıklama
(0) Etkisiz (1) En Düşük (2) Düşük (3) Orta (4) İyi (5) Çok İyi
0 1 2 3 4 5

DERSİN PROGRAM ÖĞRENME ÇIKTILARINA KATKISI

KNOWLEDGE
Theoretical
Program Yeterlilikleri/Çıktıları Katkı Düzeyi
0 1 2 3 4 5
1
Has advanced knowledge in the field.
5
KNOWLEDGE
Factual
Program Yeterlilikleri/Çıktıları Katkı Düzeyi
0 1 2 3 4 5
1
Uses the basic information in the field of Advertising in interdisciplinary studies.
4
SKILLS
Cognitive
Program Yeterlilikleri/Çıktıları Katkı Düzeyi
0 1 2 3 4 5
1
Has the ability to transfer the knowledge of the field to employees and teammates.
3
2
Has the ability interpret and analyze data, define problems and propose solutions using acquired information relating to the area by using the information in decisions, practices and behaviors.
4
SKILLS
Practical
Program Yeterlilikleri/Çıktıları Katkı Düzeyi
0 1 2 3 4 5
1
Creates communication programs within the advertising campaign.
5
OCCUPATIONAL
Autonomy & Responsibility
Program Yeterlilikleri/Çıktıları Katkı Düzeyi
0 1 2 3 4 5
1
Conducts research and studies on subjects related to the field.
4
2
Takes responsibility in accordance with the project objectives as a project manager or participant.
3
3
Sets the purpose and target for the organization / institution.
4
OCCUPATIONAL
Learning to Learn
Program Yeterlilikleri/Çıktıları Katkı Düzeyi
0 1 2 3 4 5
1
Evaluates critically the acquired knowledge and skills.
5
2
Shows that he/she understands the continuity of the learning need.
4
OCCUPATIONAL
Communication & Social
Program Yeterlilikleri/Çıktıları Katkı Düzeyi
0 1 2 3 4 5
1
Conveys his / her thoughts and suggestions at the level of knowledge and skills related to the field to those concerned in written and verbal form.
3
2
Communicates effectively with stakeholders in the professional field.
4
3
Uses information and communication technologies together with computer software at minimum advanced level of European Computer Driving License required by the field.
5
4
Follows the information in the field and communicates with colleagues by using a foreign language at least at the European Language Portfolio B1 General Level.
4
OCCUPATIONAL
Occupational and/or Vocational
Program Yeterlilikleri/Çıktıları Katkı Düzeyi
0 1 2 3 4 5
1
Behaves in accordance with organization/institution, business and social ethical values.
3
2
Analyzes the relations of the organization/institution with its stakeholders and executes them effectively.
4
3
Has the ability to encourage innovations.
5
4
Thinks critically about the organization / institution.
4
5
Has sufficient awareness of the universality of social rights, social justice, quality and cultural values, environmental protection, occupational health and safety.
3

DERSİN İŞ YÜKÜ VE AKTS KREDİSİ

Öğrenme-Öğretme Etkinlikleri İş Yükü
Öğrenme-Öğretme Etkinlikleri Etkinlik(hafta sayısı) Süresi(saat sayısı) Toplam İş Yükü
Ders 14 3 42
Derse Ön Hazırlık ve Ders Sonrası Pekiştirme 12 3 36
Arazi Çalışması 0 0 0
Grup Çalışması / Ödevi 0 0 0
Laboratuvar 0 0 0
Okuma 12 3 36
Ödev 2 10 20
Proje Hazırlama 0 0 0
Seminer 0 0 0
Staj 0 0 0
Teknik Gezi 0 0 0
Web Tab. Öğrenme 0 0 0
Uygulama 0 0 0
Yerinde Uygulama 0 0 0
Mesleki Faaliyet 0 0 0
Sosyal Faaliyet 0 0 0
Tez Hazırlama 0 0 0
Alan Çalışması 0 0 0
Rapor Yazma 0 0 0
Final Sınavı 1 1 1
Final Sınavı Hazırlığı 1 7 7
Ara Sınav 1 1 1
Ara Sınav Hazırlığı 1 5 5
Kısa Sınav 0 0 0
Kısa Sınav Hazırlığı 0 0 0
TOPLAM 44 0 148
Genel Toplam 148
Toplam İş Yükü / 25.5 5,8
Dersin AKTS(ECTS) Kredisi 6,0