TR EN

MEDYA TASARIMI DERS TANITIM VE UYGULAMA BİLGİLERİ

Kodu Dersin Adı Yarıyıl Süresi(T+U) Kredisi AKTS Kredisi
RTI204 MEDYA TASARIMI 4 3 3 6

DERS BİLGİLERİ

Dersin Öğretim Dili : Türkçe
Dersin Düzeyi LİSANS, TYY: + 6.Düzey, EQF-LLL: 6.Düzey, QF-EHEA: 1.Düzey
Dersin Türü Zorunlu
Dersin Veriliş Şekli -
Dersin Koordinatörü Prof.Dr. HÜSEYİN DİKME
Dersi Veren Öğretim Üyesi/Öğretim Görevlisi
Ders Ön Koşulu Yok

AMAÇ VE İÇERİK

Amaç: Bu ders, medya tasarımında medyanın videografik ve bilgisayar üretimli görseller, işitsel ve metinsel uygulamalar ve onları kavramsallaştıran tartışmalarını içeren medya ve çoklu-medya sahası ile ilgili yenilikçi çalışmaların, medya ve iletişim alanındaki çalışmaların incelenmesini amaçlar.
İçerik: Medya tasarımının kavramsallaştırılması ve konudaki araştırmaları tanıtır, inceler ve değerlendirir, medya tasarım ilkeleri çerçevesinde medya çalışmalarında tasarım süreçleri, tasarımın elemanları ve medyanın etkin kullanımında tasarımın önemini içerir.

DERSİN ÖĞRENME ÇIKTILARI (Öğrenciler, bu dersi başarı ile tamamladıklarında aşağıda belirtilen bilgi, beceri ve/veya yetkinlikleri gösterirler.)

Temel medya tasarımının temel ilkelerini tanımlar.
Medya tasarımlarının sahip olması gereken özellikleri açıklar.
Medya tasarımı örneklerini çözümleyerek medya görsellerini açıklar.
Medya çalışmalarında yaratıcı çalışmalarının kapsamını yorumlar.
Analiz ve yorumlamayla medya tasarımı ile ilgili çıkarım bağlantısını tartışır.
Medya tasarımında tasarım sürecinin nasıl oluştuğunu açıklar.

HAFTALIK DERS KONULARI VE ÖNGÖRÜLEN HAZIRLIK ÇALIŞMALARI

Hafta Ön Hazırlık Konular Yöntem
1 Literatür taraması Tanışma, ders hakkında genel bilgi: Amaç, İçerik, Uygulama, Değerlendirme, Haftalık Ders Programının açıklanması: İzlence, Kaynakça. Anlatım, Tartışma
2 Literatür taraması Medya tasarımının önemi ve medya tasarımında temel gösterimler Anlatım, Tartışma
3 Literatür taraması Medya tasarımının temel ilkeleri Anlatım, Tartışma
4 Literatür taraması Medya tasarımının süreçlerinin incelenmesi Anlatım, Tartışma
5 Literatür taraması Medyada iletişim süreci ve tasarım süreci Anlatım, Tartışma
6 Literatür taraması Medya ve Klasik Kamusal Alan Eleştirileri, Televizyon tartışma Programlar Anlatım, Tartışma
7 Literatür taraması Medya tasarımında sanat akımlarının etkisi Anlatım,Tartışma
8 - ARA SINAV -
9 Literatür taraması Medya tasarımı çalışma örneklerinin incelenmesi Anlatım, Tartışma
10 Literatür taraması Elekronik Kültür ve Siberuzam Anlatım, Tartışma
11 Literatür taraması Medya tasarımında kodlama örneklerinin incelenmesi Anlatım, Tartışma
12 Literatür taraması Simulacra, Hiper-realite ve Medya’da Anlam Anlatım, Tartışma
13 Literatür taraması Modernizm, Post-Modernizm ve Medya tasarımı Anlatım, Tartışma
14 Literatür taraması Küreselleşme, Yeni İletişim Teknolojileri ve Alternatif Medya Anlatım, Tartışma
15 Literatür taraması Medya tasarımında dijital kullanımlar ve medya tasarımından örnekler Anlatım, Tartışma
16 - FİNAL -
17 - FİNAL -

KAYNAKLAR

Medya ve Tasarım. Süreyya Çakır. Urzeni Yayıncılık.
Yeni Medya ve Görsel İletişim Tasarımı. Suzan Duygu Bedir Erişti. Pegem Akademi Yayıncılık.
İnteraktif Medya Tasarımı için Yaratıcı Düşünme. Oğuzcan Özcan, A.Evren Yantaç. Pusula Yayıncılık.

ÖLÇME VE DEĞERLENDİRME

Yarıyıl İçi Yapılan Çalışmaların Ölçme ve Değerlendirmesi Etkinlik Sayısı Katkı Yüzdesi Açıklama
(0) Etkisiz (1) En Düşük (2) Düşük (3) Orta (4) İyi (5) Çok İyi
0 1 2 3 4 5

DERSİN PROGRAM ÖĞRENME ÇIKTILARINA KATKISI

KNOWLEDGE
Theoretical
Program Yeterlilikleri/Çıktıları Katkı Düzeyi
0 1 2 3 4 5
1
Has advanced knowledge in the field.
4
KNOWLEDGE
Factual
Program Yeterlilikleri/Çıktıları Katkı Düzeyi
0 1 2 3 4 5
1
Uses the basic information in the field of Advertising in interdisciplinary studies.
4
SKILLS
Cognitive
Program Yeterlilikleri/Çıktıları Katkı Düzeyi
0 1 2 3 4 5
1
Has the ability to transfer the knowledge of the field to employees and teammates.
4
2
Has the ability interpret and analyze data, define problems and propose solutions using acquired information relating to the area by using the information in decisions, practices and behaviors.
5
SKILLS
Practical
Program Yeterlilikleri/Çıktıları Katkı Düzeyi
0 1 2 3 4 5
1
Creates communication programs within the advertising campaign.
5
OCCUPATIONAL
Autonomy & Responsibility
Program Yeterlilikleri/Çıktıları Katkı Düzeyi
0 1 2 3 4 5
1
Conducts research and studies on subjects related to the field.
5
2
Takes responsibility in accordance with the project objectives as a project manager or participant.
4
3
Sets the purpose and target for the organization / institution.
4
OCCUPATIONAL
Learning to Learn
Program Yeterlilikleri/Çıktıları Katkı Düzeyi
0 1 2 3 4 5
1
Evaluates critically the acquired knowledge and skills.
4
2
Shows that he/she understands the continuity of the learning need.
5
OCCUPATIONAL
Communication & Social
Program Yeterlilikleri/Çıktıları Katkı Düzeyi
0 1 2 3 4 5
1
Conveys his / her thoughts and suggestions at the level of knowledge and skills related to the field to those concerned in written and verbal form.
5
2
Communicates effectively with stakeholders in the professional field.
5
3
Uses information and communication technologies together with computer software at minimum advanced level of European Computer Driving License required by the field.
4
4
Follows the information in the field and communicates with colleagues by using a foreign language at least at the European Language Portfolio B1 General Level.
4
OCCUPATIONAL
Occupational and/or Vocational
Program Yeterlilikleri/Çıktıları Katkı Düzeyi
0 1 2 3 4 5
1
Behaves in accordance with organization/institution, business and social ethical values.
4
2
Analyzes the relations of the organization/institution with its stakeholders and executes them effectively.
5
3
Has the ability to encourage innovations.
5
4
Thinks critically about the organization / institution.
5
5
Has sufficient awareness of the universality of social rights, social justice, quality and cultural values, environmental protection, occupational health and safety.
4

DERSİN İŞ YÜKÜ VE AKTS KREDİSİ

Öğrenme-Öğretme Etkinlikleri İş Yükü
Öğrenme-Öğretme Etkinlikleri Etkinlik(hafta sayısı) Süresi(saat sayısı) Toplam İş Yükü
Ders 14 3 42
Derse Ön Hazırlık ve Ders Sonrası Pekiştirme 12 4 48
Arazi Çalışması 0 0 0
Grup Çalışması / Ödevi 0 0 0
Laboratuvar 0 0 0
Okuma 12 3 36
Ödev 1 15 15
Proje Hazırlama 0 0 0
Seminer 0 0 0
Staj 0 0 0
Teknik Gezi 0 0 0
Web Tab. Öğrenme 0 0 0
Uygulama 0 0 0
Yerinde Uygulama 0 0 0
Mesleki Faaliyet 0 0 0
Sosyal Faaliyet 0 0 0
Tez Hazırlama 0 0 0
Alan Çalışması 0 0 0
Rapor Yazma 0 0 0
Final Sınavı 1 1 1
Final Sınavı Hazırlığı 1 7 7
Ara Sınav 1 1 1
Ara Sınav Hazırlığı 1 5 5
Kısa Sınav 0 0 0
Kısa Sınav Hazırlığı 0 0 0
TOPLAM 43 0 155
Genel Toplam 155
Toplam İş Yükü / 25.5 6,1
Dersin AKTS(ECTS) Kredisi 6,0