Kodu | Dersin Adı | Yarıyıl | Süresi(T+U) | Kredisi | AKTS Kredisi |
---|---|---|---|---|---|
RTI206 | REKLAMCILIKTA FOTOĞRAF UYGULAMALARI | 4 | 3 | 3 | 6 |
DERS BİLGİLERİ |
|
---|---|
Dersin Öğretim Dili : | Türkçe |
Dersin Düzeyi | LİSANS, TYY: + 6.Düzey, EQF-LLL: 6.Düzey, QF-EHEA: 1.Düzey |
Dersin Türü | Zorunlu |
Dersin Veriliş Şekli | - |
Dersin Koordinatörü | Prof.Dr. HÜSEYİN DİKME |
Dersi Veren Öğretim Üyesi/Öğretim Görevlisi | |
Ders Ön Koşulu | Yok |
AMAÇ VE İÇERİK |
|
---|---|
Amaç: | Dersin amacı, bu ders öğrencilere reklamcılık alanında fotoğrafçılık ekipmanlarını ve uygulamasını tanıtmak için tasarlanmıştır. Bu ders kapsamında fotoğraf ekipmanının, kompozisyonun, ışığın ve diğer görsel öğelerin temel bilgileri öğrencilere kavratmak amaçlanmaktadır. |
İçerik: | Fotoğraf makinesinin kullanımı, fotoğraf çekiminin nasıl olması gerektiği ve reklamcılıkta fotoğraf çekimi gibi konuları içermektedir. Fotoğraf makinelerinin genel özelliklerinin ve parçalarının tanıtımı, fotoğrafçılıkta değişkenler arasındaki bağlantı (diyafram, asa, örtücü), kompozisyon, ışık ve çekim teknikleri, sayısal fotoğraf, görüntü işleme ve arşivleme, hareketli fotoğraf çekiminde kontrol, fotoğraf çekiminde alan derinliği, fotoğrafçılıkta 3d çekim, derinlik ve perspektif, reklamcılıkta fotoğraf çekimi, reklam türlerine göre fotoğraf çekimi ve reklamcılıkta fotoğraf çekimi örnekleri bu dersin içeriğini oluşturmaktadır. |
DERSİN ÖĞRENME ÇIKTILARI (Öğrenciler, bu dersi başarı ile tamamladıklarında aşağıda belirtilen bilgi, beceri ve/veya yetkinlikleri gösterirler.) |
---|
Fotoğraf makinesinin genel özelliklerini tanımlar. |
Fotoğraf çekiminde değişkenlerin birbirleri ile olan ilişkisini açıklayarak fotoğraf çekimini uygular. |
Fotoğrafçılıkta kompozisyon, ışık ve çekim tekniklerini açıklar. |
Reklamcılıkta fotoğraf çekiminin nasıl olması gerektiğine reklam içeriği, reklamın mecrası ve reklamın türü gibi unsurlar doğrultusunda açıklar. |
Reklamcılıkta fotoğraf çekimi örneklerini tartışır. |
Reklam alanında fotoğraf uygulamalarının teknik yapısını yorumlar. |
HAFTALIK DERS KONULARI VE ÖNGÖRÜLEN HAZIRLIK ÇALIŞMALARI |
|||
---|---|---|---|
Hafta | Ön Hazırlık | Konular | Yöntem |
1 | Literatür taraması | Tanışma, ders hakkında genel bilgi: Amaç, İçerik, Uygulama, Değerlendirme, Haftalık Ders Programının açıklanması: İzlence, Kaynakça. | Anlatım, Tartışma |
2 | Literatür taraması | Fotoğrafçılığın tarihi. Fotoğrafçılıkta değişkenler arasındaki bağlantı (Diyafram, iso, enstantene) | Anlatım, Tartışma |
3 | Literatür taraması | Kompozisyon, ışık ve çekim teknikleri | Anlatım, Tartışma |
4 | Literatür taraması | Sayısal fotoğraf | Anlatım, Tartışma |
5 | Literatür taraması | Görüntü işleme ve arşivleme, hareketli fotoğraf çekiminde kontrol | Anlatım, Tartışma |
6 | Literatür taraması | Reklam Fotoğraf çekiminde alan derinliği | Anlatım, Tartışma |
7 | Literatür taraması | Reklam Fotoğrafçılığında ürün çekimi, derinlik ve perspektif | Anlatım, Tartışma |
8 | - | ARA SINAV | - |
9 | Literatür taraması | Reklamcılıkta fotoğraf çekim teknikleri | Anlatım, Tartışma |
10 | Literatür taraması | Reklam türlerine göre fotoğraf çekimi | Anlatım, Tartışma |
11 | Literatür taraması | Reklamcılıkta stok fotoğrafçılık | Anlatım, Tartışma |
12 | Literatür taraması | Reklam fotoğrafında tasarım örneklerinin incelenmesi | Anlatım, Tartışma |
13 | Literatür taraması | Reklam fotoğrafında enstantene öncelikli çekimler | Anlatım, Tartışma |
14 | Literatür taraması | Reklam fotoğrafında diyafram öncelikli çekimler | Anlatım, Tartışma |
15 | Literatür taraması | Reklam fotoğrafı çekimlerinin incelenmesi ve çözümlenmesi | Anlatım, Tartışma |
16 | - | FİNAL | - |
17 | - | FİNAL | - |
KAYNAKLAR |
---|
Reklam Fotoğrafçılığı. Metin Kasım. Çizgi Kitabevi Yayınları |
Dijital Teknoloji Çağında Reklam Fotoğrafçılığı. Osman Ürper. Say Yayınları |
Dijital Fotoğrafçının El Kitabı. Scott Kelby. Alfa Yayınları. |
ÖLÇME VE DEĞERLENDİRME |
|||
---|---|---|---|
Yarıyıl İçi Yapılan Çalışmaların Ölçme ve Değerlendirmesi | Etkinlik Sayısı | Katkı Yüzdesi | Açıklama |
(0) Etkisiz | (1) En Düşük | (2) Düşük | (3) Orta | (4) İyi | (5) Çok İyi |
---|---|---|---|---|---|
0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 |
KNOWLEDGE | |||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
Theoretical | |||||||
Program Yeterlilikleri/Çıktıları | Katkı Düzeyi | ||||||
0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
1 |
Has advanced knowledge in the field.
|
3 |
KNOWLEDGE | |||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
Factual | |||||||
Program Yeterlilikleri/Çıktıları | Katkı Düzeyi | ||||||
0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
1 |
Uses the basic information in the field of Advertising in interdisciplinary studies.
|
4 |
SKILLS | |||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
Cognitive | |||||||
Program Yeterlilikleri/Çıktıları | Katkı Düzeyi | ||||||
0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
1 |
Has the ability to transfer the knowledge of the field to employees and teammates.
|
5 | |||||
2 |
Has the ability interpret and analyze data, define problems and propose solutions using acquired information relating to the area by using the information in decisions, practices and behaviors.
|
4 |
SKILLS | |||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
Practical | |||||||
Program Yeterlilikleri/Çıktıları | Katkı Düzeyi | ||||||
0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
1 |
Creates communication programs within the advertising campaign.
|
3 |
OCCUPATIONAL | |||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
Autonomy & Responsibility | |||||||
Program Yeterlilikleri/Çıktıları | Katkı Düzeyi | ||||||
0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
1 |
Conducts research and studies on subjects related to the field.
|
4 | |||||
2 |
Takes responsibility in accordance with the project objectives as a project manager or participant.
|
5 | |||||
3 |
Sets the purpose and target for the organization / institution.
|
4 |
OCCUPATIONAL | |||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
Learning to Learn | |||||||
Program Yeterlilikleri/Çıktıları | Katkı Düzeyi | ||||||
0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
1 |
Evaluates critically the acquired knowledge and skills.
|
3 | |||||
2 |
Shows that he/she understands the continuity of the learning need.
|
4 |
OCCUPATIONAL | |||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
Communication & Social | |||||||
Program Yeterlilikleri/Çıktıları | Katkı Düzeyi | ||||||
0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
1 |
Conveys his / her thoughts and suggestions at the level of knowledge and skills related to the field to those concerned in written and verbal form.
|
5 | |||||
2 |
Communicates effectively with stakeholders in the professional field.
|
4 | |||||
3 |
Uses information and communication technologies together with computer software at minimum advanced level of European Computer Driving License required by the field.
|
3 | |||||
4 |
Follows the information in the field and communicates with colleagues by using a foreign language at least at the European Language Portfolio B1 General Level.
|
4 |
OCCUPATIONAL | |||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
Occupational and/or Vocational | |||||||
Program Yeterlilikleri/Çıktıları | Katkı Düzeyi | ||||||
0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
1 |
Behaves in accordance with organization/institution, business and social ethical values.
|
5 | |||||
2 |
Analyzes the relations of the organization/institution with its stakeholders and executes them effectively.
|
4 | |||||
3 |
Has the ability to encourage innovations.
|
3 | |||||
4 |
Thinks critically about the organization / institution.
|
4 | |||||
5 |
Has sufficient awareness of the universality of social rights, social justice, quality and cultural values, environmental protection, occupational health and safety.
|
5 |
DERSİN İŞ YÜKÜ VE AKTS KREDİSİ |
|||
---|---|---|---|
Öğrenme-Öğretme Etkinlikleri İş Yükü | |||
Öğrenme-Öğretme Etkinlikleri | Etkinlik(hafta sayısı) | Süresi(saat sayısı) | Toplam İş Yükü |
Ders | 14 | 3 | 42 |
Derse Ön Hazırlık ve Ders Sonrası Pekiştirme | 12 | 3 | 36 |
Arazi Çalışması | 0 | 0 | 0 |
Grup Çalışması / Ödevi | 0 | 0 | 0 |
Laboratuvar | 0 | 0 | 0 |
Okuma | 12 | 3 | 36 |
Ödev | 1 | 20 | 20 |
Proje Hazırlama | 0 | 0 | 0 |
Seminer | 0 | 0 | 0 |
Staj | 0 | 0 | 0 |
Teknik Gezi | 0 | 0 | 0 |
Web Tab. Öğrenme | 0 | 0 | 0 |
Uygulama | 0 | 0 | 0 |
Yerinde Uygulama | 0 | 0 | 0 |
Mesleki Faaliyet | 0 | 0 | 0 |
Sosyal Faaliyet | 0 | 0 | 0 |
Tez Hazırlama | 0 | 0 | 0 |
Alan Çalışması | 0 | 0 | 0 |
Rapor Yazma | 0 | 0 | 0 |
Final Sınavı | 1 | 1 | 1 |
Final Sınavı Hazırlığı | 1 | 7 | 7 |
Ara Sınav | 1 | 1 | 1 |
Ara Sınav Hazırlığı | 1 | 5 | 5 |
Kısa Sınav | 0 | 0 | 0 |
Kısa Sınav Hazırlığı | 0 | 0 | 0 |
TOPLAM | 43 | 0 | 148 |
Genel Toplam | 148 | ||
Toplam İş Yükü / 25.5 | 5,8 | ||
Dersin AKTS(ECTS) Kredisi | 6,0 |