TR EN

REKLAMCILIKTA FOTOĞRAF UYGULAMALARI DERS TANITIM VE UYGULAMA BİLGİLERİ

Kodu Dersin Adı Yarıyıl Süresi(T+U) Kredisi AKTS Kredisi
RTI206 REKLAMCILIKTA FOTOĞRAF UYGULAMALARI 4 3 3 6

DERS BİLGİLERİ

Dersin Öğretim Dili : Türkçe
Dersin Düzeyi LİSANS, TYY: + 6.Düzey, EQF-LLL: 6.Düzey, QF-EHEA: 1.Düzey
Dersin Türü Zorunlu
Dersin Veriliş Şekli -
Dersin Koordinatörü Prof.Dr. HÜSEYİN DİKME
Dersi Veren Öğretim Üyesi/Öğretim Görevlisi
Ders Ön Koşulu Yok

AMAÇ VE İÇERİK

Amaç: Dersin amacı, bu ders öğrencilere reklamcılık alanında fotoğrafçılık ekipmanlarını ve uygulamasını tanıtmak için tasarlanmıştır. Bu ders kapsamında fotoğraf ekipmanının, kompozisyonun, ışığın ve diğer görsel öğelerin temel bilgileri öğrencilere kavratmak amaçlanmaktadır.
İçerik: Fotoğraf makinesinin kullanımı, fotoğraf çekiminin nasıl olması gerektiği ve reklamcılıkta fotoğraf çekimi gibi konuları içermektedir. Fotoğraf makinelerinin genel özelliklerinin ve parçalarının tanıtımı, fotoğrafçılıkta değişkenler arasındaki bağlantı (diyafram, asa, örtücü), kompozisyon, ışık ve çekim teknikleri, sayısal fotoğraf, görüntü işleme ve arşivleme, hareketli fotoğraf çekiminde kontrol, fotoğraf çekiminde alan derinliği, fotoğrafçılıkta 3d çekim, derinlik ve perspektif, reklamcılıkta fotoğraf çekimi, reklam türlerine göre fotoğraf çekimi ve reklamcılıkta fotoğraf çekimi örnekleri bu dersin içeriğini oluşturmaktadır.

DERSİN ÖĞRENME ÇIKTILARI (Öğrenciler, bu dersi başarı ile tamamladıklarında aşağıda belirtilen bilgi, beceri ve/veya yetkinlikleri gösterirler.)

Fotoğraf makinesinin genel özelliklerini tanımlar.
Fotoğraf çekiminde değişkenlerin birbirleri ile olan ilişkisini açıklayarak fotoğraf çekimini uygular.
Fotoğrafçılıkta kompozisyon, ışık ve çekim tekniklerini açıklar.
Reklamcılıkta fotoğraf çekiminin nasıl olması gerektiğine reklam içeriği, reklamın mecrası ve reklamın türü gibi unsurlar doğrultusunda açıklar.
Reklamcılıkta fotoğraf çekimi örneklerini tartışır.
Reklam alanında fotoğraf uygulamalarının teknik yapısını yorumlar.

HAFTALIK DERS KONULARI VE ÖNGÖRÜLEN HAZIRLIK ÇALIŞMALARI

Hafta Ön Hazırlık Konular Yöntem
1 Literatür taraması Tanışma, ders hakkında genel bilgi: Amaç, İçerik, Uygulama, Değerlendirme, Haftalık Ders Programının açıklanması: İzlence, Kaynakça. Anlatım, Tartışma
2 Literatür taraması Fotoğrafçılığın tarihi. Fotoğrafçılıkta değişkenler arasındaki bağlantı (Diyafram, iso, enstantene) Anlatım, Tartışma
3 Literatür taraması Kompozisyon, ışık ve çekim teknikleri Anlatım, Tartışma
4 Literatür taraması Sayısal fotoğraf Anlatım, Tartışma
5 Literatür taraması Görüntü işleme ve arşivleme, hareketli fotoğraf çekiminde kontrol Anlatım, Tartışma
6 Literatür taraması Reklam Fotoğraf çekiminde alan derinliği Anlatım, Tartışma
7 Literatür taraması Reklam Fotoğrafçılığında ürün çekimi, derinlik ve perspektif Anlatım, Tartışma
8 - ARA SINAV -
9 Literatür taraması Reklamcılıkta fotoğraf çekim teknikleri Anlatım, Tartışma
10 Literatür taraması Reklam türlerine göre fotoğraf çekimi Anlatım, Tartışma
11 Literatür taraması Reklamcılıkta stok fotoğrafçılık Anlatım, Tartışma
12 Literatür taraması Reklam fotoğrafında tasarım örneklerinin incelenmesi Anlatım, Tartışma
13 Literatür taraması Reklam fotoğrafında enstantene öncelikli çekimler Anlatım, Tartışma
14 Literatür taraması Reklam fotoğrafında diyafram öncelikli çekimler Anlatım, Tartışma
15 Literatür taraması Reklam fotoğrafı çekimlerinin incelenmesi ve çözümlenmesi Anlatım, Tartışma
16 - FİNAL -
17 - FİNAL -

KAYNAKLAR

Reklam Fotoğrafçılığı. Metin Kasım. Çizgi Kitabevi Yayınları
Dijital Teknoloji Çağında Reklam Fotoğrafçılığı. Osman Ürper. Say Yayınları
Dijital Fotoğrafçının El Kitabı. Scott Kelby. Alfa Yayınları.

ÖLÇME VE DEĞERLENDİRME

Yarıyıl İçi Yapılan Çalışmaların Ölçme ve Değerlendirmesi Etkinlik Sayısı Katkı Yüzdesi Açıklama
(0) Etkisiz (1) En Düşük (2) Düşük (3) Orta (4) İyi (5) Çok İyi
0 1 2 3 4 5

DERSİN PROGRAM ÖĞRENME ÇIKTILARINA KATKISI

KNOWLEDGE
Theoretical
Program Yeterlilikleri/Çıktıları Katkı Düzeyi
0 1 2 3 4 5
1
Has advanced knowledge in the field.
3
KNOWLEDGE
Factual
Program Yeterlilikleri/Çıktıları Katkı Düzeyi
0 1 2 3 4 5
1
Uses the basic information in the field of Advertising in interdisciplinary studies.
4
SKILLS
Cognitive
Program Yeterlilikleri/Çıktıları Katkı Düzeyi
0 1 2 3 4 5
1
Has the ability to transfer the knowledge of the field to employees and teammates.
5
2
Has the ability interpret and analyze data, define problems and propose solutions using acquired information relating to the area by using the information in decisions, practices and behaviors.
4
SKILLS
Practical
Program Yeterlilikleri/Çıktıları Katkı Düzeyi
0 1 2 3 4 5
1
Creates communication programs within the advertising campaign.
3
OCCUPATIONAL
Autonomy & Responsibility
Program Yeterlilikleri/Çıktıları Katkı Düzeyi
0 1 2 3 4 5
1
Conducts research and studies on subjects related to the field.
4
2
Takes responsibility in accordance with the project objectives as a project manager or participant.
5
3
Sets the purpose and target for the organization / institution.
4
OCCUPATIONAL
Learning to Learn
Program Yeterlilikleri/Çıktıları Katkı Düzeyi
0 1 2 3 4 5
1
Evaluates critically the acquired knowledge and skills.
3
2
Shows that he/she understands the continuity of the learning need.
4
OCCUPATIONAL
Communication & Social
Program Yeterlilikleri/Çıktıları Katkı Düzeyi
0 1 2 3 4 5
1
Conveys his / her thoughts and suggestions at the level of knowledge and skills related to the field to those concerned in written and verbal form.
5
2
Communicates effectively with stakeholders in the professional field.
4
3
Uses information and communication technologies together with computer software at minimum advanced level of European Computer Driving License required by the field.
3
4
Follows the information in the field and communicates with colleagues by using a foreign language at least at the European Language Portfolio B1 General Level.
4
OCCUPATIONAL
Occupational and/or Vocational
Program Yeterlilikleri/Çıktıları Katkı Düzeyi
0 1 2 3 4 5
1
Behaves in accordance with organization/institution, business and social ethical values.
5
2
Analyzes the relations of the organization/institution with its stakeholders and executes them effectively.
4
3
Has the ability to encourage innovations.
3
4
Thinks critically about the organization / institution.
4
5
Has sufficient awareness of the universality of social rights, social justice, quality and cultural values, environmental protection, occupational health and safety.
5

DERSİN İŞ YÜKÜ VE AKTS KREDİSİ

Öğrenme-Öğretme Etkinlikleri İş Yükü
Öğrenme-Öğretme Etkinlikleri Etkinlik(hafta sayısı) Süresi(saat sayısı) Toplam İş Yükü
Ders 14 3 42
Derse Ön Hazırlık ve Ders Sonrası Pekiştirme 12 3 36
Arazi Çalışması 0 0 0
Grup Çalışması / Ödevi 0 0 0
Laboratuvar 0 0 0
Okuma 12 3 36
Ödev 1 20 20
Proje Hazırlama 0 0 0
Seminer 0 0 0
Staj 0 0 0
Teknik Gezi 0 0 0
Web Tab. Öğrenme 0 0 0
Uygulama 0 0 0
Yerinde Uygulama 0 0 0
Mesleki Faaliyet 0 0 0
Sosyal Faaliyet 0 0 0
Tez Hazırlama 0 0 0
Alan Çalışması 0 0 0
Rapor Yazma 0 0 0
Final Sınavı 1 1 1
Final Sınavı Hazırlığı 1 7 7
Ara Sınav 1 1 1
Ara Sınav Hazırlığı 1 5 5
Kısa Sınav 0 0 0
Kısa Sınav Hazırlığı 0 0 0
TOPLAM 43 0 148
Genel Toplam 148
Toplam İş Yükü / 25.5 5,8
Dersin AKTS(ECTS) Kredisi 6,0