TR EN

TÜKETİM TOPLUMU DERS TANITIM VE UYGULAMA BİLGİLERİ

Kodu Dersin Adı Yarıyıl Süresi(T+U) Kredisi AKTS Kredisi
RTI208 TÜKETİM TOPLUMU 4 3 3 6

DERS BİLGİLERİ

Dersin Öğretim Dili : Türkçe
Dersin Düzeyi LİSANS, TYY: + 6.Düzey, EQF-LLL: 6.Düzey, QF-EHEA: 1.Düzey
Dersin Türü Zorunlu
Dersin Veriliş Şekli -
Dersin Koordinatörü Prof.Dr. HÜSEYİN DİKME
Dersi Veren Öğretim Üyesi/Öğretim Görevlisi
Ders Ön Koşulu Yok

AMAÇ VE İÇERİK

Amaç: Dersin amacı, tüketim olgusunu reklamcılık perspektifinde irdelemek; Sanayi Devrimi sonrası gelişen tüketim toplumunun tarihi bilgisini aktarmak ve tüketime dair kuramları eleştirel perspektif ile analiz etmektir.
İçerik: Kültür ve toplum kavramları, popüler ve popüler kültür kavramı, kitle ve kitle kültürü, kültür endüstrisi kavramları, tüketim toplumu kavramı, Frankfurt okulu ve düşünürleri, Birmingham okulu ve düşünürleri, kitle kültürüne olumlu yaklaşımlar, iletişim ve ekonomi politiği, kitle iletişim araçları / medya ve tüketim, yabancılaşma ve kamuoyu, bu dersin içeriğini oluşturmaktadır.

DERSİN ÖĞRENME ÇIKTILARI (Öğrenciler, bu dersi başarı ile tamamladıklarında aşağıda belirtilen bilgi, beceri ve/veya yetkinlikleri gösterirler.)

Kültür ve toplum kavramlarını tanımlar.
Popüler kültür ve medya ilişkisini örnekler vererek tanımlar.
Tüketim toplumu kavramını tartışır ve tüketim ve toplumsal sınıf, yaşam tarzı ilişkilerini açıklar.
Frankfurt Okulu, Birmingham Okulu ve Chicago Okulu düşünürlerinin görüşlerini bilerek bu görüşleri analiz eder ve karşılaştırır.
Tüketim toplumu ile ilgili araştırmaları yorumlar.

HAFTALIK DERS KONULARI VE ÖNGÖRÜLEN HAZIRLIK ÇALIŞMALARI

Hafta Ön Hazırlık Konular Yöntem
1 Konuyla ilgili kitap bölümü okuma Giriş: Ders içeriğinin ve haftalık konuların tanıtımı Anlatım, Soru-cevap yöntemi, Video izleme
2 Konuyla ilgili kitap bölümü okuma Tüketim Kavramı, Tüketim Kültürünün Gelişimi ve Parametreleri Anlatım, Soru-cevap yöntemi, Video izleme
3 Konuyla ilgili kitap bölümü okuma Tüketici Satın Alma Davranışları ve Kompulsif Tüketim Anlatım, Soru-cevap yöntemi, Video izleme
4 Konuyla ilgili kitap bölümü okuma Tüketim Kuramları ve Kuramcıları: Genel Bakış; Tüketimin Klasik Kuramcıları: Max Weber, Georg Simmel Anlatım, Soru-cevap yöntemi, Video izleme
5 Konuyla ilgili kitap bölümü okuma Tüketimin Klasik Kuramcıları: Torstein Veblen; Tüketimin Çağdaş Kuramcıları: Jean Baudrillard Anlatım, Soru-cevap yöntemi, Video izleme
6 Konuyla ilgili kitap bölümü okuma Tüketimin Çağdaş Kuramcıları: George Ritzer; Kuramcıları: Zygmunt Bauman Anlatım, Soru-cevap yöntemi, Video izleme
7 Konuyla ilgili kitap bölümü okuma Tüketimin Eleştirel Kuramcıları: Frankfurt Okulu’nun Eleştirel Teorisi Anlatım, Soru-cevap yöntemi, Video izleme
8 - ARA SINAV -
9 Konuyla ilgili kitap bölümü okuma Tüketici Davranışlarında Etnosentrizm Anlatım, Soru-cevap yöntemi, Video izleme
10 Konuyla ilgili kitap bölümü okuma Faydacılık Kavramı ve Faydacı Tüketim Anlatım, Soru-cevap yöntemi, Video izleme
11 Konuyla ilgili kitap bölümü okuma Lüks Tüketim ve Lüks Pazarlama Anlatım, Soru-cevap yöntemi, Video izleme
12 Konuyla ilgili kitap bölümü okuma Sembolik, Hazcı Tüketim ve Postmodernizm Anlatım, Soru-cevap yöntemi, Video izleme
13 Konuyla ilgili kitap bölümü okuma Tüketime Eleştirel Olmayan Ekonomi-Politik Yaklaşımlar Anlatım, Soru-cevap yöntemi, Video izleme
14 Konuyla ilgili kitap bölümü okuma Sürdürülebilir Tüketim Anlatım, Soru-cevap yöntemi, Video izleme
15 Konuyla ilgili kitap bölümü okuma Genel Değerlendirme Anlatım, Soru-cevap yöntemi, Video izleme
16 - FİNAL -
17 - FİNAL -

KAYNAKLAR

Baudrillard, J. (2017). Tüketim Toplumu, Ayrıntı yayınları
Marangoz, M. ve Fırat, A. (2020). Tüketim Yaklaşımları Kavramlar Davranışlar Uygulamalar, Beta Yayınevi
Odabaşı, Y. (2019). Tüketim Kültürü Yetinen Toplumdan Tüketen Topluma, Aura Yayıncılık
Zeki Duman, M. (2018). Tüketim Sosyolojisi, Anı Yayınevi: Ankara

ÖLÇME VE DEĞERLENDİRME

Yarıyıl İçi Yapılan Çalışmaların Ölçme ve Değerlendirmesi Etkinlik Sayısı Katkı Yüzdesi Açıklama
(0) Etkisiz (1) En Düşük (2) Düşük (3) Orta (4) İyi (5) Çok İyi
0 1 2 3 4 5

DERSİN PROGRAM ÖĞRENME ÇIKTILARINA KATKISI

KNOWLEDGE
Theoretical
Program Yeterlilikleri/Çıktıları Katkı Düzeyi
0 1 2 3 4 5
1
Has advanced knowledge in the field.
4
KNOWLEDGE
Factual
Program Yeterlilikleri/Çıktıları Katkı Düzeyi
0 1 2 3 4 5
1
Uses the basic information in the field of Advertising in interdisciplinary studies.
4
SKILLS
Cognitive
Program Yeterlilikleri/Çıktıları Katkı Düzeyi
0 1 2 3 4 5
1
Has the ability to transfer the knowledge of the field to employees and teammates.
3
2
Has the ability interpret and analyze data, define problems and propose solutions using acquired information relating to the area by using the information in decisions, practices and behaviors.
5
SKILLS
Practical
Program Yeterlilikleri/Çıktıları Katkı Düzeyi
0 1 2 3 4 5
1
Creates communication programs within the advertising campaign.
4
OCCUPATIONAL
Autonomy & Responsibility
Program Yeterlilikleri/Çıktıları Katkı Düzeyi
0 1 2 3 4 5
1
Conducts research and studies on subjects related to the field.
4
2
Takes responsibility in accordance with the project objectives as a project manager or participant.
3
3
Sets the purpose and target for the organization / institution.
5
OCCUPATIONAL
Learning to Learn
Program Yeterlilikleri/Çıktıları Katkı Düzeyi
0 1 2 3 4 5
1
Evaluates critically the acquired knowledge and skills.
4
2
Shows that he/she understands the continuity of the learning need.
4
OCCUPATIONAL
Communication & Social
Program Yeterlilikleri/Çıktıları Katkı Düzeyi
0 1 2 3 4 5
1
Conveys his / her thoughts and suggestions at the level of knowledge and skills related to the field to those concerned in written and verbal form.
3
2
Communicates effectively with stakeholders in the professional field.
5
3
Uses information and communication technologies together with computer software at minimum advanced level of European Computer Driving License required by the field.
4
4
Follows the information in the field and communicates with colleagues by using a foreign language at least at the European Language Portfolio B1 General Level.
4
OCCUPATIONAL
Occupational and/or Vocational
Program Yeterlilikleri/Çıktıları Katkı Düzeyi
0 1 2 3 4 5
1
Behaves in accordance with organization/institution, business and social ethical values.
3
2
Analyzes the relations of the organization/institution with its stakeholders and executes them effectively.
5
3
Has the ability to encourage innovations.
4
4
Thinks critically about the organization / institution.
4
5
Has sufficient awareness of the universality of social rights, social justice, quality and cultural values, environmental protection, occupational health and safety.
3

DERSİN İŞ YÜKÜ VE AKTS KREDİSİ

Öğrenme-Öğretme Etkinlikleri İş Yükü
Öğrenme-Öğretme Etkinlikleri Etkinlik(hafta sayısı) Süresi(saat sayısı) Toplam İş Yükü
Ders 14 3 42
Derse Ön Hazırlık ve Ders Sonrası Pekiştirme 12 3 36
Arazi Çalışması 0 0 0
Grup Çalışması / Ödevi 0 0 0
Laboratuvar 0 0 0
Okuma 12 4 48
Ödev 1 10 10
Proje Hazırlama 0 0 0
Seminer 0 0 0
Staj 0 0 0
Teknik Gezi 0 0 0
Web Tab. Öğrenme 0 0 0
Uygulama 0 0 0
Yerinde Uygulama 0 0 0
Mesleki Faaliyet 0 0 0
Sosyal Faaliyet 0 0 0
Tez Hazırlama 0 0 0
Alan Çalışması 0 0 0
Rapor Yazma 0 0 0
Final Sınavı 1 1 1
Final Sınavı Hazırlığı 1 7 7
Ara Sınav 1 1 1
Ara Sınav Hazırlığı 1 5 5
Kısa Sınav 0 0 0
Kısa Sınav Hazırlığı 0 0 0
TOPLAM 43 0 150
Genel Toplam 150
Toplam İş Yükü / 25.5 5,9
Dersin AKTS(ECTS) Kredisi 6,0