Kodu | Dersin Adı | Yarıyıl | Süresi(T+U) | Kredisi | AKTS Kredisi |
---|---|---|---|---|---|
RTI208 | TÜKETİM TOPLUMU | 4 | 3 | 3 | 6 |
DERS BİLGİLERİ |
|
---|---|
Dersin Öğretim Dili : | Türkçe |
Dersin Düzeyi | LİSANS, TYY: + 6.Düzey, EQF-LLL: 6.Düzey, QF-EHEA: 1.Düzey |
Dersin Türü | Zorunlu |
Dersin Veriliş Şekli | - |
Dersin Koordinatörü | Prof.Dr. HÜSEYİN DİKME |
Dersi Veren Öğretim Üyesi/Öğretim Görevlisi | |
Ders Ön Koşulu | Yok |
AMAÇ VE İÇERİK |
|
---|---|
Amaç: | Dersin amacı, tüketim olgusunu reklamcılık perspektifinde irdelemek; Sanayi Devrimi sonrası gelişen tüketim toplumunun tarihi bilgisini aktarmak ve tüketime dair kuramları eleştirel perspektif ile analiz etmektir. |
İçerik: | Kültür ve toplum kavramları, popüler ve popüler kültür kavramı, kitle ve kitle kültürü, kültür endüstrisi kavramları, tüketim toplumu kavramı, Frankfurt okulu ve düşünürleri, Birmingham okulu ve düşünürleri, kitle kültürüne olumlu yaklaşımlar, iletişim ve ekonomi politiği, kitle iletişim araçları / medya ve tüketim, yabancılaşma ve kamuoyu, bu dersin içeriğini oluşturmaktadır. |
DERSİN ÖĞRENME ÇIKTILARI (Öğrenciler, bu dersi başarı ile tamamladıklarında aşağıda belirtilen bilgi, beceri ve/veya yetkinlikleri gösterirler.) |
---|
Kültür ve toplum kavramlarını tanımlar. |
Popüler kültür ve medya ilişkisini örnekler vererek tanımlar. |
Tüketim toplumu kavramını tartışır ve tüketim ve toplumsal sınıf, yaşam tarzı ilişkilerini açıklar. |
Frankfurt Okulu, Birmingham Okulu ve Chicago Okulu düşünürlerinin görüşlerini bilerek bu görüşleri analiz eder ve karşılaştırır. |
Tüketim toplumu ile ilgili araştırmaları yorumlar. |
HAFTALIK DERS KONULARI VE ÖNGÖRÜLEN HAZIRLIK ÇALIŞMALARI |
|||
---|---|---|---|
Hafta | Ön Hazırlık | Konular | Yöntem |
1 | Konuyla ilgili kitap bölümü okuma | Giriş: Ders içeriğinin ve haftalık konuların tanıtımı | Anlatım, Soru-cevap yöntemi, Video izleme |
2 | Konuyla ilgili kitap bölümü okuma | Tüketim Kavramı, Tüketim Kültürünün Gelişimi ve Parametreleri | Anlatım, Soru-cevap yöntemi, Video izleme |
3 | Konuyla ilgili kitap bölümü okuma | Tüketici Satın Alma Davranışları ve Kompulsif Tüketim | Anlatım, Soru-cevap yöntemi, Video izleme |
4 | Konuyla ilgili kitap bölümü okuma | Tüketim Kuramları ve Kuramcıları: Genel Bakış; Tüketimin Klasik Kuramcıları: Max Weber, Georg Simmel | Anlatım, Soru-cevap yöntemi, Video izleme |
5 | Konuyla ilgili kitap bölümü okuma | Tüketimin Klasik Kuramcıları: Torstein Veblen; Tüketimin Çağdaş Kuramcıları: Jean Baudrillard | Anlatım, Soru-cevap yöntemi, Video izleme |
6 | Konuyla ilgili kitap bölümü okuma | Tüketimin Çağdaş Kuramcıları: George Ritzer; Kuramcıları: Zygmunt Bauman | Anlatım, Soru-cevap yöntemi, Video izleme |
7 | Konuyla ilgili kitap bölümü okuma | Tüketimin Eleştirel Kuramcıları: Frankfurt Okulu’nun Eleştirel Teorisi | Anlatım, Soru-cevap yöntemi, Video izleme |
8 | - | ARA SINAV | - |
9 | Konuyla ilgili kitap bölümü okuma | Tüketici Davranışlarında Etnosentrizm | Anlatım, Soru-cevap yöntemi, Video izleme |
10 | Konuyla ilgili kitap bölümü okuma | Faydacılık Kavramı ve Faydacı Tüketim | Anlatım, Soru-cevap yöntemi, Video izleme |
11 | Konuyla ilgili kitap bölümü okuma | Lüks Tüketim ve Lüks Pazarlama | Anlatım, Soru-cevap yöntemi, Video izleme |
12 | Konuyla ilgili kitap bölümü okuma | Sembolik, Hazcı Tüketim ve Postmodernizm | Anlatım, Soru-cevap yöntemi, Video izleme |
13 | Konuyla ilgili kitap bölümü okuma | Tüketime Eleştirel Olmayan Ekonomi-Politik Yaklaşımlar | Anlatım, Soru-cevap yöntemi, Video izleme |
14 | Konuyla ilgili kitap bölümü okuma | Sürdürülebilir Tüketim | Anlatım, Soru-cevap yöntemi, Video izleme |
15 | Konuyla ilgili kitap bölümü okuma | Genel Değerlendirme | Anlatım, Soru-cevap yöntemi, Video izleme |
16 | - | FİNAL | - |
17 | - | FİNAL | - |
KAYNAKLAR |
---|
Baudrillard, J. (2017). Tüketim Toplumu, Ayrıntı yayınları |
Marangoz, M. ve Fırat, A. (2020). Tüketim Yaklaşımları Kavramlar Davranışlar Uygulamalar, Beta Yayınevi |
Odabaşı, Y. (2019). Tüketim Kültürü Yetinen Toplumdan Tüketen Topluma, Aura Yayıncılık |
Zeki Duman, M. (2018). Tüketim Sosyolojisi, Anı Yayınevi: Ankara |
ÖLÇME VE DEĞERLENDİRME |
|||
---|---|---|---|
Yarıyıl İçi Yapılan Çalışmaların Ölçme ve Değerlendirmesi | Etkinlik Sayısı | Katkı Yüzdesi | Açıklama |
(0) Etkisiz | (1) En Düşük | (2) Düşük | (3) Orta | (4) İyi | (5) Çok İyi |
---|---|---|---|---|---|
0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 |
KNOWLEDGE | |||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
Theoretical | |||||||
Program Yeterlilikleri/Çıktıları | Katkı Düzeyi | ||||||
0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
1 |
Has advanced knowledge in the field.
|
4 |
KNOWLEDGE | |||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
Factual | |||||||
Program Yeterlilikleri/Çıktıları | Katkı Düzeyi | ||||||
0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
1 |
Uses the basic information in the field of Advertising in interdisciplinary studies.
|
4 |
SKILLS | |||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
Cognitive | |||||||
Program Yeterlilikleri/Çıktıları | Katkı Düzeyi | ||||||
0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
1 |
Has the ability to transfer the knowledge of the field to employees and teammates.
|
3 | |||||
2 |
Has the ability interpret and analyze data, define problems and propose solutions using acquired information relating to the area by using the information in decisions, practices and behaviors.
|
5 |
SKILLS | |||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
Practical | |||||||
Program Yeterlilikleri/Çıktıları | Katkı Düzeyi | ||||||
0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
1 |
Creates communication programs within the advertising campaign.
|
4 |
OCCUPATIONAL | |||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
Autonomy & Responsibility | |||||||
Program Yeterlilikleri/Çıktıları | Katkı Düzeyi | ||||||
0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
1 |
Conducts research and studies on subjects related to the field.
|
4 | |||||
2 |
Takes responsibility in accordance with the project objectives as a project manager or participant.
|
3 | |||||
3 |
Sets the purpose and target for the organization / institution.
|
5 |
OCCUPATIONAL | |||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
Learning to Learn | |||||||
Program Yeterlilikleri/Çıktıları | Katkı Düzeyi | ||||||
0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
1 |
Evaluates critically the acquired knowledge and skills.
|
4 | |||||
2 |
Shows that he/she understands the continuity of the learning need.
|
4 |
OCCUPATIONAL | |||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
Communication & Social | |||||||
Program Yeterlilikleri/Çıktıları | Katkı Düzeyi | ||||||
0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
1 |
Conveys his / her thoughts and suggestions at the level of knowledge and skills related to the field to those concerned in written and verbal form.
|
3 | |||||
2 |
Communicates effectively with stakeholders in the professional field.
|
5 | |||||
3 |
Uses information and communication technologies together with computer software at minimum advanced level of European Computer Driving License required by the field.
|
4 | |||||
4 |
Follows the information in the field and communicates with colleagues by using a foreign language at least at the European Language Portfolio B1 General Level.
|
4 |
OCCUPATIONAL | |||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
Occupational and/or Vocational | |||||||
Program Yeterlilikleri/Çıktıları | Katkı Düzeyi | ||||||
0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
1 |
Behaves in accordance with organization/institution, business and social ethical values.
|
3 | |||||
2 |
Analyzes the relations of the organization/institution with its stakeholders and executes them effectively.
|
5 | |||||
3 |
Has the ability to encourage innovations.
|
4 | |||||
4 |
Thinks critically about the organization / institution.
|
4 | |||||
5 |
Has sufficient awareness of the universality of social rights, social justice, quality and cultural values, environmental protection, occupational health and safety.
|
3 |
DERSİN İŞ YÜKÜ VE AKTS KREDİSİ |
|||
---|---|---|---|
Öğrenme-Öğretme Etkinlikleri İş Yükü | |||
Öğrenme-Öğretme Etkinlikleri | Etkinlik(hafta sayısı) | Süresi(saat sayısı) | Toplam İş Yükü |
Ders | 14 | 3 | 42 |
Derse Ön Hazırlık ve Ders Sonrası Pekiştirme | 12 | 3 | 36 |
Arazi Çalışması | 0 | 0 | 0 |
Grup Çalışması / Ödevi | 0 | 0 | 0 |
Laboratuvar | 0 | 0 | 0 |
Okuma | 12 | 4 | 48 |
Ödev | 1 | 10 | 10 |
Proje Hazırlama | 0 | 0 | 0 |
Seminer | 0 | 0 | 0 |
Staj | 0 | 0 | 0 |
Teknik Gezi | 0 | 0 | 0 |
Web Tab. Öğrenme | 0 | 0 | 0 |
Uygulama | 0 | 0 | 0 |
Yerinde Uygulama | 0 | 0 | 0 |
Mesleki Faaliyet | 0 | 0 | 0 |
Sosyal Faaliyet | 0 | 0 | 0 |
Tez Hazırlama | 0 | 0 | 0 |
Alan Çalışması | 0 | 0 | 0 |
Rapor Yazma | 0 | 0 | 0 |
Final Sınavı | 1 | 1 | 1 |
Final Sınavı Hazırlığı | 1 | 7 | 7 |
Ara Sınav | 1 | 1 | 1 |
Ara Sınav Hazırlığı | 1 | 5 | 5 |
Kısa Sınav | 0 | 0 | 0 |
Kısa Sınav Hazırlığı | 0 | 0 | 0 |
TOPLAM | 43 | 0 | 150 |
Genel Toplam | 150 | ||
Toplam İş Yükü / 25.5 | 5,9 | ||
Dersin AKTS(ECTS) Kredisi | 6,0 |