Kodu | Dersin Adı | Yarıyıl | Süresi(T+U) | Kredisi | AKTS Kredisi |
---|---|---|---|---|---|
RTI301 | REKLAMDA YARATICILIK I | 5 | 3 | 3 | 7 |
DERS BİLGİLERİ |
|
---|---|
Dersin Öğretim Dili : | Türkçe |
Dersin Düzeyi | LİSANS, TYY: + 6.Düzey, EQF-LLL: 6.Düzey, QF-EHEA: 1.Düzey |
Dersin Türü | Zorunlu |
Dersin Veriliş Şekli | - |
Dersin Koordinatörü | Prof.Dr. HÜSEYİN DİKME |
Dersi Veren Öğretim Üyesi/Öğretim Görevlisi | Dr.Öğr.Üyesi SEYRA KESTEL |
Ders Ön Koşulu | Yok |
AMAÇ VE İÇERİK |
|
---|---|
Amaç: | Dersin amacı, öğrencilerin reklamcılıkta kullanılan ikna tekniklerini ve yaratıcı stratejileri reklam fikirlerine uygulayabilmesini; bunun yanında sosyal bilim araştırmacılarının kullandığı temel terminolojiyi anlayabilmesini ve kullanabilmesini sağlamaktır. |
İçerik: | Reklam kampanyası süreci (araştırma, durum analizi, planlama, uygulama ve değerlendirme), reklamda yaratıcılık ve strateji kavramları, reklamda yaratıcılığın özellikleri, reklamda yaratıcı stratejiler, reklamda yaratıcı fikir kavramı, süreci ve fikrin bulunması, reklamda yaratıcılıkta metafor kullanımı ve reklam kampanyalarında yaratıcı fikir örnekleri bu dersin içeriğini oluşturmaktadır. |
DERSİN ÖĞRENME ÇIKTILARI (Öğrenciler, bu dersi başarı ile tamamladıklarında aşağıda belirtilen bilgi, beceri ve/veya yetkinlikleri gösterirler.) |
---|
Reklamda yaratıcı strateji sürecini anlatır |
Kampanya süreçlerinde uygulanan rekabet analizi, hedef kitle analizi, iletişim sorunu ve iletişim hedefi kavramlarını açıklar. |
Etkili bir yaratıcı strateji geliştirerek bunu ikna teknikleri ile ilişkilendirir |
Yaratıcı stratejilerin uygulandığı reklam tasarımlarını analiz eder. |
Ticari markalara yönelik hedef kitle analizi gerçekleştirerek tüm analizlerin ortak bir değerlendirmesini yapar. |
Yaratıcı stratejide kullanılan stratejik bilgi kaynaklarını (araştırma ve analiz) belirler. |
HAFTALIK DERS KONULARI VE ÖNGÖRÜLEN HAZIRLIK ÇALIŞMALARI |
|||
---|---|---|---|
Hafta | Ön Hazırlık | Konular | Yöntem |
1 | Literatür Tarama | Tanışma, Ders hakkında genel bilgi: Amaç, İçerik, Uygulama, Değerlendirme Haftalık ders programının açıklanması: İzlence Kaynakça | Anlatım, Soru-cevap yöntemi |
2 | Konuyla ilgili kitap bölümü okuma | Reklam kampanyalarına genel bakış Reklam kampanyası süreci (araştırma ve durum analizi) | Anlatım, Soru-cevap yöntemi |
3 | Konuyla ilgili örnekleri inceleme | Reklam kampanyası süreci (planlama ve uygulama) | Anlatım, Soru-cevap yöntemi |
4 | Konuyla ilgili örnekleri inceleme | Reklam kampanyası süreci (değerlenme) | Anlatım, Soru-cevap yöntemi |
5 | Konuyla ilgili kitap bölümü okuma | Reklamda yaratıcılık ve strateji kavramları | Anlatım, Soru-cevap yöntemi |
6 | Konuyla ilgili kitap bölümü okuma | Reklamda yaratıcılığın özellikleri | Anlatım, Soru-cevap yöntemi |
7 | Konuyla ilgili örnekleri inceleme | Reklamda yaratıcı stratejiler | Anlatım, Soru-cevap yöntemi |
8 | - | ARA SINAV | - |
9 | Konuyla ilgili kitap bölümü okuma | Reklamda yaratıcı fikir kavramı | Anlatım, Soru-cevap yöntemi |
10 | Konuyla ilgili örnekleri inceleme | Reklamda yaratıcı fikrin bulunması | Anlatım, Soru-cevap yöntemi |
11 | Konuyla ilgili örnekleri inceleme | Reklamda yaratıcı fikir süreci | Anlatım, Soru-cevap yöntemi |
12 | Konuyla ilgili görsel ve metinsel örnekleri inceleme | Reklamda yaratıcılıkta metafor kullanımı | Anlatım, Soru-cevap yöntemi |
13 | Konuyla ilgili görsel örnekleri inceleme | Reklam kampanyalarında yaratıcı fikir örnekleri | Anlatım, Soru-cevap yöntemi |
14 | Konuyla ilgili görsel ve metinsel örnekleri inceleme | Reklam kampanyalarında yaratıcı fikir örnekleri | Anlatım, Soru-cevap yöntemi |
15 | Konuyla ilgili görsel ve metinsel örnekleri inceleme | Reklam kampanyalarında yaratıcı fikir örnekleri | Anlatım, Soru-cevap yöntemi |
16 | - | FİNAL | - |
17 | - | FİNAL | - |
KAYNAKLAR |
---|
Berger, J. (2008). Görme biçimleri. Penguin Klasikleri. |
Teker, U. (2009). Grafik Tasarım ve Reklam. Yorum Sanat Yayınevi. |
SERTTAŞ ERTİKE, A., & YILMAZ, R., (2011). Reklâmcılığın Anahtar Kavramları . . (Ed.). İstanbul: Kitabevi Yayınları. |
ÖLÇME VE DEĞERLENDİRME |
|||
---|---|---|---|
Yarıyıl İçi Yapılan Çalışmaların Ölçme ve Değerlendirmesi | Etkinlik Sayısı | Katkı Yüzdesi | Açıklama |
(0) Etkisiz | (1) En Düşük | (2) Düşük | (3) Orta | (4) İyi | (5) Çok İyi |
---|---|---|---|---|---|
0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 |
KNOWLEDGE | |||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
Theoretical | |||||||
Program Yeterlilikleri/Çıktıları | Katkı Düzeyi | ||||||
0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
1 |
Has advanced knowledge in the field.
|
5 |
KNOWLEDGE | |||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
Factual | |||||||
Program Yeterlilikleri/Çıktıları | Katkı Düzeyi | ||||||
0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
1 |
Uses the basic information in the field of Advertising in interdisciplinary studies.
|
5 |
SKILLS | |||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
Cognitive | |||||||
Program Yeterlilikleri/Çıktıları | Katkı Düzeyi | ||||||
0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
1 |
Has the ability to transfer the knowledge of the field to employees and teammates.
|
5 | |||||
2 |
Has the ability interpret and analyze data, define problems and propose solutions using acquired information relating to the area by using the information in decisions, practices and behaviors.
|
3 |
SKILLS | |||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
Practical | |||||||
Program Yeterlilikleri/Çıktıları | Katkı Düzeyi | ||||||
0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
1 |
Creates communication programs within the advertising campaign.
|
3 |
OCCUPATIONAL | |||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
Autonomy & Responsibility | |||||||
Program Yeterlilikleri/Çıktıları | Katkı Düzeyi | ||||||
0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
1 |
Conducts research and studies on subjects related to the field.
|
3 | |||||
2 |
Takes responsibility in accordance with the project objectives as a project manager or participant.
|
4 | |||||
3 |
Sets the purpose and target for the organization / institution.
|
4 |
OCCUPATIONAL | |||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
Learning to Learn | |||||||
Program Yeterlilikleri/Çıktıları | Katkı Düzeyi | ||||||
0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
1 |
Evaluates critically the acquired knowledge and skills.
|
4 | |||||
2 |
Shows that he/she understands the continuity of the learning need.
|
5 |
OCCUPATIONAL | |||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
Communication & Social | |||||||
Program Yeterlilikleri/Çıktıları | Katkı Düzeyi | ||||||
0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
1 |
Conveys his / her thoughts and suggestions at the level of knowledge and skills related to the field to those concerned in written and verbal form.
|
5 | |||||
2 |
Communicates effectively with stakeholders in the professional field.
|
5 | |||||
3 |
Uses information and communication technologies together with computer software at minimum advanced level of European Computer Driving License required by the field.
|
3 | |||||
4 |
Follows the information in the field and communicates with colleagues by using a foreign language at least at the European Language Portfolio B1 General Level.
|
3 |
OCCUPATIONAL | |||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
Occupational and/or Vocational | |||||||
Program Yeterlilikleri/Çıktıları | Katkı Düzeyi | ||||||
0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
1 |
Behaves in accordance with organization/institution, business and social ethical values.
|
3 | |||||
2 |
Analyzes the relations of the organization/institution with its stakeholders and executes them effectively.
|
4 | |||||
3 |
Has the ability to encourage innovations.
|
4 | |||||
4 |
Thinks critically about the organization / institution.
|
4 | |||||
5 |
Has sufficient awareness of the universality of social rights, social justice, quality and cultural values, environmental protection, occupational health and safety.
|
5 |
DERSİN İŞ YÜKÜ VE AKTS KREDİSİ |
|||
---|---|---|---|
Öğrenme-Öğretme Etkinlikleri İş Yükü | |||
Öğrenme-Öğretme Etkinlikleri | Etkinlik(hafta sayısı) | Süresi(saat sayısı) | Toplam İş Yükü |
Ders | 14 | 3 | 42 |
Derse Ön Hazırlık ve Ders Sonrası Pekiştirme | 13 | 5 | 65 |
Arazi Çalışması | 0 | 0 | 0 |
Grup Çalışması / Ödevi | 0 | 0 | 0 |
Laboratuvar | 0 | 0 | 0 |
Okuma | 12 | 5 | 60 |
Ödev | 0 | 0 | 0 |
Proje Hazırlama | 0 | 0 | 0 |
Seminer | 0 | 0 | 0 |
Staj | 0 | 0 | 0 |
Teknik Gezi | 0 | 0 | 0 |
Web Tab. Öğrenme | 0 | 0 | 0 |
Uygulama | 0 | 0 | 0 |
Yerinde Uygulama | 0 | 0 | 0 |
Mesleki Faaliyet | 0 | 0 | 0 |
Sosyal Faaliyet | 0 | 0 | 0 |
Tez Hazırlama | 0 | 0 | 0 |
Alan Çalışması | 0 | 0 | 0 |
Rapor Yazma | 0 | 0 | 0 |
Final Sınavı | 1 | 1 | 1 |
Final Sınavı Hazırlığı | 1 | 7 | 7 |
Ara Sınav | 1 | 1 | 1 |
Ara Sınav Hazırlığı | 1 | 6 | 6 |
Kısa Sınav | 0 | 0 | 0 |
Kısa Sınav Hazırlığı | 0 | 0 | 0 |
TOPLAM | 43 | 0 | 182 |
Genel Toplam | 182 | ||
Toplam İş Yükü / 25.5 | 7,1 | ||
Dersin AKTS(ECTS) Kredisi | 7,0 |