TR EN

REKLAMDA YARATICILIK I DERS TANITIM VE UYGULAMA BİLGİLERİ

Kodu Dersin Adı Yarıyıl Süresi(T+U) Kredisi AKTS Kredisi
RTI301 REKLAMDA YARATICILIK I 5 3 3 7

AMAÇ VE İÇERİK

Amaç: Dersin amacı, öğrencilerin reklamcılıkta kullanılan ikna tekniklerini ve yaratıcı stratejileri reklam fikirlerine uygulayabilmesini; bunun yanında sosyal bilim araştırmacılarının kullandığı temel terminolojiyi anlayabilmesini ve kullanabilmesini sağlamaktır.
İçerik: Reklam kampanyası süreci (araştırma, durum analizi, planlama, uygulama ve değerlendirme), reklamda yaratıcılık ve strateji kavramları, reklamda yaratıcılığın özellikleri, reklamda yaratıcı stratejiler, reklamda yaratıcı fikir kavramı, süreci ve fikrin bulunması, reklamda yaratıcılıkta metafor kullanımı ve reklam kampanyalarında yaratıcı fikir örnekleri bu dersin içeriğini oluşturmaktadır.