TR EN

REKLAMCILIKTA KONUMLAMA STRATEJİLERİ DERS TANITIM VE UYGULAMA BİLGİLERİ

Kodu Dersin Adı Yarıyıl Süresi(T+U) Kredisi AKTS Kredisi
RTI303 REKLAMCILIKTA KONUMLAMA STRATEJİLERİ 5 3 3 8

DERS BİLGİLERİ

Dersin Öğretim Dili : Türkçe
Dersin Düzeyi LİSANS, TYY: + 6.Düzey, EQF-LLL: 6.Düzey, QF-EHEA: 1.Düzey
Dersin Türü Zorunlu
Dersin Veriliş Şekli -
Dersin Koordinatörü Prof.Dr. HÜSEYİN DİKME
Dersi Veren Öğretim Üyesi/Öğretim Görevlisi Dr.Öğr.Üyesi SEYRA KESTEL
Ders Ön Koşulu Yok

AMAÇ VE İÇERİK

Amaç: Dersin amacı, stratejik reklam planlamasının nasıl gerçekleştirildiğine dair bilgileri ve reklamda kullanılan konumlandırma stratejlerini örenciye aktarmaktır.
İçerik: Reklam yönetimi, reklamcılığın gelişim süreci ve günümüzde reklamcılık, reklam türleri, mecraları, kampanyası süreci, reklamcılıkta konumlamaya giriş, reklamcılıkta konumlamanın önemi, reklamcılıkta konumlama stratejileri (yazılı mecralar, görsel-işitsel mecralar, dijital mecralar, farklı mecralar) ve reklamcılıkta konumlama stratejileri örnekleri bu dersin içeriğini oluşturmaktadır.

DERSİN ÖĞRENME ÇIKTILARI (Öğrenciler, bu dersi başarı ile tamamladıklarında aşağıda belirtilen bilgi, beceri ve/veya yetkinlikleri gösterirler.)

Reklam konumlama stratejilerini iletişime ilişkin temel kavramlar çerçevesinde istenildiği zaman doğru bir şekilde anlatır.
Reklam konumlandırma stratejileri sınıflandırmalarını amaç, hedef, mesaj, zaman ve araç bakımından olması gereken özellikleri belirler.
Reklamın bilgilendirme, ikna, hatırlatmaya yönelik amaçlarını açıklar.
Reklamcılıkta konumlama stratejilerinden en az 3’ünü anımsayarak mevcut bir iletişim programında bu stratejileri söz konusu program ile ilişkilendirir.

HAFTALIK DERS KONULARI VE ÖNGÖRÜLEN HAZIRLIK ÇALIŞMALARI

Hafta Ön Hazırlık Konular Yöntem
1 Konuyla ilgili kitap bölümü okuma Giriş: Dersin ve haftalık konuların tanıtımı Anlatım, Soru-cevap yöntemi, Örnek Reklam İncelemesi
2 Konuyla ilgili kitap bölümü okuma Reklamcılığın gelişim süreci, günümüzde reklamcılık Anlatım, Soru-cevap yöntemi, Örnek Reklam İncelemesi
3 Konuyla ilgili kitap bölümü okuma Reklam türleri Anlatım, Soru-cevap yöntemi, Örnek Reklam İncelemesi
4 Konuyla ilgili kitap bölümü okuma Reklam mecraları Anlatım, Soru-cevap yöntemi, Örnek Reklam İncelemesi
5 Konuyla ilgili kitap bölümü okuma Reklam kampanyası süreci Anlatım, Soru-cevap yöntemi, Örnek Reklam İncelemesi
6 Konuyla ilgili kitap bölümü okuma Reklam kampanyası süreci Anlatım, Soru-cevap yöntemi, Örnek Reklam İncelemesi
7 Konuyla ilgili kitap bölümü okuma Reklamcılıkta konumlamaya giriş Anlatım, Soru-cevap yöntemi, Örnek Reklam İncelemesi
8 - ARA SINAV -
9 Konuyla ilgili kitap bölümü okuma Reklamcılıkta konumlamanın önemi Anlatım, Soru-cevap yöntemi, Örnek Reklam İncelemesi
10 Konuyla ilgili kitap bölümü okuma Reklamcılıkta konumlama stratejileri (yazılı mecralar) Anlatım, Soru-cevap yöntemi, Örnek Reklam İncelemesi
11 Konuyla ilgili kitap bölümü okuma Reklamcılıkta konumlama stratejileri (görsel-işitsel mecralar) Anlatım, Soru-cevap yöntemi, Örnek Reklam İncelemesi
12 Konuyla ilgili kitap bölümü okuma Reklamcılıkta konumlama stratejileri (dijital mecralar) Anlatım, Soru-cevap yöntemi, Örnek Reklam İncelemesi
13 Konuyla ilgili kitap bölümü okuma Reklamcılıkta konumlama stratejileri (farklı mecralar) Anlatım, Soru-cevap yöntemi, Örnek Reklam İncelemesi
14 Konuyla ilgili kitap bölümü okuma Reklamcılıkta konumlama stratejileri örnekleri Anlatım, Soru-cevap yöntemi, Örnek Reklam İncelemesi
15 Konuyla ilgili kitap bölümü okuma Reklamcılıkta konumlama stratejileri örnekleri Anlatım, Soru-cevap yöntemi, Örnek Reklam İncelemesi
16 - FİNAL -
17 - FİNAL -

KAYNAKLAR

Elden, M. ve Kocabaş, F. (2015). Reklamcılıkta kavramlar, kararlar, kurumlar. İletişim Yayınları
Elden, M. (2016). Reklam ve Reklamcılık. İstanbul: Say Yayınları.
Ries, A. ve Trout, J. (2013). Konumlandırma Tüketici Zihnini Fethetme Savaşı. Mediacat Yayınevi

ÖLÇME VE DEĞERLENDİRME

Yarıyıl İçi Yapılan Çalışmaların Ölçme ve Değerlendirmesi Etkinlik Sayısı Katkı Yüzdesi Açıklama
(0) Etkisiz (1) En Düşük (2) Düşük (3) Orta (4) İyi (5) Çok İyi
0 1 2 3 4 5

DERSİN PROGRAM ÖĞRENME ÇIKTILARINA KATKISI

KNOWLEDGE
Theoretical
Program Yeterlilikleri/Çıktıları Katkı Düzeyi
0 1 2 3 4 5
1
Has advanced knowledge in the field.
4
KNOWLEDGE
Factual
Program Yeterlilikleri/Çıktıları Katkı Düzeyi
0 1 2 3 4 5
1
Uses the basic information in the field of Advertising in interdisciplinary studies.
4
SKILLS
Cognitive
Program Yeterlilikleri/Çıktıları Katkı Düzeyi
0 1 2 3 4 5
1
Has the ability to transfer the knowledge of the field to employees and teammates.
5
2
Has the ability interpret and analyze data, define problems and propose solutions using acquired information relating to the area by using the information in decisions, practices and behaviors.
5
SKILLS
Practical
Program Yeterlilikleri/Çıktıları Katkı Düzeyi
0 1 2 3 4 5
1
Creates communication programs within the advertising campaign.
4
OCCUPATIONAL
Autonomy & Responsibility
Program Yeterlilikleri/Çıktıları Katkı Düzeyi
0 1 2 3 4 5
1
Conducts research and studies on subjects related to the field.
4
2
Takes responsibility in accordance with the project objectives as a project manager or participant.
5
3
Sets the purpose and target for the organization / institution.
5
OCCUPATIONAL
Learning to Learn
Program Yeterlilikleri/Çıktıları Katkı Düzeyi
0 1 2 3 4 5
1
Evaluates critically the acquired knowledge and skills.
4
2
Shows that he/she understands the continuity of the learning need.
4
OCCUPATIONAL
Communication & Social
Program Yeterlilikleri/Çıktıları Katkı Düzeyi
0 1 2 3 4 5
1
Conveys his / her thoughts and suggestions at the level of knowledge and skills related to the field to those concerned in written and verbal form.
5
2
Communicates effectively with stakeholders in the professional field.
5
3
Uses information and communication technologies together with computer software at minimum advanced level of European Computer Driving License required by the field.
4
4
Follows the information in the field and communicates with colleagues by using a foreign language at least at the European Language Portfolio B1 General Level.
4
OCCUPATIONAL
Occupational and/or Vocational
Program Yeterlilikleri/Çıktıları Katkı Düzeyi
0 1 2 3 4 5
1
Behaves in accordance with organization/institution, business and social ethical values.
5
2
Analyzes the relations of the organization/institution with its stakeholders and executes them effectively.
5
3
Has the ability to encourage innovations.
4
4
Thinks critically about the organization / institution.
4
5
Has sufficient awareness of the universality of social rights, social justice, quality and cultural values, environmental protection, occupational health and safety.
5

DERSİN İŞ YÜKÜ VE AKTS KREDİSİ

Öğrenme-Öğretme Etkinlikleri İş Yükü
Öğrenme-Öğretme Etkinlikleri Etkinlik(hafta sayısı) Süresi(saat sayısı) Toplam İş Yükü
Ders 14 3 42
Derse Ön Hazırlık ve Ders Sonrası Pekiştirme 13 6 78
Arazi Çalışması 0 0 0
Grup Çalışması / Ödevi 0 0 0
Laboratuvar 0 0 0
Okuma 12 6 72
Ödev 0 0 0
Proje Hazırlama 0 0 0
Seminer 0 0 0
Staj 0 0 0
Teknik Gezi 0 0 0
Web Tab. Öğrenme 0 0 0
Uygulama 0 0 0
Yerinde Uygulama 0 0 0
Mesleki Faaliyet 0 0 0
Sosyal Faaliyet 0 0 0
Tez Hazırlama 0 0 0
Alan Çalışması 0 0 0
Rapor Yazma 0 0 0
Final Sınavı 1 1 1
Final Sınavı Hazırlığı 1 7 7
Ara Sınav 1 1 1
Ara Sınav Hazırlığı 1 6 6
Kısa Sınav 0 0 0
Kısa Sınav Hazırlığı 0 0 0
TOPLAM 43 0 207
Genel Toplam 207
Toplam İş Yükü / 25.5 8,1
Dersin AKTS(ECTS) Kredisi 8,0