Kodu | Dersin Adı | Yarıyıl | Süresi(T+U) | Kredisi | AKTS Kredisi |
---|---|---|---|---|---|
HIT266 | İLETİŞİM KURAMLARI | 4 | 3 | 3 | 6 |
DERS BİLGİLERİ |
|
---|---|
Dersin Öğretim Dili : | Türkçe |
Dersin Düzeyi | LİSANS, TYY: + 6.Düzey, EQF-LLL: 6.Düzey, QF-EHEA: 1.Düzey |
Dersin Türü | Zorunlu |
Dersin Veriliş Şekli | - |
Dersin Koordinatörü | Dr.Öğr.Üyesi TAYLAN MARAL |
Dersi Veren Öğretim Üyesi/Öğretim Görevlisi | |
Ders Ön Koşulu | Yok |
AMAÇ VE İÇERİK |
|
---|---|
Amaç: | Bu derste, kuram, bilim ve araştırma ilişkisini kurabilen, gerçek dünya olayları/olguları ile kuramlar arasındaki ilişkiyi analiz edebilen, mesleki çalışmalarında ilgili kuramları uygulama becerisine sahip bireyler yetiştirmektir. |
İçerik: | Birinci Hafta: İletişim Kuramları (kuramın ne olduğu, nasıl geliştirildiği ve ne işe yaradığı) İkinci Hafta: Temel iletişim modelleri Üçüncü Hafta: Kişisel etki, yayılma ve bireyler üzerinde kitle iletişiminin kısa dönem etkileri Dördüncü Hafta: Kitle iletişiminin kültür ve topluma etkileri Beşinci Hafta: İzleyiciyi Merkez alan modeller Altıncı Hafta: Kitle iletişim araçlarının örgütlenişi, seçimi ve üretimi Yedinci Hafta: Kitle iletişim araçlarının örgütlenişi, seçimi ve üretimi Sekizinci ve Dokuzuncu Hafta: Planlı iletişim Onuncu Hafta: : Yeni Kitle iletişim araçları ve enformasyon toplumu Onbirinci Hafta Uluslararası iletişim ve yeni yaklaşımlar Onikinci Hafta: Değişim Kuramı Onüçüncü Hafta: Çatışma ve değişim kuramları Birinci Hafta: İletişim Kuramları (kuramın ne olduğu, nasıl geliştirildiği ve ne işe yaradığı) İkinci Hafta: Temel iletişim modelleri Üçüncü Hafta: Kişisel etki, yayılma ve bireyler üzerinde kitle iletişiminin kısa dönem etkileri Dördüncü Hafta: Kitle iletişiminin kültür ve topluma etkileri Beşinci Hafta: İzleyiciyi Merkez alan modeller Altıncı Hafta: Kitle iletişim araçlarının örgütlenişi, seçimi ve üretimi Yedinci Hafta: Kitle iletişim araçlarının örgütlenişi, seçimi ve üretimi Sekizinci ve Dokuzuncu Hafta: Planlı iletişim Onuncu Hafta: : Yeni Kitle iletişim araçları ve enformasyon toplumu Onbirinci Hafta Uluslararası iletişim ve yeni yaklaşımlar Onikinci Hafta: Değişim Kuramı Onüçüncü Hafta: Çatışma ve değişim kuramları Birinci Hafta: İletişim Kuramları (kuramın ne olduğu, nasıl geliştirildiği ve ne işe yaradığı) İkinci Hafta: Temel iletişim modelleri Üçüncü Hafta: Kişisel etki, yayılma ve bireyler üzerinde kitle iletişiminin kısa dönem etkileri Dördüncü Hafta: Kitle iletişiminin kültür ve topluma etkileri Beşinci Hafta: İzleyiciyi Merkez alan modeller Altıncı Hafta: Kitle iletişim araçlarının örgütlenişi, seçimi ve üretimi Yedinci Hafta: Kitle iletişim araçlarının örgütlenişi, seçimi ve üretimi Sekizinci ve Dokuzuncu Hafta: Planlı iletişim Onuncu Hafta: : Yeni Kitle iletişim araçları ve enformasyon toplumu Onbirinci Hafta Uluslararası iletişim ve yeni yaklaşımlar Onikinci Hafta: Değişim Kuramı Onüçüncü Hafta: Çatışma ve değişim kuramları Birinci Hafta: İletişim Kuramları (kuramın ne olduğu, nasıl geliştirildiği ve ne işe yaradığı) İkinci Hafta: Temel iletişim modelleri Üçüncü Hafta: Kişisel etki, yayılma ve bireyler üzerinde kitle iletişiminin kısa dönem etkileri Dördüncü Hafta: Kitle iletişiminin kültür ve topluma etkileri Beşinci Hafta: İzleyiciyi Merkez alan modeller Altıncı Hafta: Kitle iletişim araçlarının örgütlenişi, seçimi ve üretimi Yedinci Hafta: Kitle iletişim araçlarının örgütlenişi, seçimi ve üretimi Sekizinci ve Dokuzuncu Hafta: Planlı iletişim Onuncu Hafta: : Yeni Kitle iletişim araçları ve enformasyon toplumu Onbirinci Hafta Uluslararası iletişim ve yeni yaklaşımlar Onikinci Hafta: Değişim Kuramı Onüçüncü Hafta: Çatışma ve değişim kuramları |
DERSİN ÖĞRENME ÇIKTILARI (Öğrenciler, bu dersi başarı ile tamamladıklarında aşağıda belirtilen bilgi, beceri ve/veya yetkinlikleri gösterirler.) |
---|
Kuram, araştırma ve bilim ilişkisini açıklayabilir |
Kuramları gerçek yaşam deneyimlerinde ve mesleki çalışmalarında uygulama becerisine sahip olur. |
Her kuramın belli sınırlılıklara sahip olduğunu değerlendirebilir ve her kuramın her araştırmada uygulanamayacağı bilinciyle yaptığı araştırmalarda uygun kuramı test etme becerisine sahip olur. |
İletişim ve medya arasında bağlantı kurarak medyanın etkileme gücünü ortaya koyan kuramlardan en az 3’ünü medya mecraları ile ilgili yapılacak bir araştırmada kullanabilme |
HAFTALIK DERS KONULARI VE ÖNGÖRÜLEN HAZIRLIK ÇALIŞMALARI |
|||
---|---|---|---|
Hafta | Ön Hazırlık | Konular | Yöntem |
1 | Konuyla ilgili kitap bölümü okuma | Birinci Hafta: İletişim Kuramları (kuramın ne olduğu, nasıl geliştirildiği ve ne işe yaradığı) | Anlatım Soru-cevap yöntemi |
2 | Konuyla ilgili kitap bölümü okuma | İkinci Hafta: Temel iletişim modelleri | Anlatım Soru-cevap yöntemi |
3 | Konuyla ilgili kitap bölümü okuma | Üçüncü Hafta: Kişisel etki, yayılma ve bireyler üzerinde kitle iletişiminin kısa dönem etkileri | Anlatım Soru-cevap yöntemi |
4 | Konuyla ilgili kitap bölümü okuma | Dördüncü Hafta: Kitle iletişiminin kültür ve topluma etkileri | Anlatım Soru-cevap yöntemi |
5 | Konuyla ilgili kitap bölümü okuma | Beşinci Hafta: İzleyiciyi Merkez alan modeller | Anlatım Soru-cevap yöntemi |
6 | Konuyla ilgili kitap bölümü okuma | Altıncı Hafta: Kitle iletişim araçlarının örgütlenişi, seçimi ve üretimi | Anlatım Soru-cevap yöntemi |
7 | Konuyla ilgili kitap bölümü okuma | Yedinci Hafta: Kitle iletişim araçlarının örgütlenişi, seçimi ve üretimi | Anlatım Soru-cevap yöntemi |
8 | - | ARA SINAV | - |
9 | Konuyla ilgili kitap bölümü okuma | Sekizinci Hafta: Planlı iletişim | Anlatım Soru-cevap yöntemi |
10 | Konuyla ilgili kitap bölümü okuma | Dokuzuncu Hafta: Planlı iletişim | Anlatım Soru-cevap yöntemi |
11 | Konuyla ilgili kitap bölümü okuma | Onuncu Hafta: : Yeni Kitle iletişim araçları ve enformasyon toplumu | Anlatım Soru-cevap yöntemi |
12 | Konuyla ilgili kitap bölümü okuma | Onbirinci Hafta Uluslararası iletişim ve yeni yaklaşıml | Anlatım Soru-cevap yöntemi |
13 | Konuyla ilgili kitap bölümü okuma | Onikinci Hafta: Değişim Kuramı | Anlatım Soru-cevap yöntemi |
14 | Konuyla ilgili kitap bölümü okuma | Onüçüncü Hafta: Çatışma ve değişim kuramları | Anlatım Soru-cevap yöntemi |
15 | Konuyla ilgili kitap bölümü okuma | Konular hakkında değerlendirme | Anlatım Soru-cevap yöntemi |
16 | - | FİNAL | - |
17 | - | FİNAL | - |
KAYNAKLAR |
---|
Denis McQuail ve Sven Windahl (2005), İletişim Modelleri, Çeviren: Konca Yumlu, 2. Baskı, İmge Yayınevi, Ankara. |
Don Stacks, Mark Hickson, III ve Sidney R. Hill, Jr. (1991), Introduction to Communication Theory, Harcourt Brace Jovanovich, Inc. Saunders College Publishers, USA. |
Severn, Werner J. , James W. Tankard, Wr.(1994), İletişim Kuramları: Kökenleri, Yöntemleri ve Kitle İletişim Araçlarında Kullanımları, Çev: Ali Atıf Bir, Serdar Sever, Anadolu Üniversitesi Yay. Eskişehir. |
Gerbner, G. (2014). Kargaşa ve Terör Günlerinde Televizyon Şiddeti. İsmail Kovacı ve Veysel Batmaz (Ed.) Medyaya Karşı içinde 436-457. İstanbul: Ayrıntı Yayınları |
Thussu, Daya Kishan(2000). International Communication: Continuity and Change,London: Arnold. |
Chomsky, N. ve Edward S. H. (2006). Rızanın İmalatı: Kitle Medyasının Ekonomi Politiği. İstanbul: Aram Yayıncılık |
Özçetin, B. (2018). Kitle İletişim Kuramları. İletişim Yayınları. |
ÖLÇME VE DEĞERLENDİRME |
|||
---|---|---|---|
Yarıyıl İçi Yapılan Çalışmaların Ölçme ve Değerlendirmesi | Etkinlik Sayısı | Katkı Yüzdesi | Açıklama |
(0) Etkisiz | (1) En Düşük | (2) Düşük | (3) Orta | (4) İyi | (5) Çok İyi |
---|---|---|---|---|---|
0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 |
KNOWLEDGE | |||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
Theoretical | |||||||
Program Yeterlilikleri/Çıktıları | Katkı Düzeyi | ||||||
0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
1 |
List the history of communication, mass media, communication theories and leading theorists.
|
||||||
2 |
List the historical, social and cultural types of communication and explain the related concepts.
|
||||||
3 |
Define the important points of the history and theories of communication through daily life practices and social life.
|
KNOWLEDGE | |||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
Factual | |||||||
Program Yeterlilikleri/Çıktıları | Katkı Düzeyi | ||||||
0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
1 |
Compare the traditional media and new media economic policies.
|
||||||
2 |
Interpret digital culture with constantly updated and self-renewing topics.
|
||||||
3 |
Interpret the technical, socio-political and legal aspects of cyber security issues in the field of new media.
|
SKILLS | |||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
Cognitive | |||||||
Program Yeterlilikleri/Çıktıları | Katkı Düzeyi | ||||||
0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
1 |
Define the basic concepts of communication history, communication theories, traditional and new media channels.
|
SKILLS | |||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
Practical | |||||||
Program Yeterlilikleri/Çıktıları | Katkı Düzeyi | ||||||
0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
1 |
Prepare web pages with CSS codes.
|
||||||
2 |
Produce creative content in new media environments, create an image and sound and practical studies about programming.
|
||||||
3 |
Analyze the sub-texts and their semantics of the studies presented to the society by mass media.
|
||||||
4 |
Use qualitative and quantitative elements to construct arguments on studies in the field of communication.
|
OCCUPATIONAL | |||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
Autonomy & Responsibility | |||||||
Program Yeterlilikleri/Çıktıları | Katkı Düzeyi | ||||||
0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
1 |
Manage social media accounts of brands, corporate firms and public institutions thanks to its advanced knowledge in content production and user experience.
|
OCCUPATIONAL | |||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
Learning to Learn | |||||||
Program Yeterlilikleri/Çıktıları | Katkı Düzeyi | ||||||
0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
1 |
Review local and foreign studies in the field of New Media.
Creates innovative works in his/her field.
|
||||||
2 |
Criticize the effects of social media activities on socio-political field.
|
OCCUPATIONAL | |||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
Communication & Social | |||||||
Program Yeterlilikleri/Çıktıları | Katkı Düzeyi | ||||||
0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
1 |
Plan scientific studies in any area that can be encountered in different disciplines and transfer them to people from different disciplines.
|
||||||
2 |
Determine how much of the content produced by the media is right and wrong.
|
OCCUPATIONAL | |||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
Occupational and/or Vocational | |||||||
Program Yeterlilikleri/Çıktıları | Katkı Düzeyi | ||||||
0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
1 |
Follows the developments that have begun to guide the present and the future such as "Software".
Produce various software products for different sectors.
|
||||||
2 |
Design using new architectures of big data processing systems.
|
||||||
3 |
Determine the logic of operation of artificial intelligence algorithms and determines the possible effects on media and indirectly society.
|
DERSİN İŞ YÜKÜ VE AKTS KREDİSİ |
|||
---|---|---|---|
Öğrenme-Öğretme Etkinlikleri İş Yükü | |||
Öğrenme-Öğretme Etkinlikleri | Etkinlik(hafta sayısı) | Süresi(saat sayısı) | Toplam İş Yükü |
Ders | 14 | 3 | 42 |
Derse Ön Hazırlık ve Ders Sonrası Pekiştirme | 13 | 4 | 52 |
Arazi Çalışması | 0 | 0 | 0 |
Grup Çalışması / Ödevi | 0 | 0 | 0 |
Laboratuvar | 0 | 0 | 0 |
Okuma | 13 | 4 | 52 |
Ödev | 0 | 0 | 0 |
Proje Hazırlama | 0 | 0 | 0 |
Seminer | 0 | 0 | 0 |
Staj | 0 | 0 | 0 |
Teknik Gezi | 0 | 0 | 0 |
Web Tab. Öğrenme | 0 | 0 | 0 |
Uygulama | 0 | 0 | 0 |
Yerinde Uygulama | 0 | 0 | 0 |
Mesleki Faaliyet | 0 | 0 | 0 |
Sosyal Faaliyet | 0 | 0 | 0 |
Tez Hazırlama | 0 | 0 | 0 |
Alan Çalışması | 0 | 0 | 0 |
Rapor Yazma | 0 | 0 | 0 |
Final Sınavı | 1 | 1 | 1 |
Final Sınavı Hazırlığı | 1 | 5 | 5 |
Ara Sınav | 1 | 1 | 1 |
Ara Sınav Hazırlığı | 1 | 5 | 5 |
Kısa Sınav | 0 | 0 | 0 |
Kısa Sınav Hazırlığı | 0 | 0 | 0 |
TOPLAM | 44 | 0 | 158 |
Genel Toplam | 158 | ||
Toplam İş Yükü / 25.5 | 6,2 | ||
Dersin AKTS(ECTS) Kredisi | 6,0 |