Kodu | Dersin Adı | Yarıyıl | Süresi(T+U) | Kredisi | AKTS Kredisi |
---|---|---|---|---|---|
UIT412 | MÜZAKERE STRATEJİLERİ VE TEKNİKLERİ | 8 | 3 | 3 | 7 |
DERS BİLGİLERİ |
|
---|---|
Dersin Öğretim Dili : | Türkçe |
Dersin Düzeyi | LİSANS, TYY: + 6.Düzey, EQF-LLL: 6.Düzey, QF-EHEA: 1.Düzey |
Dersin Türü | Zorunlu |
Dersin Veriliş Şekli | - |
Dersin Koordinatörü | Prof.Dr. MUSTAFA KÖKSAL |
Dersi Veren Öğretim Üyesi/Öğretim Görevlisi | |
Ders Ön Koşulu | Yok |
AMAÇ VE İÇERİK |
|
---|---|
Amaç: | Bu derste, öğrencilerin organizasyon içerisinde farklı alanlarda oluşabilecek çatışma ve sorunların etkin olarak yönetilmesi için gerekli müzakere tekniklerini öğrenmesi ve çatışma yönetimi becerileri kazanması amaçlanmaktadır. |
İçerik: | Bu dersin kapsamında; müzakere teknikleri, müzakere planlama ve stratejileri, müzakerelerdeki önemli konular, müzakerelerde ikna süreci, müzakereler etik yaklaşım konuları incelenecektir. |
DERSİN ÖĞRENME ÇIKTILARI (Öğrenciler, bu dersi başarı ile tamamladıklarında aşağıda belirtilen bilgi, beceri ve/veya yetkinlikleri gösterirler.) |
---|
Müzakere amaçlarını açıklar. |
Farklı iletişim durumlarında karşılaşılan müzakere problemlerine ilişkin çözümler üretir. |
Organizasyonun farklı seviyelerinde (bireysel, grup, firma) ve organizasyonlar arasında oluşacak çatışma ve problemleri etkin bir şekilde yönetir. |
Müzakere planlama adımlarını etkin bir şekilde uygular. |
Müzakere sırasında hangi durumlarda hangi stratejinin uygulanması gerektiğini analiz eder. |
Etkili bir müzakerecinin sahip olması gereken özellikleri sınıflandırır. |
HAFTALIK DERS KONULARI VE ÖNGÖRÜLEN HAZIRLIK ÇALIŞMALARI |
|||
---|---|---|---|
Hafta | Ön Hazırlık | Konular | Yöntem |
1 | Okuma ve kaynak tarama | Ders Tanıtımı ve ders içerik aktarımı | Anlatım Soru Cevap |
2 | Okuma ve kaynak tarama | Müzakere, Müzakere süreci, Müzakereye ihtiyaç duyulmasının nedenleri Müzakere sürecinin temel unsurları, Müzakere ve istişare, Müzakerenin önemi, Müzakerede karşılaşılan temel sorunlar | Anlatım Soru Cevap |
3 | Okuma ve kaynak tarama | Müzakere amaçları, Çatışan amaçları uyumlu hale getirme, Amaçların periyodik olarak değerlendirilmesi | Anlatım Soru Cevap |
4 | Okuma ve kaynak tarama | Müzakereye katılanlar, Müzakereci, Müzakereci-karşı taraf ilişki, Müzakereci seçmen ilişkisi, Seçmenler arası faktörler, Üçüncü taraf faktörleri, Çevre Faktörleri | Anlatım Soru Cevap |
5 | Okuma ve kaynak tarama | Müzakereye sürecinde dikkat edilmesi gereken hususlar, Etkili müzakerenin temel unsurları, Kişisel güvenliği sağlamak, Yapıcı fedakarlık | Anlatım Soru Cevap |
6 | Okuma ve kaynak tarama | Müzakereye süreci, Müzakere aşamaları, 14 Planlama basamağının uygulanması | Anlatım Soru Cevap |
7 | Okuma ve kaynak tarama | Müzakere stratejileri: Rekabetçi, problem çözücü, uzlaşmacı, kaçınmacı ve fedakar stratejiler | Anlatım Soru Cevap |
8 | - | ARA SINAV | - |
9 | Okuma ve kaynak tarama | Müzakere manevraları, temel 3 müzakere manevra kategorisi: güç arttıran, güç azaltan ve avantaj sağlayan manevralar | Anlatım Soru Cevap |
10 | Okuma ve kaynak tarama | Müzakere taktikleri: rasyonel, rasyonel olmayan ve genel müzakere taktikleri | Anlatım Soru Cevap |
11 | Okuma ve kaynak tarama | Müzakere becerileri, müzakere becerilerinin geliştirilmesi karşı tarafa ulaşmak | Anlatım Soru Cevap |
12 | Okuma ve kaynak tarama | Müzakere şekilleri, Mektupla müzakere, Telefonla müzakere, Müzakerede medya araçlarının kullanımı | Anlatım Soru Cevap |
13 | Okuma ve kaynak tarama | Müzakere ortamları, Yönetsel müzakereleri etkilemek, Ticari müzakereleri etkilemek, Endüstriyel müzakereleri etkilemek | Anlatım Soru Cevap |
14 | Okuma ve kaynak tarama | Müzakerede yasal faktörler, Anlaşmazlık çözüm yolları | Anlatım Soru Cevap |
15 | Okuma ve kaynak tarama | Müzakerelerde etik ikilemler, etik olmayan davranışın güdüleri, etik dışı taktiklerin seçilmesini etkileyen faktörler | Anlatım Soru Cevap |
16 | - | FİNAL | - |
17 | - | FİNAL | - |
KAYNAKLAR |
---|
Stutman, R.K. Pool, M.S. & Folger, J.P. (2014), Çatışma Yönetimi, Ankara: Nobel Yayıncılık |
Çetin, C. (2009), Müzakare Teknikleri, İstanbul: Beta Yayınevi |
McCormack, Mark H., Arslan, M. L. (2014), Başarılı Müzakere Teknikleri, İstanbul: Form Yayınları |
Fells, R. (2016), Effective Negotiation: From Research to Results, Cambridge University Press |
ÖLÇME VE DEĞERLENDİRME |
|||
---|---|---|---|
Yarıyıl İçi Yapılan Çalışmaların Ölçme ve Değerlendirmesi | Etkinlik Sayısı | Katkı Yüzdesi | Açıklama |
(0) Etkisiz | (1) En Düşük | (2) Düşük | (3) Orta | (4) İyi | (5) Çok İyi |
---|---|---|---|---|---|
0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 |
KNOWLEDGE | |||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
Theoretical | |||||||
Program Yeterlilikleri/Çıktıları | Katkı Düzeyi | ||||||
0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
1 |
Summarizing basic and advanced topics in International Trade and Business.
|
3 | |||||
2 |
To define the theories, concepts and principles of International Trade and Business and its sub-fields.
|
3 | |||||
3 |
Interpreting the relationship of International Trade and Business with other disciplines.
|
2 | |||||
4 |
Using the theoretical knowledge gained in the field of International Trade and Business in professional practices and daily life.
|
3 |
KNOWLEDGE | |||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
Factual | |||||||
Program Yeterlilikleri/Çıktıları | Katkı Düzeyi | ||||||
0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
1 |
Explaining current events and phenomena in the field with a holistic perspective analytically and systematically based on advanced knowledge and skills.
|
4 | |||||
2 |
Solving problems encountered in business life, at individual and organizational level.
|
3 | |||||
3 |
Effective use of computer programs (such as SPSS, R, Excel, Stata) in the face of complex business problems.
|
3 | |||||
4 |
Evaluating the developments in the world from an intellectual perspective in the light of the joint faculty courses taken.
|
2 |
SKILLS | |||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
Cognitive | |||||||
Program Yeterlilikleri/Çıktıları | Katkı Düzeyi | ||||||
0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
1 |
Recognizing new theoretical and practical approaches in the field of International Trade and Business.
|
2 | |||||
2 |
Recognize the relevant literature effectively.
|
3 | |||||
3 |
Independently organize activities towards organizational goals and objectives.
|
4 |
SKILLS | |||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
Practical | |||||||
Program Yeterlilikleri/Çıktıları | Katkı Düzeyi | ||||||
0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
1 |
To conduct qualitative and quantitative research on the subjects related to the field.
|
3 |
OCCUPATIONAL | |||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
Autonomy & Responsibility | |||||||
Program Yeterlilikleri/Çıktıları | Katkı Düzeyi | ||||||
0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
1 |
To be able to work independently in the light of the knowledge gained in the field of International Trade and Business and to take responsibility for the work done.
|
2 |
OCCUPATIONAL | |||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
Learning to Learn | |||||||
Program Yeterlilikleri/Çıktıları | Katkı Düzeyi | ||||||
0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
1 |
Adopting the philosophy of lifelong learning.
|
3 |
OCCUPATIONAL | |||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
Communication & Social | |||||||
Program Yeterlilikleri/Çıktıları | Katkı Düzeyi | ||||||
0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
1 |
To use Turkish in written and oral communication in accordance with the rules and effectively.
|
4 | |||||
2 |
Using foreign language skills effectively in business and social life, explaining their demands in writing or verbally.
|
4 | |||||
3 |
To design a healthy communication network in the business world by using social life skills.
|
3 |
OCCUPATIONAL | |||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
Occupational and/or Vocational | |||||||
Program Yeterlilikleri/Çıktıları | Katkı Düzeyi | ||||||
0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
1 |
Benefiting from the theoretical and historical knowledge of international trade and business; analyzes current issues, events and problems.
|
3 | |||||
2 |
Continually improving their knowledge of the structure and characteristics of the variables of international trade and business.
|
2 |
DERSİN İŞ YÜKÜ VE AKTS KREDİSİ |
|||
---|---|---|---|
Öğrenme-Öğretme Etkinlikleri İş Yükü | |||
Öğrenme-Öğretme Etkinlikleri | Etkinlik(hafta sayısı) | Süresi(saat sayısı) | Toplam İş Yükü |
Ders | 14 | 3 | 42 |
Derse Ön Hazırlık ve Ders Sonrası Pekiştirme | 14 | 3 | 42 |
Arazi Çalışması | 0 | 0 | 0 |
Grup Çalışması / Ödevi | 0 | 0 | 0 |
Laboratuvar | 0 | 0 | 0 |
Okuma | 0 | 0 | 0 |
Ödev | 0 | 0 | 0 |
Proje Hazırlama | 0 | 0 | 0 |
Seminer | 0 | 0 | 0 |
Staj | 0 | 0 | 0 |
Teknik Gezi | 0 | 0 | 0 |
Web Tab. Öğrenme | 0 | 0 | 0 |
Uygulama | 0 | 0 | 0 |
Yerinde Uygulama | 0 | 0 | 0 |
Mesleki Faaliyet | 0 | 0 | 0 |
Sosyal Faaliyet | 0 | 0 | 0 |
Tez Hazırlama | 0 | 0 | 0 |
Alan Çalışması | 0 | 0 | 0 |
Rapor Yazma | 0 | 0 | 0 |
Final Sınavı | 1 | 1 | 1 |
Final Sınavı Hazırlığı | 6 | 9 | 54 |
Ara Sınav | 1 | 1 | 1 |
Ara Sınav Hazırlığı | 4 | 9 | 36 |
Kısa Sınav | 0 | 0 | 0 |
Kısa Sınav Hazırlığı | 0 | 0 | 0 |
TOPLAM | 40 | 0 | 176 |
Genel Toplam | 176 | ||
Toplam İş Yükü / 25.5 | 6,9 | ||
Dersin AKTS(ECTS) Kredisi | 7,0 |