TR EN

MÜZAKERE STRATEJİLERİ VE TEKNİKLERİ DERS TANITIM VE UYGULAMA BİLGİLERİ

Kodu Dersin Adı Yarıyıl Süresi(T+U) Kredisi AKTS Kredisi
UIT412 MÜZAKERE STRATEJİLERİ VE TEKNİKLERİ 8 3 3 7

DERS BİLGİLERİ

Dersin Öğretim Dili : Türkçe
Dersin Düzeyi LİSANS, TYY: + 6.Düzey, EQF-LLL: 6.Düzey, QF-EHEA: 1.Düzey
Dersin Türü Zorunlu
Dersin Veriliş Şekli -
Dersin Koordinatörü Prof.Dr. MUSTAFA KÖKSAL
Dersi Veren Öğretim Üyesi/Öğretim Görevlisi
Ders Ön Koşulu Yok

AMAÇ VE İÇERİK

Amaç: Bu derste, öğrencilerin organizasyon içerisinde farklı alanlarda oluşabilecek çatışma ve sorunların etkin olarak yönetilmesi için gerekli müzakere tekniklerini öğrenmesi ve çatışma yönetimi becerileri kazanması amaçlanmaktadır.
İçerik: Bu dersin kapsamında; müzakere teknikleri, müzakere planlama ve stratejileri, müzakerelerdeki önemli konular, müzakerelerde ikna süreci, müzakereler etik yaklaşım konuları incelenecektir.

DERSİN ÖĞRENME ÇIKTILARI (Öğrenciler, bu dersi başarı ile tamamladıklarında aşağıda belirtilen bilgi, beceri ve/veya yetkinlikleri gösterirler.)

Müzakere amaçlarını açıklar.
Farklı iletişim durumlarında karşılaşılan müzakere problemlerine ilişkin çözümler üretir.
Organizasyonun farklı seviyelerinde (bireysel, grup, firma) ve organizasyonlar arasında oluşacak çatışma ve problemleri etkin bir şekilde yönetir.
Müzakere planlama adımlarını etkin bir şekilde uygular.
Müzakere sırasında hangi durumlarda hangi stratejinin uygulanması gerektiğini analiz eder.
Etkili bir müzakerecinin sahip olması gereken özellikleri sınıflandırır.

HAFTALIK DERS KONULARI VE ÖNGÖRÜLEN HAZIRLIK ÇALIŞMALARI

Hafta Ön Hazırlık Konular Yöntem
1 Okuma ve kaynak tarama Ders Tanıtımı ve ders içerik aktarımı Anlatım Soru Cevap
2 Okuma ve kaynak tarama Müzakere, Müzakere süreci, Müzakereye ihtiyaç duyulmasının nedenleri Müzakere sürecinin temel unsurları, Müzakere ve istişare, Müzakerenin önemi, Müzakerede karşılaşılan temel sorunlar Anlatım Soru Cevap
3 Okuma ve kaynak tarama Müzakere amaçları, Çatışan amaçları uyumlu hale getirme, Amaçların periyodik olarak değerlendirilmesi Anlatım Soru Cevap
4 Okuma ve kaynak tarama Müzakereye katılanlar, Müzakereci, Müzakereci-karşı taraf ilişki, Müzakereci seçmen ilişkisi, Seçmenler arası faktörler, Üçüncü taraf faktörleri, Çevre Faktörleri Anlatım Soru Cevap
5 Okuma ve kaynak tarama Müzakereye sürecinde dikkat edilmesi gereken hususlar, Etkili müzakerenin temel unsurları, Kişisel güvenliği sağlamak, Yapıcı fedakarlık Anlatım Soru Cevap
6 Okuma ve kaynak tarama Müzakereye süreci, Müzakere aşamaları, 14 Planlama basamağının uygulanması Anlatım Soru Cevap
7 Okuma ve kaynak tarama Müzakere stratejileri: Rekabetçi, problem çözücü, uzlaşmacı, kaçınmacı ve fedakar stratejiler Anlatım Soru Cevap
8 - ARA SINAV -
9 Okuma ve kaynak tarama Müzakere manevraları, temel 3 müzakere manevra kategorisi: güç arttıran, güç azaltan ve avantaj sağlayan manevralar Anlatım Soru Cevap
10 Okuma ve kaynak tarama Müzakere taktikleri: rasyonel, rasyonel olmayan ve genel müzakere taktikleri Anlatım Soru Cevap
11 Okuma ve kaynak tarama Müzakere becerileri, müzakere becerilerinin geliştirilmesi karşı tarafa ulaşmak Anlatım Soru Cevap
12 Okuma ve kaynak tarama Müzakere şekilleri, Mektupla müzakere, Telefonla müzakere, Müzakerede medya araçlarının kullanımı Anlatım Soru Cevap
13 Okuma ve kaynak tarama Müzakere ortamları, Yönetsel müzakereleri etkilemek, Ticari müzakereleri etkilemek, Endüstriyel müzakereleri etkilemek Anlatım Soru Cevap
14 Okuma ve kaynak tarama Müzakerede yasal faktörler, Anlaşmazlık çözüm yolları Anlatım Soru Cevap
15 Okuma ve kaynak tarama Müzakerelerde etik ikilemler, etik olmayan davranışın güdüleri, etik dışı taktiklerin seçilmesini etkileyen faktörler Anlatım Soru Cevap
16 - FİNAL -
17 - FİNAL -

KAYNAKLAR

Stutman, R.K. Pool, M.S. & Folger, J.P. (2014), Çatışma Yönetimi, Ankara: Nobel Yayıncılık
Çetin, C. (2009), Müzakare Teknikleri, İstanbul: Beta Yayınevi
McCormack, Mark H., Arslan, M. L. (2014), Başarılı Müzakere Teknikleri, İstanbul: Form Yayınları
Fells, R. (2016), Effective Negotiation: From Research to Results, Cambridge University Press

ÖLÇME VE DEĞERLENDİRME

Yarıyıl İçi Yapılan Çalışmaların Ölçme ve Değerlendirmesi Etkinlik Sayısı Katkı Yüzdesi Açıklama
(0) Etkisiz (1) En Düşük (2) Düşük (3) Orta (4) İyi (5) Çok İyi
0 1 2 3 4 5

DERSİN PROGRAM ÖĞRENME ÇIKTILARINA KATKISI

KNOWLEDGE
Theoretical
Program Yeterlilikleri/Çıktıları Katkı Düzeyi
0 1 2 3 4 5
1
Summarizing basic and advanced topics in International Trade and Business.
3
2
To define the theories, concepts and principles of International Trade and Business and its sub-fields.
3
3
Interpreting the relationship of International Trade and Business with other disciplines.
2
4
Using the theoretical knowledge gained in the field of International Trade and Business in professional practices and daily life.
3
KNOWLEDGE
Factual
Program Yeterlilikleri/Çıktıları Katkı Düzeyi
0 1 2 3 4 5
1
Explaining current events and phenomena in the field with a holistic perspective analytically and systematically based on advanced knowledge and skills.
4
2
Solving problems encountered in business life, at individual and organizational level.
3
3
Effective use of computer programs (such as SPSS, R, Excel, Stata) in the face of complex business problems.
3
4
Evaluating the developments in the world from an intellectual perspective in the light of the joint faculty courses taken.
2
SKILLS
Cognitive
Program Yeterlilikleri/Çıktıları Katkı Düzeyi
0 1 2 3 4 5
1
Recognizing new theoretical and practical approaches in the field of International Trade and Business.
2
2
Recognize the relevant literature effectively.
3
3
Independently organize activities towards organizational goals and objectives.
4
SKILLS
Practical
Program Yeterlilikleri/Çıktıları Katkı Düzeyi
0 1 2 3 4 5
1
To conduct qualitative and quantitative research on the subjects related to the field.
3
OCCUPATIONAL
Autonomy & Responsibility
Program Yeterlilikleri/Çıktıları Katkı Düzeyi
0 1 2 3 4 5
1
To be able to work independently in the light of the knowledge gained in the field of International Trade and Business and to take responsibility for the work done.
2
OCCUPATIONAL
Learning to Learn
Program Yeterlilikleri/Çıktıları Katkı Düzeyi
0 1 2 3 4 5
1
Adopting the philosophy of lifelong learning.
3
OCCUPATIONAL
Communication & Social
Program Yeterlilikleri/Çıktıları Katkı Düzeyi
0 1 2 3 4 5
1
To use Turkish in written and oral communication in accordance with the rules and effectively.
4
2
Using foreign language skills effectively in business and social life, explaining their demands in writing or verbally.
4
3
To design a healthy communication network in the business world by using social life skills.
3
OCCUPATIONAL
Occupational and/or Vocational
Program Yeterlilikleri/Çıktıları Katkı Düzeyi
0 1 2 3 4 5
1
Benefiting from the theoretical and historical knowledge of international trade and business; analyzes current issues, events and problems.
3
2
Continually improving their knowledge of the structure and characteristics of the variables of international trade and business.
2

DERSİN İŞ YÜKÜ VE AKTS KREDİSİ

Öğrenme-Öğretme Etkinlikleri İş Yükü
Öğrenme-Öğretme Etkinlikleri Etkinlik(hafta sayısı) Süresi(saat sayısı) Toplam İş Yükü
Ders 14 3 42
Derse Ön Hazırlık ve Ders Sonrası Pekiştirme 14 3 42
Arazi Çalışması 0 0 0
Grup Çalışması / Ödevi 0 0 0
Laboratuvar 0 0 0
Okuma 0 0 0
Ödev 0 0 0
Proje Hazırlama 0 0 0
Seminer 0 0 0
Staj 0 0 0
Teknik Gezi 0 0 0
Web Tab. Öğrenme 0 0 0
Uygulama 0 0 0
Yerinde Uygulama 0 0 0
Mesleki Faaliyet 0 0 0
Sosyal Faaliyet 0 0 0
Tez Hazırlama 0 0 0
Alan Çalışması 0 0 0
Rapor Yazma 0 0 0
Final Sınavı 1 1 1
Final Sınavı Hazırlığı 6 9 54
Ara Sınav 1 1 1
Ara Sınav Hazırlığı 4 9 36
Kısa Sınav 0 0 0
Kısa Sınav Hazırlığı 0 0 0
TOPLAM 40 0 176
Genel Toplam 176
Toplam İş Yükü / 25.5 6,9
Dersin AKTS(ECTS) Kredisi 7,0