| Kodu | Dersin Adı | Yarıyıl | Süresi(T+U) | Kredisi | AKTS Kredisi |
|---|---|---|---|---|---|
| ILT470 | GRADUATION PROJECT | 8 | 2 | 1 | 7 |
DERS BİLGİLERİ |
|
|---|---|
| Dersin Öğretim Dili : | İngilizce |
| Dersin Düzeyi | LİSANS, TYY: + 6.Düzey, EQF-LLL: 6.Düzey, QF-EHEA: 1.Düzey |
| Dersin Türü | Zorunlu |
| Dersin Veriliş Şekli | - |
| Dersin Koordinatörü | Dr.Öğr.Üyesi KADİR MERSİN |
| Dersi Veren Öğretim Üyesi/Öğretim Görevlisi | |
| Ders Ön Koşulu | Yok |
AMAÇ VE İÇERİK |
|
|---|---|
| Amaç: | Öğrencinin seçilen konu kapsamında problemleri tanımlayarak bilimsel araştırma yöntem ve teknikleriyle konuya ilişkin özgün değerlendirmeler ve çözüm önerileri getirebilmesi; yaptığı çalışmaları akademik formatta bireysel bir tez çalışması olarak sunabilmesi amaçlanmaktadır. |
| İçerik: | Tez çalışmasını destekleyen kuramsal yaklaşım, kavramlar, ulusal ve uluslararası örneklerin bilimsel araştırma yöntem ve teknikleriyle incelenmesi, çalışma alanı ile karşılaştırılması ders içeriğini oluşturmaktadır. |
DERSİN ÖĞRENME ÇIKTILARI (Öğrenciler, bu dersi başarı ile tamamladıklarında aşağıda belirtilen bilgi, beceri ve/veya yetkinlikleri gösterirler.) |
|---|
| Literatür araştırmasının nasıl yapılacağını anlar ve ilgili akademik kaynakları belirleme, anlama ve yorumlama becerisini gösterir. |
| Seçilen bir konuyu bilimsel akıl yürütmeyi kullanarak nedenlerini ve sonuçlarını açıklayarak bağımsız olarak analiz eder. |
| Akademik araştırma ilkelerine uygun olarak literatür taraması ve veri toplamada uygun yöntemleri uygular. |
| Bilimsel yazım standartlarına uygun bir akademik tez/rapor oluşturur ve araştırma bulgularını etkili bir şekilde yapılandırma ve sunma becerisini gösterir. |
HAFTALIK DERS KONULARI VE ÖNGÖRÜLEN HAZIRLIK ÇALIŞMALARI |
|||
|---|---|---|---|
| Hafta | Ön Hazırlık | Konular | Yöntem |
| 1 | Öğrencide ilk izlenim oluşturma, dersin içeriği ve işleniş yöntemlerine ilişkin tanıtım hazırlığ | Bilim ve bilimsel faaliyetin tanıtımı | ANLATIM, SUNUM, ÖRNEKLEM |
| 2 | Literatür okuma, anlatım planı ve ders materyallerini hazırlama | Hipotez, soyutlama, teori ve kanun kavramları | Anlatım, Tartışma, Değerlendirme |
| 3 | Literatür okuma, anlatım planı ve ders materyallerini hazırlama | Araştırma türleri ve veri toplama teknikleri | Anlatım, Tartışma, Değerlendirme |
| 4 | Literatür okuma, anlatım planı ve ders materyallerini hazırlama | Araştırma türleri ve veri toplama teknikleri; gözlem ve belgesel kaynak derlemesi | Anlatım, Tartışma, Değerlendirme |
| 5 | Literatür okuma, anlatım planı ve ders materyallerini hazırlama | Bilimsel Araştırmanın Yazımı | Anlatım, Tartışma, Değerlendirme |
| 6 | Literatür okuma, anlatım planı ve ders materyallerini hazırlama | Uygulama | Tartışma, Değerlendirme |
| 7 | Literatür okuma, anlatım planı ve ders materyallerini hazırlama | Uygulama | Tartışma, Değerlendirme |
| 8 | Literatür okuma, anlatım planı ve ders materyallerini hazırlama | Uygulama | Tartışma, Değerlendirme |
| 9 | Literatür okuma, anlatım planı ve ders materyallerini hazırlama | Uygulama | Tartışma, Değerlendirme |
| 10 | - | ARA SINAV | - |
| 11 | Literatür okuma, anlatım planı ve ders materyallerini hazırlama | Uygulama | Tartışma, Değerlendirme |
| 12 | Literatür okuma, anlatım planı ve ders materyallerini hazırlama | Uygulama | Tartışma, Değerlendirme |
| 13 | Literatür okuma, anlatım planı ve ders materyallerini hazırlama | Uygulama | Tartışma, Değerlendirme |
| 14 | Literatür okuma, anlatım planı ve ders materyallerini hazırlama | Rapor sunumu | Tartışma, Değerlendirme |
| 15 | Literatür okuma, anlatım planı ve ders materyallerini hazırlama | Rapor sunumu | Tartışma, Değerlendirme |
| 16 | - | FİNAL | - |
| 17 | - | FİNAL | - |
KAYNAKLAR |
|---|
| KARASAR N.,Bilimsel Araştırma Yöntemleri,Nobel Yayın Dağıtım (2015). |
| MURRAY R., Tez Nasıl Yazılır, Anı Yayıncılık (2014) |
ÖLÇME VE DEĞERLENDİRME |
||||
|---|---|---|---|---|
| Yarıyıl İçi Yapılan Çalışmaların Ölçme ve Değerlendirmesi | Etkinlik Sayısı | Katkı Yüzdesi | Açıklama | Sınav Yapılma Şekli |
| (0) Etkisiz | (1) En Düşük | (2) Düşük | (3) Orta | (4) İyi | (5) Çok İyi |
|---|---|---|---|---|---|
| 0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 |
| BİLGİ | |||||||
|---|---|---|---|---|---|---|---|
| Kuramsal | |||||||
| Program Yeterlilikleri/Çıktıları | Katkı Düzeyi | ||||||
| 0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
| 1 |
Lojistik Yönetimi alanına ilişkin temel kavram ve kuramları açıklar.
|
5 | |||||
| BİLGİ | |||||||
|---|---|---|---|---|---|---|---|
| Olgusal | |||||||
| Program Yeterlilikleri/Çıktıları | Katkı Düzeyi | ||||||
| 0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
| 1 |
Lojistik Yönetimi alanındaki kavram ve olguları, Sosyal Bilimlerin diğer alanları ile ilişkilendirir
|
5 | |||||
| 2 |
Alanındaki olgular hakkında bilimsel ve disiplinler arası araştırma yapabilir
|
5 | |||||
| BECERİLER | |||||||
|---|---|---|---|---|---|---|---|
| Bilişsel | |||||||
| Program Yeterlilikleri/Çıktıları | Katkı Düzeyi | ||||||
| 0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
| 1 |
Geçmişten günümüze ticaret ve lojistik – taşımacılık yönetimi arasında kavramsal ve kuramsal bağlantılar kurar ve geleceğe yönelik öngörüler geliştirir.
|
5 | |||||
| BECERİLER | |||||||
|---|---|---|---|---|---|---|---|
| Uygulamalı | |||||||
| Program Yeterlilikleri/Çıktıları | Katkı Düzeyi | ||||||
| 0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
| 1 |
Lojistik Yönetimi alanına ilişkin olguları incelemek için kaynak taraması yapabilir ve edindiği bilgileri çalışmalarında kullanabilir.
|
5 | |||||
| 2 |
Güncel teknolojiyi kullanarak alanındaki olgular hakkında betimsel ve keşifsel araştırmalar yapabilir ve edindiği bilgileri çalışmalarında kullanabilir.
|
5 | |||||
| YETKİNLİKLER | |||||||
|---|---|---|---|---|---|---|---|
| Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği | |||||||
| Program Yeterlilikleri/Çıktıları | Katkı Düzeyi | ||||||
| 0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
| 1 |
Alanıyla ilgili bir çalışmayı disiplin ve sorumluluk çerçevesinde kendi başına üstlenir ve sonuçlandırır.
|
5 | |||||
| 2 |
Alanıyla ilgili bir ekip çalışmasında lider veya ekip üyesi olarak çeşitli görevler üstlenebilir ve bunları eksiksiz yerine getirir.
|
5 | |||||
| YETKİNLİKLER | |||||||
|---|---|---|---|---|---|---|---|
| Öğrenme Yetkinliği | |||||||
| Program Yeterlilikleri/Çıktıları | Katkı Düzeyi | ||||||
| 0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
| 1 |
Lojistik Yönetimi alanına ilişkin bilgi ve bulguları sebep-sonuç ilişkisi ve eleştirel yaklaşım çerçevesinde analiz eder.
|
5 | |||||
| 2 |
Lojistik Yönetimi alanına dair kuramsal veya uygulamadaki boşlukları tanımlar ve çözüm önerileri getirir.
|
5 | |||||
| 3 |
Lojistik Yönetimi alanına dair bilgileri hedeflediği meslekte nasıl kullanacağı hakkında fikirler üretir
|
5 | |||||
| YETKİNLİKLER | |||||||
|---|---|---|---|---|---|---|---|
| İletişim ve Sosyal Yetkinlik | |||||||
| Program Yeterlilikleri/Çıktıları | Katkı Düzeyi | ||||||
| 0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
| 1 |
Lojistik Yönetimi alanına dair bilgileri etkili sunum ve iletişim teknikleri kullanarak aktarır.
|
5 | |||||
| 2 |
Lojistik Yönetimi alanına ilişkin bilgileri proje, etkinlik ve sosyal sorumluluk faaliyetlerine yöneltebilir.
|
5 | |||||
| 3 |
Yabancı dilde kaynak taraması yapabilir, gündemi takip edebilir ve yazılı-sözlü çalışmalar üretebilir.
|
5 | |||||
| YETKİNLİKLER | |||||||
|---|---|---|---|---|---|---|---|
| Alana Özgü Yetkinlik | |||||||
| Program Yeterlilikleri/Çıktıları | Katkı Düzeyi | ||||||
| 0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
| 1 |
Kaynaklardan edindiği bilginin işlenmesi ve aktarılmasında toplumsal, kültürel, bilimsel ve etik değerlere saygılı hareket eder.
|
5 | |||||
| 2 |
Yaşamboyu öğrenme ilkesi çerçevesinde alanla ilgili güncel gelişmeleri takip eder ve çalışmalarını yönlendirir.
|
5 | |||||
DERSİN İŞ YÜKÜ VE AKTS KREDİSİ |
|||
|---|---|---|---|
| Öğrenme-Öğretme Etkinlikleri İş Yükü | |||
| Öğrenme-Öğretme Etkinlikleri | Etkinlik(hafta sayısı) | Süresi(saat sayısı) | Toplam İş Yükü |
| Ders | 14 | 3 | 42 |
| Derse Ön Hazırlık ve Ders Sonrası Pekiştirme | 14 | 4 | 56 |
| Arazi Çalışması | 0 | 0 | 0 |
| Grup Çalışması / Ödevi | 0 | 0 | 0 |
| Laboratuvar | 0 | 0 | 0 |
| Okuma | 10 | 3 | 30 |
| Ödev | 1 | 40 | 40 |
| Proje Hazırlama | 0 | 0 | 0 |
| Seminer | 0 | 0 | 0 |
| Staj | 0 | 0 | 0 |
| Teknik Gezi | 0 | 0 | 0 |
| Web Tab. Öğrenme | 0 | 0 | 0 |
| Uygulama | 0 | 0 | 0 |
| Yerinde Uygulama | 0 | 0 | 0 |
| Mesleki Faaliyet | 0 | 0 | 0 |
| Sosyal Faaliyet | 0 | 0 | 0 |
| Tez Hazırlama | 0 | 0 | 0 |
| Alan Çalışması | 0 | 0 | 0 |
| Rapor Yazma | 4 | 1 | 4 |
| Final Sınavı | 1 | 1 | 1 |
| Final Sınavı Hazırlığı | 1 | 4 | 4 |
| Ara Sınav | 1 | 1 | 1 |
| Ara Sınav Hazırlığı | 1 | 4 | 4 |
| Kısa Sınav | 0 | 0 | 0 |
| Kısa Sınav Hazırlığı | 0 | 0 | 0 |
| TOPLAM | 47 | 0 | 182 |
| Genel Toplam | 182 | ||
| Toplam İş Yükü / 25.5 | 7,1 | ||
| Dersin AKTS(ECTS) Kredisi | 7,0 |