| Kodu | Dersin Adı | Yarıyıl | Süresi(T+U) | Kredisi | AKTS Kredisi |
|---|---|---|---|---|---|
| ECF353 | FINANCIAL MANAGEMENT I | 5 | 3 | 3 | 8 |
DERS BİLGİLERİ |
|
|---|---|
| Dersin Öğretim Dili : | İngilizce |
| Dersin Düzeyi | LİSANS, TYY: + 6.Düzey, EQF-LLL: 6.Düzey, QF-EHEA: 1.Düzey |
| Dersin Türü | Zorunlu |
| Dersin Veriliş Şekli | - |
| Dersin Koordinatörü | Dr.Öğr.Üyesi KADİR MERSİN |
| Dersi Veren Öğretim Üyesi/Öğretim Görevlisi | Doç.Dr. FESTUS VICTOR BEKUN |
| Ders Ön Koşulu | Yok |
AMAÇ VE İÇERİK |
|
|---|---|
| Amaç: | Bu dersin amacı, öğrencilerin, Finansal karar vermenin temel ilke, kavram ve hesaplamalarını kullanarak finansal yönetim mekanizmalarını yorumlayabilme becerisi kazandırmaktır. |
| İçerik: | Paranın Zaman Değeri, Sabit Kıymetli Menkul Değerlerin Değerlemesi, Stokların Değerlemesi, Sermaye Maliyeti, Uzun Vadeli Yatırım Kararları ve Sermaye Bütçesi gibi konuları içermektedir. |
DERSİN ÖĞRENME ÇIKTILARI (Öğrenciler, bu dersi başarı ile tamamladıklarında aşağıda belirtilen bilgi, beceri ve/veya yetkinlikleri gösterirler.) |
|---|
| Finansal yönetimin özelliklerinin en az 3 tanesini listeler. (list) (1) |
| Finansal yönetimin özelliklerini mevcut iş ve sosyal yaşamında uygular.(use) (3) |
| Finansal karar vermede kullanılan maliyet ve gider hesaplarını açıklar.(explain) (2) |
| Finansal yönetimin temel politikalarını açıklar.(explain) (2) |
| Finansal konularda temel matematiksel hesaplamaları kullanır.(use) (3) |
| Matematiksel hesaplamaların sonuçlarını yorumlar.(interpret) (4) |
| Firma değerlemeyi örneklerle birlikte tartışır.(discuss) (2) |
HAFTALIK DERS KONULARI VE ÖNGÖRÜLEN HAZIRLIK ÇALIŞMALARI |
|||
|---|---|---|---|
| Hafta | Ön Hazırlık | Konular | Yöntem |
| 1 | Kitap Okuma | Finansal Yönetimin işlevi ve kapsamı | Anlatım, Soru Cevap, İnceleme Yöntemi |
| 2 | Kitap Okuma | Paranın Zaman Değeri: Gelecekteki Değer | Anlatım, Soru Cevap, İnceleme Yöntemi |
| 3 | Kitap Okuma | Paranın Zaman Değeri: Bugünkü Değer | Anlatım, Soru Cevap, İnceleme Yöntemi |
| 4 | Kitap Okuma | Paranın Zaman Değeri: Anüitenin Gelecekteki Değeri | Anlatım, Soru Cevap, İnceleme Yöntemi |
| 5 | Kitap Okuma | Paranın Zaman Değeri: Anüitenin Bugünkü Değeri | Anlatım, Soru Cevap, İnceleme Yöntemi |
| 6 | Kitap Okuma | Menkul Kıymet Değerlemesi: Tahvil Değerlemesi | Anlatım, Soru Cevap, İnceleme Yöntemi |
| 7 | Kitap Okuma | Menkul Kıymet Değerlemesi: Hisse Senedi Değerlemesi | Anlatım, Soru Cevap, İnceleme Yöntemi |
| 8 | Kitap Okuma | Menkul Kıymet Değerlemesi: Hisse Senedi Değerlemesi | Anlatım, Soru Cevap, İnceleme Yöntemi |
| 9 | Kitap Okuma | Sermaye Maliyeti: Öz Sermaye Maliyeti | Anlatım, Soru Cevap, İnceleme Yöntemi |
| 10 | - | ARA SINAV | - |
| 11 | Kitap Okuma | Sermaye Maliyeti: Ortalama Sermaye Maliyeti | Anlatım, Soru Cevap, İnceleme Yöntemi |
| 12 | Kitap Okuma | Yatırım Karar Kriterleri: Geri Ödeme Süresi ve iskontolu geri ödeme süresi İç Verim Oranı | Anlatım, Soru Cevap, İnceleme Yöntemi |
| 13 | Kitap Okuma | Yatırım Karar Kriterleri: Bugünkü Değer | Anlatım, Soru Cevap, İnceleme Yöntemi |
| 14 | Kitap Okuma | Yatırım Karar Kriterleri: İç Verim Oranı | Anlatım, Soru Cevap, İnceleme Yöntemi |
| 15 | Kitap Okuma | Genel Tekrar | Anlatım, Soru Cevap, İnceleme Yöntemi |
| 16 | - | FİNAL | - |
| 17 | - | FİNAL | - |
KAYNAKLAR |
|---|
| by Alan C. Shapiro, Multinational Financial Management |
| by Philippe Jorion and GARP (Global Association of Risk Professionals), Financial Risk Manager Handbook, + Test Bank: FRM Part I / Part II |
| Eugene F. Brigham and Michael C. Ehrhardt.(2013).Financial Management: Theory & Practice.Business School Edition |
ÖLÇME VE DEĞERLENDİRME |
||||
|---|---|---|---|---|
| Yarıyıl İçi Yapılan Çalışmaların Ölçme ve Değerlendirmesi | Etkinlik Sayısı | Katkı Yüzdesi | Açıklama | Sınav Yapılma Şekli |
| Ara Sınav (Vize) | 1 | 50 | Klasik Sınav | |
| DÖNEM SONU- Sınavı (Final) | 1 | 50 | Klasik Sınav | |
| TOPLAM | 2 | 100 | ||
| (0) Etkisiz | (1) En Düşük | (2) Düşük | (3) Orta | (4) İyi | (5) Çok İyi |
|---|---|---|---|---|---|
| 0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 |
| BİLGİ | |||||||
|---|---|---|---|---|---|---|---|
| Kuramsal | |||||||
| Program Yeterlilikleri/Çıktıları | Katkı Düzeyi | ||||||
| 0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
| 1 |
Lojistik Yönetimi alanına ilişkin temel kavram ve kuramları açıklar.
|
||||||
| BİLGİ | |||||||
|---|---|---|---|---|---|---|---|
| Olgusal | |||||||
| Program Yeterlilikleri/Çıktıları | Katkı Düzeyi | ||||||
| 0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
| 1 |
Lojistik Yönetimi alanındaki kavram ve olguları, Sosyal Bilimlerin diğer alanları ile ilişkilendirir
|
||||||
| 2 |
Alanındaki olgular hakkında bilimsel ve disiplinler arası araştırma yapabilir
|
||||||
| BECERİLER | |||||||
|---|---|---|---|---|---|---|---|
| Bilişsel | |||||||
| Program Yeterlilikleri/Çıktıları | Katkı Düzeyi | ||||||
| 0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
| 1 |
Geçmişten günümüze ticaret ve lojistik – taşımacılık yönetimi arasında kavramsal ve kuramsal bağlantılar kurar ve geleceğe yönelik öngörüler geliştirir.
|
||||||
| BECERİLER | |||||||
|---|---|---|---|---|---|---|---|
| Uygulamalı | |||||||
| Program Yeterlilikleri/Çıktıları | Katkı Düzeyi | ||||||
| 0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
| 1 |
Lojistik Yönetimi alanına ilişkin olguları incelemek için kaynak taraması yapabilir ve edindiği bilgileri çalışmalarında kullanabilir.
|
||||||
| 2 |
Güncel teknolojiyi kullanarak alanındaki olgular hakkında betimsel ve keşifsel araştırmalar yapabilir ve edindiği bilgileri çalışmalarında kullanabilir.
|
||||||
| YETKİNLİKLER | |||||||
|---|---|---|---|---|---|---|---|
| Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği | |||||||
| Program Yeterlilikleri/Çıktıları | Katkı Düzeyi | ||||||
| 0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
| 1 |
Alanıyla ilgili bir çalışmayı disiplin ve sorumluluk çerçevesinde kendi başına üstlenir ve sonuçlandırır.
|
||||||
| 2 |
Alanıyla ilgili bir ekip çalışmasında lider veya ekip üyesi olarak çeşitli görevler üstlenebilir ve bunları eksiksiz yerine getirir.
|
||||||
| YETKİNLİKLER | |||||||
|---|---|---|---|---|---|---|---|
| Öğrenme Yetkinliği | |||||||
| Program Yeterlilikleri/Çıktıları | Katkı Düzeyi | ||||||
| 0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
| 1 |
Lojistik Yönetimi alanına ilişkin bilgi ve bulguları sebep-sonuç ilişkisi ve eleştirel yaklaşım çerçevesinde analiz eder.
|
||||||
| 2 |
Lojistik Yönetimi alanına dair kuramsal veya uygulamadaki boşlukları tanımlar ve çözüm önerileri getirir.
|
||||||
| 3 |
Lojistik Yönetimi alanına dair bilgileri hedeflediği meslekte nasıl kullanacağı hakkında fikirler üretir
|
||||||
| YETKİNLİKLER | |||||||
|---|---|---|---|---|---|---|---|
| İletişim ve Sosyal Yetkinlik | |||||||
| Program Yeterlilikleri/Çıktıları | Katkı Düzeyi | ||||||
| 0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
| 1 |
Lojistik Yönetimi alanına dair bilgileri etkili sunum ve iletişim teknikleri kullanarak aktarır.
|
||||||
| 2 |
Lojistik Yönetimi alanına ilişkin bilgileri proje, etkinlik ve sosyal sorumluluk faaliyetlerine yöneltebilir.
|
||||||
| 3 |
Yabancı dilde kaynak taraması yapabilir, gündemi takip edebilir ve yazılı-sözlü çalışmalar üretebilir.
|
||||||
| YETKİNLİKLER | |||||||
|---|---|---|---|---|---|---|---|
| Alana Özgü Yetkinlik | |||||||
| Program Yeterlilikleri/Çıktıları | Katkı Düzeyi | ||||||
| 0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
| 1 |
Kaynaklardan edindiği bilginin işlenmesi ve aktarılmasında toplumsal, kültürel, bilimsel ve etik değerlere saygılı hareket eder.
|
||||||
| 2 |
Yaşamboyu öğrenme ilkesi çerçevesinde alanla ilgili güncel gelişmeleri takip eder ve çalışmalarını yönlendirir.
|
||||||
DERSİN İŞ YÜKÜ VE AKTS KREDİSİ |
|||
|---|---|---|---|
| Öğrenme-Öğretme Etkinlikleri İş Yükü | |||
| Öğrenme-Öğretme Etkinlikleri | Etkinlik(hafta sayısı) | Süresi(saat sayısı) | Toplam İş Yükü |
| Ders | 14 | 3 | 42 |
| Derse Ön Hazırlık ve Ders Sonrası Pekiştirme | 13 | 2 | 26 |
| Arazi Çalışması | 0 | 0 | 0 |
| Grup Çalışması / Ödevi | 0 | 0 | 0 |
| Laboratuvar | 0 | 0 | 0 |
| Okuma | 6 | 2 | 12 |
| Ödev | 13 | 2 | 26 |
| Proje Hazırlama | 0 | 0 | 0 |
| Seminer | 0 | 0 | 0 |
| Staj | 0 | 0 | 0 |
| Teknik Gezi | 0 | 0 | 0 |
| Web Tab. Öğrenme | 0 | 0 | 0 |
| Uygulama | 0 | 0 | 0 |
| Yerinde Uygulama | 0 | 0 | 0 |
| Mesleki Faaliyet | 0 | 0 | 0 |
| Sosyal Faaliyet | 0 | 0 | 0 |
| Tez Hazırlama | 0 | 0 | 0 |
| Alan Çalışması | 0 | 0 | 0 |
| Rapor Yazma | 0 | 0 | 0 |
| Final Sınavı | 1 | 1 | 1 |
| Final Sınavı Hazırlığı | 6 | 10 | 60 |
| Ara Sınav | 1 | 1 | 1 |
| Ara Sınav Hazırlığı | 4 | 9 | 36 |
| Kısa Sınav | 0 | 0 | 0 |
| Kısa Sınav Hazırlığı | 0 | 0 | 0 |
| TOPLAM | 58 | 0 | 204 |
| Genel Toplam | 204 | ||
| Toplam İş Yükü / 25.5 | 8 | ||
| Dersin AKTS(ECTS) Kredisi | 8,0 |