Kodu | Dersin Adı | Yarıyıl | Süresi(T+U) | Kredisi | AKTS Kredisi |
---|---|---|---|---|---|
EKF218 | SÜRDÜRÜLEBİLİRLİĞE GİRİŞ | 4 | 2 | 2 | 4 |
DERS BİLGİLERİ |
|
---|---|
Dersin Öğretim Dili : | Türkçe |
Dersin Düzeyi | LİSANS, TYY: + 6.Düzey, EQF-LLL: 6.Düzey, QF-EHEA: 1.Düzey |
Dersin Türü | Zorunlu |
Dersin Veriliş Şekli | - |
Dersin Koordinatörü | Doç.Dr. ONUR ÖZDEMİR |
Dersi Veren Öğretim Üyesi/Öğretim Görevlisi | |
Ders Ön Koşulu | Yok |
AMAÇ VE İÇERİK |
|
---|---|
Amaç: | Dersin amacı; karar vericilerin kâr odaklı politika ve uygulamalarının doğada ve toplumsal katmanlar üzerinde yarattığı tahribatın önüne geçebilmek adına çevre ve toplum odaklı faaliyetlere duyulan ihtiyaç dersin temel motivasyonudur. Ders çevresel ve ekonomik kalkınma uygulamalarını politik ve yönetimsel yaklaşımlarla günışığına çıkararak, öğrencilere sürdürülebilirlik politikalarını kıyaslama becerisi kazandırarak, yeni politikalar geliştirebilme yetkinliğini verebilmeyi amaçlamaktadır. |
İçerik: | Dersin içeriği, çevresel dışsallıklardan ve piyasa aksaklıklarından yola çıkarak sürdürülebilirlik kavramının tarihsel ve teorik çerçevesini; kavramsal ve teorik arka plan dahilinde, Dünyada ve Türkiye’de uygulanan sürdürülebilirlik politikalarının kıyaslamalı olarak değerlendirilmesini; endüstriyel ekoloji ve yeşil ekonominin sayısal göstergelerinin yorumlanmasını; ve sürdürülebilirliğin adalet ve refahla olan ilişkisinin analizini kapsamaktadır. |
DERSİN ÖĞRENME ÇIKTILARI (Öğrenciler, bu dersi başarı ile tamamladıklarında aşağıda belirtilen bilgi, beceri ve/veya yetkinlikleri gösterirler.) |
---|
Çevresel dışsallıklar ve piyasa aksaklıkları çerçevesinde sürdürülebilirlik kavramına duyulan ihtiyacı açıklar. |
Sürdürülebilirlik faaliyetlerinin tarihsel gelişimini ve kritik noktalarını dönemsel olarak sıralar. |
Çevresel sürdürülebilirlik ve sürdürülebilir kalkınma teorilerini iktisadi ve sosyal göstergeler yardımıyla açıklar. |
Endüstriyel süreçte çevresel sürdürülebilirliğin sağlanması için gerçek hayattaki uygulamaları karşılaştırarak karar verir. |
Kahverengi-yeşil alanlara dair ekonomik göstergeleri analiz eder. |
Çevresel adalet ve refah kavramlarının ilişkisini ve uygulanabilecek politikaları farklı varsayımlar ve hipotezler ışığında tartışır. |
HAFTALIK DERS KONULARI VE ÖNGÖRÜLEN HAZIRLIK ÇALIŞMALARI |
|||
---|---|---|---|
Hafta | Ön Hazırlık | Konular | Yöntem |
1 | Kitap okuma | Sürdürülebilirliğin Tarihsel Gelişimi | Anlatım, Soru Cevap, Tartışma Yöntemi |
2 | Kitap okuma | Günümüz Koşullarında Sürdürülebilirliğin Önemi ve Kapsamı | Anlatım, Soru Cevap, Tartışma Yöntemi |
3 | Kitap okuma | Çevresel Sürdürülebilirliğe Giriş | Anlatım, Soru Cevap, Tartışma Yöntemi |
4 | Kitap okuma | Çevresel Dışsallıklar ve Piyasa Aksaklıkları | Anlatım, Soru Cevap, Tartışma Yöntemi |
5 | Kitap okuma | Sürdürülebilir Kalkınma Teorisi | Anlatım, Soru Cevap, Tartışma Yöntemi |
6 | Kitap okuma | Çevre ve Kalkınma Üzerine: “Çevresel Kuznets Eğrisi” | Anlatım, Soru Cevap, Tartışma Yöntemi |
7 | Kitap okuma | Çevresel Sürdürülebilirlik-Kriz İlişkisi | Anlatım, Soru Cevap, Tartışma Yöntemi |
8 | - | ARA SINAV | - |
9 | Kitap okuma | Endüstriyel Ekoloji ve Yeşil Kalkınma | Anlatım, Soru Cevap, Tartışma Yöntemi |
10 | Kitap okuma | Kahverengi-Yeşil Alanlar, Ekonomi Temelli Göstergeler ve Analizler | Anlatım, Soru Cevap, Tartışma Yöntemi |
11 | Kitap okuma | Yenilenebilir Enerji | Anlatım, Soru Cevap, Tartışma Yöntemi |
12 | Kitap okuma | Sürdürülebilirliğin Teknoloji ve Eğitimle İlişkisi | Anlatım, Soru Cevap, Tartışma Yöntemi |
13 | Kitap okuma | Sürdürülebilirlik, Çevresel Adalet ve Refah İlişkisi | Anlatım, Soru Cevap, Tartışma Yöntemi |
14 | Kitap okuma | Dünya'da ve Türkiye’de Sürdürülebilirliği Destekleyen Yeşil Ekonomi Uygulamaları ve Kamu Politikaları | Anlatım, Soru Cevap, Tartışma Yöntemi |
15 | Kitap okuma | Genel Tekrar | Anlatım, Soru Cevap, Tartışma Yöntemi |
16 | - | FİNAL | - |
17 | - | FİNAL | - |
KAYNAKLAR |
---|
İnceiplik, G. K. (2018). Sürdürülebilir Sosyal Girişimler. 1. Baskı. Ankara: Ekin Kitabevi Yayınları. |
Tekeli, İ. & Ataöv, A. (2017). Sürdürülebilir Toplum ve Yapılı Çevre. 1. Baskı. İstanbul: İstanbul Bilgi Üniversitesi. |
Gümüşoğlu, Ş. (2016). Dünya Klasmanında Sürdürülebilir Üretim. 1. Baskı. İstanbul: Beta Basım Yayım. |
Fisk, P. (2011). Sürdürülebilir Büyüme: İnsanlar, Gezegen ve Kâr. 1. Baskı. İstanbul: Mediacat Kitapları. |
ÖLÇME VE DEĞERLENDİRME |
|||
---|---|---|---|
Yarıyıl İçi Yapılan Çalışmaların Ölçme ve Değerlendirmesi | Etkinlik Sayısı | Katkı Yüzdesi | Açıklama |
(0) Etkisiz | (1) En Düşük | (2) Düşük | (3) Orta | (4) İyi | (5) Çok İyi |
---|---|---|---|---|---|
0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 |
BİLGİ | |||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
Kuramsal | |||||||
Program Yeterlilikleri/Çıktıları | Katkı Düzeyi | ||||||
0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
1 |
Mikroekonominin ve makroekonominin temel kuramlarını, varsayımlarından ve aksiyomlarından faydalanarak tanımlar.
|
3 | |||||
2 |
İşletmenin, muhasebe defterinde ve finansal bilançosunda yer alan kalemlerin neyi ifade ettiğini hatırlar.
|
2 | |||||
3 |
Uluslararası ticaretin temel ve alt alanlarının kavramlarını, kuramlarını ve ilkelerini teorik arka plana bağlı kalarak tanımlar.
|
1 |
BİLGİ | |||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
Olgusal | |||||||
Program Yeterlilikleri/Çıktıları | Katkı Düzeyi | ||||||
0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
1 |
Uluslararası ticaret teorilerinin tarihsel gelişimlerini kronolojik sıraya bağlı kalarak özetler.
|
1 | |||||
2 |
Uluslararası ticaret alanında edindiği kuramsal bilgileri mesleki uygulamalarda ve günlük hayatında kullanır.
|
1 | |||||
3 |
Uluslararası ticaret pratiklerinde karşısına çıkan finansal ve hukuksal sorunları çözer.
|
1 |
BECERİLER | |||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
Bilişsel | |||||||
Program Yeterlilikleri/Çıktıları | Katkı Düzeyi | ||||||
0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
1 |
İstatistiksel ham verileri bilgisayar programlarından faydalanarak değerlendirir ve kuramsal bilgilerin ışığında verileri birbirleriyle ilişkilendirir.
|
2 | |||||
2 |
Aldığı ortak fakülte dersleri ışığında dünyadaki gelişmeleri entelektüel bir perspektifle değerlendirir.
|
4 |
BECERİLER | |||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
Uygulamalı | |||||||
Program Yeterlilikleri/Çıktıları | Katkı Düzeyi | ||||||
0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
1 |
Uluslararası ticaretle ilgili güncel olay ve olguları, edindiği ileri düzey bilgi ve becerilere dayanarak, analitik ve sistematik olarak bütüncül bir bakış açısıyla yorumlar.
|
1 |
YETKİNLİKLER | |||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği | |||||||
Program Yeterlilikleri/Çıktıları | Katkı Düzeyi | ||||||
0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
1 |
İktisadi küreselleşme ve uluslararasılaşma ile ilgili bilgileri, alanında mevcut bilgilerle ilişkilendirir.
|
1 |
YETKİNLİKLER | |||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
Öğrenme Yetkinliği | |||||||
Program Yeterlilikleri/Çıktıları | Katkı Düzeyi | ||||||
0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
1 |
Edindiği ileri düzeydeki bilgi ve becerilerle uygulanan mevcut iktisadi politikaları eleştirel bir yaklaşımla sorgular.
|
1 |
YETKİNLİKLER | |||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
İletişim ve Sosyal Yetkinlik | |||||||
Program Yeterlilikleri/Çıktıları | Katkı Düzeyi | ||||||
0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
1 |
Yabancı dil becerisini iş ve sosyal hayatında etkin biçimde kullanarak, taleplerini yazılı veya sözlü olarak açıklar.
|
2 | |||||
2 |
Uluslararası ticaretle ilgili konularda bilgilerini, düşüncelerini ve çözüm önerilerini ilgili paydaşlara yazılı ve sözlü olarak ifade eder.
|
1 | |||||
3 |
Sosyal yaşam becerilerini kullanarak, iş dünyasında kendisine sağlıklı bir iletişim ağı tasarlar.
|
1 |
YETKİNLİKLER | |||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
Alana Özgü Yetkinlik | |||||||
Program Yeterlilikleri/Çıktıları | Katkı Düzeyi | ||||||
0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
1 |
Uluslararası ticaret ile iktisadın kuramsal ve tarihi bilgi birikiminden yararlanarak; güncel konu, olay ve sorunları analiz eder.
|
1 | |||||
2 |
Makro düzeyde iktisadi sorunları tespit ederek, uluslararası ticaret politikaları önerileri geliştirir.
|
1 | |||||
3 |
Dış ticaretin finansmanı ve yönetimi konusunda sahip olduğu bilgiler ışığında, uluslararası pazara dâhil olarak, ticari uygulamalar yapar.
|
1 | |||||
4 |
Ticari ve finansal küreselleşme süreçlerinin, gelir dağılımına etkisini verilerden yararlanarak tartışır.
|
2 |
DERSİN İŞ YÜKÜ VE AKTS KREDİSİ |
|||
---|---|---|---|
Öğrenme-Öğretme Etkinlikleri İş Yükü | |||
Öğrenme-Öğretme Etkinlikleri | Etkinlik(hafta sayısı) | Süresi(saat sayısı) | Toplam İş Yükü |
Ders | 14 | 3 | 42 |
Derse Ön Hazırlık ve Ders Sonrası Pekiştirme | 11 | 2 | 22 |
Arazi Çalışması | 0 | 0 | 0 |
Grup Çalışması / Ödevi | 0 | 0 | 0 |
Laboratuvar | 0 | 0 | 0 |
Okuma | 0 | 0 | 0 |
Ödev | 0 | 0 | 0 |
Proje Hazırlama | 0 | 0 | 0 |
Seminer | 0 | 0 | 0 |
Staj | 0 | 0 | 0 |
Teknik Gezi | 0 | 0 | 0 |
Web Tab. Öğrenme | 0 | 0 | 0 |
Uygulama | 0 | 0 | 0 |
Yerinde Uygulama | 0 | 0 | 0 |
Mesleki Faaliyet | 0 | 0 | 0 |
Sosyal Faaliyet | 0 | 0 | 0 |
Tez Hazırlama | 0 | 0 | 0 |
Alan Çalışması | 0 | 0 | 0 |
Rapor Yazma | 0 | 0 | 0 |
Final Sınavı | 1 | 1 | 1 |
Final Sınavı Hazırlığı | 7 | 3 | 21 |
Ara Sınav | 1 | 1 | 1 |
Ara Sınav Hazırlığı | 5 | 3 | 15 |
Kısa Sınav | 0 | 0 | 0 |
Kısa Sınav Hazırlığı | 0 | 0 | 0 |
TOPLAM | 39 | 0 | 102 |
Genel Toplam | 102 | ||
Toplam İş Yükü / 25.5 | 4 | ||
Dersin AKTS(ECTS) Kredisi | 4,0 |