| Kodu | Dersin Adı | Yarıyıl | Süresi(T+U) | Kredisi | AKTS Kredisi |
|---|---|---|---|---|---|
| ECF351 | INTERNATIONAL ECONOMICS | 5 | 3 | 3 | 7 |
DERS BİLGİLERİ |
|
|---|---|
| Dersin Öğretim Dili : | İngilizce |
| Dersin Düzeyi | LİSANS, TYY: + 6.Düzey, EQF-LLL: 6.Düzey, QF-EHEA: 1.Düzey |
| Dersin Türü | Zorunlu |
| Dersin Veriliş Şekli | - |
| Dersin Koordinatörü | Doç.Dr. ONUR ÖZDEMİR |
| Dersi Veren Öğretim Üyesi/Öğretim Görevlisi | Dr.Öğr.Üyesi ŞÜKRAN KAHVECİ |
| Ders Ön Koşulu | Yok |
AMAÇ VE İÇERİK |
|
|---|---|
| Amaç: | Bu dersin amacı, öğrenciye bir ülkenin dış ticaret performansını ve uluslararası iktisat politikalarının etkilerini analiz etme yeteneği kazandırmaktır. |
| İçerik: | Uluslararası İktisadın Gelişimi, Üstünlükler Teorisi, Heckscher- Ohlin Modeli Faktör Donatım Teorisi, Dış Ticaret Modelinde Yeni Teoriler , Gümrük Tarifeleri ve Ödemeler Bilançosu gibi konuları içermektedir. |
DERSİN ÖĞRENME ÇIKTILARI (Öğrenciler, bu dersi başarı ile tamamladıklarında aşağıda belirtilen bilgi, beceri ve/veya yetkinlikleri gösterirler.) |
|---|
| Ülkelerin dış ticaret stratejilerini karşılaştırır.(compare) (4) |
| Dış ticaret modellerinin teorik alt yapısını açıklar.(explain) (2) |
| Dış ticaret politikasının gelir dağılımı, büyüme ve kalkınma gibi birçok ekonomik faktör üzerindeki etkisini analiz eder. (analyze)(4) |
| Dış Ödemeler bilançosu ana hesaplarını açıklar.(explain) (2) |
| Dış ticaret dengesizliğinin giderilmesinde kullanılması gereken araçları tanımlar.(describe)(2) |
| Uluslararası finans kuruluşlarını, nasıl işlediğini ve dış ticaret üzerindeki etkisini analiz eder. (analyze) (4) |
HAFTALIK DERS KONULARI VE ÖNGÖRÜLEN HAZIRLIK ÇALIŞMALARI |
|||
|---|---|---|---|
| Hafta | Ön Hazırlık | Konular | Yöntem |
| 1 | Kitap Okuma | Küreselleşme-Giriş | Anlatım, Soru Cevap, İnceleme Yöntemi |
| 2 | Kitap Okuma | Mutlak ve Karşılaştırmalı Üstünlükler Teorisi | Anlatım, Soru Cevap, İnceleme Yöntemi |
| 3 | Kitap Okuma | Neoklasik Dış Ticaret Teorisi | Anlatım, Soru Cevap, İnceleme Yöntemi |
| 4 | Kitap Okuma | Talep ve Arz, Teklif Eğrileri ve Ticaret Şartları | Anlatım, Soru Cevap, İnceleme Yöntemi |
| 5 | Kitap Okuma | Talep ve Arz, Teklif Eğrileri ve Ticaret Şartları | Anlatım, Soru Cevap, İnceleme Yöntemi |
| 6 | Kitap Okuma | Faktör Donatımı ve Heckscher-Ohlin Teorisi | Anlatım, Soru Cevap, İnceleme, Tartışma Yöntemi |
| 7 | Kitap Okuma | Faktör Donatımı ve Heckscher-Ohlin Teorisi | Anlatım, Soru Cevap, İnceleme Yöntemi |
| 8 | Kitap Okuma | Ölçek Ekonomileri, Eksik Rekabet ve Uluslararası Ticaret | Anlatım, Soru Cevap, İnceleme Yöntemi |
| 9 | Kitap Okuma | Ekonomik Büyüme ve Uluslararası Ticaret | Anlatım, Soru Cevap, İnceleme Yöntemi |
| 10 | - | ARA SINAV | - |
| 11 | Kitap Okuma | Ticaret Kısıtlamaları: Tarifeler | Anlatım, Soru Cevap, İnceleme Yöntemi |
| 12 | Kitap Okuma | Tarife Dışı Ticaret Engelleri ve Yeni Korumacılık | Anlatım, Soru Cevap, İnceleme Yöntemi |
| 13 | Kitap Okuma | Ekonomik Entegrasyon: Gümrük Birlikleri ve Serbest Ticaret Alanları | Anlatım, Soru Cevap, İnceleme, Tartışma Yöntemi |
| 14 | Kitap Okuma | Uluslararası Ticaret ve Ekonomik Kalkınma | Anlatım, Soru Cevap, İnceleme Yöntemi |
| 15 | Kitap Okuma | Uluslararası Sermaye Hareketleri ve Çokuluslu Şirketler | Anlatım, Soru Cevap, İnceleme Yöntemi |
| 16 | - | FİNAL | - |
| 17 | - | FİNAL | - |
KAYNAKLAR |
|---|
| Krugman, P. Maurice Obstfeld and Marc Melitz (1996). International Economics: Theory and Policy |
| Södersten, Bo.(1971). International Economics. Macmillan. London |
| S. Husted and M. Melvin, International Economics (9th Edition) (Pearson Series in Economics, 2012 |
| T. Pugel, International Economics (Mcgraw-hill Series in Economics), 2015 |
| Dominick, Salvatore: Uluslararası İktisat,Bilim Teknik Yaynevi, 2018 |
ÖLÇME VE DEĞERLENDİRME |
||||
|---|---|---|---|---|
| Yarıyıl İçi Yapılan Çalışmaların Ölçme ve Değerlendirmesi | Etkinlik Sayısı | Katkı Yüzdesi | Açıklama | Sınav Yapılma Şekli |
| (0) Etkisiz | (1) En Düşük | (2) Düşük | (3) Orta | (4) İyi | (5) Çok İyi |
|---|---|---|---|---|---|
| 0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 |
| BİLGİ | |||||||
|---|---|---|---|---|---|---|---|
| Kuramsal | |||||||
| Program Yeterlilikleri/Çıktıları | Katkı Düzeyi | ||||||
| 0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
| 1 |
Mikroekonominin ve makroekonominin temel kuramlarını, varsayımlarından ve aksiyomlarından faydalanarak tanımlar.
|
5 | |||||
| 2 |
İşletmenin, muhasebe defterinde ve finansal bilançosunda yer alan kalemlerin neyi ifade ettiğini hatırlar.
|
4 | |||||
| 3 |
Uluslararası ticaretin temel ve alt alanlarının kavramlarını, kuramlarını ve ilkelerini teorik arka plana bağlı kalarak tanımlar.
|
5 | |||||
| BİLGİ | |||||||
|---|---|---|---|---|---|---|---|
| Olgusal | |||||||
| Program Yeterlilikleri/Çıktıları | Katkı Düzeyi | ||||||
| 0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
| 1 |
Uluslararası ticaret teorilerinin tarihsel gelişimlerini kronolojik sıraya bağlı kalarak özetler.
|
5 | |||||
| 2 |
Uluslararası ticaret alanında edindiği kuramsal bilgileri mesleki uygulamalarda ve günlük hayatında kullanır.
|
4 | |||||
| 3 |
Uluslararası ticaret pratiklerinde karşısına çıkan finansal ve hukuksal sorunları çözer.
|
3 | |||||
| BECERİLER | |||||||
|---|---|---|---|---|---|---|---|
| Bilişsel | |||||||
| Program Yeterlilikleri/Çıktıları | Katkı Düzeyi | ||||||
| 0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
| 1 |
İstatistiksel ham verileri bilgisayar programlarından faydalanarak değerlendirir ve kuramsal bilgilerin ışığında verileri birbirleriyle ilişkilendirir.
|
3 | |||||
| 2 |
Aldığı ortak fakülte dersleri ışığında dünyadaki gelişmeleri entelektüel bir perspektifle değerlendirir.
|
4 | |||||
| BECERİLER | |||||||
|---|---|---|---|---|---|---|---|
| Uygulamalı | |||||||
| Program Yeterlilikleri/Çıktıları | Katkı Düzeyi | ||||||
| 0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
| 1 |
Uluslararası ticaretle ilgili güncel olay ve olguları, edindiği ileri düzey bilgi ve becerilere dayanarak, analitik ve sistematik olarak bütüncül bir bakış açısıyla yorumlar.
|
3 | |||||
| YETKİNLİKLER | |||||||
|---|---|---|---|---|---|---|---|
| Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği | |||||||
| Program Yeterlilikleri/Çıktıları | Katkı Düzeyi | ||||||
| 0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
| 1 |
İktisadi küreselleşme ve uluslararasılaşma ile ilgili bilgileri, alanında mevcut bilgilerle ilişkilendirir.
|
5 | |||||
| YETKİNLİKLER | |||||||
|---|---|---|---|---|---|---|---|
| Öğrenme Yetkinliği | |||||||
| Program Yeterlilikleri/Çıktıları | Katkı Düzeyi | ||||||
| 0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
| 1 |
Edindiği ileri düzeydeki bilgi ve becerilerle uygulanan mevcut iktisadi politikaları eleştirel bir yaklaşımla sorgular.
|
5 | |||||
| YETKİNLİKLER | |||||||
|---|---|---|---|---|---|---|---|
| İletişim ve Sosyal Yetkinlik | |||||||
| Program Yeterlilikleri/Çıktıları | Katkı Düzeyi | ||||||
| 0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
| 1 |
Yabancı dil becerisini iş ve sosyal hayatında etkin biçimde kullanarak, taleplerini yazılı veya sözlü olarak açıklar.
|
2 | |||||
| 2 |
Uluslararası ticaretle ilgili konularda bilgilerini, düşüncelerini ve çözüm önerilerini ilgili paydaşlara yazılı ve sözlü olarak ifade eder.
|
2 | |||||
| 3 |
Sosyal yaşam becerilerini kullanarak, iş dünyasında kendisine sağlıklı bir iletişim ağı tasarlar.
|
3 | |||||
| YETKİNLİKLER | |||||||
|---|---|---|---|---|---|---|---|
| Alana Özgü Yetkinlik | |||||||
| Program Yeterlilikleri/Çıktıları | Katkı Düzeyi | ||||||
| 0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
| 1 |
Uluslararası ticaret ile iktisadın kuramsal ve tarihi bilgi birikiminden yararlanarak; güncel konu, olay ve sorunları analiz eder.
|
5 | |||||
| 2 |
Ekonomik sorunları makro düzeyde belirleyerek uluslararası ticaret politikalarına yönelik öneriler geliştirir.
|
5 | |||||
| 3 |
Dış ticaretin finansmanı ve yönetimi konusunda sahip olduğu bilgiler ışığında, uluslararası pazara dâhil olarak, ticari uygulamalar yapar.
|
5 | |||||
| 4 |
Ticari ve finansal küreselleşme süreçlerinin, gelir dağılımına etkisini verilerden yararlanarak tartışır.
|
5 | |||||
DERSİN İŞ YÜKÜ VE AKTS KREDİSİ |
|||
|---|---|---|---|
| Öğrenme-Öğretme Etkinlikleri İş Yükü | |||
| Öğrenme-Öğretme Etkinlikleri | Etkinlik(hafta sayısı) | Süresi(saat sayısı) | Toplam İş Yükü |
| Ders | 14 | 3 | 42 |
| Derse Ön Hazırlık ve Ders Sonrası Pekiştirme | 13 | 2 | 26 |
| Arazi Çalışması | 0 | 0 | 0 |
| Grup Çalışması / Ödevi | 0 | 0 | 0 |
| Laboratuvar | 0 | 0 | 0 |
| Okuma | 6 | 3 | 18 |
| Ödev | 0 | 0 | 0 |
| Proje Hazırlama | 0 | 0 | 0 |
| Seminer | 0 | 0 | 0 |
| Staj | 0 | 0 | 0 |
| Teknik Gezi | 0 | 0 | 0 |
| Web Tab. Öğrenme | 0 | 0 | 0 |
| Uygulama | 0 | 0 | 0 |
| Yerinde Uygulama | 0 | 0 | 0 |
| Mesleki Faaliyet | 0 | 0 | 0 |
| Sosyal Faaliyet | 0 | 0 | 0 |
| Tez Hazırlama | 0 | 0 | 0 |
| Alan Çalışması | 0 | 0 | 0 |
| Rapor Yazma | 0 | 0 | 0 |
| Final Sınavı | 1 | 1 | 1 |
| Final Sınavı Hazırlığı | 6 | 10 | 60 |
| Ara Sınav | 1 | 1 | 1 |
| Ara Sınav Hazırlığı | 3 | 10 | 30 |
| Kısa Sınav | 0 | 0 | 0 |
| Kısa Sınav Hazırlığı | 0 | 0 | 0 |
| TOPLAM | 44 | 0 | 178 |
| Genel Toplam | 178 | ||
| Toplam İş Yükü / 25.5 | 7 | ||
| Dersin AKTS(ECTS) Kredisi | 7,0 |