Kodu | Dersin Adı | Yarıyıl | Süresi(T+U) | Kredisi | AKTS Kredisi |
---|---|---|---|---|---|
ELL113 | ADVANCED ENGLISH STRUCTURE | 1 | 3 | 3 | 4 |
DERS BİLGİLERİ |
|
---|---|
Dersin Öğretim Dili : | İngilizce |
Dersin Düzeyi | LİSANS, TYY: + 6.Düzey, EQF-LLL: 6.Düzey, QF-EHEA: 1.Düzey |
Dersin Türü | Zorunlu |
Dersin Veriliş Şekli | - |
Dersin Koordinatörü | Prof.Dr. KENAN AYDIN |
Dersi Veren Öğretim Üyesi/Öğretim Görevlisi | Dr.Öğr.Üyesi İSMAİL AYDIN |
Ders Ön Koşulu | Yok |
AMAÇ VE İÇERİK |
|
---|---|
Amaç: | This course aims to introduce structure of English to students in order to improve their understanding of the forms in the target language. The course also aims to have them developed the skills for using the grammar knowledge in written and spoken language. |
İçerik: | This course covers the advanced level of English grammar subjects such as, adverb clauses, reduction of adverb clauses, inversions, coordinating conjunctions and modals. |
DERSİN ÖĞRENME ÇIKTILARI (Öğrenciler, bu dersi başarı ile tamamladıklarında aşağıda belirtilen bilgi, beceri ve/veya yetkinlikleri gösterirler.) |
---|
paraphrase the advanced forms of English structure. |
employ their knowledge of advanced English structure to engage in a literary discussion. |
evaluate the importance of correctly constructed sentence in expressing the meaning. |
write paragraphs illustrating the targeted advanced grammar structure. |
HAFTALIK DERS KONULARI VE ÖNGÖRÜLEN HAZIRLIK ÇALIŞMALARI |
|||
---|---|---|---|
Hafta | Ön Hazırlık | Konular | Yöntem |
1 | - | Introduction to the Course Goals, Assignments, Schedule, Criteria, Policies | Lecture / Experiential Learning / Discussion |
2 | Reading the Material Assigned | Gerund and Infinitives | Lecture / Experiential Learning / Discussion |
3 | Reading the Material Assigned | Gerund and Infinitives | Lecture / Experiential Learning / Discussion |
4 | Reading the Material Assigned | Coordinating Conjunctions | Lecture / Experiential Learning / Discussion |
5 | Reading the Material Assigned | Coordinating Conjunctions | Lecture / Experiential Learning / Discussion |
6 | Reading the Material Assigned | Adverb Clauses | Lecture / Experiential Learning / Discussion |
7 | Reading the Material Assigned | Adverb Clauses | Lecture / Experiential Learning / Discussion |
8 | - | ARA SINAV | - |
9 | Reading the Material Assigned | Adverb Clauses | Lecture / Experiential Learning / Discussion |
10 | Reading the Material Assigned | Reduction of Adverb Clauses | Lecture / Experiential Learning / Discussion |
11 | Reading the Material Assigned | Connectives That Expresses Cause & Effect, Contrast and Condition | Lecture / Experiential Learning / Discussion |
12 | Reading the Material Assigned | Connectives That Expresses Cause & Effect, Contrast and Condition | Lecture / Experiential Learning / Discussion |
13 | Reading the Material Assigned | Connectives That Expresses Cause & Effect, Contrast and Condition | Lecture / Experiential Learning / Discussion |
14 | Reading the Material Assigned | Conditional Sentences and Wishes | Lecture / Experiential Learning / Discussion |
15 | Reading the Material Assigned | Conditional Sentences and Wishes | Lecture / Experiential Learning / Discussion |
16 | - | FİNAL | - |
17 | - | FİNAL | - |
KAYNAKLAR |
---|
Pollock, C. W., & Eckstut-Didier, S. (2000). Communicate what you mean: A concise advanced grammar. White Plains, NY: Longman/Pearson Education. |
Azar, B. S., & Hagen, S. A. (2017). Understanding and using English grammar. Hoboken, NJ: Pearson Education. |
ÖLÇME VE DEĞERLENDİRME |
||||
---|---|---|---|---|
Yarıyıl İçi Yapılan Çalışmaların Ölçme ve Değerlendirmesi | Etkinlik Sayısı | Katkı Yüzdesi | Açıklama | Sınav Yapılma Şekli |
(0) Etkisiz | (1) En Düşük | (2) Düşük | (3) Orta | (4) İyi | (5) Çok İyi |
---|---|---|---|---|---|
0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 |
DERSİN İŞ YÜKÜ VE AKTS KREDİSİ |
|||
---|---|---|---|
Öğrenme-Öğretme Etkinlikleri İş Yükü | |||
Öğrenme-Öğretme Etkinlikleri | Etkinlik(hafta sayısı) | Süresi(saat sayısı) | Toplam İş Yükü |
Ders | 14 | 3 | 42 |
Derse Ön Hazırlık ve Ders Sonrası Pekiştirme | 13 | 3 | 39 |
Arazi Çalışması | 0 | 0 | 0 |
Grup Çalışması / Ödevi | 0 | 0 | 0 |
Laboratuvar | 0 | 0 | 0 |
Okuma | 0 | 0 | 0 |
Ödev | 0 | 0 | 0 |
Proje Hazırlama | 0 | 0 | 0 |
Seminer | 0 | 0 | 0 |
Staj | 0 | 0 | 0 |
Teknik Gezi | 0 | 0 | 0 |
Web Tab. Öğrenme | 0 | 0 | 0 |
Uygulama | 0 | 0 | 0 |
Yerinde Uygulama | 0 | 0 | 0 |
Mesleki Faaliyet | 0 | 0 | 0 |
Sosyal Faaliyet | 0 | 0 | 0 |
Tez Hazırlama | 0 | 0 | 0 |
Alan Çalışması | 0 | 0 | 0 |
Rapor Yazma | 0 | 0 | 0 |
Final Sınavı | 1 | 1 | 1 |
Final Sınavı Hazırlığı | 1 | 10 | 10 |
Ara Sınav | 1 | 1 | 1 |
Ara Sınav Hazırlığı | 1 | 10 | 10 |
Kısa Sınav | 0 | 0 | 0 |
Kısa Sınav Hazırlığı | 0 | 0 | 0 |
TOPLAM | 31 | 0 | 103 |
Genel Toplam | 103 | ||
Toplam İş Yükü / 25.5 | 4 | ||
Dersin AKTS(ECTS) Kredisi | 4,0 |