TR EN

ADVANCED ENGLISH STRUCTURE DERS TANITIM VE UYGULAMA BİLGİLERİ

Kodu Dersin Adı Yarıyıl Süresi(T+U) Kredisi AKTS Kredisi
ELL113 ADVANCED ENGLISH STRUCTURE 1 3 3 4

DERS BİLGİLERİ

Dersin Öğretim Dili : İngilizce
Dersin Düzeyi LİSANS, TYY: + 6.Düzey, EQF-LLL: 6.Düzey, QF-EHEA: 1.Düzey
Dersin Türü Zorunlu
Dersin Veriliş Şekli -
Dersin Koordinatörü Dr.Öğr.Üyesi VAHİDE METİN
Dersi Veren Öğretim Üyesi/Öğretim Görevlisi Dr.Öğr.Üyesi İSMAİL AYDIN
Ders Ön Koşulu Yok

AMAÇ VE İÇERİK

Amaç: This course aims to introduce structure of English to students in order to improve their understanding of the forms in the target language. The course also aims to have them developed the skills for using the grammar knowledge in written and spoken language.
İçerik: This course covers the advanced level of English grammar subjects such as, adverb clauses, reduction of adverb clauses, inversions, coordinating conjunctions and modals.

DERSİN ÖĞRENME ÇIKTILARI (Öğrenciler, bu dersi başarı ile tamamladıklarında aşağıda belirtilen bilgi, beceri ve/veya yetkinlikleri gösterirler.)

paraphrase the advanced forms of English structure.
employ their knowledge of advanced English structure to engage in a literary discussion.
evaluate the importance of correctly constructed sentence in expressing the meaning.
write paragraphs illustrating the targeted advanced grammar structure.

HAFTALIK DERS KONULARI VE ÖNGÖRÜLEN HAZIRLIK ÇALIŞMALARI

Hafta Ön Hazırlık Konular Yöntem
1 - Introduction to the Course Goals, Assignments, Schedule, Criteria, Policies Lecture / Experiential Learning / Discussion
2 Reading the Material Assigned Gerund and Infinitives Lecture / Experiential Learning / Discussion
3 Reading the Material Assigned Gerund and Infinitives Lecture / Experiential Learning / Discussion
4 Reading the Material Assigned Coordinating Conjunctions Lecture / Experiential Learning / Discussion
5 Reading the Material Assigned Coordinating Conjunctions Lecture / Experiential Learning / Discussion
6 Reading the Material Assigned Adverb Clauses Lecture / Experiential Learning / Discussion
7 Reading the Material Assigned Adverb Clauses Lecture / Experiential Learning / Discussion
8 Reading the Material Assigned Adverb Clauses Lecture / Experiential Learning / Discussion
9 Reading the Material Assigned Reduction of Adverb Clauses Lecture / Experiential Learning / Discussion
10 - ARA SINAV -
11 Reading the Material Assigned Connectives That Expresses Cause & Effect, Contrast and Condition Lecture / Experiential Learning / Discussion
12 Reading the Material Assigned Connectives That Expresses Cause & Effect, Contrast and Condition Lecture / Experiential Learning / Discussion
13 Reading the Material Assigned Connectives That Expresses Cause & Effect, Contrast and Condition Lecture / Experiential Learning / Discussion
14 Reading the Material Assigned Conditional Sentences and Wishes Lecture / Experiential Learning / Discussion
15 Reading the Material Assigned Conditional Sentences and Wishes Lecture / Experiential Learning / Discussion
16 - FİNAL -
17 - FİNAL -

KAYNAKLAR

Pollock, C. W., & Eckstut-Didier, S. (2000). Communicate what you mean: A concise advanced grammar. White Plains, NY: Longman/Pearson Education.
Azar, B. S., & Hagen, S. A. (2017). Understanding and using English grammar. Hoboken, NJ: Pearson Education.

ÖLÇME VE DEĞERLENDİRME

Yarıyıl İçi Yapılan Çalışmaların Ölçme ve Değerlendirmesi Etkinlik Sayısı Katkı Yüzdesi Açıklama Sınav Yapılma Şekli
Ara Sınav (Vize) 1 50 Klasik Sınav
DÖNEM SONU- Sınavı (Final) 1 50 Klasik Sınav
TOPLAM 2 100
(0) Etkisiz (1) En Düşük (2) Düşük (3) Orta (4) İyi (5) Çok İyi
0 1 2 3 4 5

DERSİN PROGRAM ÖĞRENME ÇIKTILARINA KATKISI

BİLGİ
Kuramsal
Program Yeterlilikleri/Çıktıları Katkı Düzeyi
0 1 2 3 4 5
1
Çeviri kuramlarını, dilbilimsel yaklaşımları ve kültürlerarası iletişim modellerini bilir.
2
Dil, kültür ve anlam ilişkisine dair temel kavramları açıklar.
3
Çeviri disiplininin tarihsel gelişimini ve kuramsal yönelimlerini değerlendirir.
BİLGİ
Olgusal
Program Yeterlilikleri/Çıktıları Katkı Düzeyi
0 1 2 3 4 5
1
Kaynak ve hedef dillerin dilbilgisel, anlamsal ve kültürel özelliklerini tanır.
2
Çeşitli metin türlerinin yapısal ve işlevsel özellikleri hakkında bilgi sahibidir.
3
Çeviri sektörüne ilişkin kurumları, mesleki standartları ve etik ilkeleri tanımlar.
BECERİLER
Bilişsel
Program Yeterlilikleri/Çıktıları Katkı Düzeyi
0 1 2 3 4 5
1
Yazılı ve sözlü metinleri dil, anlam ve bağlam açısından analiz eder.
2
Uygun çeviri stratejilerini belirler ve kültürel farklılıkları dikkate alarak anlamı yeniden yapılandırır.
3
Çeviri sorunlarını eleştirel düşünme ve problem çözme becerileriyle değerlendirir.
BECERİLER
Uygulamalı
Program Yeterlilikleri/Çıktıları Katkı Düzeyi
0 1 2 3 4 5
1
Yazılı ve sözlü çeviri süreçlerinde profesyonel araçları ve teknolojik yazılımları etkin biçimde kullanır.
2
Çeşitli alanlarda (hukuk, edebiyat, teknik, medya vb.) çeviri uygulamaları yapar.
3
Zaman yönetimi ve kalite standartlarını gözeterek çeviri projelerini yürütür.
YETKİNLİKLER
Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği
Program Yeterlilikleri/Çıktıları Katkı Düzeyi
0 1 2 3 4 5
1
Bireysel olarak veya ekip içinde çeviri projelerini planlar, yürütür ve sonuçlarını değerlendirir.
2
Çeviri süreçlerinde ortaya çıkan sorunları bağımsız kararlar alarak çözer.
3
Mesleki uygulamalarda sorumluluk alır, gerektiğinde liderlik yapar.
4
Farklı paydaşlarla iş birliği içinde çalışarak ortak hedeflere ulaşır.
YETKİNLİKLER
Öğrenme Yetkinliği
Program Yeterlilikleri/Çıktıları Katkı Düzeyi
0 1 2 3 4 5
1
Alanındaki yeni araştırmaları ve teknolojik gelişmeleri izler.
2
Yaşam boyu öğrenme anlayışıyla mesleki bilgi ve becerilerini sürekli geliştirir.
3
Kendi öğrenme gereksinimlerini belirler ve bağımsız öğrenme stratejileri uygular.
YETKİNLİKLER
İletişim ve Sosyal Yetkinlik
Program Yeterlilikleri/Çıktıları Katkı Düzeyi
0 1 2 3 4 5
1
Çok kültürlü ortamlarda etkili iletişim kurar ve ekip çalışmasına katkı sağlar.
2
Mesleki ve sosyal ortamlarda İngilizceyi ve Türkçeyi akıcı ve doğru biçimde kullanır.
3
Kültürlerarası farklılıklara saygı gösterir ve etik değerlere uygun davranır.
YETKİNLİKLER
Alana Özgü Yetkinlik
Program Yeterlilikleri/Çıktıları Katkı Düzeyi
0 1 2 3 4 5
1
Çeviri sürecinde gizlilik, tarafsızlık ve doğruluk ilkelerine bağlı kalır.
2
Çeviri projelerinde mesleki sorumluluk üstlenir ve etik kararlar alır.
3
Alanıyla ilgili ulusal ve uluslararası standartlara uygun biçimde profesyonel davranır.

DERSİN İŞ YÜKÜ VE AKTS KREDİSİ

Öğrenme-Öğretme Etkinlikleri İş Yükü
Öğrenme-Öğretme Etkinlikleri Etkinlik(hafta sayısı) Süresi(saat sayısı) Toplam İş Yükü
Ders 14 3 42
Derse Ön Hazırlık ve Ders Sonrası Pekiştirme 13 3 39
Arazi Çalışması 0 0 0
Grup Çalışması / Ödevi 0 0 0
Laboratuvar 0 0 0
Okuma 0 0 0
Ödev 0 0 0
Proje Hazırlama 0 0 0
Seminer 0 0 0
Staj 0 0 0
Teknik Gezi 0 0 0
Web Tab. Öğrenme 0 0 0
Uygulama 0 0 0
Yerinde Uygulama 0 0 0
Mesleki Faaliyet 0 0 0
Sosyal Faaliyet 0 0 0
Tez Hazırlama 0 0 0
Alan Çalışması 0 0 0
Rapor Yazma 0 0 0
Final Sınavı 1 1 1
Final Sınavı Hazırlığı 1 10 10
Ara Sınav 1 1 1
Ara Sınav Hazırlığı 1 10 10
Kısa Sınav 0 0 0
Kısa Sınav Hazırlığı 0 0 0
TOPLAM 31 0 103
Genel Toplam 103
Toplam İş Yükü / 25.5 4
Dersin AKTS(ECTS) Kredisi 4,0