| Kodu |
Dersin Adı |
Yarıyıl |
Süresi(T+U) |
Kredisi |
AKTS Kredisi |
| BUS211 |
MANAGEMENT AND ORGANIZATION |
3 |
3 |
3 |
6 |
DERS BİLGİLERİ |
| Dersin Öğretim Dili : |
İngilizce |
| Dersin Düzeyi |
LİSANS, TYY: + 6.Düzey, EQF-LLL: 6.Düzey, QF-EHEA: 1.Düzey |
| Dersin Türü |
Zorunlu |
| Dersin Veriliş Şekli |
- |
| Dersin Koordinatörü |
Dr.Öğr.Üyesi DİDEM TETİK KÜÇÜKELÇİ |
| Dersi Veren Öğretim Üyesi/Öğretim Görevlisi |
|
| Ders Ön Koşulu |
Yok |
AMAÇ VE İÇERİK |
| Amaç: |
Dersin amacı, yönetim teorilerinin tarihsel süreçlerini gözlemlemek, yönetimin temel fonksiyonlarını açıklamak ve işletmelerin organizasyon yapılarını analiz etme konusunda öğrenciyi yetkin kılmaktır. |
| İçerik: |
Yönetimle ilgili temel kavramlar, yönetim düşüncesinin gelişimi, yönetim fonksiyonları, örgüt yapıları, örgütlerde motivasyon, örgütlerde liderlik, örgütlerde çatışma ve kriz yönetimi, örgüt geliştirme süreci ve öğrenen örgütler |
DERSİN ÖĞRENME ÇIKTILARI (Öğrenciler, bu dersi başarı ile tamamladıklarında aşağıda belirtilen bilgi, beceri ve/veya yetkinlikleri gösterirler.) |
| Yönetim fonksiyonlarını sıralar.(Bloom'6 Remembering) |
| Yönetim düşüncesinin tarihsel gelişimini açıklar.(Bloom'5 Understanding) |
| Motivasyon ve liderlik teorilerini özetler.(Bloom'5 Understanding) |
| Yapılarına göre örgüt türlerini ayırt eder.(Bloom'3 Analyzing) |
| Örgütsel karar alma sürecini uygulayabilir. (Bloom'4 Applying) |
| Örgütsel yapının unsurlarını tanımlayabilir (Bloom'5 Understanding) |
HAFTALIK DERS KONULARI VE ÖNGÖRÜLEN HAZIRLIK ÇALIŞMALARI |
| Hafta |
Ön Hazırlık |
Konular |
Yöntem |
| 1 |
Ders kitabının ilgili kısımlarının okunması |
Yönetimle ilgili temel kavramlar |
Ders anlatım ve tartışma |
| 2 |
Ders kitabının ilgili kısımlarının okunması |
Yönetim Düşüncesinin Gelişimi - Klasik Yönetim Düşüncesi |
Ders anlatım ve tartışma |
| 3 |
Ders kitabının ilgili kısımlarının okunması |
Yönetim Düşüncesinin Gelişimi- Neo-Klasik Yönetim Düşüncesi |
Ders anlatım ve tartışma |
| 4 |
Ders kitabının ilgili kısımlarının okunması |
Yönetim Düşüncesinin Gelişimi - Modern Yönetim Düşüncesi |
Ders anlatım ve tartışma |
| 5 |
Ders kitabının ilgili kısımlarının okunması |
Yönetim fonksiyonu olarak planlama |
Ders anlatım ve tartışma |
| 6 |
Ders kitabının ilgili kısımlarının okunması |
Yönetim fonksiyonu olarak örgütleme |
Ders anlatım ve tartışma |
| 7 |
Ders kitabının ilgili kısımlarının okunması |
Yönetim fonksiyonu olarak yöneltme |
Ders anlatım ve tartışma |
| 8 |
Ders kitabının ilgili kısımlarının okunması |
Yönetim fonksiyonu olarak koordinasyon |
Ders anlatım ve tartışma |
| 9 |
Ders kitabının ilgili kısımlarının okunması |
Yönetim fonksiyonu olarak kontrol (denetim) |
Ders anlatım ve tartışma |
| 10 |
- |
ARA SINAV |
- |
| 11 |
Ders kitabının ilgili kısımlarının okunması |
Örgüt yapıları; mekanik, organik ve matriks örgütler |
Ders anlatım ve tartışma |
| 12 |
Ders kitabının ilgili kısımlarının okunması |
Örgütlerde motivasyon |
Ders anlatım ve tartışma |
| 13 |
Ders kitabının ilgili kısımlarının okunması |
Örgütlerde liderlik |
Ders anlatım ve tartışma |
| 14 |
Ders kitabının ilgili kısımlarının okunması |
Örgütlerde çatışma ve kriz yönetimi |
Ders anlatım ve tartışma |
| 15 |
Ders kitabının ilgili kısımlarının okunması |
Örgüt geliştirme süreci ve öğrenen örgütler |
Ders anlatım ve tartışma |
| 16 |
- |
FİNAL |
- |
| 17 |
- |
FİNAL |
- |
KAYNAKLAR |
| Robbins, S. P., De Cenzo D. A., Coulter, M. (2016). Yönetimin Esasları: Temel Kavramlar ve Uygulamalar, Nobel Akademik Yayıncılık |
| Koçel, T. (2023). İşletme Yöneticiliği. Beta Yayınları |
| Miler J. A. (2017). Yönetim Organizasyon Kurumları. Nobel Akademik Yayıncılık |
| Eren, E. Yönetim ve Organizasyon. (2012). Beta Yayınları |
ÖLÇME VE DEĞERLENDİRME |
| Yarıyıl İçi Yapılan Çalışmaların Ölçme ve Değerlendirmesi |
Etkinlik Sayısı |
Katkı Yüzdesi |
Açıklama |
Sınav Yapılma Şekli |
| Ara Sınav (Vize) |
1 |
50 |
|
Optik(Test) Sınav |
| DÖNEM SONU- Sınavı (Final) |
1 |
50 |
|
Optik(Test) Sınav |
| TOPLAM |
2 |
100 |
|
|
| (0) Etkisiz |
(1) En Düşük |
(2) Düşük |
(3) Orta |
(4) İyi |
(5) Çok İyi |
| 0 |
1 |
2 |
3 |
4 |
5 |
DERSİN PROGRAM ÖĞRENME ÇIKTILARINA KATKISI
DERSİN İŞ YÜKÜ VE AKTS KREDİSİ |
| Öğrenme-Öğretme Etkinlikleri İş Yükü |
| Öğrenme-Öğretme Etkinlikleri |
Etkinlik(hafta sayısı) |
Süresi(saat sayısı) |
Toplam İş Yükü |
| Ders |
14 |
3 |
42 |
| Derse Ön Hazırlık ve Ders Sonrası Pekiştirme |
14 |
3 |
42 |
| Arazi Çalışması |
0 |
0 |
0 |
| Grup Çalışması / Ödevi |
0 |
0 |
0 |
| Laboratuvar |
0 |
0 |
0 |
| Okuma |
14 |
1 |
14 |
| Ödev |
14 |
2 |
28 |
| Proje Hazırlama |
0 |
0 |
0 |
| Seminer |
0 |
0 |
0 |
| Staj |
0 |
0 |
0 |
| Teknik Gezi |
0 |
0 |
0 |
| Web Tab. Öğrenme |
0 |
0 |
0 |
| Uygulama |
0 |
0 |
0 |
| Yerinde Uygulama |
0 |
0 |
0 |
| Mesleki Faaliyet |
0 |
0 |
0 |
| Sosyal Faaliyet |
0 |
0 |
0 |
| Tez Hazırlama |
0 |
0 |
0 |
| Alan Çalışması |
0 |
0 |
0 |
| Rapor Yazma |
0 |
0 |
0 |
| Final Sınavı |
1 |
1 |
1 |
| Final Sınavı Hazırlığı |
1 |
10 |
10 |
| Ara Sınav |
1 |
1 |
1 |
| Ara Sınav Hazırlığı |
1 |
10 |
10 |
| Kısa Sınav |
0 |
0 |
0 |
| Kısa Sınav Hazırlığı |
0 |
0 |
0 |
| TOPLAM |
60 |
0 |
148 |
|
Genel Toplam |
148 |
|
|
Toplam İş Yükü / 25.5 |
5,8 |
|
|
Dersin AKTS(ECTS) Kredisi |
6,0 |
|