Kodu | Dersin Adı | Yarıyıl | Süresi(T+U) | Kredisi | AKTS Kredisi |
---|---|---|---|---|---|
RTI406 | REKLAM ATÖLYESİ | 5 | 3 | 3 | 5 |
DERS BİLGİLERİ |
|
---|---|
Dersin Öğretim Dili : | Türkçe |
Dersin Düzeyi | LİSANS, TYY: + 6.Düzey, EQF-LLL: 6.Düzey, QF-EHEA: 1.Düzey |
Dersin Türü | Seçmeli |
Dersin Veriliş Şekli | - |
Dersin Koordinatörü | Doç.Dr. SARP BAĞCAN |
Dersi Veren Öğretim Üyesi/Öğretim Görevlisi | |
Ders Ön Koşulu | Yok |
AMAÇ VE İÇERİK |
|
---|---|
Amaç: | Bu ders; öğrencilere dijital tasarım programlarından Adobe InDesign ve Illustrator programlarını temel düzeyde öğretmeyi ve bilgisayar ortamında vektörel reklam çalışmaları yapma becerisi kazandırmayı amaçlamaktadır. |
İçerik: | Dersin içeriğini, Adobe InDesign programının basılı reklam araçlarında kullanımı, bu programda broşür, katalog, dergi gibi malzemelerin nasıl tasarlandığı ile ilgili teknik bilgi oluşturmaktadır. Ayrıca, Adobe Illustrator programının arayüzü, araçları ve bu araçların özellikleri, açık uçlu ve kapalı uçlu grafikler oluşturma, boyama ve yazı çalışmaları, özel efekt çalışmaları ve hareketli resim çalışmaları (yazı/resim animasyonları) da dersin içeriğine dahildir. |
DERSİN ÖĞRENME ÇIKTILARI (Öğrenciler, bu dersi başarı ile tamamladıklarında aşağıda belirtilen bilgi, beceri ve/veya yetkinlikleri gösterirler.) |
---|
Dijital ortamda tasarımı tanımlar. |
Adobe InDesign yazılımının basılı reklam araçlarında kullanımını açıklar. |
Vektör grafiklerini Adobe InDesign programında bir örnek tasarım üzerinde uygular |
Adobe Illustrator programında ektörel grafiklerde gerçekleştirilen düzenlemeleri ayırt eder. |
Yazı fontlarının reklamlarda kullanımını uygulama yoluyla değerlendirir. |
Reklam tasarımlarını, grafik tasarım ilkelerine bağlı kalarak ve Adobe Illustrator programını kullanarak uygular. |
HAFTALIK DERS KONULARI VE ÖNGÖRÜLEN HAZIRLIK ÇALIŞMALARI |
|||
---|---|---|---|
Hafta | Ön Hazırlık | Konular | Yöntem |
1 | Literatür tarama | Tanışma, Ders hakkında genel bilgi: Amaç, İçerik, Uygulama, Değerlendirme Haftalık ders programının açıklanması: İzlence Kaynakça | Anlatım, tartışma |
2 | Konuyla ilgili kitap bölümü okuma | Adobe InDesign programının arayüzü, araçları ve menüleri | Anlatım, Soru-cevap yöntemi |
3 | Konuyla ilgili görsel örnekler inceleme | InDesign programında tek yüzlü el ilanı yapımı | Anlatım, Proje uygulama |
4 | Konuyla ilgili görsel örnekler inceleme | Tek kırımlı broşür tasarımı | Anlatım, Proje uygulama |
5 | Konuyla ilgili görsel örnekler inceleme | Çok kırımlı broşür tasarımı | Anlatım, Proje uygulama |
6 | Konuyla ilgili görsel örnekler inceleme | Uygulama projesi çalışması | Proje uygulama |
7 | Konuyla ilgili görsel örnekler inceleme | Uygulama projesi çalışması | Proje uygulama |
8 | - | ARA SINAV | - |
9 | Konuyla ilgili kitap bölümü okuma | Adobe Illustrator programının arayüz tanıtımı, menüler ve araçlar | Anlatım, Soru-cevap yöntemi |
10 | Konuyla ilgili görsel örnekler inceleme | Logo ve amblem tasarımı çalışması | Anlatım, Proje uygulama |
11 | Konuyla ilgili görsel örnekler inceleme | Adobe Illustrator programında afiş tasarımı | Anlatım, Proje uygulama |
12 | Konuyla ilgili görsel örnekler inceleme | Kurumsal kimlik çalışmaları (kartvizit) | Anlatım, Proje uygulama |
13 | Konuyla ilgili görsel örnekler inceleme | Kurumsal kimlik çalışmaları (promosyon ürünleri) | Anlatım, Proje uygulama |
14 | Konuyla ilgili görsel örnekler inceleme | Uygulama projesi çalışması | Proje uygulama |
15 | Konuyla ilgili görsel örnekler inceleme | Uygulama projesi çalışması | Proje uygulama |
16 | - | FİNAL | - |
17 | - | FİNAL | - |
KAYNAKLAR |
---|
Berger, John (2016). Görme Biçimleri. İstanbul: Metis Yayınları |
Becer, Emre (2015). İletişim ve Grafik Tasarımı. Ankara: Dost Kitabevi |
Uçar, Tevfik Fikret (2019). Görsel İletişim Ve Grafik Tasarım. İstanbul: İnkılap Kitabevi |
ÖLÇME VE DEĞERLENDİRME |
|||
---|---|---|---|
Yarıyıl İçi Yapılan Çalışmaların Ölçme ve Değerlendirmesi | Etkinlik Sayısı | Katkı Yüzdesi | Açıklama |
(0) Etkisiz | (1) En Düşük | (2) Düşük | (3) Orta | (4) İyi | (5) Çok İyi |
---|---|---|---|---|---|
0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 |
KNOWLEDGE | |||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
Theoretical | |||||||
Program Yeterlilikleri/Çıktıları | Katkı Düzeyi | ||||||
0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
1 |
Describe basic communication theories with the knowledge gained in public relations and publicity.
|
||||||
2 |
List the main features of communication in items.
|
||||||
3 |
Interpret the basic characteristics of communication and create a creative solution to ensure reconciliation in an existing communication problem.
|
KNOWLEDGE | |||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
Factual | |||||||
Program Yeterlilikleri/Çıktıları | Katkı Düzeyi | ||||||
0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
1 |
Use the basic information in the field of Public Relations and Publicity in interdisciplinary studies.
|
||||||
2 |
Evaluate the knowledge related to social and natural sciences and produce projects in professional life.
|
||||||
3 |
Tell the basic concepts of public relations and advertising in detail.
|
SKILLS | |||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
Cognitive | |||||||
Program Yeterlilikleri/Çıktıları | Katkı Düzeyi | ||||||
0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
1 |
Analyze and evaluate social events at national and international level in the light of current debates.
|
||||||
2 |
Use the leadership, communication and presentation skills in occupational events.
|
SKILLS | |||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
Practical | |||||||
Program Yeterlilikleri/Çıktıları | Katkı Düzeyi | ||||||
0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
1 |
Follow the innovations in the field of communication and important written and oral communication tools related to the field.
|
||||||
2 |
Write press releases for the purpose of introducing the institution he/she works at or owns.
|
||||||
3 |
Create communication programs within the public relations and advertising campaign.
|
OCCUPATIONAL | |||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
Autonomy & Responsibility | |||||||
Program Yeterlilikleri/Çıktıları | Katkı Düzeyi | ||||||
0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
1 |
Use published domestic and foreign data sources related to public relations and advertising in the field of communication and communication area in his / her own works such as articles and projects.
|
OCCUPATIONAL | |||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
Learning to Learn | |||||||
Program Yeterlilikleri/Çıktıları | Katkı Düzeyi | ||||||
0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
1 |
Evaluate the planning processes of past communication programs, public relations and advertising practices.
|
OCCUPATIONAL | |||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
Communication & Social | |||||||
Program Yeterlilikleri/Çıktıları | Katkı Düzeyi | ||||||
0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
1 |
Use communication techniques in the right place, environment and time.
|
OCCUPATIONAL | |||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
Occupational and/or Vocational | |||||||
Program Yeterlilikleri/Çıktıları | Katkı Düzeyi | ||||||
0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
1 |
Plan communication programs in the awareness of ethical values in the professional work.
|
DERSİN İŞ YÜKÜ VE AKTS KREDİSİ |
|||
---|---|---|---|
Öğrenme-Öğretme Etkinlikleri İş Yükü | |||
Öğrenme-Öğretme Etkinlikleri | Etkinlik(hafta sayısı) | Süresi(saat sayısı) | Toplam İş Yükü |
Ders | 14 | 3 | 42 |
Derse Ön Hazırlık ve Ders Sonrası Pekiştirme | 14 | 2 | 28 |
Arazi Çalışması | 0 | 0 | 0 |
Grup Çalışması / Ödevi | 0 | 0 | 0 |
Laboratuvar | 0 | 0 | 0 |
Okuma | 7 | 3 | 21 |
Ödev | 7 | 3 | 21 |
Proje Hazırlama | 0 | 0 | 0 |
Seminer | 0 | 0 | 0 |
Staj | 0 | 0 | 0 |
Teknik Gezi | 0 | 0 | 0 |
Web Tab. Öğrenme | 0 | 0 | 0 |
Uygulama | 0 | 0 | 0 |
Yerinde Uygulama | 0 | 0 | 0 |
Mesleki Faaliyet | 0 | 0 | 0 |
Sosyal Faaliyet | 0 | 0 | 0 |
Tez Hazırlama | 0 | 0 | 0 |
Alan Çalışması | 0 | 0 | 0 |
Rapor Yazma | 0 | 0 | 0 |
Final Sınavı | 1 | 1 | 1 |
Final Sınavı Hazırlığı | 1 | 7 | 7 |
Ara Sınav | 1 | 1 | 1 |
Ara Sınav Hazırlığı | 1 | 6 | 6 |
Kısa Sınav | 0 | 0 | 0 |
Kısa Sınav Hazırlığı | 0 | 0 | 0 |
TOPLAM | 46 | 0 | 127 |
Genel Toplam | 127 | ||
Toplam İş Yükü / 25.5 | 5 | ||
Dersin AKTS(ECTS) Kredisi | 5,0 |