Halkla İlişkiler ve Tanıtım bölümü’nden mezun olarak iletişim uzmanı unvanını kazanan öğrenciler öncelikli olarak kurumsal firmaların kurumsal iletişim departmanlarında, halkla ilişkiler şirketlerinde ve reklam ajanlarında çalışmaktadır. Ancak günümüzde kamu ve özel şirketlerin de hedef kitleleriyle iletişim kurmaları gerekmektedir. Mezunlarımız, çeşitli sektörlerdeki kurum ve kuruluşların kurumsal iletişim ve pazarlama departmanlarında, medya kuruluşlarında, sivil toplum kuruluşlarında vs. iletişim uzmanı, pazarlama iletişimi uzmanı, reklamcı, yaratıcı yazar, iletişim danışmanı, iletişim profesyoneli olarak kariyer yapma imkanına sahiptir. Yüksek lisans programlarına devam eden Halkla İlişkiler ve Tanıtım Bölümü mezunlarımız akademik kariyer de yapabilmektedir.
Halkla ilişkiler ve tanıtım sektörünün her alanında iş olanağı bulunmaktadır. Eğitimler, akademi, toplum gündemi, iletişim sektörü ve iş dünyası gündemiyle örtüşen stratejik bir bütünlüğe sahip olarak tasarlanmıştır. Bölüm mezunları özel sektörde ve kamu sektöründe, bakanlıklarda, genel müdürlüklerde, bölge müdürlüklerinde, yerel yönetimlerde, sivil toplum örgütlerinde, medyada; uluslararası kuruluşların halkla ilişkiler, tanıtım basınla ilişkiler ve medya planlamaları bölümlerinde çalışabilir. Ayrıca profesyonel halkla ilişkiler ve tanıtım ajanslarında uzman olarak çalışabilir.
İletişim Fakültelerinde bulunan “Halkla İlişkiler ve Reklamcılık”, “Reklamcılık”, “Radyo Televizyon ve Sinema”, “Televizyon- Sinema”, “Gazetecilik”, “İletişim Bilimleri”, “Görsel İletişim Tasarımı” ve “Yeni Medya” bölümlerine; Uygulamalı Bilimler Yüksekokullarındaki “Halkla İlişkiler ve Tanıtım”, “Radyo-Televizyon” ve “Reklamcılık” bölümlerine yatay geçiş yapılabilmektedir.
Meslek yüksekokulları mezunları, ilgili yönetmelikteki koşulları sağlamaları halinde dört yıllık lisans programlarına dikey geçiş yaparak eğitimlerine devam edebilmektedir.