Halkla İlişkiler ve Tanıtım bölümü, iletişim araçlarının oldukça çeşitlendiği günümüzde iletişim uygulamalarını bir bütün olarak planlayabilen, stratejik düşünebilen, güvenli iletişim bağları kurabilen ve yönetebilen iletişim uzmanları yetiştirmeyi amaçlamaktadır. Bu amacı gerçekleştirmek üzere, Halkla İlişkiler ve Tanıtım bölümü, halkla ilişkiler uygulayıcısının kurum ve paydaşlar arasında kurulan etkileşim sürecinde denge görevi üstlenmesi gereğini ön plana çıkararak, öğrencilere hem paydaşlar hem de kurumlar açısından faydalı olacak bilgi, beceri ve etik ilkeler kazandırmaktadır. Kurumsal firmaların sayısının arttığı bu dönemde ayrıca bu bölüm, “kurumsal iletişime” odaklanarak iletişim alanında profesyoneller yetiştirmektedir.
Halkla İlişkiler ve Tanıtım bölümü, derslerde öğrendiği kuramsal bilgileri uygulamaya geçirebilen, iletişim hedefine uygun olarak iletişim stratejisinde yaratıcı düşünceler ve projeler üretebilen ve projelerini hayata geçirme becerisi kazanmış, yeni iletişim kanallarını takip eden ve oluşturduğu iletişim stratejisinde doğru şekilde kullanabilen, kendi iletişim dilini oluşturabilen yenilikçi profesyoneller yetiştirmeyi hedeflemektedir. Bölüm, kurumsal iletişimi en iyi biçimde yönetebilme yetisini de öğrencilere kazandıracaktır.
Halkla İlişkiler ve Tanıtım bölümü’nden mezun olarak iletişim uzmanı unvanını kazanan öğrenciler öncelikli olarak kurumsal firmaların kurumsal iletişim departmanlarında, halkla ilişkiler şirketlerinde ve reklam ajanlarında çalışmaktadır. Ancak günümüzde kamu ve özel şirketlerin de hedef kitleleriyle iletişim kurmaları gerekmektedir. Mezunlarımız, çeşitli sektörlerdeki kurum ve kuruluşların kurumsal iletişim ve pazarlama departmanlarında, medya kuruluşlarında, sivil toplum kuruluşlarında vs. iletişim uzmanı, pazarlama iletişimi uzmanı, reklamcı, yaratıcı yazar, iletişim danışmanı, iletişim profesyoneli olarak kariyer yapma imkanına sahiptir. Yüksek lisans programlarına devam eden Halkla İlişkiler ve Tanıtım Bölümü mezunlarımız akademik kariyer de yapabilmektedir.
İletişim altyapı ve teknolojilerindeki gelişmeler neticesinde bireyselleşirken gittikçe daha da küreselleşen yeni toplumsal sistemde halkla ilişkilerin önemi daha da artırmıştır. Karmaşıklaşan bu etkileşimli yapıda iletişim; kişilerarasından bölgesele, ulusala ve küresele kadar anlık ve etkileşimli bir hal almıştır. İletişim artık her yerdedir; en küçüğünden en büyüğüne bütün kurumlar için iletişim hayati hale gelmiştir. İçinde kamu, özel sektör, demokratik kitle örgütlerinin bulunduğu oldukça geniş bir yelpazede çalışma olanağı bulunmaktadır. Bölüm mezunlarının sadece reklam, halkla ilişkiler ve iletişim ajanslarında değil bütün sektörlerde kurumsal iletişimden, pazarlama departmanlarına, marka/pazarlama iletişimine kadar her yerde birçok konumda çalışma, zamanla kendi işlerini kurabilme imkanı vardır.
Halkla İlişkiler ve Tanıtım; alana ilgi duyan, sosyallik- yaratıcılık yönü olan, keşfetmekten ve üretkenlikten keyif alan, çevresi ile iyi iletişim kurabilen, güncel gelişmeleri yakından takip eden, toplumu ve toplumsal olayları anlamlandırıp yorumlayabilen, kendini yazılı ve sözlü olarak rahatça ifade edebilen, yüksek özgüvene sahip, empati yeteneği gelişmiş veya bu yönlerini geliştirmek isteyenler kişiler için uygun olabilecek bir bölümdür.
Halkla ilişkiler ve tanıtım sektörünün her alanında iş olanağı bulunmaktadır. Eğitimler, akademi, toplum gündemi, iletişim sektörü ve iş dünyası gündemiyle örtüşen stratejik bir bütünlüğe sahip olarak tasarlanmıştır. Bölüm mezunları özel sektörde ve kamu sektöründe, bakanlıklarda, genel müdürlüklerde, bölge müdürlüklerinde, yerel yönetimlerde, sivil toplum örgütlerinde, medyada; uluslararası kuruluşların halkla ilişkiler, tanıtım basınla ilişkiler ve medya planlamaları bölümlerinde çalışabilir. Ayrıca profesyonel halkla ilişkiler ve tanıtım ajanslarında uzman olarak çalışabilir.
İletişim Fakültelerinde bulunan “Halkla İlişkiler ve Reklamcılık”, “Reklamcılık”, “Radyo Televizyon ve Sinema”, “Televizyon- Sinema”, “Gazetecilik”, “İletişim Bilimleri”, “Görsel İletişim Tasarımı” ve “Yeni Medya” bölümlerine; Uygulamalı Bilimler Yüksekokullarındaki “Halkla İlişkiler ve Tanıtım”, “Radyo-Televizyon” ve “Reklamcılık” bölümlerine yatay geçiş yapılabilmektedir.
Meslek yüksekokulları mezunları, ilgili yönetmelikteki koşulları sağlamaları halinde dört yıllık lisans programlarına dikey geçiş yaparak eğitimlerine devam edebilmektedir.