Kodu |
Dersin Adı |
Yarıyıl |
Süresi(T+U) |
Kredisi |
AKTS Kredisi |
EKF438 |
SOSYAL EKONOMİ |
5 |
3 |
3 |
5 |
DERS BİLGİLERİ |
Dersin Öğretim Dili : |
Türkçe |
Dersin Düzeyi |
LİSANS, TYY: + 6.Düzey, EQF-LLL: 6.Düzey, QF-EHEA: 1.Düzey |
Dersin Türü |
Seçmeli |
Dersin Veriliş Şekli |
- |
Dersin Koordinatörü |
Doç.Dr. SARP BAĞCAN |
Dersi Veren Öğretim Üyesi/Öğretim Görevlisi |
|
Ders Ön Koşulu |
Yok |
AMAÇ VE İÇERİK |
Amaç: |
Dersin amacı; işbirliği, karşılıklı yardım ve dayanışmaya dayalı bir ekonomi olan sosyal ekonomi kavramını çok yönlü kavrayabilmek, sayısı giderek artan sosyal ve dayanışma ekonomisi aktörlerini tanımaktır. |
İçerik: |
Bu dersin içeriği; üretimin örgütlenmesi, bölüşüm ve bölüşüm teorisi, kalkınma ve büyüme, dayanışma ekonomileri, gelir dağılımı, sosyal hizmetler, tam istihdam ve yoksullukla mücadele, kooperatifçilik, kooperatifçiliğin diğer şirketlerden ayırt edici özellikleri, günümüzde kooperatifçiliğin durumu gibi toplumsal konuların ekonomik yönden ele alınmasını kapsamaktadır. |
DERSİN ÖĞRENME ÇIKTILARI (Öğrenciler, bu dersi başarı ile tamamladıklarında aşağıda belirtilen bilgi, beceri ve/veya yetkinlikleri gösterirler.) |
1-Bölgesel ve yerel kalkınma ile sosyal bütünleşme konularında bilinçlenmeyi sağlar.
2-Sürdürülebilirlik ve kapsayıcı kalkınma konularını değerlendirme becerisi kazandırır.
3-Kooperatif, dernek ve vakıflar konularında derinlemesine bilgi sağlar.
4-Demokrasi, özgürlük, sorumluluk ve dayanışmaya yönelik toplum bilincini geliştirir.
5-Adil gelir dağılımı, sürdürülebilir iktisadi faaliyet konularına ilişkin örgütlenme biçiminin oluşmasında farkındalık yaratır. |
HAFTALIK DERS KONULARI VE ÖNGÖRÜLEN HAZIRLIK ÇALIŞMALARI |
Hafta |
Ön Hazırlık |
Konular |
Yöntem |
1 |
Kitap Okuma |
İzlencenin tanıtılması, Sosyal Ekonominin Tanımı ve Özellikleri |
Anlatım, Soru Cevap |
2 |
Kitap Okuma |
Kakınma ve büyüme |
Anlatım, Soru Cevap |
3 |
Kitap Okuma |
Endüstri sosyolojisi |
Anlatım, Soru Cevap |
4 |
Kitap Okuma |
Örgütleme ve üretim yönetimi |
Anlatım, Soru Cevap, İnceleme Yöntemi |
5 |
Kitap Okuma |
Küresel kriz ve sosyal dayanışma |
Anlatım, Soru Cevap, İnceleme Yöntemi |
6 |
Kitap Okuma |
Bölüşüm ve bölüşüm teorisi |
Anlatım, Soru Cevap |
7 |
Kitap Okuma |
Gelir dağılımı |
Anlatım, Soru Cevap |
8 |
- |
ARA SINAV |
- |
9 |
Kitap Okuma |
Tam istihdam ve yoksullukla mücadele |
Anlatım, Soru Cevap |
10 |
Kitap Okuma |
Sosyal Hizmetler |
Anlatım, Soru Cevap, İnceleme Yöntemi |
11 |
Kitap Okuma |
Dayanışma Ekonomileri |
Anlatım, Soru Cevap, İnceleme Yöntemi |
12 |
Kitap Okuma |
Kooperatifçiliğin tanımı, kooperatifçilik ilkeleri |
Anlatım, Soru Cevap, İnceleme Yöntemi |
13 |
Kitap Okuma |
Kooperatifçiliğin ayırt edici özellikleri, ekonomik kalkınmadaki önemi |
Anlatım, Soru Cevap, İnceleme Yöntemi |
14 |
Kitap Okuma |
Türkiye'de kooperatifçilik hareketi |
Anlatım, Soru Cevap, İnceleme Yöntemi |
15 |
Kitap Okuma |
Genel Tekrar |
Anlatım, Soru Cevap, İnceleme Yöntemi |
16 |
- |
FİNAL |
- |
17 |
- |
FİNAL |
- |
ÖLÇME VE DEĞERLENDİRME |
Yarıyıl İçi Yapılan Çalışmaların Ölçme ve Değerlendirmesi |
Etkinlik Sayısı |
Katkı Yüzdesi |
Açıklama |
(0) Etkisiz |
(1) En Düşük |
(2) Düşük |
(3) Orta |
(4) İyi |
(5) Çok İyi |
0 |
1 |
2 |
3 |
4 |
5 |
DERSİN PROGRAM ÖĞRENME ÇIKTILARINA KATKISI
KNOWLEDGE |
Theoretical |
|
Program Yeterlilikleri/Çıktıları |
Katkı Düzeyi |
0 |
1 |
2 |
3 |
4 |
5 |
1 |
Describe basic communication theories with the knowledge gained in public relations and publicity.
|
|
|
|
|
|
|
2 |
List the main features of communication in items.
|
|
|
|
|
|
|
3 |
Interpret the basic characteristics of communication and create a creative solution to ensure reconciliation in an existing communication problem.
|
|
|
|
|
|
|
KNOWLEDGE |
Factual |
|
Program Yeterlilikleri/Çıktıları |
Katkı Düzeyi |
0 |
1 |
2 |
3 |
4 |
5 |
1 |
Use the basic information in the field of Public Relations and Publicity in interdisciplinary studies.
|
|
|
|
|
|
|
2 |
Evaluate the knowledge related to social and natural sciences and produce projects in professional life.
|
|
|
|
|
|
|
3 |
Tell the basic concepts of public relations and advertising in detail.
|
|
|
|
|
|
|
SKILLS |
Cognitive |
|
Program Yeterlilikleri/Çıktıları |
Katkı Düzeyi |
0 |
1 |
2 |
3 |
4 |
5 |
1 |
Analyze and evaluate social events at national and international level in the light of current debates.
|
|
|
|
|
|
|
2 |
Use the leadership, communication and presentation skills in occupational events.
|
|
|
|
|
|
|
SKILLS |
Practical |
|
Program Yeterlilikleri/Çıktıları |
Katkı Düzeyi |
0 |
1 |
2 |
3 |
4 |
5 |
1 |
Follow the innovations in the field of communication and important written and oral communication tools related to the field.
|
|
|
|
|
|
|
2 |
Write press releases for the purpose of introducing the institution he/she works at or owns.
|
|
|
|
|
|
|
3 |
Create communication programs within the public relations and advertising campaign.
|
|
|
|
|
|
|
OCCUPATIONAL |
Autonomy & Responsibility |
|
Program Yeterlilikleri/Çıktıları |
Katkı Düzeyi |
0 |
1 |
2 |
3 |
4 |
5 |
1 |
Use published domestic and foreign data sources related to public relations and advertising in the field of communication and communication area in his / her own works such as articles and projects.
|
|
|
|
|
|
|
OCCUPATIONAL |
Learning to Learn |
|
Program Yeterlilikleri/Çıktıları |
Katkı Düzeyi |
0 |
1 |
2 |
3 |
4 |
5 |
1 |
Evaluate the planning processes of past communication programs, public relations and advertising practices.
|
|
|
|
|
|
|
OCCUPATIONAL |
Communication & Social |
|
Program Yeterlilikleri/Çıktıları |
Katkı Düzeyi |
0 |
1 |
2 |
3 |
4 |
5 |
1 |
Use communication techniques in the right place, environment and time.
|
|
|
|
|
|
|
OCCUPATIONAL |
Occupational and/or Vocational |
|
Program Yeterlilikleri/Çıktıları |
Katkı Düzeyi |
0 |
1 |
2 |
3 |
4 |
5 |
1 |
Plan communication programs in the awareness of ethical values in the professional work.
|
|
|
|
|
|
|
DERSİN İŞ YÜKÜ VE AKTS KREDİSİ |
Öğrenme-Öğretme Etkinlikleri İş Yükü |
Öğrenme-Öğretme Etkinlikleri |
Etkinlik(hafta sayısı) |
Süresi(saat sayısı) |
Toplam İş Yükü |
Ders |
14 |
3 |
42 |
Derse Ön Hazırlık ve Ders Sonrası Pekiştirme |
13 |
2 |
26 |
Arazi Çalışması |
0 |
0 |
0 |
Grup Çalışması / Ödevi |
0 |
0 |
0 |
Laboratuvar |
0 |
0 |
0 |
Okuma |
0 |
0 |
0 |
Ödev |
0 |
0 |
0 |
Proje Hazırlama |
0 |
0 |
0 |
Seminer |
0 |
0 |
0 |
Staj |
0 |
0 |
0 |
Teknik Gezi |
0 |
0 |
0 |
Web Tab. Öğrenme |
0 |
0 |
0 |
Uygulama |
0 |
0 |
0 |
Yerinde Uygulama |
0 |
0 |
0 |
Mesleki Faaliyet |
0 |
0 |
0 |
Sosyal Faaliyet |
0 |
0 |
0 |
Tez Hazırlama |
0 |
0 |
0 |
Alan Çalışması |
0 |
0 |
0 |
Rapor Yazma |
0 |
0 |
0 |
Final Sınavı |
1 |
1 |
1 |
Final Sınavı Hazırlığı |
4 |
10 |
40 |
Ara Sınav |
1 |
1 |
1 |
Ara Sınav Hazırlığı |
2 |
9 |
18 |
Kısa Sınav |
0 |
0 |
0 |
Kısa Sınav Hazırlığı |
0 |
0 |
0 |
TOPLAM |
35 |
0 |
128 |
|
Genel Toplam |
128 |
|
|
Toplam İş Yükü / 25.5 |
5 |
|
|
Dersin AKTS(ECTS) Kredisi |
5,0 |
|